Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:20
Geen matches
qtee schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:23:
Op accu's zit, meen ik, een jaar garantie. Het hangt er dus vanaf of je nog in dat eerste jaar zit!
Vergeet het, op een accu zit 3 tot 6 maanden garantie.

Beetje dood aan het worden deze forum, gezien het aantal posts

[ Voor 11% gewijzigd door LEX63 op 19-04-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Geen matches
ajpeetoom schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:13:
[...]

Vergeet het, op een accu zit 3 tot 6 maanden garantie.

Beetje dood aan het worden deze forum, gezien het aantal posts
Logisch toch. Dit is ook een oud model. En op een accu bij Dell zit 1 jaar garantie. Geen flauw idee hoe jij bij 3 of 6 maanden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hier gaat het lekker met mn 6400, paar weken terug viel me ineens op dat zo'n rubberdingetje aan de onderkant verdwenen was en gisteren viel mn home toets van mn toetsenbord af. Dat wordt dus even keertje Dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 7
Ik lees hier op het forum dat Kingston KVR667D2S5/1G goed werkt met de 6400.

Maar ik vroeg me af of hoe het zit met de 2GB versie: KVR667D2S5/2G. Het lijkt mij dat dit ook wel zou moeten werken aangezien de 6400 tot 2GB RAM kan. Maar op de Kingston site staat voor de 6400 dit geheugen er (nog?) niet bij? Dus zijn er mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
ajpeetoom schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 02:50:
Accu's van del reinste hongkong china spul. Mijn accu is bijna dood. Ga de accu binnenkort uit elkaar halen kijken wat voor accucellen erin zitten, als het de moeite loond ga deze vervangen door nieuwe.

O.A. Conrad verkoop deze accu cellen.

Heeft iemand dit trouwens al eens gedaan?
Laat mij weten hoe dit gaat. Mijn accu is na 1.5 jaar ook in capaciteit gereduceerd tot <15 min. Je reinste Hong Kong spul inderdaad. Een nieuwe accu is wat prijzig, dus als de accu cellen bij conrad goedkoop te krijgen zijn wil ik best wel wat sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Matched: inspiron
Pruts0r schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:03:
[...]

Laat mij weten hoe dit gaat. Mijn accu is na 1.5 jaar ook in capaciteit gereduceerd tot <15 min. Je reinste Hong Kong spul inderdaad. Een nieuwe accu is wat prijzig, dus als de accu cellen bij conrad goedkoop te krijgen zijn wil ik best wel wat sleutelen.
Heb er nog geen tijd voor gehad, denk dat ik in mijn vakantie de accu uit elkaar ga halen.

Een beetje dood aan het worden dit forum gezien het aantal posts. Je kan merken dat heel veel mensen hun inspiron 6400 hebben verkocht en een andere notebook hebben gekocht? Zeker de opvolger van deze inspiron 1525.

Er moeten nu eerst drastische verbeteringen komen. bijvoorbeeld core 4 processor 1300 mhz fsb+ even snel geheugen. 800 Mhz fsb en 1 GB turbo memory is niet voldoende om een nieuwe notebook te gaan bestellen.

Deze notebook werkt op de accu en de kaartlezer na nog perfect.

Ik kijk eerst de kat even uit de boom.

Die accu hierover kom ik terug.

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 06-05-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:29

Rival24

I'll Be Back

Ik kwam er een paar dagen terug achter dat bij de Inspiron 6400 van mijn ouders het scherm wat meer wiebelde dan bij mij, dus ik ging even kijken waar dat aan lag. Het blijkt dat sommige schroefjes na verloop van tijd wat losser gaan zitten en daardoor komt hier en daar wat speling op te zitten. Na het aandraaien van alles wat op een schroef leek (sommige ook verstopt achter stikkertjes) zit alles weer stevig in elkaar. Ik had vervolgens ook mijn eigen laptop onder handen genomen en die is er ook van opgeknapt.

Ik denk dat het sowiezo verstandig is om af en toe te kijken of alles nog vastzit aangezien het anders vrij makkelijk uit kan leuteren en daarna misschien zelfs wel kan scheuren of breken.

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met nieuwe accu's aangezien ze bij Dell bijna E250 durven vragen, en dat is echt te absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Rival24 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:22:
Ik kwam er een paar dagen terug achter dat bij de Inspiron 6400 van mijn ouders het scherm wat meer wiebelde dan bij mij, dus ik ging even kijken waar dat aan lag. Het blijkt dat sommige schroefjes na verloop van tijd wat losser gaan zitten en daardoor komt hier en daar wat speling op te zitten. Na het aandraaien van alles wat op een schroef leek (sommige ook verstopt achter stikkertjes) zit alles weer stevig in elkaar. Ik had vervolgens ook mijn eigen laptop onder handen genomen en die is er ook van opgeknapt.

Ik denk dat het sowiezo verstandig is om af en toe te kijken of alles nog vastzit aangezien het anders vrij makkelijk uit kan leuteren en daarna misschien zelfs wel kan scheuren of breken.

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met nieuwe accu's aangezien ze bij Dell bijna E250 durven vragen, en dat is echt te absurd.
Zat toevallig laatst hier ook aan te denken, mijn scherm begind ook meer en meer te wiebelen. Met wat voor schroefjes zitten die schanieren vast TORXS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Mijn scherm begind ook steeds meer en meer te wiebelen, met wat voor schroevjes zitten die schanieren vast, TORXS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
sorry dubbele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik krijg steeds meldingen over een batterij die aan het einde van zijn levens loop is.
Dit vindt ik nogal snel voor een laptop van begin maart 2007. Vooral omdat ik hem het meeste gebruikt hebt met een adapter en extern scherm. Het gaat om een 558Sony DELLUY6278. Weten jullie hoe dell omgaat met vervanging van batterijen ? Ik zit wel net wel buiten de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hermedico schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:13:
Weten jullie hoe dell omgaat met vervanging van batterijen ? Ik zit wel net wel buiten de garantie...
Sowieso altijd bellen en dan hopen op een meewerkende Dell-medewerker. Na 2x bellen had ik iemand te pakken die mijn accu een paar dagen buiten de garantie gratis wilde omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bij mij ging de accu ruim een maand na de garantie kapot, kan nu geen aanspraak meer maken op de garantie. Volgens mij zit op een accu toch altijd minder garantie dan de computer?

Deze computer heb ik hoogstens nog een jaar, ga geen onkosten meer maken. Er worden nieuwe notebooks verwacht met o.a. 1024 Mhz FSB en tot 8 GB geheugen. Turbo processor memory 4 core CPU. Zodra deze op de markt komt koop ik zoon notebook.

Tot nu toe ben ik tevreden over de inspiron 6400.

Heb laatst nog mijn schanieren van de LCD scherm vast gedraaid rechts zat behoorlijk los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik was tot nu toe ook tevreden over mijn 6400, tot een uurtje geleden. Ineens verschijnen er allerlei rare blokjes en 'misplaatste pixels' op mijn scherm: vervormde pictogrammen, doorbroken horizontale lijnen etc. Ook tijdens het spelen van videobestanden verschijnen er allemaal witte en grijze blokjes in het scherm.

