Herinstallatie van XP ivm upgrade opteron's?

Pagina: 1
Acties:

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
Hello fellows,

Even een klein vraagje: ik krijg binnenkort twee nieuwe opteron's binnen voor m'n workstation, ik ga van 2 x 246 (single core 2,0 Ghz) naar 2 x 285 (dual core 2,6 GHz). Volgens dit topic is het noodzakelijk om een herinstallatie te doen, omdat diegene van single core naar dual core gaat (1 CPU). In principe heb ik al multicore (2 keer single core), maar het worden er alleen iets meer :) Dus wat dat betreft zou ik dus geen herinstallatie van XP hoeven doen... klopt dat?

Maar dan nog iets... die nieuwe CPU's hebben ook SSE3 als instructieset aan boord, wat de 246's niet hebben. Hoe gaat dat dan werken? Wordt dat gewoon in windows herkend?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gaat goed, xp kan hoe dan ook de HAL aanpassen zonder her installatie (evt. via save mode) maar in jouw geval gaat het helemaal automatisch goed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DukeBox schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:32:
Gaat goed, xp kan hoe dan ook de HAL aanpassen zonder her installatie (evt. via save mode) maar in jouw geval gaat het helemaal automatisch goed.
Waarschijnlijk is dat in dit geval niet eens nodig, gezien er al een multiprocessor HAL zal bestaan gezien er al een SMP setup is. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, je ziet snel genoeg of hij ze alle 4 herkent. In het ernstigste geval draai je op 2x 1core ipv 2x 2cores.

• -krekel-
OK, thanks voor de reactie tot zover. En weet iemand ook iets te vertellen over SSE3? Hoe gaat dat werken (of niet :p)?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:35:
[...]

Waarschijnlijk is dat in dit geval niet eens nodig, gezien er al een multiprocessor HAL zal bestaan gezien er al een SMP setup is. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, je ziet snel genoeg of hij ze alle 4 herkent. In het ernstigste geval draai je op 2x 1core ipv 2x 2cores.
Dat schreef ik toch ? maar in jouw geval gaat het helemaal automatisch goed

Aanvullende Instructie sets zoals SSE3 wordt automatisch herkend door de hal (mits indersteund wordt), dit is bij een reboot direct actief.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 03-07-2007 14:55 ]

• -krekel-
okido, volgens mij weet ik genoeg. Ik ga het gewoon uitproberen en als ik problemen ondervind dan zien jullie mij snel genoeg weer terug :)
Pagina: 1