Welke passieve 8500GT met 512mb en HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 19:54
Momenteel heb ik een mediacenter met een onboard kaart. Dit is 256mb shared. Helaas krijg ik een nogal schokkend beeld als ik in full hd een film kijk. Het is dus tijd om er een extra kaart bij te steken. Mijn idee is om een 8500GT te nemen met 512mb geheugen, een passieve cooling en HDMI.

Ik heb bij de grotere fabrikanten gekeken, maar ik vindt er geen. Weet iemand van jullie een kaart die aan deze specs voldoet?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Die 512mb (DDR2?) op een 8500GT is pure marketing, want pas bij hoge (texture)resoluties (in games) gaat die hoeveelheid helemaal aangesproken worden en dan kan je GPU toch niet meer mee.

HD materiaal decoderen is veel minder afhankelijk van de geheugencapaciteit en veel meer van de CPU/GPU en de snelheid vd (geheugen)bussen.

This can no longer be ignored.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 19:54
Gooi er maar een slot op. Met HDMI zijn er (nog) geen. Heb nu een Asus passief besteld voor mijn Media Center.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik gebruik een XFX 8600GTS vanwege de verbeterde PureVideo mogelijkheden en vanwege het feit dat deze op z'n DVI aansluitingen HDCP ondersteund. Middels een DVI-HDMI kabel krijg ik beeld op een 40inch Samsung LCD-TV.

M.a.w. je hebt geen HDMI aansluiting nodig op een videokaart als je even uitzoekt welke kaarten HDCP ondersteunen op hun DVI poorten.

Het wordt een ander verhaal als je percé audio over de HDMI kabel wilt. Typisch wil je dit alleen als je maar 1 kabel wilt van de pc richting een HDMI receiver. Dan krijg je kaarten zoals de Asus 7600GS met HDMI aansluiting die op de kaart ook een ingang hebben voor SPDIF geluid, want dan samengevoegd wordt in de HDMI kabel. Ik gebruik zelf een losse coax voor het geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 10-07-2007 17:03 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ook al waren er wel al 8500GT kaarten geweest die aan deze eisen voldeden zou hier een slot op komen, aangezien een Tweaker in staat geacht wordt zelf info op te zoeken en een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.