Fuji S9600, Canon S5 IS of Panasonic FZ50?

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224978

Topicstarter
Hey mensen,

ik weet dat dit al vaak gevraagd is maar ik krijg nooit echt goede antwoorden te zien.
ik wil nou eens duidelijk en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
qua specificaties komt de panasonic het beste eruit maar uit reviews blijkt dat ik beter
een speelgoedcamera kan kopen....
de fuji is erg goed, alleen geen beeldstabilisatie maar wel met een groothoek lens(28-300mm). de Canon S5 IS is erg goed alleen komt deze pas eind 2007 beschikbaar(nederlandse versie). voor de rest hebben ze alle drie vergelijkbare eigenschappen. nu ben ik benieuwd welke echt de beste koop is dus graag een top 3 :)

1.
2.
3.

Fuji S9600 412 euro
Canon S5 IS 499 euro
Panasonic FZ50 520 euro

hoop dat jullie me willen helpen en nog maals ik weet dat er meerdere topics over zijn maar ik wil graag duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Voordat er mogelijk een slot op komt, mis ik een belangrijk punt:

Wat wil je er precies mee doen? :)

En wat in je signature staat zou ik aanpassen, want het zijn stuk voor stuk hybrids, geen digitale spiegel-reflex camera's. Maar ik zou als ex-Fuji gebruiker en huidige Canon-fan, je een S5 aanraden; omdat ik erg gecharmeerd ben van de features die Canon in hun camera's bouwt, de kwaliteit van de lenzen en - in het specifieke geval van de S5 - z'n absurde zoom bereik. Maar, ik heb geen idee wat je er precies mee wilt en wat je reden is om tussen die drie camera's te willen kiezen. :P

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 35113 op 03-07-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De keuze ligt geheel aan je smaak. Verder zou je gewoon van elke camera review sites moeten lezen, en dan heb je na overwegen van voordelen en nadelen een keuze gemaakt.
De prijs moet je niet veel naar kijken. Het gaat vooral om dat je zelf met plezier foto's kan maken.
Canon S5 pas eind 2007? Terwijl in veel shops, ook in gewone winkels zoals Dixons ook S5 in de rekken staat. Lijkt me daarom incorrect dat je zegt. De camera kan op NL gezet worden, handleidingen zijn in NL te lezen. Dat is geen reden om niet te kopen. (en staat al minimaal op 430 Euro)

Dus, nogmaals, het ligt aan je eigen smaak. Lees alles rustig door en vergelijk de foto's.
Geen paniek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Anoniem: 35113 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:47:
Voordat er mogelijk een slot op komt, mis ik een belangrijk punt:

Wat wil je er precies mee doen? :)

En wat in je signature staat zou ik aanpassen, want het zijn stuk voor stuk hybrids, geen digitale spiegel-reflex camera's. Maar ik zou als ex-Fuji gebruiker en huidige Canon-fan, je een S5 aanraden; omdat ik erg gecharmeerd ben van de features die Canon in hun camera's bouwt, de kwaliteit van de lenzen en - in het specifieke geval van de S5 - z'n absurde zoom bereik. Maar, ik heb geen idee wat je er precies mee wilt en wat je reden is om tussen die drie camera's te willen kiezen. :P
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page11.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn signature staat digitaal reflex, niet digitaal spiegel reflex heh:)

