Fabrieksfouten Sony Vaio FZ11S?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Hey,

ik heb sinds 2 dagen een Sony Vaio FZ11S in mijn bezit, waar ik natuurlijk heel gelukkig mee ben :)

Nu waren er 2 dingen die mij opvielen terwijl ik hem aan het installeren was enzo.

Het eerste was het batterij lampje aan de voorkant van de laptop. Toen ik hem kreeg was hij oranje gekleurd, en ik heb hem nog nooit een andere kleur gezien. Ik dacht dat hij bijv. wel groen zou worden als hij helemaal opgeladen was, maar dit is dus niet zo. Ook als de accu bijna leeg is, wordt hij niet rood. Hij blijft altijd oranje. ik vroeg me af of dit hoort.

Het tweede ging over het toetsenbord. Ik heb hem ingesteld als een normaal toetsenbord, dus met het vraagteken links naast de rechter-shift en het apenstaartje op de 2-toets onder de f-toetsen.
Het rare is dat het plaatje van de tekens op het toetsenbord anders zitten. Zo is het apenstaartje omgewisseld met de dubbele aanhalingstekens. En het hekje krijg je door shift+3 in te drukken terwijk het plaatje meteen links van de enter knop zit :|

Weet iemand of dit fabrieksfouten zijn? of hoort dit zo?

alvast bedankt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je hebt zo te horen 'n UK-toetsenbord! Heb ik ook gehad, maar dat wist ik van te voren!
Vind dit eerlijk gezegd niet zo netjes, dus zou 't gewoon even aankaarten bij de winkel/ webshop!

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/10814/2004497075505271947_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/11772/2006312690799514368_rs.jpg

Jij hebt dus zo'n indeling!!!?

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 04-07-2007 19:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zerodian schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:57:
Het tweede ging over het toetsenbord. Ik heb hem ingesteld als een normaal toetsenbord, dus met het vraagteken links naast de rechter-shift en het apenstaartje op de 2-toets onder de f-toetsen.
Het rare is dat het plaatje van de tekens op het toetsenbord anders zitten. Zo is het apenstaartje omgewisseld met de dubbele aanhalingstekens. En het hekje krijg je door shift+3 in te drukken terwijk het plaatje meteen links van de enter knop zit :|

Weet iemand of dit fabrieksfouten zijn? of hoort dit zo?

alvast bedankt
Je toetsenbord indeling is UK. Ik woon momenteel in de UK en heb een Uk toetsenbord, en dat heeft boven de numerieke toetsen:
!"£$%^&*()

Klopt dat met de plaatjes bij jouw toetsenbord?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• zerodian
Hey,

bedankt voor de reactie :)
Ik heb inderdaad die indeling. Ik wist dat helemaal niet van te voren dat hij deze indeling had maar ik weet sowieso niks af van die indelingen behalve qwerty en azerty dan ;)

Ik zal het wel ff tegen de winkel zeggen dat hij dat voortaan erbij moet vertellen, zelf vind ik het teveel werk om weer een ander te regelen. Ondertussen weet je wel waar alle toetsen zitten.

Bedankt! :)

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
LoL

Ik ben nu een week of 2 een trotse bezitter van een FZ11S, maar ik heb zelf ook even zitten puzzelen met m'n keyboard. Ik had het de allereerste keer bij het opstarten al op NL ingesteld en heb me de blubber gezocht naar het @ teken. Uiteindelijk had ik door waar het probleem zat, maar of het echt zo hoort..... Voluit is het een namelijk eenFZ11S.NL3, oftewel een Nederlandse uitvoering. Ik denk dat Vista deze toetsenbord indeling (nog) niet ondersteund. M'n vorige laptop (HP Pavilion zd7000) had dezelfde indeling en dat werd wel ondersteund door XP. Nu ik eenmaal weet waar alle symbolen zitten werkt het prima zo, maar ja, ik zou toch graag willen dat ik gewoon de tekens op m'n scherm krijg die op de toetsen staan als je ze indrukt. Afijn, ik heb goede hoop dat een servicepack voor Vista dit probleem wel op zal lossen in de (nabije..?) toekomst.

