Inmiddels heb ik mijn budget op orde en wil ik mijn nieuwe PC gaan bestellen.
Budget max: 700.- (dit mag minder)
Info:
- Moet mee gaan voor de komende 3 jaar.
- Licht gamen. (RPG's als Neverwinter Nights 2)
- RAID en WiFi gebruik ik niet.
- Redelijk stil.
- Ik bouw 'm zelf.
- Waarschijnlijk bij Azerty kopen.
Lijst:
Kast: Antec NSK4400. Een goed uitziende kast met een aardige voeding en goedkoop.
Mobo: Asus P5K. P35 chipset, redelijk op de toekomst voorbereid en vrij zuinig.
Proc: Intel C2D E6550. Voorlopig bij de pre-order goedkoper dan de E6600.
Geheugen: Kingston 2x 1024MB PC5300. Behoeft geen verdere uitleg.
HD: Samsung Spinpoint 320gb. Goede reviews hierover gelezen, voldoende ruimte.
Graka: Sapphire Radeon X1950 Pro Ultimate. Met een zalmann koelertje erop en betaalbaar.
DVD-Writer: NEC AD-7173S. SATA met lightscribe, vind ik wel handig.
Windows XP, OEM. Studentenlicentie.
Vragen:
- Is het mobo geen overkill? P5B was ook een optie, maar is inmiddels misschien "verouderd".
- Met de processor heb ik het meeste moeite. Heeft iemand al ervaring met de E6550? Misschien dat ik de boel pas na 21 juli zal gaan kopen en dan zijn alle prijzen weer veranderd. Grote kans dat een E6600 dan interessanter is. Evt. wil ik wel heel licht gaan overclocken, maar dan wil ik er wel een Arctic Freezer 7 Pro bij. Of moet ik voor mijn doeleinden eerder voor een E6420 gaan. Ik blijf in ieder geval bij Intel C2D.
- Zijn er verantwoorde alternatieven voor die graka? Wellicht dat het niet heel erg toekomstbewust is, maar vooralsnog is dx10 nog geen mainstream en kan ik denk wel 3 jaar volhouden met zo'n kaart. Of moet ik toch overstappen naar een nVidia 8*00?
- Waar kan ik een OEM Windows XP Pro studentenlicentie krijgen? Zoiets dus. Maar dan goedkoop voor studenten
. Surfspot heeft alleen upgrades. Zie ook: ander topic.
Ik wacht in positieve spanning af op de komende berichten!
Budget max: 700.- (dit mag minder)
Info:
- Moet mee gaan voor de komende 3 jaar.
- Licht gamen. (RPG's als Neverwinter Nights 2)
- RAID en WiFi gebruik ik niet.
- Redelijk stil.
- Ik bouw 'm zelf.
- Waarschijnlijk bij Azerty kopen.
Lijst:
Kast: Antec NSK4400. Een goed uitziende kast met een aardige voeding en goedkoop.
Mobo: Asus P5K. P35 chipset, redelijk op de toekomst voorbereid en vrij zuinig.
Proc: Intel C2D E6550. Voorlopig bij de pre-order goedkoper dan de E6600.
Geheugen: Kingston 2x 1024MB PC5300. Behoeft geen verdere uitleg.
HD: Samsung Spinpoint 320gb. Goede reviews hierover gelezen, voldoende ruimte.
Graka: Sapphire Radeon X1950 Pro Ultimate. Met een zalmann koelertje erop en betaalbaar.
DVD-Writer: NEC AD-7173S. SATA met lightscribe, vind ik wel handig.
Windows XP, OEM. Studentenlicentie.
Vragen:
- Is het mobo geen overkill? P5B was ook een optie, maar is inmiddels misschien "verouderd".
- Met de processor heb ik het meeste moeite. Heeft iemand al ervaring met de E6550? Misschien dat ik de boel pas na 21 juli zal gaan kopen en dan zijn alle prijzen weer veranderd. Grote kans dat een E6600 dan interessanter is. Evt. wil ik wel heel licht gaan overclocken, maar dan wil ik er wel een Arctic Freezer 7 Pro bij. Of moet ik voor mijn doeleinden eerder voor een E6420 gaan. Ik blijf in ieder geval bij Intel C2D.
- Zijn er verantwoorde alternatieven voor die graka? Wellicht dat het niet heel erg toekomstbewust is, maar vooralsnog is dx10 nog geen mainstream en kan ik denk wel 3 jaar volhouden met zo'n kaart. Of moet ik toch overstappen naar een nVidia 8*00?
- Waar kan ik een OEM Windows XP Pro studentenlicentie krijgen? Zoiets dus. Maar dan goedkoop voor studenten
Ik wacht in positieve spanning af op de komende berichten!