VGA kaart zonder extra voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar geen goede pci express kaart die geen extra voedingsconnector nodig heeft.

(mijn voeding heeft geen zo'n connector)

Welke kaart zou ik moeten nemen?

Ik las dat de HD2600XT van ati maar 80 watt verbruikt, is dat eventueel een kandidaat?

Mvg,

ZaiZuney

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Je zult toch wat meer informatie moeten geven denk ik. Wat voor een voeding heb je? Er zijn ook voedingssplitters. Waarom wil je een nieuwe videokaart? Hoeveel wil je er aan uitgeven?

Nederlander in België

• zaizuney
Het is een voeding uit een medion van 3 jaar oud, niet veel zaaks dus.

Waarom een nieuwe kaar: de oude z'n koeling kapot is (gt6210) en een lichte upgrade is handig meegenomen. Budget, max 100 euro.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Kijk eens naar een 7600GT (bijv http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=028578) of een X1650Pro (http://www.asus.com/produ...39&model=1437&modelmenu=1). Deze hebben waarschijnlijk wel een voedingsconnector nodig, maar als je iets snel(ler)s wil hebben is dat noodzakelijk. Je hebt nog steeds niet gezegd hoeveel Watt je voeding is. Waarschijnlijk is het niet eens een probleem. Had je oude videokaart geen voedingsstekkertje nodig trouwens?

De HD2650XT die je noemt is volgens mij nog niet uit, maar is in ieder geval (veel) duurder dan € 100,00.

[ Voor 10% gewijzigd door Elektronicanet op 30-06-2007 19:05 ]

Nederlander in België

• zaizuney
Het is trouwens mijn pc niet

HD2600XT: http://www.jaha.be/product_info.php?products_id=1357

Neen, de oude vga kaart had geen connector nodig. Ik denk een 350w voeding

Verwijderd

artikelnummer:
voorraad: Pre-Order Nieuw artikel, levertijd onbekend

Dus NOG niet leverbaar

• zaizuney
Khildin, sorry om het te zeggen, maar wat heeft dat nu met mijn vraag te maken?

Ik kan ook lezen hoor :-s

Mijn vraag is, zijn er pci-e kaarten die geen extra connector nodig hebben.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ik heb 2x 7600GS in mijn bak hangen, beide zonder extra connector. Met een budget van 100E zal je niet veel zwaarder dan dat krijgen zonder de tweedehans kaartjes te bekijken.
Een vooruitgang op de 62xx zal het ZEKER zijn!

Prijs/kwaliteit van deze kaartjes is niet super. Misschien toch eens kijken naar de GF8xxx serie en RadHD2xxx serie :-o

[ Voor 21% gewijzigd door TeXiCiTy op 30-06-2007 20:15 . Reden: typo ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Als er geen spellen moet gespeeld worden op die PC, zou ik kijken naar de goedkoopste kaart die je kan vinden.
Anders gewoon één dat zo dicht mogelijk tegen de € 100 ligt. Kaarten uit die prijsrange hebben normaal gezien geen extra aansluiting nodig.

Yes, but no.

Verwijderd

TeXiCiTy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:52:
Ik heb 2x 7600GS in mijn bak hangen, beide zonder extra connector. Met een budget van 100E zal je niet veel zwaarder dan dat krijgen zonder de tweedehans kaartjes te bekijken.
Een vooruitgang op de 62xx zal het ZEKER zijn!

Prijs/kwaliteit van deze kaartjes is niet super. Misschien toch eens kijken naar de GF8xxx serie en RadHD2xxx serie :-o
Ik heb zo'n Expert Vision 7600GS, maar daar moest ik wel een voedingstekker voor gebruiken.
Misschien een andere merk niet, dat is best mogelijk.
Zware spellen heb ik niet.
En wat ik speel, loopt lekker soepel en met alles op hoogste stand.

• zaizuney
en wat als het budget nu 180 euro is?

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 16:41
Ik heb een 8600GT, en ik kan met mijn pc tog echt goed gamen, ook al zeggen mensen dat het een k#t kaart is ik speel tog GTA:SA - NFS Carbon - Supreme Commander allemaal op ultra high op 1280X1024

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:30
zaizuney schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:46:
Khildin, sorry om het te zeggen, maar wat heeft dat nu met mijn vraag te maken?

Ik kan ook lezen hoor :-s

Mijn vraag is, zijn er pci-e kaarten die geen extra connector nodig hebben.
Als je hier op Tweakers een vraag stelt dan kan je er vanuitgaan dat mensen met je meedenken. zwart/wit een vraag beantwoorden, daar help je met deze materie de mensen vaak niet mee.

Daarom is je ook al gevraagd hoeveel Watt de voeding is. Bij de meeste videokaarten die voeding nodig hebben zit namelijk al een convertertje waarmee je een doodnormaal molex stekkertje (die ook in de cd-rom drive enzo gaat) kan gebruiken. Zit dat convertertje er niet bij, dan kan de computerwinkel je daar vast wel aan helpen. Heb je geen molex stekkertje over, dan kun je daar zo een splittertje voor krijgen. Het ontbreken van dat stekkertje op je voeding is dus een totaal non-issue.

Jij vraagt letterlijk: "Ik las dat de HD2600XT van ati maar 80 watt verbruikt, is dat eventueel een kandidaat?". Die is dus nog niet leverbaar. Dus nee, is geen kandidaat. Of gaat het om een toekomstige update? Dan moet je nu namelijk nog niet naar de prijzen gaan kijken, die veranderen van dag op dag.

offtopic:
Een Tweaker is een erg raar wezen. Maar schrik niet! Ze kunnen erg handig en ongevaarlijk zijn als je ze met respet behandeld

Intresant leesvoer: Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 01-07-2007 00:18 ]

• zaizuney
Beste Nijn,

Het is een 350w voeding. Ik dacht 2 connectors vrij gezien te hebben. (Het is niet mijn pc en ik heb die pc hier niet bij me, vandaar de moeilijkheid om veel info te verschaffen. Dit is niet m'n eerste post bij t.net, ik weet wel hoe het er hier aan toe gaat...)

Ik heb toch nergens vermeld dat deze upgrade nu direct moet gebeuren? Dus waarom zou de HD2600XT uit de boot vallen? Het gaat me hier puur om het technische aspect. "Welke kaarten kunnen draaien op een 350w voeding die standaard geen pci-e voedingsconnector heeft'.

Mvg,

ZaiZuney

[ Voor 15% gewijzigd door zaizuney op 01-07-2007 10:20 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben het roerend met Nijn eens. De vragen die je gesteld worden, met name over de voedig, zijn echt wel relevant. En nu dat je weet dat je ook gewoon heel simpel een molex2pci-e convertertje kunt kopen, verandert dat toch ook je uitgangsvraag niet een beetje?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

zaizuney schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:07:
en wat als het budget nu 180 euro is?
dan zou ik een andere voeding kopen :) en een goede videokaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook als je eis is dat er geen losse voedingsconnector nodig is. Gewoon de moeite doen zelf te kijken naar de features van chips die in jouw prijscategorie vallen. Beetje inzet - iemand zal het moeten doen, waarom jij zelf niet :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.