Ik heb de videodrivers al opnieuw geïnstalleerd en een virusscan gedaan (NOD32). Beide hebben niets geholpen.

Een impressie van de afwijkingen op het scherm:
Foto 1
Foto 2
Screencapture

Ik heb het vermoeden dat er hardware problemen zijn met de videokaart. Iemand anders wel eens eerder met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ajpeetoom schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:27:
Mijn scherm begind ook steeds meer en meer te wiebelen, met wat voor schroevjes zitten die schanieren vast, TORXS?
Scharnieren zitten gewoon vast met een kruiskop.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Geen matches
Probleem met die schroefjes had ik ook (wel op 6000, maar 6400 is bijna hetzelfde daarin), echter, na het aandraaien zijn ze na een tijdje weer terug los, en dit gaat steeds sneller... Het probleem is dat er te veel kracht op die schroefdraad zit. Bij mij was de schroefdraad op een gegeven moment gewoon eruit en hing mijn scherm niet meer aan mijn chasis, met alle gevolgen van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Geen matches
En hoe heb je dat opgelost? heb nog tot volgend jaar garantie. gewoon naar Dell bellen en melden dat mijn scherm erg veel speling heeft?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:07:
Ik was tot nu toe ook tevreden over mijn 6400, tot een uurtje geleden. Ineens verschijnen er allerlei rare blokjes en 'misplaatste pixels' op mijn scherm: vervormde pictogrammen, doorbroken horizontale lijnen etc. Ook tijdens het spelen van videobestanden verschijnen er allemaal witte en grijze blokjes in het scherm.

Ik heb de videodrivers al opnieuw geïnstalleerd en een virusscan gedaan (NOD32). Beide hebben niets geholpen.

Een impressie van de afwijkingen op het scherm:
Foto 1
Foto 2
Screencapture

Ik heb het vermoeden dat er hardware problemen zijn met de videokaart. Iemand anders wel eens eerder met dit bijltje gehakt?
Ik heb m'n laptop inmiddels verkocht, maar toen ik 'm opnieuw installeerde met vista kwamen er ook allerlij verticale strepen. Ik heb het toen opgelost door de intel drivers weer te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
PROBLEMEN MET SP3 VOOR XP

11 mei had ik Servicepac3 voor XP home geïnstalleerd. Dit gaf zo veel problemen dat ik sp3 er zaterdag avond maar weer heb verwijderd.

Uren heb ik op het internet gezocht naar een oplossing, de enige oplossing was dus het
Deïnstalleren van servicepac3

Problemen waren.

Computer leek soms te gaan hangen, uiteindelijk kwam hij hier na 3, 4 minuten wel weer uit.

Poort problemen de zogenaamde luisterpoorten waar P2P en Bit Torrent gebruik van maakt. Deze stonden dicht gevolg zeer trage of geen download verbinding.

Na Deïnstalleren van servicepac3 werkt mijn computer weer normaal.

Zijn deze problemen bij Dell bekend en is hier een oplossing?

Of komt microsoft met een herziende versie van SP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
Enkele weken terug heb ik m'n Inspiron geformatteerd en windows XP SP2 opnieuw geïnstalleerd.
alles werkt, behalve de cardreader. Telkens ik er een SD-kaart of Memorystick instop komt er een blauw scherm opgeflitst en start de laptop opnieuw op.

Ik heb al 2 keer de Ricoh-driver gedownload en geinstalleerd van de dell-site, maar dit helpt niks.
Weet er iemand hoe dit kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
muchu schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:52:
Enkele weken terug heb ik m'n Inspiron geformatteerd en windows XP SP2 opnieuw geïnstalleerd.
alles werkt, behalve de cardreader. Telkens ik er een SD-kaart of Memorystick instop komt er een blauw scherm opgeflitst en start de laptop opnieuw op.

Ik heb al 2 keer de Ricoh-driver gedownload en geinstalleerd van de dell-site, maar dit helpt niks.
Weet er iemand hoe dit kan worden opgelost?
Gele uitroep tekens in apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
Geen matches
kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:19:
[...]

Gele uitroep tekens in apparaatbeheer?
neen, volgens apparaatbeheer werkt alles prima:

[ Voor 15% gewijzigd door muchu op 06-06-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
Geen matches
kan er op een 6400 die met vista gelevrd is gewoon xp geïnstalleerd worden? Dit ivm sommige opties zoals bluetooth en wlan die volgens de bon specifiek vista zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
Geen matches
Heeft iemand wel eens geprobeerd een SATA-II (ook wel: Sata/300 of Sata 3.0Gb/s) er in te stoppen? Standaard zit er SATA/150 in (volgens hdtune, ik kan het niet in de officiele handleiding vinden).

Zelf heb ik een SATA/150 schijf besteld vanwege het prijsverschil, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen er wellicht wel een 400/500GB harde schijf in willen stoppen, te weten:
De Hitachi Travelstar 5K500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Pruts0r schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:57:
Heeft iemand wel eens geprobeerd een SATA-II (ook wel: Sata/300 of Sata 3.0Gb/s) er in te stoppen? Standaard zit er SATA/150 in (volgens hdtune, ik kan het niet in de officiele handleiding vinden).

Zelf heb ik een SATA/150 schijf besteld vanwege het prijsverschil, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen er wellicht wel een 400/500GB harde schijf in willen stoppen, te weten:
Heb al sinds December de 160 GB harddisk vervangen voor een WD 320 GB model.

1 de opslag capaciteit is het dubbele en de harddisk is veel sneller. De oude haalde 47 MBS de WD 320 haal 67 MBS

Het isdus wel de moeite waard om de harddisk te vervangen, trouwens een fluitje van een cent.
2 kruis kop schroefjes los draaien en je kunt de harddisk er zo uittrekken.

Er zijn nu ook 2.5" 500 GB harde schijven te koop. Deze kunnen er ook in worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Mensen houd dit forum een beetje levendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tijdens het gebruik van de disk-drive gaat mijn audio altijd schokken/haperen.

Weet iemand waar dit aan ligt? Ik gebruik haast nooit cd's of dvd's, maar het is toch vervelend. Een muziekje tijdens het bekijken van foto's is toch wel relaxt.

alvast bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:35:
Tijdens het gebruik van de disk-drive gaat mijn audio altijd schokken/haperen.

Weet iemand waar dit aan ligt? Ik gebruik haast nooit cd's of dvd's, maar het is toch vervelend. Een muziekje tijdens het bekijken van foto's is toch wel relaxt.

alvast bedankt voor je reactie
U meld diskdrive neem aan dat u een DVD/CD optische lezer brander bedoeld.
Diskdrive daarmee denk ik aan een 3.5" floppydrive maar hiermee kan je geen mp3 afspelen?

Het kan zijn dat de lens smerig of stoffig is er bestaan speciale reiniging disks of u maakt heel voorzichtig met een wattenstokje en iets alcohol 85% het lensje schoon. Absoluut niet drukken alleen voorzichtig aanraken en draaiende en iets vegende beweging, daarna met een droog schoon wattenstokje de lens weer droog maken.

Koop pluizige zachte wattenstokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Pruts0r schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:57:

Het is alleen jammer dat die schijven maar 5400tpm zijn ipv de 7200tpm die ik nu heb. Iemand die een beetje betaalbare 7200rpm schijf weet van 120> GB???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Henkie-Jan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:20:
[...]

