Toon posts:

Ultra gaming systeem.... SLI of Crossfire?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken een nieuw systeem aan te schaffen met het oog op ultieme game-performance (resolutie 1680x1050). :9~

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik een crossfire of SLI mob zal nemen. Dus óf twee ATI videokaarten, of twee NVIDIA beesten. Welke raden jullie aan?

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 16:41
1 Hele goede kaart :)

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 13:07
aangezien nvidia de snelste videokaart heeft, lijkt me het logisch dat 2 x de snelste ook de snelste duo configuratie oplevert. Je zou ook kunnen wachten op de nieuwe 2900, met 1 gb DDR 4 geheugen, maar volgens mij gaat die nog steeds minder snel worden als de 8800 GTX/Ultra

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Ben het met Inovix eens.
Voorlopig zou ik nog helemaal geen SLI of Crossfire nemen. Met 1x een 2900xt of een 8800GTX kun je voorlopig alles draaien op max.
Tegen de tijd dat dat niet meer kan, koop je gewoon een nieuwere.

Verwijderd

Aangezien Nvidia--> Sli de snelste kaart heeft op het moment 8800 Gtx Ultra zou je voor sli "moeten" kiezen. Maar met een resolutie van 1680x1050 zal je dan wel veel power verloren laten gaan. En kan je beter kiezen voor een Ultra en later mischien een tweede. Maar tegen die tijd zal er al wel een snellere kaart beschikbaar zijn, en kan je dus beter je Ultra verkopen en weer de snelste kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Want? Een duo opstelling is niet snel genoeg?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Momenteel zou ik kiezen voor 1 goede kaart (hoeft niet eens de allerbeste te zijn) en dan eerst kijken hoe dat bevalt. De meeste games zul je daar nog prima mee kunnen spelen, dan kan je altijd nog een tweede bijplaatsen zodra je dat nodig acht.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 20:17

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik zou zoeken naar SLI/crossfire benchmarks op internet ;)
Daar kun je goed in opmaken welke kaart nu het beste bij je past en dus ook wat voor moederbord je moet nemen.

succes ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
idd met -laten we zeggen- een GeForce 8800GTX kom je een machtig eind wat ultieme performance betreft, of wil je graag 300fps ipv 200? Wat natuurlijk overdreven is. SLI of CrossFire zijn mijns inziens pure bullshit en geldklopperij. Wat je wint aan extra prestatie van die tweede kaart is gewoon te weinig en op 1680*1050 heb je helemaal niet zoveel kracht nodig. Als je ultieme prestaties wilt behouden zou ik gewoon om de zoveel tijd weer een nieuwe high-end kaart kopen, heb je vaker iets nieuws -wat erg leuk is- en kun je gemiddeld meer, omdat er in de loop van de tijd meer grafische features op een kaart worden geplaatst.
Maar als jij per se een SLI/CF opstelling wilt en geld is niet echt een issue, zou ik voor een SLI setup van een 2* 8800GTX gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door Flipjack op 04-07-2007 14:30 ]

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 23:53

-db-

Hoi

Voor een Ultra gaming systeem zul je waarschijnlijk een of twee topkaarten plaatsen.
Dus een 8800GTX of een HD2900XT.
Bij een resolutie van 1680x1050 zal er waarschijnlijk ook een behoorlijke behoefte zijn naar hoge AA en AF instellingen. De nvidia is in dit geval significant sneller dan de ati, dus ik raad je één of twee geforce 8800GTX-en aan.
Er zijn wel aanwijzingen dat in toekomstige spellen de HD2900 misschien verhoudingsgewijs beter zou kunnen gaan presteren dan nu het geval is. Dat weet alleen nog niemand zeker en vooralsnog heeft nvidia de voorkeur als je op dit moment het snelste wil.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je het budget hebt voor dit soort zaken maar niet weet welke technologie je wilt, heb je duidelijk meer geld dan verstand van zaken. Doe eens wat eigen inleeswerk voor dat laatste.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.