MP3 speler die doorspeelt tijdens opladen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43275

Topicstarter
Beste collega-tweakers, jullie weten dit vast!

Op onze telefooncentrale kan je een 'geluidsbron' aansluiten, dmv een jackplug, en als mensen dan bij ons in de wacht komen te staan krijgen ze dat geluid uit die bron te horen. Heel mooi natuurlijk.

Ik d8 slim te zijn en een mp3-spelertje er op aan te sluiten, en deze op een eindeloze repeat te zetten. Maar: deze speler moet met een usb-kabel opladen (wat niet erg is, want er staat een servertje naast de telefooncentrale) en wanneer hij aan het opladen is, dan is de speler 'gelocked' en kan hij niet afspelen.

Ik zoek dus eigenlijk een mp3 speler die je met een stroomadapter kan opladen en tijdens het laden gewoon blijft spelen.

Wie-o-wie kan mij in de juiste richting sturen? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:49

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zou het helpen als je de MP3-speler in een powered USB-Hub steekt, zonder dat deze hub met een PC verbonden is? (Lijkt mij wel aannemelijk)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:29
een ipod met een stroomtoevoer unit? :P
Dat kan je (wanneer je eerst muziek aanzet en dan 'm pas aan de stroom zet) gewoon tegelijkertijd doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Varienaja schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:43:
Zou het helpen als je de MP3-speler in een powered USB-Hub steekt, zonder dat deze hub met een PC verbonden is? (Lijkt mij wel aannemelijk)
Dat zou wel kunnen, maar dan nog locked die speler en speelt hij geen muziek af :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
brrrt schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:43:
een ipod met een stroomtoevoer unit? :P
Dat kan je (wanneer je eerst muziek aanzet en dan 'm pas aan de stroom zet) gewoon tegelijkertijd doen :)
Ik zit er net naar te kijken ja :)

Zo te zien kan je er een aparte stroom->usb-adapter voor bestellen. Hij speelt dan af tijdens het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 23:08

Ginz

Trek Superfly 5 powered

• 10 MP3's downloaden op server
• Winamp installeren op server
• 10 MP3's inladen in Winamp en het repeat knopje indrukken
• Line-out van server koppelen met telefooncentrale
• Play knop indrukken

Klaar!

Maar, aangezien dit in ieder geval niets met PSGG te maken heeft:

Move: PSGG --> PMD

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 43275 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:48:
[...]

Ik zit er net naar te kijken ja :)

Zo te zien kan je er een aparte stroom->usb-adapter voor bestellen. Hij speelt dan af tijdens het opladen?
Waarom zou je een relatief dure iPod kopen voor zoiets simpels? Ik weet zo geen speler die doorspeelt tijdens het opladen, maar er moet vast wel iets (goedkopers) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

M'n iriver h10 kan doorspelen tijdens het opladen :)
Misschien goedkoop te krijgen via marktplaats oid.?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 14:18
Ginz schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:49:
• 10 MP3's downloaden op server
• Winamp installeren op server
• 10 MP3's inladen in Winamp en het repeat knopje indrukken
• Line-out van server koppelen met telefooncentrale
• Play knop indrukken

Klaar!
Dan moeten ze daar wel een server hebben draaien. Anders is het wat overdone, qua stroomverbruik.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien een discman oid, die werken vaak wel met een netstroom adapter :). Of je tweakt een mp3-speler, en plaatst ipv een batterij een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218807

Ik heb een Iaudio X5 en die speelt gewoon door tijdens het opladen. Maar aangezien deze steeds moeilijker verkrijgbaar is en ook boven de € 200 zit, is dit ook misschien een dure oplossing.

Ik denk dat je moet kijken naar een wat goedkopere MP3 speler met accu. Denk daarbij aan Iaudio F2. Dit is een accu MP3 speler. Ik heb met deze geen ervaringen mee, maar ik denk dat deze wel hetzelfde kan als mijn X5, dus ook afspelen en opladen, via netstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Yohan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:57:
[...]

Dan moeten ze daar wel een server hebben draaien. Anders is het wat overdone, qua stroomverbruik.
zucht... lezen is ook een vak :)
Metallator schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:32:
Ik d8 slim te zijn en een mp3-spelertje er op aan te sluiten, en deze op een eindeloze repeat te zetten. Maar: deze speler moet met een usb-kabel opladen (wat niet erg is, want er staat een servertje naast de telefooncentrale) en wanneer hij aan het opladen is, dan is de speler 'gelocked' en kan hij niet afspelen.
Ik weet niet wat voor server het is, maar het is natuurlijk wel een goede mogelijkheid. Bij mij op m'n werk hebben we een portable mp3 cd-speler aan de telefooncentrale gehangen met een stroomadapter als voedingsbron (valt dus nooit uit). Het enigste nadeel is dat je nogsteeds bewegende delen hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 04-07-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 43275 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:32:
(wat niet erg is, want er staat een servertje naast de telefooncentrale)
Lijkt me best wel dom als je zo'n dure oplossing gebruikt voor zoiets simpels als een 3 euro kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 14:18
Mishmash schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:00:
[...]