Het is alleen jammer dat die schijven maar 5400tpm zijn ipv de 7200tpm die ik nu heb. Iemand die een beetje betaalbare 7200rpm schijf weet van 120> GB???
Ja hoor staan gewoon netjes op een rijtje in de pricewatch........

Maar kom je snelheid tekort met een 5400rpm? Want dat lijkt me sterk........wat draai je dan zoal?
(of is het gewoon een kwestie van: "maakt me niet uit, ik wil em zo snel mogelijk")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb nu dus een 7200rpm schijfje en die is lekker snel. Ik stelde de vraag eigenlijk ook verkeerd. Eigenlijk bedoelde ik of iemand ervaring heeft met een grotere 7200rpm schijf in een 6400. ;)

In de vorige topics hoorde ik van mensen dat ze over het algemeen de laptop een behoorlijk stuk sneller vonden met een 7200rpm schijfje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Henkie-Jan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:34:
Heb nu dus een 7200rpm schijfje en die is lekker snel. Ik stelde de vraag eigenlijk ook verkeerd. Eigenlijk bedoelde ik of iemand ervaring heeft met een grotere 7200rpm schijf in een 6400. ;)

In de vorige topics hoorde ik van mensen dat ze over het algemeen de laptop een behoorlijk stuk sneller vonden met een 7200rpm schijfje! ;)
Dat zal er maar helemaal aan liggen wat je ermee (wilt) gaa(n)t doen......
De meeste toepassingen hebben niet zo'n snelle harddisk nodig, daarvoor voldoet een 5400rpm meer dan genoeg, dus om zo iha te stellen dat de laptop een behoorlijk stuk sneller wordt met een 7200rpm disk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Daar komt bij:
de Samsung 320GB 5400rpm, welke nog maar 71 euro kost!, is, zo goed als, net zo snel als een 7200rpm schijfje! Dus je had beter die kunnen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Henkie-Jan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:34:

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Een 7200 rpm schijf verbruikt veel meer stroom dus sneller de accu leeg, maakt meer lawaai en wordt erg warm vooral leuk in de zomer.

Dit is ook de reden dat er meer 5400 rpm 2.5" harddisk worden verkocht dan 7200 de prestatie verbetering zal ongeveer 10 mbs zijn.

Het wordt pas echt interessant met de SSD drive's 128 en 250 gb modellen zijn al te koop maar nog erg duur.

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 29-06-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
ajpeetoom schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:57:
[...]

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Een 7200 rpm schijf verbruikt veel meer stroom dus sneller de accu leeg, maakt meer lawaai en wordt erg warm vooral leuk in de zomer.

Dit is ook de reden dat er meer 5400 rpm 2.5" harddisk worden verkocht dan 7200 de prestatie verbetering zal ongeveer 10 mbs zijn.

Het wordt pas echt interessant met de SSD drive's 128 en 250 gb modellen zijn al te koop maar nog erg duur.
Over de Travelstar 7K200:
Speaking of power, the 7K200 is not only the fastest 2.5" 7,200 RPM drive, it is also the most energy-efficient. The first generation Travelstar 7K100 required up to 3.8 W with the UltraATA/100 interface or as much as 4.6 W using SATA/150 (which should make clear that the serial high-speed connect has a significant power disadvantage). Seagate's Momentus 7200.2 staying below 3.8 W is already a good result that the Travelstar 7K200 can beat: we measured a maximum power consumption of only 3.2 W. This is only slightly more than the maximum power requirements of a typical 250 GB 5,400 RPM drive. The idle power requirement of 1.1 W for the Travelstar 7K200 is also a huge improvement over previous generations, which required up to 1.7 W (Momentus 7200.1).
En wat vindt Oom Tom van de Samsung Spinpoint M6 HM320HI? Dit is een 5400RPM
Unfortunately, it isn't equally efficient: 1.0 W idle power and 3.2 W maximum power are an average result, and only slightly better than what we've seen from modern 7,200 RPM drives. Clearly, the new Samsung drive is a high-flyer, but it's not the right choice for high-efficiency notebooks, where you want to run on battery as long as possible.
Praktisch verwaarloosbaar als we praten over energieverbruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hier nog wat linkjes betreffende laptopschijven:Bij de benchmark kan je zien dat de 320GB Samsung 5400rpm schijf in een aantal gevallen beter is dan de 200GB 7K200 Hitachi 7200rpm schijf.
De Samsung 320GB 5400rpm is dus (ietsje ;) ) zuiniger en presteert ongeveer gelijk met de Hitachi 7K200 200GB.

Maaaaar, de Samsung 320GB is veel goedkoper, biedt meer harde schijf ruimte en is fluisterstil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ontken niet dat ook 7200 toeren harddisk 's niet beter worden. De eerste 2 generaties had te kampen met de genoemde problemen.

Ik Ben over het merk Seagate niet erg te spreken, ik en een vriend hadden op de HCC 2 jaar geleden een Seagate 100 GB harddisk gekocht, Eerst ging zijn harddisk kapot en nog geen 2 maanden later de mijne. Heb 5 jaar garantie, ga kijken of ik hier aanspraak op kan maken.

Ben enthousiast over mijn huidige WD 320 GB 5400 harddisk, werkt zeer snel Gemiddelde toegang tijd 49 en maximaal 69 MBS. Snel en geruisloos. Zie onderstaande link.

nieuws: Western Digital perst 320GB op notebookschijf

Hou me op de hoogte van jou bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
ajpeetoom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:38:
..............
Ik Ben over het merk Seagate niet erg te spreken, ik en een vriend hadden op de HCC 2 jaar geleden een Seagate 100 GB harddisk gekocht, Eerst ging zijn harddisk kapot en nog geen 2 maanden later de mijne. Heb 5 jaar garantie, ga kijken of ik hier aanspraak op kan maken.
............
Ik vermoed dat dit eerder aan het feit "aanschaf-op-HCC" komt dan door het merk Seagate............... :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
silmaril8 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:34:
Hier nog wat linkjes betreffende laptopschijven:Bij de benchmark kan je zien dat de 320GB Samsung 5400rpm schijf in een aantal gevallen beter is dan de 200GB 7K200 Hitachi 7200rpm schijf.
De Samsung 320GB 5400rpm is dus (ietsje ;) ) zuiniger en presteert ongeveer gelijk met de Hitachi 7K200 200GB.

Maaaaar, de Samsung 320GB is veel goedkoper, biedt meer harde schijf ruimte en is fluisterstil!
Thanx voor de info! Toch het overwegen waard om een grotere 5400rpm HDD te kopen! zit te denken aan een WD of Samsung. Beide goede ervaringen mee! Jammer dat WD niet in die benchmark is meegenomen. ;)

Hmm, als ik kijk op: http://www.westerndigital.../products.asp?driveid=477 (7200rpm schijf) of http://www.westerndigital.../products.asp?driveid=377 (5400 rpm schijf) is het stroomverschil nihil. Alleen in de slaapstand is er verschil. Daarnaast beschikt de 7200rpm over 16MB cache en over een free fall sensor. Moeilijk, moeilijk moeilijk. :P

Edit: lees net op een ander forum iemand die met exact het zelfde dilemma zit. Eens even kijken wat die gaat doen! :P

[ Voor 41% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-07-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:32
Mochten mensen hun Inspiron nog willen verfraaien met een quick snap cover kijk dan even hier:
V&A aangeboden: Dell quicksnap cover

Heb er dus 2 gekregen van Dell :P , hij was kwijtgeraakt in de verzendroute netjes een nieuwe gehad maar toen kwam een paar dagen geleden deze ook nog binnen.

