Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ISDN] Vox DaVo applicatiekaart (+licentie) installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier op het bedrijf sinds kort een nieuwe centrale, te weten een Vox DaVo. Nu willen we een hierbij een automatische telefoonbeantwoording. Hiervoor is een uitbreidingskaart (en licentie voor de beantwoording) verkrijgbaar bij de KPN.

Dit voldoet keurig aan onze wensen en we staan op het punt dit te bestellen, echter.. de KPN weet ons te vertellen dat het 'noodzakelijk' is dit alles door een monteur te laten installeren, a 275 euro inclusief. Nu zijn we hier prima technisch aangelegd en zitten we niet te wachten op een (duurbetaalde) installateur die werk doet dat we prima zelf kunnen.

Vraag is dus, weet er iemand wat de installatiehandelingen voor de 'applicatiekaart + licentie' zo ongeveer zijn, en of dat zonder specifieke software/hardware te installeren is?
De KPN blijft hier namelijk vreselijk vaag over, en ruimschoots informatie op internet is ook niet te vinden, met moeite een bevestiging van het feit dat de bewuste kaart/functie bestaat, meer ook niet echt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 12:13 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36
De klant waar ik voor werk gebruik ook overal Vox Davo I, II en small centrales. We laten dit wel door KPN doen. In het verleden was er eens iets stuk en KPN zei elke keer dat geen garantie was omdat we zelf met kaarten zaten te googelen.

Ik zou het door KPN laten doen, dan is er nooit de discussie wie er met zijn vingertjes aan de centrale heeft gezeten. Misschien is het ook verstandig om zon service contract af te sluiten (weet niet of je dit al hebt).

Wat dat betreft is KPN gewoon uber log. Heb eens gehad dat een monteur bij een storing op eigen initatief een noodprogrammering had gemaakt. Na de storing wilde ik deze weer laten herstellen, moesten we er ff flink voor gaan betalen. Heeft ook gewoon 6 maand geduurd voordat ze eindelijk de boel kosteloos kwamen herstellen.

Zelf ben ik nog bezig met het uizoeken hoe je een centrale op afstand kan programmeren (de mensen die op de kantoortjes werken hebben geen verstand instellen etc), dus dat laten we door SIA doen (service ingang Alcatel), maar daar rekenen ze ff 20 euro startkosten en 17 euro per 10 minuten. Het mooiste is om dit zelf te doen. Ik heb al eens via een testinterface dit gezien en als je een beetje kennis hebt van telecom is het zelf wel te doen.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Sowieso heb je als gebruiker wel een username die admin heet, maar deze is alsnog beperkt, KPN kan zelf veel uitgebreider inbellen, maar ze kunnen ook gewoon meer uitgebreid inloggen via de webinterface, dus de kans is zelfs groot dat je bijvoorbeeld die licentie zelf niet ingesteld krijgt.

hier overigens ook wat gedoe gehad met de KPN, 4x een voxdavo centrale kapot gehad, en steeds te lang moeten wachten op vervanging, na de 3e werd eigenlijk gezegt dat ze niet wisten hoe het kwam maar het 100% zeker bij ons moest zitten en ze nog wel moeilijk konden gaan doen....

Join the club

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36
Jah ze schuiven altijd alles af. Het ligt altijd aan de klant.

Wat ook een ramp is, een voxaccount (heet nu anders geloof ik) dat je per toestel gesprekkosten en specificaties kan afdrukken. Mijn klant werkt met clienten en willen elke maand de kosten die ze maken terug hebben. Het registreren gaat niet goed, je kan niet naar een andere provider omdat alleen KPN die kostenpuls meezendt. Nu blijkt dat het probleemin de software van de Vox zit. Mijn zou binnen 2 maand alles vervangen. We zijn nu een jaar verder en hebben voor 1 locatie de kosten niet kunnen verhalen op de clienten (omdat we niet kunnen aantonen dat ze gebeld hebben). Gevolg: duizenden euro's die niet te verhalen zijn en KPN die niet daarvoor wil opdraaien.

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 11:37
Het is een beetje een late reactie op deze thread, maar ik heb een vraagje voor Binnetie. Ben je er ondertussen achter hoe je zelf in die beheer interface komt? Wij hebben hier een probleem met een Vox Davo, en ik wil gewoon even een complete reset uitvoeren. Niet alleen moet je bij KPN betalen, je moet ook nog een halve week wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door halfgaar op 13-11-2008 13:02 ]