zucht... lezen is ook een vak :)

[...]
Oops. Tis laat 8)7

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, fijn dat er wordt meegedacht. :)

Er staat idd een servertje naast en zij wilden deze idd ook gaan gebruiken om mp3's af te spelen. Maar ik wil niet dat er een server uit de productie-omgeving, waar geen geluidskaart in zit (dat is punt 1) gebruiken om oneindig mp3's af te spelen. Ik wil die machine af en toe kunnen herstarten of verhuizen enz en ik wil niet dat er continue iemand op ingelogd moet zijn om muziek te kunnen horen. (En een aparte server + licentie te plaatsen, is een beeetje boven het budget :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 218807 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:59:
Ik heb een Iaudio X5 en die speelt gewoon door tijdens het opladen. Maar aangezien deze steeds moeilijker verkrijgbaar is en ook boven de € 200 zit, is dit ook misschien een dure oplossing.

Ik denk dat je moet kijken naar een wat goedkopere MP3 speler met accu. Denk daarbij aan Iaudio F2. Dit is een accu MP3 speler. Ik heb met deze geen ervaringen mee, maar ik denk dat deze wel hetzelfde kan als mijn X5, dus ook afspelen en opladen, via netstroom
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar op zoek gaan..

Iemand enig idee of je de iPod Shuffle ook op oneindige "Repeat" kan zetten, of kan hij alleen maar Shuffelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je naar de Shuffle kijkt... kijk dan ook eens naar de Creative Zen Stone Dat ding is UMS, dus je hoeft niet eerst drivers (iTunes) te installeren. Bovendien ook nog goedkoper, de laatste keer dat ik keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Koop een universele adapter met het juiste voltage. Knip daar de stekker van af.
Pak je mp3 speler en haal daar de batterijen uit. Pak het draadje van de adapter en soldeer die op de juiste manier aan de batterijcontactpunten. Adapter in stopcontact en gaan maar.

edit: om het mooier af te werken maak je een kleine uitsparing in het batterijklepje waar het draadje van de adapter doorheen kan. Ipv solderen in je speler kan je ook van hout en 2 stukjes metaal een "batterij" nabouwen. :).

[ Voor 38% gewijzigd door job op 05-07-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bel je meteen de Buma/Stemra over de muziekrechten? Of regel je dat met je baas? Lijkt me wel fijn om later geen gelul te krijgen. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Hillie schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:57:
Bel je meteen de Buma/Stemra over de muziekrechten? Of regel je dat met je baas? Lijkt me wel fijn om later geen gelul te krijgen. ;)
Idd volgens de site:

Licentieprijs
Telefoonlijnen € 63,65 Aantal lijnen: 1 lijn(en) Licentieprijs € 63,65

(Exclusief 19% BTW)
Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:50
Hillie schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:57:
Volgens mij mag je als je onder de 30 seconden blijft het gratis afspelen hoor.

Hoe doen die sites dat anders met die muziek samples, die zijn ook steeds maar 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:00:
[...]

Idd volgens de site:

Licentieprijs
Telefoonlijnen € 63,65 Aantal lijnen: 1 lijn(en) Licentieprijs € 63,65

(Exclusief 19% BTW)
Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend
Ooojahoor! :X Was te verwachten natuurlijk... Pfff... nou we gaan eerst zorgen dat het technisch werkt en ik mail dit wel door naar mn baas, dan mag hij er over nadenken! 8)

Maar bedankt voor de tip!!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 43275 op 05-07-2007 13:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik neem aan dat die mp3-speler op baterijen werkt. Kan je dan niet in plaats van die baterijen een voeding er aan hangen? Dat zou dan zoiets als dit worden denk ik...

Hmmm, dat wordt wel prutsen geblazen....

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ibmos2warp schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:19:

Hmmm, dat wordt wel prutsen geblazen....
Zo'n tweaker ben ik nou ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf een cheap ass MP4 spelertje (senoi ofzo) welke een USB oplader heeft maar wel doorspeelt als je aan het opladen bent :)

Het is zo'n superplatte zonder batterijen maar met accu.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou kijk eens aan: Mijn vriendin wou haar 2,5 jaar oude iPod voor een leuke prijs aan mijn baas verkopen, en die hangt nu in het 19" rack muziekjes voor onze klanten te spelen. :*)

hoe zeggen ze dat ookal weer: "De juiste oplossing is altijd dichtbij". 8)
Pagina: 1