En voor de mensen die nog een accu nodig hebben ik heb een nieuwe accu besteld bij replacedirect,
een 9 cell accu.

Als ik hem vergelijk met mijn oude accu van Dell dan ziet hij er exact hetzelfde eruit, even een plaatje ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/npfd4k.png
Hij kost daar 134 euro inc. btw.

Linkje: http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=103239

[ Voor 38% gewijzigd door 2020Media op 03-07-2008 18:31 ]

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:27:
[...]

Thanx voor de info! Toch het overwegen waard om een grotere 5400rpm HDD te kopen! zit te denken aan een WD of Samsung. Beide goede ervaringen mee! Jammer dat WD niet in die benchmark is meegenomen. ;)

Hmm, als ik kijk op: http://www.westerndigital.../products.asp?driveid=477 (7200rpm schijf) of http://www.westerndigital.../products.asp?driveid=377 (5400 rpm schijf) is het stroomverschil nihil. Alleen in de slaapstand is er verschil. Daarnaast beschikt de 7200rpm over 16MB cache en over een free fall sensor. Moeilijk, moeilijk moeilijk. :P

Edit: lees net op een ander forum iemand die met exact het zelfde dilemma zit. Eens even kijken wat die gaat doen! :P
16MB cache heb je niks aan. Dat ga je echt niet merken. Dus dat zou ik niet meenemen in jouw overweging. Net als Free Fall Sensor. Ik heb vele laptops gehad, maar nog nooit deed er een moeilijk omdat er geen Free Fall Sensor inzit.
WD320GB heeft SATA300 en Samsung 320GB heeft SATA150. Maar ze zijn precies evensnel aangezien je nooit hoger dan SATA150 kan halen. Maar door de SATA300 is de WD 320GB wel minder energiezuinig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
die WD320 harddisk die ik in gebruik heb is zuiniger dan de 160GB hitachi die er in zat. Stuken sneller en je hoort hem echt nouwelijks of niet.

Ga een accu bestellen op E Bay €110,- inclusief verzendkosten. Mijn accu is na 14 maanden zo dood als een pier. Als de stroom wordt onderbroken is mijn notebook binnen 2 minuten uit. .

mensen houd dit forum levendig alstublieft zou zonde zijn als het er niet meer is.
silmaril8 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:41:
[...]

16MB cache heb je niks aan. Dat ga je echt niet merken. Dus dat zou ik niet meenemen in jouw overweging. Net als Free Fall Sensor. Ik heb vele laptops gehad, maar nog nooit deed er een moeilijk omdat er geen Free Fall Sensor inzit.
WD320GB heeft SATA300 en Samsung 320GB heeft SATA150. Maar ze zijn precies evensnel aangezien je nooit hoger dan SATA150 kan halen. Maar door de SATA300 is de WD 320GB wel minder energiezuinig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:59
Geen matches
Wilde morgen het 320GB schijfje gaan halen van WD maar bij mijn voorkeurswinkel zijn ze op :( nog maar even wachten.

Van 100 naar 320GB is een mooie upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Hoe zo? Wat is er mis met de HCC? Het waren nieuwe harddisks in gesloten antistatische plastic zakjes. Gewoon slechte kwaliteit Ik heb het niet zo op Seagate. WD en Hitachi hebben hun in de afgelopen decenia bewezen betrouwbaar en degelijk.
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:04:
[...]

Ik vermoed dat dit eerder aan het feit "aanschaf-op-HCC" komt dan door het merk Seagate............... :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Matched: inspiron, 7
ZypherNL schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:47:
Mochten mensen hun Inspiron nog willen verfraaien met een quick snap cover kijk dan even hier:
V&A aangeboden: Dell quicksnap cover

Heb er dus 2 gekregen van Dell :P , hij was kwijtgeraakt in de verzendroute netjes een nieuwe gehad maar toen kwam een paar dagen geleden deze ook nog binnen.

En voor de mensen die nog een accu nodig hebben ik heb een nieuwe accu besteld bij replacedirect,
een 9 cell accu.

Als ik hem vergelijk met mijn oude accu van Dell dan ziet hij er exact hetzelfde eruit, even een plaatje ter vergelijking:
[afbeelding]
Hij kost daar 134 euro inc. btw.

Linkje: http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=103239
Mijn accu is dood wil je er niet een aan mij verkopen. wil er €80,- voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
IS JE ACCU OOK ROT

GOEDKOOP ADRES DELL INSPIRON 6400 ACCU.

Ik heb een goedkoop adres gevonden voor een 9 cel 85WH batterij "NIEUW"

http://cgi.ebay.nl/DELL-I...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mijn accu is zo als dood als een pier, Dus heb ik maar een nieuwe besteld. €76.00,- voor de accu + €12,50,- voor de verzendkosten totaal €88,50,- betaald met creditkaart.

Van te voren even een e mail sturen met je naam en adres. Deze man bellen "engels" en je creditkaart nummer doorgeven. Als alles goed gaat heb ik de batterij over 5 werkdagen binnen.

Ik meld waneer ik hem binnen heb.

DE TIP VAN DE MAAND

[ Voor 29% gewijzigd door LEX63 op 25-07-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ajpeetoom schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:25:
GOEDKOOP ADRES DELL INSPIRON 6400 ACCU.

Ik heb een goedkoop adres gevonden voor een 9 cel 86 WH batterij "NIEUW"

http://cgi.ebay.nl/DELL-I...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mijn accu is zo als dood als een pier, Dus heb ik maar een nieuwe besteld. €76.00,- voor de accu + €12,50,- voor de verzendkosten totaal €88,50,- betaald met creditkaart.

Van te voren even een e mail sturen met je naam en adres. Deze man bellen en je creditkaart nummer doorgeven. Als alles goed gaat heb ik de batterij over 5 werkdagen binnen.

Meld waneer ik hem binnen heb.

DE TIP VAN DE MAAND
Uhm, Tip van de maand is zeer overdreven. Vooral als je 90 euro voor een nieuwe batterij moet neerleggen.
Trouwens echt zonde om 90 euro uit te geven aan een nieuwe batterij voor een laptop die geen garantie meer heeft.
Je kan beter je laptop 2dehands verkopen voor 200-300 euro en dan een nieuwe voor 400-500 kopen. Die is geheid net zo snel als degene die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
silmaril8 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:47:
[...]

Uhm, Tip van de maand is zeer overdreven. Vooral als je 90 euro voor een nieuwe batterij moet neerleggen.
Trouwens echt zonde om 90 euro uit te geven aan een nieuwe batterij voor een laptop die geen garantie meer heeft.
Je kan beter je laptop 2dehands verkopen voor 200-300 euro en dan een nieuwe voor 400-500 kopen. Die is geheid net zo snel als degene die je nu hebt.
Accu kost bij DELL €248,- zojuist gecontroleerd. Verders overal beduidend duurder dan die €88,50,- die ik heb betaald, heb uitgebreid gezocht met google.

