Nieuwe PC Config

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Mudah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02-2022
Beste,

Ik heb een pc samengesteld bij 1 winkel: IComputers.nl
Deze zaak omdat ik het dan kan afhalen.

Eigenlijk heb ik 2 pc gemaakt:
1. PC met Amd Athlon x2 5600 processor
2. PC met Intel E6420 processor

Geef je mening over welke pc jij zou kiezen en waarom.
Zie je iets wat echt niet kan!, Post dan ook een verbetering.

EDIT
Budget: max 850
Doel: computeren, enkele zware software pakketten, enkele mid-zware games
Overclocken: Nee
Gebruik gemaakt bij samenstellen: IComputers.nl, CIAO-Shopping, Sallandautomatisering, Google, Gezond verstand, enz

Zelf heb ik het liefst de Intel pc, omdat je tegenwoordig overal hoort dat deze beter is.
De hardware tests op tomshardware wijzen dit ook uit!

Bijvoorbaat hartelijk dank,

CPMudde

Amd PC
Processor AMD Athlon X2 5600
€167

Moederbord Asus M2V; ATX
€60

Videokaart Sapphire ATI X1950PRO; 256MB
€121

Harde Schijf WesternDigital 320GB; Sata 2; 16MB Cache
€77

Geheugen Kingston 2x1GB; PC5300; DDR2 SDRAM
€94

Behuizing Aopen QF50C; 350W Zwart/Zilver
€51

DVD-Speler SamSung SH-S182M DVD +-R/+-RW Zwart
€32

Totaal
€600

Intel PC
Processor Intel Conroe E6420 Core2Duo
€177

Moederbord Asus P5L 1394; ATX
€71

Videokaart Sapphire ATI X1950PRO; 256MB
€121

Harde Schijf WesternDigital 320GB; Sata 2; 16MB Cache
€77

Geheugen Kingston 2x1GB; PC5300; DDR2 SDRAM
€94

Behuizing Aopen QF50C; 350W Zwart/Zilver
€51

DVD-Speler SamSung SH-S182M DVD +-R/+-RW Zwart
€32

Totaal
€623

[ Voor 11% gewijzigd door Mudah op 28-06-2007 22:45 ]

Verwijderd

Wat ga je er mee doen en wat is je budget?

• perplex3642
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-01-2025
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1063857

beide systemen gaan niet werken door een tekort aan voeding.

Verwijderd

Ga je overclocken? Ja? Intel Nee? AMD.

Edit: Maar als het mijn geld was kocht ik:

proc
Intel e4400
heeft een multi van 10 dus op max van het geheugen is het 333x10=3,3GHZ.
mobo
Gigabyte P965-DS3
Goed bordje. Kan goed overclocken. Beter dan de P5B door all solid caps.
cpu koeler
Freezer 7 pro
Goed koelertje en niet duur.
geheugen
2 gb dualchannel PC5300
PC5300 heb je ruimte genoeg voor een overclock
videokaart
1950pro
voldoet.
hd
Seagate 7200.10 320GB
Goed HDtje

Kom ik denk ik ook nog wel ongeveer op je budget.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 21:23 ]

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Persoonlijk zou ik voor Intel gaan, prestaties liggen een beetje hoger.
Mogelijk XFX Nvidia 8600GT xXx Edition 256MB DDR3 SDRAM (PCI-E) voor 20euro meer dan huidige videokaart.

Voor de rest ziet de intel configuratie er best goed uit, ook handige/stevige case,
Western Digital, degelijke schijven en Kingston kwalitatief goed geheugen.

Ziet er een goede PC uit!

edit: Linkje naar specs Asus P5L 1394

[ Voor 15% gewijzigd door GregoryBE op 28-06-2007 22:00 ]

It's just a matter of time...

• Mudah

@Reinman
Wat bedoel je met: "heeft een multi van 10 dus op max van het geheugen is het 333x10=3,3GHZ."