Maar sinds dit een thread is over fabricage fouten;

Ik hoor erg veel mensen klagen over een hoog zoem geluid dat de fan zou maken, mijn FZ is gelukkig heerlijk stil, maar heeft iemand anders hier in Nederland of Belgie ook last van?
Ook hoor ik veel klachten over (vooral) de linker muisknop van het touchpad, ook de mijne ligt aan de rechter kant iets dieper in z'n behuizing dan lijkt te horen, maar gelukkig werkt ie verder wel goed.

Verder word de laptop iets warmer dan ik had verwacht, maar voor mij is het absoluut acceptabel.

Over het batterij lampje;

Ik heb er even op gelet voor je; tijdens het laden terwijl de computer uitstaat, of wanneer de laptop aanstaat zonder aangesloten te zijn op het lichtnet is het lampje idd oranje , zodra de batterij vol is gaat het bij mij gewoon uit. Als ie bij jou altijd brand is er toch iets niet helemaal ok denk ik, misschien moet je er toch even naar laten kijken. Als het alleen maar een lampje is is er niks aan de hand, maar het kan ook betekenen dat er iets mis is met je laptops power management, en dit zou je laptop of batterij op korte of lange termijn kunnen beschadigen.

Heeft iemand hier al ervaring met nieuwe drivers voor de 8400GT? Het schijnt dat ze de gpu een stuk beter laten presteren. Ik heb gister een aantal benchmarks gepost onder m'n review van deze Vaio op tweakers, maar ben erg benieuwd hoeveel hoger ze liggen met het gebruik van de 101.28 drivers.

edit: drivers gevonden :D

3dMark06 is zo'n 20% hoger nu (van 1475 naar 1705)

[ Voor 8% gewijzigd door Storm316 op 07-07-2007 01:10 ]

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor toetsenbord ik heb, type blind en heb m op vs instelling staan... zal eens kijken.

Verder: iemand zin om een ervaringen topic te openen over dit schitterend laptopje?

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

Kan je ook dit topic aanpassen Frisbee...

maar een net topic over de FZ serie zou wel nice zijn ja :)... het zijn mooie notebooks :)

• zerodian
@ STORM,

hey,

kan je die link ff geven van die drivers van die videokaart? Ik zocht hem ook maar kon niks vinden. Zou wel handig zijn als ik hem ook had :)

Verder gebeurt er bij mij hetzelfde met het lampje als bij jou, dus dit zal dan wel goedzitten. Ik heb ook geen last van geluid ofzo, echt een topnotebook :o

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-01 09:09
Ik neem aan dat de nieuwste drivers gewoon bij NVidia te vinden zijn...

Momenteel heb ik de VGN-F11E in bestelling staan. Zodra deze binnen is zal er een review komen, en... it better be good ;)

• Storm316
De 101.28 driver voor je 8400GT vind je hier:

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13441

Vergeet niet na het downloaden van de driver de modded.inf file te downloaden en het originele .inf file te overschrijven met deze modded.inf (anders herkend setup je gpu niet, de originele .inf ondersteunde de GT versie van de 8400 niet). Waarschijnlijk moet je ook je beeldscherm resolutie na installatie wel even opnieuw instellen.

@ Actual; ik ben benieuwd naar je review, ik wilde zelf eerst ook de FZ11E kopen maar uiteindelijk is het toch de 'S' geworden....ook omdat ik verwachte dat we er net zoals de Amerikanen 256Mb dedicated grafisch geheugen in zouden krijgen, wat helaas niet zo mocht zijn.... :(

Ahwel, ben nog steeds blij met m'n keuze hoor, maar voel me toch een beetje voor de gek gehouden door door Sony met al die verschillende versies van de 8400GT...

@ alle andere FZ bezitters: welcome to the club en gefeliciteerd met je mooie nieuwe speeltje ;)

Een owners thread lijkt me ook een goed plan, iemand enig idee hoe je zoiets start?