Mijn notebook heeft bijna €1500,00,- gekost dus een nieuwe accu van €88,50,- is niet overdreven duur. Ik moet zeker nog een jaar met deze notebook doen, een goede accu is dan wel noodzakelijk.

Als de accu binnen de garantie al rot was geweest had ik echt wel bij Dell aan de bel getrokken.

TJa er zijn indertijd ook hele goedkope afgeslankte modellen verkocht met celleron processor.

Een Dual 2 core T7200 processor gaan vergelijken met een celleron staat ongeveer gelijk met een lelijk eentje gaan vergelijken met een Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ajpeetoom schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:16:
[...]

Accu kost bij DELL €248,- zojuist gecontroleerd. Verders overal beduidend duurder dan die €88,50,- die ik heb betaald, heb uitgebreid gezocht met google.

Mijn notebook heeft bijna €1500,00,- gekost dus een nieuwe accu van €88,50,- is niet overdreven duur. Ik moet zeker nog een jaar met deze notebook doen, een goede accu is dan wel noodzakelijk.
Je moet de prijs voor een accu op dit moment natuurlijk niet vergelijken met de prijs van jouw notebook van meer dan een jaar geleden. Wat de prijs toen was, boeit totaal niet. Ook het feit dat die accu 248 euro bij Dell kost.... natuurlijk geen goede vergelijking.
ajpeetoom schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:16:
TJa er zijn indertijd ook hele goedkope afgeslankte modellen verkocht met celleron processor.

Een Dual 2 core T7200 processor gaan vergelijken met een celleron staat ongeveer gelijk met een lelijk eentje gaan vergelijken met een Ferrari.
Wat een onzin. Je hebt al een dual-core laptop voor 400 euro tegenwoordig. Er zijn Core2Duo laptops met 2GB geheugen en 160GB hardeschijf bij Dell voor 450-500 euro.
Dus, het is niet slim om een hele nieuwe accu te kopen terwijl je voor 400-500 een NIEUWE laptop kan kopen die net zo snel of zelfs sneller is.

By the way:
Ik heb er een gevonden die veel goedkoper is:
http://cgi.ebay.com/NEW-L...m14.l1318#ShippingPayment
69 dollar (50 euro ofzo?) en dan nog shipping costs.

[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 25-07-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Silmaril8

Ik heb toch ook op ebay gezocht, ook mijn batterij komt daar vandaan, bij een handelaar.
Maar waar is waar deze is goedkoper, maar geen originele Dell batterij doch een imitatie.
Als ik deze advertentie had gezien had ik hem waarschijnlijk daar besteld.

Weet niet wat de verzendkosten vanuit de VS naar Europa zijn, zal wel duurder zijn dan €12,50,- Bevendien bestaat de kans dat er invoerrechten betaald moet gaan worden omdat het van buiten de EU komt.

Tja, ik zal ook wel elk jaar een nieuwe computer willen kopen maar zo kapitaalkrachtig ben ik niet. De huidige ontwikkelingen zijn niet doorslaggevend genoeg om naar de winkel te rennen en een nieuwe te kopen.

T7200 2x2.0 Ghz
2 GB 667 Geheugen.
1680x1050 scherm
160 GB vervangen voor 320 GB.
Bluetooth 2.0
9 cel accu die nu dus vervangen wordt.

Dergelijke computer met dezelfde specificaties kost vandaag de dag nog €700/800, -

Ik ben zeer tevreden over deze computer, lekker snel mooi scherm, 320 GB harddisk.

Wat moet ik dan met deze doen weg gooien? Voor een appel en een ei verkopen.

Nee, een accu is dan wel een veel goedkopere oplossing.

Ja, meningen mogen natuurlijk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
ajpeetoom schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:50:
Silmaril8

Ik heb toch ook op ebay gezocht, ook mijn batterij komt daar vandaan, bij een handelaar.
Maar waar is waar deze is goedkoper, maar geen originele Dell batterij doch een imitatie.
Als ik deze advertentie had gezien had ik hem waarschijnlijk daar besteld.

Weet niet wat de verzendkosten vanuit de VS naar Europa zijn, zal wel duurder zijn dan €12,50,- Bevendien bestaat de kans dat er invoerrechten betaald moet gaan worden omdat het van buiten de EU komt.

Tja, ik zal ook wel elk jaar een nieuwe computer willen kopen maar zo kapitaalkrachtig ben ik niet. De huidige ontwikkelingen zijn niet doorslaggevend genoeg om naar de winkel te rennen en een nieuwe te kopen.

T7200 2x2.0 Ghz
2 GB 667 Geheugen.
1680x1050 scherm
160 GB vervangen voor 320 GB.
Bluetooth 2.0
9 cel accu die nu dus vervangen wordt.

Dergelijke computer met dezelfde specificaties kost vandaag de dag nog €700/800, -

Ik ben zeer tevreden over deze computer, lekker snel mooi scherm, 320 GB harddisk.

Wat moet ik dan met deze doen weg gooien? Voor een appel en een ei verkopen.

Nee, een accu is dan wel een veel goedkopere oplossing.

Ja, meningen mogen natuurlijk verschillen.
Het zou leuk zijn als er weer eens leven komt op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: deel, 7
Hangt van af wat je doet, kwaliteit van de I6400 heb ik als super goed ervaren in vergelijking tot andere laptops. Alleen trage videokaart kan behoorlijke nadeel zijn als je van game houdt.

Mijn I6400 heb ik op twee jarige leeftijd doorverkocht, had 850,- gekost en heb er 450,- voor gekregen waarvan ik met geld mooi nieuwe XPS met GF8600 :D heb kunnen kopen voor 730,-

Wat mijn truuk is, is om niet al te dure laptop te kopen, die zakken stuk minder snel in prijs (dan die hele dure). En door geld wat je bespaart kan je veel vaker een nieuwe kopen wat meer snelheidwinst geeft dan die 100 á 200 euro extra voor iets snellere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 10:11
Matched: inspiron, deel, 7
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:34:
Hangt van af wat je doet, kwaliteit van de I6400 heb ik als super goed ervaren in vergelijking tot andere laptops. Alleen trage videokaart kan behoorlijke nadeel zijn als je van game houdt.

Mijn I6400 heb ik op twee jarige leeftijd doorverkocht, had 850,- gekost en heb er 450,- voor gekregen waarvan ik met geld mooi nieuwe XPS met GF8600 :D heb kunnen kopen voor 730,-

Wat mijn truuk is, is om niet al te dure laptop te kopen, die zakken stuk minder snel in prijs (dan die hele dure). En door geld wat je bespaart kan je veel vaker een nieuwe kopen wat meer snelheidwinst geeft dan die 100 á 200 euro extra voor iets snellere cpu.
Ik moet ook zeggen. Mijn inspiron 6400 voldoet nog prima na bijna 2 jaar trouwe dienst. Hij is nog rap, veel sneller dan menig nieuwe laptop die je nu nog kan kopen en de kwaliteit is meer dan goed. Zelfs me batterij gaat nog 3,5 uur mee in energiebesparingmodus.

