Toon posts:

[MacBook] Syncmaster 225BW geeft te klein beeld*

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik de "gelukkige" eigenaar van een samsung syncmaster 225bw (22"). Ik had deze aangeschaft voor een relaxtere werkomgeving op kantoor. Echter, ik krijg dit in mac os 10.4 maar niet voor elkaar.

Ik beschik over de eerste generatie macbook. 1,83 GHz. Ik draai bootcamp 10.3 met XP.

In XP werkt deze monitor uitstekend in de hoogste resolutie, met een schermvullend beeld.
In OS 10 werkt deze uitstekend in de hoogste resolutie, met een afmeting van ca. 15'' en verder zwart kader.

Ik begrijp niet waarom ik dit niet voor elkaar krijg. Ik heb tweakers en global gezocht naar dit probleem, maar naar verluidt ben ik de enige =(

Goed. Kan iemand mij in een bepaalde richting sturen of enige verlossing bieden. Ik wil dus de 1680x1050 resolutie op 22'' (en niet 15'' :( )

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maak eens een screenshotje van je System Preferences > Displays.
Beide schermen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

nog een vraagje: sta je aangesloten via vga of via dvi. Er hing me iets bij dat de maximale resolutie mede hiervan afhankelijk is (hogere resolutie mogelijk via dvi).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal in mijn volgende post een screenshot posten. Mijn aansluiting naar de monitior is VGA. In de Apple store werd mij verteld dat dit geen enkel verschil zou maken.

Verwijderd

Probeer eens de F7 toets ..

Je hebt hem nu zo ingesteld dat die op beide schermen hetzelfde weergeeft, dan laat die het beeld van je MacBook op het scherm verschijnen, maar die resolutie is veel lager dan van je 225BW.

Je kunt ze beter zo instellen dat het grote scherm je hoofdscherm is (sleep menubalk naar het scherm in de systeemvoorkeuren), en het scherm van je MacBook het 2e scherm is.

*denk ik

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 18:35 ]

Verwijderd

Wil jij mij eens een plezier doen en eens heel goed kijken aan de randen van je scherm kijken voor eventuele heel lichte barstjes ??

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1227069

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:33:
Je kunt ze beter zo instellen dat het grote scherm je hoofdscherm is (sleep menubalk naar het scherm in de systeemvoorkeuren), en het scherm van je MacBook het 2e scherm is.

*denk ik
huh dus als ik mijn macbook scherm als 2e monitor wil gebruiken moet ik de "menubalk" slepen??

wat versta je in zo'n geval onder menubalk? de balk bovenin? of het dock onderin het scherm?

dit is iets waar ik al eens naar zat te zoeken maar neit uit kwam

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:33:

*denk ik
HET WERKT!! bedankt voor de tip.

@ bovenstaande post.

Ga naar Systeemvoorkeuren > beeldschermen > rangschikking > en sleep dan de menubalk (witte rechhoek boven 1 van de blauwe rechthoeken naar de externe monitor) Zorg wel dat synchrone weergave niet is aangevinkt.

Het was mij vooral ook te doen vanwege frontrow features, maar dat werkt nu ook perfect.

*zoekt naar scheurtjes*.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel naar "[MacBook] Syncmaster 225BW geeft te klein beeld**" aangepast, zodat het wat beter de lading dekt :)

De MacBook kan zeker weten de Synmaster aansturen op de maximale resolutie. Alleen als de MacBook op synchrone weergave is ingesteld, krijg je op beide schermen precies hetzelfde te zien en is de maximale resolutie de kleinste van de twee schermen. In dit geval is dat de 1280x800 van de MacBook.

Als je dus de scherm daadwerkelijk als tweede scherm gebruikt, dan zul je in de Systeemvoorkeuren moeten kijken op welke resolutie deze staat ingesteld. Mocht de maximale resolutie van je scherm er niet tussen staan, dan kun je deze met programma's zoals SwitchResX of DisplayConfigX.

edit:
En het is al opgelost zie ik al :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:55:
[...]

HET WERKT!! bedankt voor de tip.

@ bovenstaande post.

Ga naar Systeemvoorkeuren > beeldschermen > rangschikking > en sleep dan de menubalk (witte rechhoek boven 1 van de blauwe rechthoeken naar de externe monitor) Zorg wel dat synchrone weergave niet is aangevinkt.

Het was mij vooral ook te doen vanwege frontrow features, maar dat werkt nu ook perfect.

*zoekt naar scheurtjes*.
True, ik heb het ook getest, en YES het werkt! het is inderdaad als je bij beeldschermvoorkeuren die 2 schermpjes hebt, dan is 1 daarvan met een dun wit balkje bovenin.

deze kun je eruit pakken en naar de andere slepen. waarna dat idd je hoofdmonitor word en je geen synchrone weergave hoeft te gebruiken!

Bedankt voor de tip!
hij was zeer welkom, misschien ook handig voor FAQ mac osx?
Pagina: 1