Ik heb sinds enige dagen het volgende probleem waar ik na lang zoeken geen betrouwbare en risicoloze oplossing voor heb kunnen vinden. (gezocht met Google, in fora op website MS)
De situatie
Op een van mijn HD's staan 3 partities, C D E.
Op C is XP Prof. geïnstalleerd D en E waren toen nog leeg
Daarna is VISTA Home Pr. op D geïnstalleerd. E bevatte inmiddels wat data.
Door een onbekende oorzaak kreeg ik onlangs in het dualboot scherm een melding dat Vista niet kon worden opgestart en dat een reparatie noodzakelijk was. DVD erin en zie aan, Vista werkt weer perfect.
Sindsdien is echter de optie om naar XP te gaan nutteloos geworden want de melding NTDLR is missing verschijnt. Uiteindelijk maar dualboot uitgezet in afwachting van een oplossing.
Mijn vraag
Hoe kan ik XP "repareren" zonder dat er problemen ontstaan waardoor ik beide OS-versies weer kan gebruiken. (noodzakelijk ivm niet werkende HW+SW onder Vista.)
De situatie
Op een van mijn HD's staan 3 partities, C D E.
Op C is XP Prof. geïnstalleerd D en E waren toen nog leeg
Daarna is VISTA Home Pr. op D geïnstalleerd. E bevatte inmiddels wat data.
Door een onbekende oorzaak kreeg ik onlangs in het dualboot scherm een melding dat Vista niet kon worden opgestart en dat een reparatie noodzakelijk was. DVD erin en zie aan, Vista werkt weer perfect.
Sindsdien is echter de optie om naar XP te gaan nutteloos geworden want de melding NTDLR is missing verschijnt. Uiteindelijk maar dualboot uitgezet in afwachting van een oplossing.
Mijn vraag
Hoe kan ik XP "repareren" zonder dat er problemen ontstaan waardoor ik beide OS-versies weer kan gebruiken. (noodzakelijk ivm niet werkende HW+SW onder Vista.)
ARME AOW’er