ja wat wil ik er mee doen, ik wil hobby fotografie doen dus vanalles wat. en ik weet dat er veel topics over zijn zoals Wat is de beste *NIET* dSLR camera? maar ik wilde duidelijk heid haha:) ik werd niet veel wijzer van die topic. en reviews heb ik gelezen. daar kwam zeker de fuji en de canon het beste eruit maar de panasonic is wel de beste camera van het jaar en beste koop. maar op tweakers komt het er op neer dat het een flut ding is. de s5 is pas eind dit jaar te krijgen(nederlands model) want een niet europees model zit met de garantie. de camera wordt dan niet bij "canon, fuji of panasonic" gerepareerd maar bij een ander bedrijf die niet het verstand heeft van die camera zoals de fabriek die heeft.
dus ik zit nou heel erg aan de kant van de fuji s9600.
nog enige reden die mij kan overhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Geen van de genoemde keuzes is dé beste camera. Wat voor jou de beste is, is afhankelijk van het gebruik maar ook van persoonlijke voorkeur (van body, bediening, kleurweergave) en je zal hier dan ook geen eensluidend advies krijgen. Ga ze gewoon lekker uitproberen.
en klopt digitale reflex camera dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Anoniem: 224978 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 01:45:
mijn signature staat digitaal reflex, niet digitaal spiegel reflex heh:)
Weet ik, maar aangezien het in het Engels een Single-Lens Reflex camera heet, wou ik je er even op wijzen dat een 'reflex camera' niet bestaat en dat het doorgaans gewoon onder de veredelde compactcamera's valt, zoals mijn Finepix S20 Pro. :)
ja wat wil ik er mee doen, ik wil hobby fotografie doen dus vanalles wat. en ik weet dat er veel topics over zijn zoals Wat is de beste *NIET* dSLR camera? maar ik wilde duidelijk heid haha:) ik werd niet veel wijzer van die topic. en reviews heb ik gelezen. daar kwam zeker de fuji en de canon het beste eruit maar de panasonic is wel de beste camera van het jaar en beste koop.
En wie beweert dat het de 'beste camera' en 'beste koop' is en op basis van welke criteria?
maar op tweakers komt het er op neer dat het een flut ding is. de s5 is pas eind dit jaar te krijgen(nederlands model) want een niet europees model zit met de garantie. de camera wordt dan niet bij "canon, fuji of panasonic" gerepareerd maar bij een ander bedrijf die niet het verstand heeft van die camera zoals de fabriek die heeft.
dus ik zit nou heel erg aan de kant van de fuji s9600.
nog enige reden die mij kan overhalen?
Ik heb een tijd erg veel plezier van m'n S20 gehad en voor zover ik weet is de prijs/kwaliteit verhouding van de S9600 goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35113 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:13:
En wie beweert dat het de 'beste camera' en 'beste koop' is en op basis van welke criteria?
kieskeurig.nl, consumentenbond(denk ik) en nog wa...ik hoorde het van een vriend/pro fotograaf/medewerker combi die vertelde dat en op kieskeurig.nl stond het idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

De consumentenbond is niet echt een fijne bron om je camera aanschaf op te baseren en op kieskeurig.nl zijn de waarderingen dikwijls nogal ongenuanceerd. Is iemand tevreden dan probeert diegene zijn type camera op te hemelen, vind hij dat de meegeleverde batterijtjes te snel leeg zijn dan kan die camera zomaar een zwaar negatieve beoordeling krijgen.

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 180355 op 04-07-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Ik ben dus een Panasonic F50 gebruiker, en ben best tevreden. Er worden aardig wat negatieve dingen over gezegd, maar ik vind de camera goed. De body ligt goed in de hand, de LCD (zowel in- als extern) zijn prima (het draaibaar zijn is ZEER handig en het mechanisme ervan voelt goed stevig), de opties zijn goed en de foto's die IK er mee maak zijn goed. (foto-kwalitatief gezien dan, compositie e.d. laten we even buiten de discussie)

Je moet alleen oppassen dat je niet in de hogere iso waarden gaat werken, maar ook op de lagere iso waarden kan ik nog goed binnen foto's maken. En aangezien 10MP fotos (van welke camera dan ook) voor de normale mens ook praktisch niet bruikbaar zijn hoef je ook niet echt pixel-precies te kijken.

Zie het als een uitstekende 6+MP camera met ISO100/400 en hij zal je prima bevallen... :*)

Maar ik heb duidelijk dus geen ervaring met de andere cameras... :z

[ Voor 4% gewijzigd door Peregrine op 04-07-2007 10:17 ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35113 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:13:
[...]

Weet ik, maar aangezien het in het Engels een Single-Lens Reflex camera heet, wou ik je er even op wijzen dat een 'reflex camera' niet bestaat en dat het doorgaans gewoon onder de veredelde compactcamera's valt, zoals mijn Finepix S20 Pro. :)
iig bedankt:) maar ik hoorde dat van een vriend/fotograaf en nog van een andere gast die bij zo'n winkel werkt(combi) maar idd hij hoort ook bij de compact camera's maar omdat als je door de zoeker kijkt je wel door de lens kijkt, maar dan digitaal:) maarja idd Single-Lens Reflex

bedankt iig

en ik denk dat ik voor de S9600 ga. hoor er erg goede berichten van en hoorde dat deze het best in de richting kwam(qua kwaliteit) van een spiegelreflex. daarbij had ik het gezegd van de FZ50 over die reviews maja hun geloofde het nog nie.
ik zal wel wat laten horen als ik de camera heb:)
Pagina: 1