Toon posts:

PC voor homestudio

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe PC samen te stellen voor mijn thuisopname studio.

Waar wordt deze PC voor gebruikt?

Met een sequencer (midi en audio), veel VST instrumenten met sample-libraries van enkele gigabytes. Live audio opnamen en het toevoegen van meerdere (vst) effecten aan de tracks.

Projecten worden nabewerkt en gemasterd in wavelab.

Al met al komt er een grote belasting op cpu (door de effecten), geheugen (het inladen van samples) en de harddisk (het streamen van sporen en ook samples).

Wat betreft het kiezen van processor en moederbord ga ik voor de beste prijskwaliteit verhouding, waarbij snelheid wel het belangrijkste is. Geheugen zal boven de 2gb zijn.

Bij het indelen en aankopen van harddisken denk ik vooral aan fysieke disks die ieder apart een taak voor zich nemen.
1. OS en software
2. Samples
3. Projectmappen met audio tracks.

Dit vooral om snelheid te bevorderen en de last te verdelen over een aantal schijven.

wat geluid betreft is een professionele kaart wel een vereiste.

wat betreft de kosten: een dure videokaart is niet nodig, wel is multi monitor support belangrijk. Daardoor denk ik aan €1500 (ex. monitoren) voor een dergelijk systeem .

Zijn er mensen die een dergelijk systeem gebouwd hebben en daarbij wat betreft hardware en indeling specifiek een keuze hebben gemaakt voor het doel van de machine?

- AMD - INTEL keuze boeit mij niet, snelheid stabiliteit en prijs zijn in deze volgorde belangrijk.
- Veel mensen die met muziek werken gebruiken een macintosh, bij deze geef ik aan een pc te willen gebruiken dus a.u.b. geen onzinposts over mac.
- Ik vraag jullie niet om componenten voor mij samen te stellen, maar om suggesties te doen voor een dergelijk systeem en zo ervaringen uit te wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 13:02 . Reden: kosten aspecten toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

volgens mij zijn er op tweakers best mensen die zich bezig houden met het componeren en produceren van muziek....dus kom maar op met reacties! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:15:
*kick*

volgens mij zijn er op tweakers best mensen die zich bezig houden met het componeren en produceren van muziek....dus kom maar op met reacties! :)
Natuurlijk zijn er mensen die je kunnen helpen, maar de meeste mensen verwachten toch wel een bepaalde inzet.. Waarom zouden zij een hoop tijd besteden aan opzoeken en typen, terwijl jij helemaal zelf geen eigen onderzoek doet :)

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**
CSL FAQ

Een zeer net voorbeeld van een topicstart waarin inhoudelijk kan worden geholpen kan je vinden op Alround PC 1400 euro

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 18:25 ]