Toon posts:

Is Mijn Harddisk aan het kapot gaan

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk met 2 PC's (1server met 3 harddisks en 1Normale)
als ik nu een bestand probeer te versturen van mijn normale pc naar de 1e drive van de server gaat dit met een snelheid van 400 kb/s.
maar als ik hetzelfde bestand verstuur naar de 2e harddisk gaat dit met een snelheid van 10MB/s

Het gekke is dat beide harddisks van het zelfde merk en type zijn western digital WD5000AAKS, en zijn beide net zo oud.

Het andere gekke is dat ik op de server het programma Mediaportal heb staan, en als ik het bestand naar de 1e Harddisk verplaats, begint dit programma te vertragen en stotteren.

En als ik hetzelfe bestand naar de 2e harddisk verplaats, blijft het perfect lopen.

zou dit kunnen komen omdat de harddisk aan het kapot gaan is of moet ik het probleem ergen anders zoeken??? en zo ja waar

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meten = weten... oftwel testen die HD.

ARME AOW’er

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 06:23
Wellicht je hardeschijf in PIO modus?

Configuratiescherm-->systeem--> apparaatbeheer--->IDE controller(primaire/secundaire) --> kan je kiezen PIO modus of DMA, indien beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6cmq908.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Beide Harddisks staan in de zelfde modus, dus daar kan het niet aan liggen.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
kijk ook eens hier na: OM FAQ / Beleid

heb je je mb drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
testen met het prgogramma van Western Digital gaf geen fouten, maar ik ben er nu achter dat het probleem zich alleen voordoet als ik wat wil schrijven naar de harddisk, bestanden lezen of verplaatsen van deze harddisk, naar een ander is geen probleem, hoewel dit wel traag gaat (700 MB duurt zo'n 4 minuten

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
als je nu een testje doet met HDtach of HDTune, krijg je dan een normale grafiek of zware afwijkingen?

misschien interessant, kopieer er een bestand naar toe waarvan je eerst een sfv of md5 hebt gemaakt, en test het dan opnieuw
ik heb zo'n keer gehad dat de harde schijf nog goed werkte, maar duizenden CRC errors gaf (dus corrupte data), bij bleek het echter aan de controller te liggen (2e IDE kanaal was blijkbaar kapot)
maar slechte aansluitingen, kabelbreuk,... zijn allemaal mogelijk

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Of je controleert gewoon de SMART info, die speciaal gemaakt is om de gezondheid van harddisks te testen?

Speedfan kan dat onder Windows (check ook de in-depth analysis).

mbmon onder unix-achtigen.

Verwissel ook eens van controller(/poort) of PC.

This can no longer be ignored.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de OM FAQ / Beleid beantwoord :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.