[ Voor 15% gewijzigd door Storm316 op 07-07-2007 06:20 ]

• Actual
Storm316 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:09:
De 101.28 driver voor je 8400GT vind je hier:

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13441

Vergeet niet na het downloaden van de driver de modded.inf file te downloaden en het originele .inf file te overschrijven met deze modded.inf (anders herkend setup je gpu niet, de originele .inf ondersteunde de GT versie van de 8400 niet). Waarschijnlijk moet je ook je beeldscherm resolutie na installatie wel even opnieuw instellen.
Kijk, dat pik je toch weer ff mee :)

Ik zag trouwens in dit topic dat de S (in de rest van de wereld is dat een L) met dubbele backlight nóg véél mooier is dan de E (en die vond ik al zo gaaf :9~ ). Maar de S is dan ook meteen ruim € 200,00 duurder (en overstijgt daarmee mijn grens van € 1000)

• Storm316
Hey....ik dacht dat de E hetzelfde scherm meekrijgt als de S joh, zeker weten dat de E maar 1 lamp heeft? Voor zover ik weet zijn de enige verschillen het ram geheugen en de kleinere hardeschijf namelijk. Het scherm van m'n S is idd geweldig, je hebt bijna een zonnebril nodig op max. brightness, lol. Mocht je de E kopen zet je er dan ook gelijk 1gb extra geheugen bij of niet? (ik hoor van iedereen dat Vista voor geen meter draait op 1GB, maar heb hier zelf geen ervaring mee).

• Actual
Er zit in de E wel 2x512 (dus gelukkig wel dual channel) maar de 2x 1GB staat nog wel op het verlanglijstje.
Edit: Hoeveel onzin kan ik in 1 zin uitkramen. Het is gewoon jammer dat er 2x 512 in zit. (1x 1GB bijprikken is natuurlijk veel goedkoper)

En van dat scherm... De E zag er ook al schitterend uit toen ik hem ging bekijken, dus de S/L zal alleen maar mooier zijn (en duurder :))

[ Voor 22% gewijzigd door Actual op 10-07-2007 19:38 . Reden: Blablabla ]

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook een fz11s. De laptop bevalt uitstekend!

Het enige minpuntje vindt ik de korte accuduur. In de energiezuinige stand doe ik hooguit 1,5 uur met een volle accu. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

Als ik de accu vol oplaad (lampje van accu is uit) en ik doe de laptop aan dan staat hij op 87% waarna hij snel daalt naar 60%. Dit lijkt mij niet helemaal te kloppen

• Actual
Hmmm... hier is dat niet zo (ik heb sinds kort de FZ11E). De accu gaat hier rustig 2+ uur mee, maar dan uiteraard niet op maximale prestaties.
Daarbij heeft de E ook 'maar' 1 lamp, da's dus ook al de helft aan energie :)

• Storm316
1,5 uur op zuinige stand is wel erg kort, wat doe je dan allemaal als ik vragen mag?

De accu is trouwens pas helemaal vol als er staat ' volledig opgeladen 100%' in het venstertje dat verschijnt als je over het energie icoontje beweegt, misschien moet je hem toch wat langer op laten laden? Ik haal zonder w-lan aan zo'n 3 to 3,5 uur als ik alleen maar word en een beetje excel gebruik, en als ik w-lan aan heb en wat zit te browsen etc. toch nog minstens 2 uren. Als ik een dvd'tje kijkt houd met 1,5 uur wel zo'n beetje op voor mijn FZ11S. Bluetooth staat bij mij tegenwoordig altijd uit overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Storm316 op 12-07-2007 14:22 ]

Verwijderd

en de FZ11Z? hoe zit het daarmee?

niemand spreekt er al over. Uitgekomen Juli07, maand na S en E dus. Staat ook nog niet op sony.be/nl

http://kieskeurig.nl/prod...331BCC12572F8004D3F67.htm

• Storm316
@ Maks; m'n antwoord staat bij het andere topic over de FZ11E hoor, word een beetje moe van dan heen weer geflabber tussen meerdere threads over eigenlijk hetzelfde topic... :)

Verwijderd

ja, is inderdaad een beetje dwaas dat er 2 over 'hetzelfde' gaan.
Vermelde het hier ook maar even voor mensen die niet weten/wisten dat die ook bestond.
Pagina: 1