Vraag: Is de voeding echt te weinig???

[ Voor 24% gewijzigd door Mudah op 28-06-2007 21:57 ]

Verwijderd

AMD-pc is toch wel de beste, maar toch een paar punten van kritiek:

-Te kleine voeding (350 watt, ik denk dat die voeding niet zoveel op de 12V lijn kan hebben). (kwalitatief) Beter alternatief is de Cooler Master Elite: net even wat meer watts, Cooler-Master-kwaliteit en vast wel meer volts op de 12V-lijn.
-Een moederbord met een VIA chipset... Het is maar net waar je van houdt, maar ik zou toch echt voor een MSI K9N NEO-F gaan.
-Neem geen Sapphire, maar een Asus of XFX.

De AMD-pc is zo wel wat duurder, maar je wilt toch wel een pc die kwalitatief en qua snelheid wel een paar jaar mee kan gaan. Verder succes met het kopen van de pc!

En natuurlijk de kritiek op de Intel-pc:

-Hij zal echt wat trager uitvallen dan de AMD, hoewel de pc toch wat duurder is. Kijk even op Tomshardware voor een goed beeld van de prestaties t.o.v. de 5600+ (Klikkerdeklik)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 22:13 . Reden: Even een logische opgebouwd verhaal ervan gemaakt. ]

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Kzou minimum 400Watt nemen om safe te zitten, niet dat je aan het gamen bent, en de pc plots uitvalt

It's just a matter of time...

Verwijderd

cpm-webdesign schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:56:

@Reinman
Wat bedoel je met: "heeft een multi van 10 dus op max van het geheugen is het 333x10=3,3GHZ."
De multiplier. Hoe hoger de multiplier, hoe hoger de kloksnelheden zijn en hoe makkelijker je bij die kloksnelheid kunt komen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt duidelijk Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** NIET gelezen.
Geef je mening over welke pc jij zou kiezen en waarom.
Dát zou jij dus, onder andere, moeten aangeven.

GoT is géén helpdesk en daarnaast zijn Tweakers geen verkoopadviseurs, daarvoor moet je in een winkel zijn.

En mensen, stop toch eens met reageren in een topic dat niet aan de eisen voldoet en waar dus snel een slot op gaat. Zonde van de energie.

ARME AOW’er

Verwijderd

cpm-webdesign schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:56:

@Reinman

Multiplyer vermenigvuldigen met bussnelheid = processor snelheid.
Standaard voor de e4400 is 800mhz quad pumped = 200mhz
PC5300 = 667/2(double data rate)= 333mhz
Je kan de bus dus naar 333 om het geheugen en de frontside bus op de zelfde snelheid te laten lopen. Dan is het dus 333 * 10 = 3,3 GHZ. 3 GHZ halen ze bijna allemaal wel.
Guardian Angel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:21:
En mensen, stop toch eens met reageren in een topic dat niet aan de eisen voldoet en waar dus snel een slot op gaat. Zonde van de energie.
Gelovens mij maak ik er een gewoonte van om tegen je in te gaan. Maar ik vind dat je mensen wel in een goeie richting mag duwen voor het topic dicht gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 22:26 ]

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:21:

GoT is géén helpdesk en daarnaast zijn Tweakers geen verkoopadviseurs, daarvoor moet je in een winkel zijn.

Ben ik dan een slechte, te behulpzame tweaker? :+

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

[b][message=28312407,noline]cpm-webdesign schreef op donderdag 28 juni 2007 @
Die voeding is volgens mij helemaal niet te weinig. Aopen voedingen zijn altijd van goede kwaliteit.
Als je niet gaat overclocken dan is deze voeding echt wel goed. Ik heb hier net zo'n kast (d-serie), voeding heeft alleen geen 12cm fan. Als je gaat overclocken zou ik idd naar een voeding van 400w gaan kijken.

ff gechecked: De aopen voeding leverd 10A op 12rail1 en 12A op 12rail2. Dan klinkt tegenwoordig niet zoveel, maar is ZAT voor een standaard coreduo en een x1950 +1 harde schijf.

