Partitie verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

Vanavond zet ik mijn laptop aan, en valt me ineens iets op. Er zit 1 schijf in verdeeld in 2 partities: C en D. Maar nu ik in 'my computer' kijk, zie ik alleen nog de C partitie staan! Ik heb niks raars hiervoor gedaan..
Toen keek ik in de 'computer management' en daar staat, waar eerst 'D:' stond : 'Local Disk, Unknown Partition'. Ik kan er verder niks mee, niet op properties/open/explore, of iets dergelijks klikken.

Wat is hier aan de hand? Ben ik mijn data die erop stond ineens kwijt?
Groet,
Jasper.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mogelijk is de partitie tabel beschadigt. Je kunt proberen die te repareren met een prog als http://www.ptdd.com/fixboot.htm (zelf niet geprobeerd overigens) en mocht dat niet lukken dan de partitie weg te gooien en opnieuw aan te maken (probeer daarvoor wel de data te backuppen met een datarecoverprog mocht dat nodig zijn).

• jan99999
  • Laatst online: 11-02 08:55
tweak ui van microsoft de schijf weer zichtbaar maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jan99999 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:02:
Tweak UI kan toch alleen de driveletter verbergen en niet zozeer de partitie zelf? Het probleem lijkt hier te zijn dat de partitie beschadigt is.

• -Japser-
Terw_Dan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:52:
Mogelijk is de partitie tabel beschadigt. Je kunt proberen die te repareren met een prog als http://www.ptdd.com/fixboot.htm (zelf niet geprobeerd overigens) en mocht dat niet lukken dan de partitie weg te gooien en opnieuw aan te maken (probeer daarvoor wel de data te backuppen met een datarecoverprog mocht dat nodig zijn).
Geprobeerd om dus die fixboot te doen, maar dan geeft ie aan 'the boot sector of the partition is right!' waarop vervolgens niks gebeurd... :S
jan99999 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:02:
Dit programma ook geinstalleerd, maar hoe nu verder? Er staat daar ook een vraagtekentje bij de 'D'.

[ Voor 3% gewijzigd door -Japser- op 02-07-2007 22:29 ]

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16
gebruik het programma Active Recovery, moet je alleen wel voor betalen of kraken wil je deze helemaal kunnen gebruiken.
Daarmee kan je door de scan uit te voeren als de data er nog op staat deze zien en daarna naar een externe hd of iets dergelijks kopieren.
Daarna als je die backup heb kan je evt de partitie opnieuw maken.

Zo heb ik het gedaan, maar bij was die partitie zelfs niet meer in computerbeheer ^^
maar dat ding kan bestanden die je al lang geleden gewist hebt zelfs al vinden :P

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 16:29
Active @ File Recovery idd. Heb er nog een 500GB schijf met dezelfde problemen mee weten te redden :)

• -Japser-
Oke dan, ik ben nu zo'n superscan aan het draaien met dat programma. Op dezemanier kan ik dus alles terug krijgen? Of welke scans/opties moet ik zo nog uitvoeren?

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16
als hij gekraakt/gekocht kan je daarna gewoon als hij de bestanden vind zeggen copy to en terug zijn je bestanden =]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 16:29
Uiteraard wel op een andere schijf, nooit schrijven naar de schijf die je aan het recoveren bent :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er wordt hier wel iets meer inzet van jou verwacht. In dit specifieke geval had je ruimschoots genoeg gehad aan de OM FAQ / Beleid hetgeen insinueert dat je de FAQ hebt overgeslagen in je voorbereiding. En zoals op de Registratievoorwaarden / korte FAQ staat is dat hier op GoT niet de bedoeling ;)

Begin hier: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? en Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent hier nota bene eerder op gewezen. Ik vind het erg jammer om te zien dat je daar geen lering uit hebt getrokken: Partities verwijderen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.