XP upgrade vanaf 2000 tester?

Pagina: 1
Acties:

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Binnenkort ga ik een nieuwe PC halen.

Nu heb ik nog een Windows 2000 install cd liggen, een tester die je ten hoogste 30 dagen kan gebruiken. Daarmee kan ik ook booten. Als ik dit installeer, kan ik dan vervolgens met een windows XP upgrade (bijvoorbeeld van Surfspot a E48,75: want ik ben student) gewoon XP daar overheen upgraden/installeren?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Technisch kan het vast wel, of het legaal is, dat denk ik niet. Je moet de vorige Windows-versie immers legaal hebben aangeschaft, bij een trial-cd is dat niet het geval...

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 04-07-2007 15:05 ]

We are shaping the future

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

een trial is anders gewoon legaal hoor ;)

echter, een upgrade over een trial kan niet :)

Wabbawabbawabbawabba

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Installeren lukt vast wel. De vraag is alleen of de licentie van je windows XP dan ook niet voor maar 30 dagen geld. Want deze is bij een upgrade afhankelijk van de licentie van het vorige besturingssysteem dacht ik.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Een OEM licentie kost ook niet zoveel voor een student. Er bestaan volgens mij bepaalde licenties die je mag gebruiken tijdens je student-zijn. Daarna moet je een andere licentie aanschaffen.

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Ik heb dit trucje wel eens eerder geprobeerd, toen had ik geen last van "de 30 dagen" en het werkte an sich ook wel perfect, maar het was wel een illegale XP. Dat wil ik dus niet meer. Dus een upgrade over een trial moet an sich lukken.

Als iemand weet waar ik een student OEM-licentie vandaan kan halen, dan heb ik dat inderdaad liever... ;) Bij surfspot hebben ze nml. alleen maar upgrades.

[ Voor 14% gewijzigd door Digidoo op 04-07-2007 16:38 ]

Pagina: 1