Verder: I totally agree met Reinman. ff iemand op weg helpen voordat het topic dicht gaat :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaOverclocker op 28-06-2007 22:27 ]

systeem specs

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:24:
[...]
Maar ik vind dat je mensen wel in een goeie richting mag duwen voor het topic dicht gaat.
offtopic:
Tja, wat is de goede richting als je niet weet welke kant een TS op wil? Nu krijg je het voorspelbare gezwam wat al 20.122 keer is geplaatst. Waarom zou iemand moeite doen om te helpen als de inzet van een topicstarter 0,0 is?

Maar er gloort licht aan de horizon voor dit soort topics. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:32:
[...]

Tja, wat is de goede richting als je niet weet welke kant een TS op wil? Nu krijg je het voorspelbare gezwam wat al 20.122 keer is geplaatst. Waarom zou iemand moeite doen om te helpen als de inzet van een topicstarter 0,0 is?

Maar er gloort licht aan de horizon voor dit soort topics. :)
Als iedereen hem een andere kant op duwt heeft ie de keuze welke kant hij op wil gaan.

• Mudah
-Hij zal echt wat trager uitvallen dan de AMD, hoewel de pc toch wat duurder is. Kijk even op Tomshardware voor een goed beeld van de prestaties t.o.v. de 5600+ (Klikkerdeklik)
Erg eenzijdig beeld van Spider-String:

Pinnacle 9
Photoshop

@Reinman
Spider-String heeft me op msn ff uitgelegd over die multiplier en bussnelheden.
En omdat ik toch niet ga overclocken kan ik de E6420 best gebruiken.
Wijze leermeester heeft me geleerd dat ik zelfs nog 2.7-2.13=0.57GHz overclocken!!!

Edit bovenaan
Ik wilde eigenlijk alleen checken, omdat ik zelf niet te veel verstand daarvoor heb, of echt alles kan, en meer niet!

Verder heb ik dat topic niet gelezen, maar nu is mijn post geedit, ik heb openlijk gekozen voor de Intel pc!

[ Voor 13% gewijzigd door Mudah op 28-06-2007 22:48 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

offtopic:
Al was het de afgrond in?

De TS stelt geen enkele vraag, geeft in 1e instantie niet aan voor welk doel de PC gebruikt gaat worden enz. enz. en vraagt alleen een mening.

Als je iemand onderweg met een lekke band ziet staan met een groot bord HELP die jou laat kiezen welke krik en welke reserveband hij moet gebruiken dan zet je die band er toch ook niet spontaan onder?

Deze discussie kun je beter begrijpen als je [CSL] Nieuw systeem samengesteld leest. Daar reageren mag ook. Graag zelfs.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:45:
Al was het de afgrond in?

De TS stelt geen enkele vraag, geeft in 1e instantie niet aan voor welk doel de PC gebruikt gaat worden enz. enz. en vraagt alleen een mening.

Als je iemand onderweg met een lekke band ziet staan met een groot bord HELP die jou laat kiezen welke krik en welke reserveband hij moet gebruiken dan zet je die band er toch ook niet spontaan onder?

Deze discussie kun je beter begrijpen als je [CSL] Nieuw systeem samengesteld leest. Daar reageren mag ook. Graag zelfs.
Tuurlijk wel, en als het me toelaat zelfs ff een stukkie rijden. Vind ik leuk! Gelovensmij bleef ik meer lol aan CSL dan dat jij dat doet.

Oh ik ga me daar in niet mengen. Het maakt mij niet zo veel uit wat ze met he CSL policy doen. Ik wil alleen maar mensen wat helpen en zo doende lekker zoeken naar reviews.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 23:02 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

cpm-webdesign, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.