Toon posts:

Intel Celeron P3 naar...?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goededag mensen,

Me pa heeft een computer in gebruik (Intel Celeron P3 1GHz), maar deze werkt vaak niet goed(meer).
Nu wil hij een andere, dus ga ik op zoek naar welke ik het beste kan kopen.
Ik kies voor de AMD AM2 X2 serie tussen 3600+-4000+.
De prijzen van de AMD 3600 t/m 4000 verschillen niet zo erg veel van elkaar.

De pc zal het meest gebruikt worden voor onder andere surfen mailen msnen een paar lichte spellen(geen zware games ofzo).

Welke is dan het beste om te kopen? En het verschil met de 1GHz merk je toch wel redelijk goed?
Deze topic is omdat ik het zeker wil weten welke beter is.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07

DefLite

Why so serious?

hmm en moederbord+geheugen, videokaart, hardeschijf dan?
Je kan niet een Amd op een intel socket prikken. En ook geen p4 in een p3 socket.

Mischien even
PMG FAQ lezen

edit/
Of heb ik je verkeerd begrepen en heb je alles al uitgezocht behalve welke proc+mobo combinatie?

[ Voor 43% gewijzigd door DefLite op 03-07-2007 16:49 ]

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Vrijwel alles wat je nu koopt is stukken sneller als die 1Ghz Celeron... wat is het, 6 jaar oud? :+

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Cyphax

Moderator LNX
Blijkbaar is je vader geen power-user in de zin dat hij geen waanzinnig krachtige hardware vereist, anders had ie al heel wat jaartjes geleden aan de bel getrokken. :)
Dus: hou het lekker goedkoop. Dual core is natuurlijk heel leuk maar een single core Athlon 64 voldoet ook nog wel en voor minder dan 50 euro heb je een goede processor dan (wel AM2, dan kun je toch upgraden naar dual core mocht je dat uiteindelijk toch willen).

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
hmm en moederbord+geheugen, videokaart, hardeschijf dan?
Je kan niet een Amd op een intel socket prikken. En ook geen p4 in een p3 socket.
ja dat was ik vergeten erbij te zetten, sorry, maar dat spreekt dus voor zich,, dat wist ik al dat dat niet paste:P haha kon je niet weten.
Maar mobo geheuge gpu daar maak ik me niet zo druk over, het ging me eigenlijk grotendeels om de CPU, en de pc is nu 5 jaar oud :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:51:
[...]

ja dat was ik vergeten erbij te zetten, sorry, maar dat spreekt dus voor zich,, dat wist ik al dat dat niet paste:P haha kon je niet weten.
Maar mobo geheuge gpu daar maak ik me niet zo druk over, het ging me eigenlijk grotendeels om de CPU, en de pc is nu 5 jaar oud :+
Tja, alles dat je koopt is sneller, dus alles zal wel voldoen. Stel je budget vast en kijk wat de snelste proc is die daar in valt. Een snelle cpu (singlecore) heb je al voor een paar tientjes. Een Celeron D zou zelfs al zat zijn en die kosten zo'n 3-4 tientjes

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07

DefLite

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:51:
[...]

hehe okie
Ik zou dan zoals Cyphax zegt gewoon een goedkope amd kopen bijvoorbeeld AMD Athlon 64 3200+(pricewatch: AMD Athlon 64 3200+ (AM2, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 62W))
Maar 41 euro =)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Celeron P3" bestaat niet. Ofwel het is een Celeron (Coppermine of Tualatin core als het 1GHz is), danwel een P3 (Coppermine of Tualatin core), maar beide kan niet.

Verder eens met de opmerkingen tot nu toe:
- hou het goedkoop, hij gaat de extra rekenkracht van een zware CPU toch niet gebruiken
- op GoT verwachten we wat meer eigen inzet, een Tweaker kan zelf relevante zaken opzoeken en een keuze maken
- een beetje verzorging van je taalgebruik mag ook wel

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.