Toch denk ik erover een nieuw lappie te gaan kopen en mijn huidige te gaan verkopen.
Zoals ik bij jouw lees heb je er 450 euro voor gekregen,
Wat zat er precies in? Wat waren je specs?

Bij mij ziet hij er als volgt uit.

T5600 @ 1.83ghz
2GB DDRII @ 533mhz
X1400 Ati Radeon
160GB Samsung harde schijf 5200RPM
9 Cell batterij die nog 3,5 uur meegaat

Ik dacht zelf aan 400 euro wat ik hiervoor kon krijgen?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb laats een nieuwe 9 cell 85wh accu gekocht voor €89,-

Alleen jammer dat de Dell Inspiron 6400 te kampen heeft met slechte schanier scherm ophanging. Mijn rechter schanier in totaal uit het plastic gebroken, gevolg dat het scherm om het schanier heen draaide.

Heb dit opgelost met 2.5 mm schroefje met een grote ring “geen gezicht. Verders een scheurtje dat spontaan is ontstaan in de witte bies rechts beneden, dat is door gescheurd tot aan de ronding van het aluminium. Een enorme scheur dus. Kan mijn nagel er achter zetten en zou een heel stuk rand af kunnen breken als ik dat zou willen zie je hieronder staande link.

Even bladeren ziet vanzelf een foto.

Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7

Qua computer is het nog steeds een topper. De huidige ontwikkelingen zijn nog niet doorslaggevend genoeg om naar de winkel te rennen voor een andere.

Dus nog even volhouden tot eind 2009

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 19-09-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

ajpeetoom schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:20:
Heb laats een nieuwe 9 cell 85wh accu gekocht voor €89,-

Alleen jammer dat de Dell Inspiron 6400 te kampen heeft met slechte schanier scherm ophanging. Mijn rechter schanier in totaal uit het plastic gebroken, gevolg dat het scherm om het schanier heen draaide.

Heb dit opgelost met 2.5 mm schroefje met een grote ring “geen gezicht. Verders een scheurtje dat spontaan is ontstaan in de witte bies rechts beneden, dat is door gescheurd tot aan de ronding van het aluminium. Een enorme scheur dus. Kan mijn nagel er achter zetten en zou een heel stuk rand af kunnen breken als ik dat zou willen zie je hieronder staande link.

Even bladeren ziet vanzelf een foto.

Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7

Qua computer is het nog steeds een topper. De huidige ontwikkelingen zijn nog niet doorslaggevend genoeg om naar de winkel te rennen voor een andere.

Dus nog even volhouden tot eind 2009
heb je geen garantie meer dan?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• LEX63
Geen matches
Nee, natuurlijk niet de computer is al 22 maanden oud. Ga de scheur binnenkort schoonmaken en met seconde of 2 componentenlijm dicht lijmen.

Qua computer is hij nog topper. Ga binnen kort ook nog een nieuwe harddisk kopen 500GB €145,- Deze kan ik altijd weer gebruiken in mijn toekomstige notebook of in een 2.5” case stoppen als externe harddisk.

Of mijn volgende notebook weer een Dell wordt?

• Meddow
  • Laatst online: 20-07 16:26
ajpeetoom schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:06:
Nee, natuurlijk niet de computer is al 22 maanden oud. Ga de scheur binnenkort schoonmaken en met seconde of 2 componentenlijm dicht lijmen.

Qua computer is hij nog topper. Ga binnen kort ook nog een nieuwe harddisk kopen 500GB €145,- Deze kan ik altijd weer gebruiken in mijn toekomstige notebook of in een 2.5” case stoppen als externe harddisk.

Of mijn volgende notebook weer een Dell wordt?
hoezo natuurlijk niet :/

ik ben net het derde (en laatste) full garantie/verzekering jaar ingegaan 8)

You dream it, I live it.

Verwijderd

Geen matches
Scharnierproblemen zijn herkenbaar ja. Bij mij is de volledige schermklep (behalve het LCD zelf) vervangen onder garantie (in mei). Heb nu nog een half jaar over of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Nee ik heb 1 jaar standaard garantie, Vond extra garantie toch wel prijzig. De accu heb ik vervangen, het probleem met het scherm opgelost, en die scheur wordt binnenkort gelijmt.

Ik mag blij wezen als ik 300 terug krijg in de staat waarin hij nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die extra garantie heb ik er toen via de telefoon bijgepingeld. 8) M'n volgende laptop wordt zeker weer een Dell, bij hun kan je tenminste lekker onderhandelen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 08:04:
Die extra garantie heb ik er toen via de telefoon bijgepingeld. 8) M'n volgende laptop wordt zeker weer een Dell, bij hun kan je tenminste lekker onderhandelen via de telefoon.
Nou die tijd is over...mijn laptop is nu 2 jaar en toen ging het prima maar als ik laatst voor familie spullen bestelde zat er geen marge meer in bij diverse verkopers. Maar ja er zijn daar ook reorganisaties geweest en personeel ontslag, lijkt me niet dat er dan echt ruimte is voor korting en dat bleek ook uit de vastberaden medewerkers toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Geen matches
stormfly schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:23:
[...]

Nou die tijd is over...mijn laptop is nu 2 jaar en toen ging het prima maar als ik laatst voor familie spullen bestelde zat er geen marge meer in bij diverse verkopers. Maar ja er zijn daar ook reorganisaties geweest en personeel ontslag, lijkt me niet dat er dan echt ruimte is voor korting en dat bleek ook uit de vastberaden medewerkers toentertijd.
Hij bedoelde niet dat je extra garantie moest bedingen op het moment dat je bestelt, maar hij bedoelde dat je een tijdje (10 maanden ofzo) na je bestelling moest gaan bellen om extra garantie bij te kopen. Je kan dan altijd voor een mooi prijsje extra garantie kopen.
Bij een telefonische bestelling is extra garantie krijgen gewoon moeilijk als de prijs van de laptop al minimaal is. Dus voor extra garantie: een 6-10 maanden na je bestelling Dell bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Wat ik heel heel handig vind is het la systeem van de harddisk van deze computer, Als de schroefjes er niet in zitten trek je zonder al te veel moeite de harddisk er uit. Heb nu 2 harden schijven met XP.

De oude 160 GB wil ik binnenkort gaan gebruiken voor linux instalatie. Ben alleen opzoek naar een extra kapje dat op de harddisk standaard gemonteerd zit. Heb bij Dell geïnformeerd kan daar alleen een 160GB harddisk bestellen waar dat kapje dan op zit. Ze druven voor een 160GB harddisk nog €200,- te vragen.

Ik antwoorden, meneer voor €150,- koop ik een 500GB harddisk.

Als iemand in "europa" een winkel weet waar ik het kan bestellen dan hoor ik het graag, heb al uitgebreid gezocht, vond alleen webwinkels in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
silmaril8 schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:31:
[...]

Hij bedoelde niet dat je extra garantie moest bedingen op het moment dat je bestelt
Nee op het moment van bestellen heb ik het er zo bijgekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:04:
[...]

