Toon posts:

Samsung 225bw gebarsten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden ben ik trots eigenaar van een Samsung SyncMaster 225bw
Nu viel mij vandaag tot mijn grootste schrik op dat heel mijn behuizing gebarsten is :o :(

De linkerkant (al volledig door gebarsten)
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/SP_A0266.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/SP_A0264.jpg

De rechterkant begint nu ook al :?
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/SP_A0267.jpg

Heeft hiermee ooit iemand problemen gehad ??
Zou ik dit kunnen aangeven voor RMA ?? of zou Samsung/4launch doodleuk zeggen dat ik hem heb laten vallen (wat overigens niet het geval is 8)7 )

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:27 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De kans is wel aanwezig dat ze voor user abuse zullen gaan.
Maar bel ze eens, en informeer er eens naar.
Zoek desnoods eens op Google ofzo, of er wereldwijd meer gebruikers zijn die van dezelfde klachten last hebben, dan sta je wellicht al een stuk sterker.
(En mocht je huisgenoten hebben, informeer daar ook eens bij, misschien dat zij er meer van weten?)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Je zult moeten uitzoeken waardoor dit probleem veroorzaakt is. Indien fabrieksfout, moet de winkelier het probleem natuurlijk kostenloos oplossen. Maar dat is helaas nog niet zo makkelijk. Het makkelijkst is om even uit te zoeken of meer mensen hier problemen mee hebben gehad. Al op google gekeken? Dat zou kunnen duiden op een fabrieksfout.

Anders zul je er hoogstwaarschijnlijk weinig aan kunnen doen. Binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkelier. Zij moeten dus bewijzen dat jij het probleem veroorzaakt hebt. Maar zij zullen vrij snel verwijzen naar een val. Als jij daar niets tegen in te brengen hebt kom je niet ver.

Verwijderd

Topicstarter
Op google vind ik niets, dat is juist het grootste probleem.
Zou het kunnen dat mijn speakers dit veroorzaakt hebben ??

Vocht :/ wat als ik dan een nieuwe krijg en het gebeurt weer :/

Verwijderd

Bij een val zou je wel snel kunnen verwachten dat de backlight kapot is lijkt me. Als dit niet het geval is zou dat in je voordeel kunnen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:07:
Op google vind ik niets, dat is juist het grootste probleem.
Zou het kunnen dat mijn speakers dit veroorzaakt hebben ??

Vocht :/ wat als ik dan een nieuwe krijg en het gebeurt weer :/
Tenzij je speakers hebt die ruiten doen barsten zou ik daar niet van uit gaan.
Je mag, vooral van samsung, wel beter quali verwachten dan hardware dat zomaar even uit elkaar barst.
Ik denk dat het een productiefout is hoor. (of iemand heeft hem toch laten pleuren bij je thuis, heb je dieren/huisgenoten/andere entiteiten in de woning?)

Verwijderd

Topicstarter
nope, geen huisgenoten die er mee hebben liggen frisbeeën of zo.
het is een spontaan verschijnsel wat mij nog nooit eerder opgevallen is, wat wel gek is want het is best wel erg :'(

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:35
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:59:
Heeft hiermee ooit iemand problemen gehad ??
Zou ik dit kunnen aangeven voor RMA ?? of zou Samsung/4launch doodleuk zeggen dat ik hem heb laten vallen (wat overigens niet het geval is 8)7 )
4Launch zijn de slechtste niet, ik denk dat je een redelijk aanbod krijgt als je ze even opbelt. ;)

M3P - M3LR - 6320Wp

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:26

yassine

Nothing to it but to do it!

heb zelf dit scherm ook 2 maanden en tot nu toe geen barst o.i.d.

Aangezien je niks met het scherm hebt gedaan, zou het gewoon kosteloos vervangen moeten worden!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als hij is gevallen, zouden er nog wel meer sporen van schade zijn. Dat is neem ik aan niet het geval, dus sta je vrij sterk. Bel Samsung gewoon even. Ik weet dat zij vrij coulant zijn met garantie.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een RMA aanvraag ingediend bij 4launch
nu maar hopen dat het goedkomt :|

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/SP_A0267.jpg

Je gaat me niet vertellen dat dit van de eene dag op de andere is ontstaan..

Volgens mij heb je dat ding gewoon laten kletteren, en is ie aan de rechter kant gewoon niet helemaal gescheurd, heb ik het mis... :X :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:41:
[afbeelding]

Vandaag viel het me pas op, ik ben heel het weekend weg geweest en kwam vandaag weer bij mijn PCtje, de kamer is tijdens dit weekend afgesloten geweest.

Het is echt niet gevallen hoor, ik ben man genoeg om mijn verlies dan toe te geven en met de schade te leven :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 19:44 ]

• Nijn
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:41:
[afbeelding]

Volgens mij heb je dat ding gewoon laten kletteren, en is ie aan de rechter kant gewoon niet helemaal gescheurd, heb ik het mis... :X :?
Zeker na het maffe weer van de afgelopen dagen is dit een beetje rare opmerking. Uitzetting en krimpen is een feit. De afgelopen dagen heeft de temperatuur hevige schommelingen doorgemaakt. Zeker de afgelopen dagen was de kans op problemen door uitzetting groter dan normaal. Als in de fabriek het plastic niet geweldig is aangemaakt waardoor er luchtbelletjes zijn ontstaan, is deze schade goed mogelijk.

Verwijderd

Nijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:47:
[...]

Zeker na het maffe weer van de afgelopen dagen is dit een beetje rare opmerking.
'De rechterkant begint nu ook al' ..

vind ik persoonlijk een rare opmerking..

Als er een luchtbelletje in gezeten zou hebben -> zou de bezel nooit op die manier gescheurd zijn
je ziet duidelijk dat er een behoorlijke hoeveelheid kracht F is geweest waardoor deze scheur ontstaan.

Daar hoef je geen fysicus voor te wezen.

En zeg nou zelf, al zou je scherm op zo'n rare manier gescheurd zijn - dan neem je toch contact op met je/de leverancier/winkel...

Wat je ziet is schade die niet uit zichzelf is ontstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:09 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:08:
[...]

Als er een luchtbelletje in gezeten zou hebben -> zou de bezel nooit op die manier gescheurd zijn
je ziet duidelijk dat er een behoorlijke hoeveelheid kracht F is geweest waardoor deze scheur ontstaan.

En zeg nou zelf, al zou je scherm op zo'n rare manier gescheurd zijn - dan neem je toch contact op met je/de leverancier/winkel...

wat voor exper ben jij wel niet dat je dit zo ziet?

ik vind vooral die rechterkant er erg vreemd uit zien, niet echt gescheurd maar er zit wel 'iets'
als je het laat stuiteren uit je klauwen scheurt het wel of scheurt het niet lijkt mij, die rechterkant lijkt wel alsof het uit 2 lagen bestaat waar alleen de onderste van gescheurd is

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

lekker achterdochtig :/

Lijkt me sterk dat als je het scherm laat vallen er 'maar' zo'n klein scheurtje in de hoeken ontstaat.
Het hele scherm zou in een deuk moeten liggen en jij was er toch niet bij ofwel?
Dan kan jij ook niet weten hoe dat onstaan is.. Of ben jij toevalling met dat scherm gaan voetballen? :+

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 18-06-2007 20:17 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het aan de rechterkant nog verder gaat scheuren.
Als je links heel goed naar de foto kijkt (sorry gsm kwaliteit) zie dat de hele hoek eraf kan vallen omdat er ook een lichte barst naar onder gaat.

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/picture00355.jpg

En hoe verklaar je dat er rechterkant de scheur hoek om gaat en niet naar de hoek toe ??

Hij is echt niet gevallen hoor, geloof me ;)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:49

Dark

who tweaked the light?

Gewoon mee terug naar de leverancier zou ik denken... of is ie soms van de vrachtwagen gevallen, dat je er hier mee komt? ;) dan weet je ook hoe de scha ontstaan is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:59:
Sinds enkele maanden ben ik trots eigenaar van een Samsung SyncMaster 225bw
Nu viel mij vandaag tot mijn grootste schrik op dat heel mijn behuizing gebarsten is :o :(

Verwijderd

[...]

Ik heb wel eens een tft scherm uit mijn handen laten donderen en dat ding kletterde helemaal uit elkaar.

Ik geloof er niets van dat dit valschade is. Dit is gewoon brak plastic + wazig weer.

Bovendien is in gevallen van valschade zo goed als altijd het TFT paneel kapot,\ dan wel het licht defect.

Ik geloof de TS wel eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:56 ]

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:09
Dat is gewoon normaal ABN hoor. :?

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Jorn1986 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:09:
[...]
Dat is gewoon normaal ABN hoor. :?
Gokje dat hij een HK-opmerking maakte, woordspeling enzo..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Je zal denk ik zelf direct even naar samsung moeten bellen. Ben bang dat ze het ook op eigen schuld zullen gooien.

Ik heb momenteel ook een wazig verhaal rondhangen bij samsung.

23"tv waar de backlight van gebarsten is binnen 2 weken! Is opgehaald voor reparatie heb nu een nota liggen voor reparatie kosten van 600 Euro+ voor een scherm van 400 euro.
Ding is niet gevallen of wat ever maar volgens hun wel. Hun team-leiding is het momenteel aan het uitzoeken aangezien er voor de rest geen schade aan het apparaat zit.
Mag ook kiezen om het apparaat te laten vernietigen en kost het me onderzoekskosten van 65 euro. Voor iets waar ik allang melding van gemaakt had.
Morgen maar weer eens bellen of ze al wat wijzer zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:28:

Ik heb momenteel ook een wazig verhaal rondhangen bij samsung.

23"tv waar de backlight van gebarsten is binnen 2 weken! Is opgehaald voor reparatie heb nu een nota liggen voor reparatie kosten van 600 Euro+ voor een scherm van 400 euro.
Ding is niet gevallen of wat ever maar volgens hun wel. Hun team-leiding is het momenteel aan het uitzoeken aangezien er voor de rest geen schade aan het apparaat zit.
Mag ook kiezen om het apparaat te laten vernietigen en kost het me onderzoekskosten van 65 euro. Voor iets waar ik allang melding van gemaakt had.
Morgen maar weer eens bellen of ze al wat wijzer zijn.
hmmm is niet zo fijn van Samsung, hopelijk doen ze niet altijd zo moeilijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
[...]

hmmm is niet zo fijn van Samsung, hopelijk doen ze niet altijd zo moeilijk
Heb net te horen gekregen dat we een credit krijgen van Samsung. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Heb net te horen gekregen dat we een credit krijgen van Samsung. :)
Wat houd een credit in ??
4launch heeft mij doorverwezen naar Samsung.
Afwachten dus.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:40

Vuurvoske

Nunquam cede!

4launch kennende zullen ze je heus wel serieus nemen.

Beroeps brabander

Verwijderd

Topicstarter
Het was "pickup and return" garantie bij Samsung zelf dus ...

• Nijn
Dus heeft 4launch hun plichten weer eens genegeerd en de koper direct doorverwezen naar Samsung.

Of de TS heeft direct contact opgenomen met Samsung.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Nijn schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:26:
Dus heeft 4launch hun plichten weer eens genegeerd en de koper direct doorverwezen naar Samsung.

Of de TS heeft direct contact opgenomen met Samsung.
Nee hoor, Samsung wil de garantie zelf afhandelen en dus pick up and return.
Waarom zou 4launch dan moeilijk gaan doen om het zelf te regelen, dan duurt het alleen maar langer.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe evaluatie, de rechterkant is nu ook verder uitgescheurd :(
Ziet er echt niet meer uit ;(

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/SP_A0279.jpg

Ondertussen wachten we geduldig op Samsung :|

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kamer heeft geen extreme temperatuurverschillen toch?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Heb je soms een ventilator er staan?
Wordt er in de zelfde ruimte gedouched of komt er damp?
Hoe reageert jouw kamer op dit weer? Wordt hij snel warm als het buiten warm is? En andersom?
Is er iets anders wat met vocht te maken kan hebben?
Staat er iets wat trilt op je bureau?
Is er een kachel of verwarming vlak in de buurt van je monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:22:
Heb je soms een ventilator er staan?
Wordt er in de zelfde ruimte gedouched of komt er damp?
Hoe reageert jouw kamer op dit weer? Wordt hij snel warm als het buiten warm is? En andersom?
Is er iets anders wat met vocht te maken kan hebben?
Staat er iets wat trilt op je bureau?
Is er een kachel of verwarming vlak in de buurt van je monitor?
Ik heb een normale kamer ..., het is wel een platdak maarja het wordt er nooit extreem koud of warm zeker niet bij dit weer (laat zeggen tussen de 22 en 18 ofzo voor het moment)...

Er staat wel een ventilator maar die staat naast mijn bureau op de grond en blaast niet op mijn scherm.

Verder staat er niets dat trilt buiten mijn speakers maar dit heb ik al eerder aangehaald ... lijkt mij ook straf van de "kleine" (normale desktop) speakers.

Verwarming staat redelijk ver van mijn scherm en staat niet aan bij dit weer ...

Ik weet het zelf ook niet meer }:O

Verwijderd

Op verzoek ben ik mijn 225bw eens langsgegaan met een loep. (ook langs de zijkanten en achterkant). Hij is volledig gaaf.

Veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
hoera, ik heb mijn scherm terug! _/-\o_

Een maand geleden zou mijn scherm klaar zijn geweest, maar doordat ze mijn GSM-nummer niet hadden, heb ik zelf een mail moeten sturen om te vragen waar mijn scherm bleef. Daar heb ik dan eindelijk reactie op gehad en een week later (vandaag) had ik mijn scherm (na 1.5 maand).

Nu zie ik vandaag dat ik gvd WEER een barst onderaan heb |:( :(
Nu kan ik WEER bellen om het weer te komen ophalen. :( Hopelijk hebben andere meer geluk maar ik begin het beu te worden. }:O

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Zal dan misschien toch een reden hebben dat die barst? Ik neem aan dat Samsung er een nieuwe behuizing omheen gezet heeft?

• Gremen
  • Laatst online: 10-02 14:19
Bizar, hoe kan zo een scherm nu twee keer barsten bij je, terwijl dit verder nergens voorkomt? Het spookt daar :o

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:12:
Zal dan misschien toch een reden hebben dat die barst? Ik neem aan dat Samsung er een nieuwe behuizing omheen gezet heeft?
yep gewoon een nieuwe voorste kap erop ...
Ik zal er morgen nog eens een fotoke van maken :|

En ik denk dat ik hij tijdens de levering stuk is gegaan, maar het kan hier natuurlijk ook spoken 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 21:19 ]

Verwijderd

zoeits heb ik nog nooit gezien... kerel... het spookt echt wel in je huis... verdrijf deze boze geesten anders gebeurt er iets ergs vrees ik :(

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:36
Wow weet je al of je het vergoedt krijgt?
Ik heb er net een aangeschaft bij de Mediamarkt voor 298,- kan hem nog binnen 14 dagen ruilen..

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ik heb maanden een 225BW gehad maar dit heb ik gelukkig niet mogen meemaken :)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
kadooosh schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:00:
Wow weet je al of je het vergoedt krijgt?
Ik heb er net een aangeschaft bij de Mediamarkt voor 298,- kan hem nog binnen 14 dagen ruilen..
De eerste was een garantie geval en is zonder al te veel problemen opgelost.
Nu ik heb Samsung weer gebeld ... ze komen hem ma weer ophalen, eigenlijk wil ik een nieuw scherm :/ maar ja ik denk niet dat er dat in zit.

Afwachten of dit ook garantie is maar zoals ik al zei is dit gebeurt tijdens de levering denk ik (hoop ik, want wat als hij straks terug is en hij barst WEER, dan kunnen ze er beter een stalen kap opzetten)

Verwijderd

Wat voor speakers heb je dat je die ervan verdacht zulke barsten te veroorzaken?!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:10:
[...]

De eerste was een garantie geval en is zonder al te veel problemen opgelost.
Nu ik heb Samsung weer gebeld ... ze komen hem ma weer ophalen, eigenlijk wil ik een nieuw scherm :/ maar ja ik denk niet dat er dat in zit.

Afwachten of dit ook garantie is maar zoals ik al zei is dit gebeurt tijdens de levering denk ik (hoop ik, want wat als hij straks terug is en hij barst WEER, dan kunnen ze er beter een stalen kap opzetten)
Besef me nu pas dat als me monitor kapot gaat ik wel een nieuwe krijg maar die kan natuurlijk wel een aantal dooie pixels bevatten 8)7
naja hij breekt hopelijk niet O-)

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb ook zoiets, maar dan met een oude (destijds wel zeer dure) tv. De barst is er spontaan in gekomen. Wel minder groot overigens dan bij deze monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:16:
Wat voor speakers heb je dat je die ervan verdacht zulke barsten te veroorzaken?!
Je ziet ze staan op de eerste foto op de eerste pagina ... het zijn redelijk normale pc speakers. Kan moeilijk de barsten veroorzaken denk ik zo ... bij mijn andere pc staat er een Z-5500 langs en dat scherm overleeft het ook ...
de barst die er nu inzit zit op een totaal andere plaats (just onder de de t van de start recht naar beneden) en tot nu toe scheurt hij ook nog niet door, ma gaat hij de post op dus ik verwacht niet dat hij nog door zal scheuren ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 12:34 ]

Pagina: 1