Nee op het moment van bestellen heb ik het er zo bijgekregen. :)
Dat betekent waarschijnlijk dus dat de prijs die jij voor jouw 6400 betaalde zoveel was dat ze er ook nog wel extra garantie konden bij doen ;) Oftewel, zonder de extra garantie had je er ook dan geld van kunnen af praten.
ajpeetoom schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:39:

Als iemand in "europa" een winkel weet waar ik het kan bestellen dan hoor ik het graag, heb al uitgebreid gezocht, vond alleen webwinkels in de US.
Waarom via een winkel? Gewoon 2dehands via marktplaats of ebay. Met goed zoeken vind je er vast wel een.

[ Voor 31% gewijzigd door silmaril8 op 23-09-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12
@ajpeetoom

Misschien kan ik iets voor jou betekenen. Ik heb laatst een nieuwe hardeschijf van Dell gekregen voor inspiron 6400. Inclusief de sleufje. De oude hardeschijf moet ik terugsturen, maar heb de sleufje los gehaald. Als ze na ontvangst geen melding maken van het onbreken van het sleufje, kun je het van mij overnemen.

Ik hou je wel op de hoogte.

• LEX63
Geen matches
Stuur even een e-mail naar een oud email adres van een club die niet meer bestaat. de-amsterdammer@lycos.nl

Het gaat dus om het kapje, "zie afbeelding"

Afbeeldingslocatie: http://www.parts-people.com/images/products/e1505cvaddy.JPG

Al vast hartelijk bedankt.

[ Voor 44% gewijzigd door LEX63 op 24-09-2008 02:36 ]

• karakedi
Geen matches
@ajpeetoom
mail verstuurd naar de bovenstaande adres

Verwijderd

Geen matches
silmaril8 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:44:
[...]

Dat betekent waarschijnlijk dus dat de prijs die jij voor jouw 6400 betaalde zoveel was dat ze er ook nog wel extra garantie konden bij doen ;) Oftewel, zonder de extra garantie had je er ook dan geld van kunnen af praten.
ipv die gratis tas extra schijfruimte gekregen en gratis verzenden plus die garantie. €960 euro, we begonnen het gesprek met €1090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
karakedi.

Al vast hartelijk bedankt. Heb een mail terug gestuurd.

Graag even ter bescherming in een bubbeltjes enveloppe versturen,
vergeet die 2 schroefjes niet "zie afbeelding" mocht je deze niet hebben dan ook geen probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door LEX63 op 26-09-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb veel interesse om leopard op mijn Dell Inspiron te installeren.

Heeft iemand ervaring met het instaleren van leopard op een PC?

Of een leuke interessante link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

ajpeetoom schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:56:
Heb veel interesse om leopard op mijn Dell Inspiron te installeren.

Heeft iemand ervaring met het instaleren van leopard op een PC?

Of een leuke interessante link?
Als je een beetje google'd vind je best veel. Ik denk alleen niet dat het op GoT besporken mag worden.
Ik heb zelf OSX 10.4.11 op een oude thinkpad draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 30-09-2008 22:18 . Reden: typo's ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
karakedi, hartelijk bedankt, ik heb hem binnen, OP mijn oude harddisk ga ik linux instaleren of leopard.

Kan nu heel simpel van harddisk wisselen.

Toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Veel plezier ermee ajpeetoom.

Ik heb voor een zacht prijse een vostro 1510 kunnen kopen. Nu verkoop ik al mijn inspiron 6400 laptops. Iemand nog interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21
Geen matches
Mijn 6400 heeft het helaas begeven :(

Kennis van me trok perongeluk de kabel onder een hoek er uit wat kortsluiting op het mobo veroorzaakte.... nieuw mobo is een beetje duur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

karakedi schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:53:
Veel plezier ermee ajpeetoom.

Ik heb voor een zacht prijse een vostro 1510 kunnen kopen. Nu verkoop ik al mijn inspiron 6400 laptops. Iemand nog interesse?
Alleen in goedwerkende accu's, de mijne werkt nog maar 40 minuten op een volle lading :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Basekid, MOBO = moderbord? Dat is balen, karakedi heeft er een te koop las ik. Dus je moet voorzichtig zijn met de stroom stekker als ik het goed begrijp?

Tja het is nogal een grote stekken met een dikke kabel. Is dat moderboard niet meer te repareren dan.

Onderdelen kan je altijd nog verkopen, zo als het scherm , harddisk, DVD/CD brander, accu, Voeding en toetsenbord. mogelijk de processor, geheugen als deze nog heel zijn.

Mijn computer heeft ook al wat moeten doorstaan. Heb er al eens koffie over laten vallen, Frisdrank en laatst verplaatste ik een brandende kaars die precies boven mijn toetsenbord kaarsvet begon te lekken.

Gevolg dat ik twee uur bezig ben geweest om die bende onder mijn toetsen vandaan te halen. Voorzichtig met cocktail stokjes en de stofzuiger heb ik alles weg gehaald.

notebooks zijn nu eenmaal kwetsbaar. Hoop nog een paar jaar plezier van deze notebook te hebben. Koop wel over een jaar er een nieuwe bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
tdw schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:16:
[...]

Alleen in goedwerkende accu's, de mijne werkt nog maar 40 minuten op een volle lading :(
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe orginele DELL accu gekocht bij een internet winkel voor €89,- inclusief verzendkosten. Mijn computer werkt nu weer 4 uur op een volle accu.

hier het adres http://cgi.ebay.nl/DELL-I...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem.

PASOP! er worden ook imitatie accu's aangeboden voor $50,- die niet zo best blijken te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 07-10-2008 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik heb er zelf 3 te koop :D. Vorig week was er een foutje op de site van dell. Heb 3 vostro 1510 kunnen bestellen voor 415 euro. Als ik het nu samenstel kost een vergelijkbaar config 575 euro. Als ik deze inspiron 6400 voor een redelijk bedrag kan verkopen is het een win situatie voor mij.

Hoop dat de bouwkwaliteit net zo goed is als die van de inspiron 6400. Heb er geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Geen matches
Poosje terug gemaild naar Dell dat mijn scharnieren nogal los gingen zitten en dat aandraaien maar tijdelijk hielp.
Zojuist gebeld door Dell dat er binnen 5 werkdagen een monteur langskomt met een nieuw setje scharnieren en die gaat hij er terplekke inzetten. Toch netjes van Dell omdat ik maar 1 jaar garantie had en de laptop van juni 2006 is. Topservice van Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
karakedi schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:04:
Ik heb er zelf 3 te koop :D. Vorig week was er een foutje op de site van dell. Heb 3 vostro 1510 kunnen bestellen voor 415 euro. Als ik het nu samenstel kost een vergelijkbaar config 575 euro. Als ik deze inspiron 6400 voor een redelijk bedrag kan verkopen is het een win situatie voor mij.

Hoop dat de bouwkwaliteit net zo goed is als die van de inspiron 6400. Heb er geen problemen mee gehad.
Ik ben niet zo te spreken over de bouw kwaliteit scharnier systeem is ronduit slecht. Zoals ik al eerder melden is het scharnier geheel uit de plastic gebroken. Ik deel dus niet jou mening over de bouwkwaliteit.

Qua elektronica componenten is het een prima computer ook het toetsenbord tikt lekken, veders werkt hij perfect. Voorlopig moet hij nog even mee.

Heb zondag Suse11 op mijn oude harddisk geherinstalleerd, Alles wordt keurig herkend. Ook de grafische ATI 1400 kaart. Nu alleen nog even uitzoeken hoe het werkt en hoe ik drivers moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nou het is gebeurd met mijn accu van de ene op de andere dag kapot, bij dell zitten ze op 172e incl btw. Waar hebben jullie accu's vandaan gehaald en voor welke prijzen?

imitatie 125e http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=278037

origineel 134e http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=103239

Wil hem zo snel mogelijk gaan vervangen omdat hij niet meer boven de 78% lading uit komt en daardoor continu blijft laden, ik wil geen exploded laptop :*)

Iemand betere alternatieven dan de twee links die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stormfly schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:22:
Nou het is gebeurd met mijn accu van de ene op de andere dag kapot, bij dell zitten ze op 172e incl btw. Waar hebben jullie accu's vandaan gehaald en voor welke prijzen?

imitatie 125e http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=278037

origineel 134e http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=103239

Wil hem zo snel mogelijk gaan vervangen omdat hij niet meer boven de 78% lading uit komt en daardoor continu blijft laden, ik wil geen exploded laptop :*)

Iemand betere alternatieven dan de twee links die ik heb?
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe orginele DELL accu gekocht bij een internet winkel voor €89,- inclusief verzendkosten. Mijn computer werkt nu weer 4 uur op een volle accu.

PASOP! er worden ook imitatie accu's aangeboden voor $50,- die niet zo best blijken te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door LEX63 op 21-10-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
Wellicht aardig om te melden wélke internetwinkel dat was......nu heeft niemand er iets aan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Geen matches
ajpeetoom schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:40:

Heb je de link hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
http://shop.blackcatpc.co...ded-life-battery-41-p.asp

alleen hij is een stuk duurder geworden hij koste toen ik hem bestelde 76 pond nu 99 pond dan komt er nog 13,- pond verzendkosten bij. totaal 112 pond X de huidige koers.

+/- 130,- schat ik in. Je kan beter inderdaad even over ebay zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ajpeetoom schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:37:
http://shop.blackcatpc.co...ded-life-battery-41-p.asp

alleen hij is een stuk duurder geworden hij koste toen ik hem bestelde 76 pond nu 99 pond dan komt er nog 13,- pond verzendkosten bij. totaal 112 pond X de huidige koers.

+/- 130,- schat ik in. Je kan beter inderdaad even over ebay zoeken.
(En bedankt voor je initiële bericht dus)........ :'( :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Geen matches
Mijn accu is ook helemaal af: lampjes van laptop knipperen oranje/groen en de accu stopt na ongeveer 3 minuten. Heb een gok genomen en 1 besteld op ebay: http://cgi.ebay.com:80/ws...iewItem&item=350104551188. Ze geven 12 maanden garantie, voor wat het waard is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Geen matches
iglo schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:23:
Mijn accu is ook helemaal af: lampjes van laptop knipperen oranje/groen en de accu stopt na ongeveer 3 minuten. Heb een gok genomen en 1 besteld op ebay: http://cgi.ebay.com:80/ws...iewItem&item=350104551188. Ze geven 12 maanden garantie, voor wat het waard is natuurlijk.
Houd er dus rekening mee dat jij een OEM batterij hebt gekocht. Je hebt geen originele Dell batterij gekocht. Persoonlijk denk ik dat dat helemaal niks zal uitmaken, maar misschien wel voor anderen die zweren bij een originele Dell batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Geen matches
silmaril8 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:20:
[...]

Houd er dus rekening mee dat jij een OEM batterij hebt gekocht. Je hebt geen originele Dell batterij gekocht. Persoonlijk denk ik dat dat helemaal niks zal uitmaken, maar misschien wel voor anderen die zweren bij een originele Dell batterij.
Mijn huidige originele accu is ook manufactured by Sanyo, dus zo origineel istie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik heb mijn inspiron 6400 eindelijk kunnen verkopen. Heb heb verkocht voor 370 en heb een vostro 1510 gehaald voor 417 euro. Op de volgende punten ben ik voor 50 euro vooruitgegaan:
-hardeschijf van 80 naar 160 GB
-procesor van t5500 naar t5670
-nieuwe accu: van 1,5 uur naar 4 uur
-garantie van 10 dagen naar 1 jaar
-geheugen van 1 gb naar 2 gb
-webcam
-van 1280*800 naar 1440*900

Ik heb de volgende nadelen ontdekt:
-de mediatoetsen van de inspiron 6400 waren fijner. De vostro 1510 heeft touchpads.
-de vostro 1510 heeft geen aparte home en end toetsen. Je moet het met icm de Fn toets gebruiken. Dit vind ik niet echt gebruiksvriendelijk

Voor 50 euro is dit een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen matches
Of andersom: je hebt voor 50eu de koper van je 6400 afgezet! :P :9 :)

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 25-10-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Geen matches
Heb je hem al binnen en bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geen matches
Dit is dus die imitatie accu waar ik het over had.

Hoop dat je geluk er mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Geen matches
[Heb je hem al binnen en bevalt hij?
[/quote]

Heb hem afgelopen week besteld dus kan er nog niets zinnigs over zeggen. Als ik hem heb laat ik wel horen of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geheugen kan de Inspiron 6400 hebben? Er zijn toch 2 slots? Ik kom vooral 2gb tegen als maximum, iemand die dit zeker weet?

En heeft iemand advies over wat goed/beter geheugen is? Ik ben van plan om het maximale aantal gb's erin te zetten iemand dus die goed advies heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:
Hoeveel geheugen kan de Inspiron 6400 hebben? Er zijn toch 2 slots? Ik kom vooral 2gb tegen als maximum, iemand die dit zeker weet?

En heeft iemand advies over wat goed/beter geheugen is? Ik ben van plan om het maximale aantal gb's erin te zetten iemand dus die goed advies heeft?
Ja ik heb daar gisteren een onderzoekje naar gedaan, Dell zegt max 2GB te ondersteunen. Met XP en de chipset die erin zet kan je MAX 3,3 GB adressen. 4Gb is zonde :P ik weet niet hoe dit met Vista werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

Ja ik heb daar gisteren een onderzoekje naar gedaan, Dell zegt max 2GB te ondersteunen. Met XP en de chipset die erin zet kan je MAX 3,3 GB adressen. 4Gb is zonde :P ik weet niet hoe dit met Vista werkt.
Dan wordt het dus 2GB :)

pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)
2x dit zou dus goed moeten werken en in principe het best mogelijke qua geheugen voor de laptop moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Geheugen maakt allemaal niet zo heel veel uit wat je echt merkt is als je er een nieuwe harddisk in stopt. Die harddisk die sandaard bij de inspiron geleverd wordt is niet echt snel te noemen.

Ik had December 2007 mijn Hitachi travelstar 160 GB vervangen voor een WD 320 GB. Tjonge jonge wat er snelheid verschil zeg. Afgelopen Zaterdag weer een wissel, heb ik de 320GB WD vervangen door een 500GB WD weer sneller.

Kortop als je snelheid prestatie wilt, vervang dan niet je geheugen maar je harddisk.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste