[Online] Cybernations

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.668 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224592

hey mensen :)
http://fokcnalliance.wiel...pic.php?f=2&t=1065&hilit=

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 224592 op 15-07-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Hugoy - er zijn een stuk of 5 mensen die al 5 dagen zitten te wachten tot je weer online komt om de trades te accepteren voor de ring. Cybernations is wel iets wat je dagelijks moet checken :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft mijn offer heel lang geleden al geaccept,en toen is ie inactieve gegaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mike heeft waarschijnlijk een nieuw circle partner gevonden _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ja, we hebben hugoy niet meer nodig ;)

Had ie maar online moeten komen :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:15
pech voor hugoy

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Yey en 2+ weken later, iedereen nog actief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
't gaat goed met de alliantie!
Lekker veel tradecircles enzo!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
Ze zijn allemaal heel actief binnen de alliance geworden :D
Ons eigen forum wordt steeds beter en drukker bezocht vandaar dat op andere fora weinig meer besproken wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
Kick het gaat goed met de alliance :)
Registraties zijn weer open, dus meldt je aan 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Timmehhh op 29-08-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joepie *O* kunnen we weer gaan recruiteren

http://www.cybernations.net/register.asp

[ Voor 95% gewijzigd door Chip. op 29-08-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Geen got-ters die dit spelletje interessant vinden :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08
we zijn in oorlog, en we kunnen wel wat hulp gebruiken op dit moment eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04-2020
is er nog een alliancie voor mij?:) al ben ik nieuw
(naam staat: aleria)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 12:20

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Klinkt leuk! Morgen ff reggen :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Chip.
  • Niet online
We zouden eigenlijk wat whatpulsers moet trekken aangezien LUE en GOONS ook aan CN meedoen. LUE wel wat minder als eerst maar nog steeds wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
om te zeggen, de nederlandse alliantie van CN groeit als kool :)
We zijn één van de meest hard groeiende allianties van het spel, en we hebben veel potentie!

Als het je leuk lijkt, join us!
Wie?
spoiler:
De FOK alliantie natuurlijk! www.fokalliance.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11460

Ik doe ook lekker mee. Ik moet zeggen dat ik het best leuk vind. Mijn land is flink gegroeit. Het zou wel een keer tijd zijn voor een leuke oorlog maar techraiden is ook erg leuk.

Toch verbaas ik me hoe korte tenen andere allianties soms hebben. Er is elke dag wel iets te doen op CN als je de forums een beetje volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Best dood hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je meer actie wilt gooi ik wel een cruise missle jouw kant op hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
anders ik wel :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Anoniem: 11460 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

Als je meer actie wilt gooi ik wel een cruise missle jouw kant op hoor :D
no thanks :P volgens mij kan je dat toch niet want je valt niet binnen mijn range :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:53

Coldcat

HODL

Hoe moet je nou beginnen?

Ik heb maar wat land gekocht en daarna wat infrastructuur, hoe meer beton en asfalt hoe beter :+

Daarna 4 trades aangegaan zodat ik wat meer kan verdienen, nu 50 per bewoner. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik meer inkomsten ga krijgen morgen?

btw belasting staat op 28%, misschien verlagen om meer mensen te trekken en daarna weer omhoog gooien?

Wel een leuke bevoling:

Afbeeldingslocatie: http://www.cybernations.net/images/clap.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Coldcat op 22-10-2007 12:22 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:43
Met name investeren in infrastructure in combinatie met goede trades zorgen ervoor dat de inkomens goed stijgen. Bij mij hangt die nu rond de 138 flappen per inwoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Traguardo: www.fokalliance.com/forum
Also; kleur naar Oranje, alliance naar FOK en aanmelden op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Anoniem: 204528 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:56:
Traguardo: www.fokalliance.com/forum
Also; kleur naar Oranje, alliance naar FOK en aanmelden op het forum :)
ben nog nooit op FOK geweest, en dacht het ook zo te houden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh lol, het heeft verder niks met de FOK website te maken :)

t is gewoon een nederlandse alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Anoniem: 204528 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:09:
Ahh lol, het heeft verder niks met de FOK website te maken :)

t is gewoon een nederlandse alliance
Eens kijken hoe ik dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Moet volgens mij eerst nog een invite krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210390

Ook maar is aan dit spel begonnen, het bevalt mij wel :9 .

Geen idee bij welke alliance ik kan gaan 8)7 , iemand een idee voor een goede alliance waar bij ik kan.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 210390 op 22-10-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
En de oprichter van dit fantastische topic is gestopt met CyberNations.
Niet omdat ik het niet leuk vond of wat dan ook maar gewoon omdat het niet mijn ding is qua onderwerp.

Zonder gein.... CyberNations is echt het proberen waard!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Hoe krijg je nou meer inkomsten. Speel nu ongeveer een weeekje en heb nu zo'n 1000 bewoners en 240 soldaten.

157.583 mile diameter.
153.856 from purchases/sales/gains, 3.727 from natural growth.

Maar krijg per mannetje maar: Avg. Individual Income Taxes Paid Per Day $14.24

Is dat voldoende of doe ik iets verkeerd dat het zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Traguardo, je hebt geen invite nodig, je kunt de AA gewoon op FOK zetten en je hier aanmelden.
Als je vervolgens gemasked wordt voor het forum, kun je je aanmelden voor starters AID en je aanmelden om in een trade circle geplaatst te worden zodat je het maximale uit je resources haalt.
Verder zou ik je natie uit peacemode halen, want na 7 dagen begint dit je happiness omlaag te halen en krijg je nog minder taxes :)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Damon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:58:
Traguardo, je hebt geen invite nodig, je kunt de AA gewoon op FOK zetten en je hier aanmelden.
Als je vervolgens gemasked wordt voor het forum, kun je je aanmelden voor starters AID en je aanmelden om in een trade circle geplaatst te worden zodat je het maximale uit je resources haalt.
Verder zou ik je natie uit peacemode halen, want na 7 dagen begint dit je happiness omlaag te halen en krijg je nog minder taxes :)
heb net 300k voor een trade gekregen, heb dus al een plekje vol. Volgende 100k is ook al geboden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp dat je inmiddels op het forum zit? Onder dezelfde naam als hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik had gisteren een aanval die ik glorieus heb afgeslagen, geen tech/land verloren. En aangezien ik nog nooit oorlog had gevoerd vond ik het wel een leuk plan om een counter-attack te plaatsen. Dus ik heb wat tech en land van deze persoon gewonnen, krijg ik een bericht;
you are now in deep crap. That was not my stuff. You owe me 20 tech. If it is not recieved by tommorrow. You are dead. I am not going to do it. I should see a offer soon.
Ik heb absoluut geen zin om in te geven aan zijn eisen, maar aan de andere kant zit hij in een alliance (The International Alliance for Growing Nations) en ik niet (misschien toch maar eens bij Fok kijken). Zal ik 'm een bericht sturen dat hij zijn verlies maar moet slikken of zal ik 'm kapotmaken (hij heeft op het moment nog maar 305 infantrie)?
Ik: http://www.cybernations.n...play.asp?Nation_ID=155587
Hij: http://www.cybernations.n...play.asp?Nation_ID=166612

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ten eerste denk ik niet dat FOK zit te wachten op een oorlog die jij ze in de maag splitst, ten tweede heeft die niet echt een alliance, er zitten namelijk wel 2 mensen in de alliance. niet echt een zware alliance ofzo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ok, ik snap dat Fok niet wil, ik had het al op hun forum gelezen. Ik had nog niet naar zijn alliance gekeken, maar als die maar twee leden heeft, pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baur zit niet in FOK dus t maakt allemaalweinig uit :P
Alliance Affiliation: None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Goed topic :D

Iemand hier nog die ook cybernations nu speelt?

@Baur en ben je al dood :P?

[ Voor 85% gewijzigd door Chip. op 11-11-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Pff, ze hebben me met z'n tweeën een aantal keer aangevallen, maar het is nooit echt lastig geworden voor me. Met een heb ik nu vrede gesloten, de ander heeft me weer aangevallen, hij doet maar. Het meest verrotte is dat ik minder geld heb om tech en infra te kopen.

>:) t is toch wel een grappig spel dat gelukkig niet zoveel tijd kost :)

Ik was vorige week bij een maat van me, hij lag helemaal dubbel omdat hij iemand had aangevallen die in een alliance zat die 10x sterker was dan FOK ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScrooLoose schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:20:
ScrooLoose is ook van de partij, eindelijk een web spel wat de moeite waard lijkt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Zo cybernations is ook dood hiero :o terwijl het toch wel wat leuker is als erepublik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Inderdaad :) Het spel begint weer wat interessanter te worden ook, de alliantie draait goed, oorlog tegen GPA (meer een grote techraid eigenlijk) Mensen die zin hebben om te beginnen, gewoon doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119514

Ach het spel blijft boeien, ik wilde het eens uitproberen en nu ben ik alweer 223 dagen oud. Heb nu eindelijk nukes en de wereldpolitiek is ook weer wat instabieler geworden. Allemaal prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
Wie ben jij dan Palmoshond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Inderdaad dat vraag ik me ook echt af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Zal weer eens even een klein kickje tegen dit topic geven :P

Een lid van onze Nederlandse alliantie (FOK :P en nee ik heb niets met FOK, maar het is wel tof om een Nederlands blok te hebben in het spel) heeft de geschiedenis van de alliantie op papier gezet wel een grappig stukje om te lezen:
Het prille begin
Cybernations kwam onder de aandacht van verscheidene FOKkers door een topic van rood_verzet over politieke simulatiespellen. Naast Cybernations werd hier ook het textbased spel Nation States aangeprezen, maar al snel bleek Cybernations veel populairder. Aanvankelijk verspreidden de FOKkers zich over allerlei allianties die hen grote bedragen aan startersaid aanboden. Het gezamenlijke topic bleef echter wel actief en ging voornamelijk over handel en speladviezen. Echter al snel kwamen ook de eerste oorlogen; NADC viel Double-Helix aan omdat hij na één dag al weer besloot te vertrekken uit die alliantie, wat ze vreemd genoeg niet op prijs stelden. Steeds vaker begonnen FOKkers zowel offensief als defensief samen te werken. Uiteindelijk besloot Sargon op 4 mei op eigen houtje zijn AA te veranderen in FOK. Onder andere Icecreamfarmer, Double-Helix, Shakes, Shawn, Aglarrr, El Jammos, Abdul Alhazred, Divi Filius en zakjapannertje waren onder de eerste leden van de FOK alliantie.

Groei en een suikeroom
Al vanaf het begin was er een sterke samenwerking binnen de alliantie. Gemeenschappelijke vijanden, waaronder Olmo Lungring en Brummels, werden door de gezamenlijke krachten van enkele FOKkers al snel volledig vernietigd. Deze samenwerking had een enorme aantrekkingskracht op de alliantie. Niek besloot zich bij FOK te voegen en zijn 400k aan startersaid mee te nemen. Hij kreeg hier echter later spijt van toen bleek dat de NEO alliantie dit niet op prijs stelde en zijn natie vernietigde. Appelvla begon meteen met het uitdelen van geld en besloot na 3 dagen IRON te verlaten voor de glorieuze FOK alliantie. Met zijn natie van 16k NS was hij sterker dan de rest van de alliantie bij elkaar en bracht ook de noodzakelijke ervaring mee voor de alliantie.

Organisatie en verkiezingen
Met het groeiende aantal leden werd ook de roep om organisatie in de alliantie groter. Er werd gepleit voor een raad van ministers met Appelvla aan het hoofd. Ook werd er al meteen gesproken over een grondwet, maar oprichter Sargon was van mening “niet te veel regels anders kan je nooit plunderen”. De organisatie kwam er uiteindelijk na de oprichting van een eigen FOK alliantie forum. Shawn registreerde een domein en FJD hostte het forum, uiteraard op het schitterende wielewaalmarathon adres. Er werden op 8 mei al meteen verkiezingen gehouden; de alliantie, die op dat moment 22 leden telde, kreeg 5 ministers :

Premier : Whizzkith (= Appelvla )
Minister van Economische zaken : Whizzkith (= Appelvla )
Minister van Binnenlandse zaken : Sargon
Minister van Defensie : Double-helix ( later vervangen door Lorenzius )
Minister van Buitenlandse zaken : general Chillaz ( later vervangen door El Jammos, die weer vervangen werd door Sitethief )
Minister van Integratie : Shawn

Stabilisatie en trouwe leden
Na de verkiezingen begon de FOK alliantie soepel te lopen. Door het extreem actieve topic op het FOK forum, mede te danken aan de schitterende OP’s van Shawn, groeide de alliantie snel. Trouwe leden zoals Kaduuk, Timmehhh, Sitethief, Lekiamh, Lyrebird, K-Billy, Madine, duke en Freek vonden in deze periode hun weg naar de FOK alliantie. Alleen document1 weigerde pertinent om de alliantie te joinen vanwege de chaos en oorlogslust. Verder meldde ook Phoib zich in juni al aan bij de alliantie, maar zijn status als nuclear rogue zorgde ervoor dat FOK hem nog niet aan durfde nemen.

Na twee weken was de alliantie inmiddels uitgegroeid tot een sterke groep van 51 landen. Het forum werd ondertussen ook actiever en de ontwikkelingen volgenden elkaar snel op. Aanvallen op de alliantie werden steeds effectiever afgeslagen en Madine creëerde voor FOK een eigen wiki-pagina. De eerste techdeals werden georganiseerd met behulp van de schitterende schema’svan Appelvla en Sheneneh van Shawn werd door het eerste MarShawn plan, ironisch genoeg gefundeerd door Appelvla, al snel een machtige natie. Al snel begon hij zijn eigen aidchains op te zetten en stuurde hij, net als Appelvla, vele miljoenen door naar de kleinere FOK landen. Verder vond Timmehhh meteen zijn roeping en begon zeer uitgebreid de meest ideale techraid doelwitten te zoeken. Ook nam hij in eerste instantie de rol van recruiter op zich en wist onder andere het 400 dagen oude Nederland van heerser Amicus Curiae te recruiten. Istrilyin deed ook zijn duit in het zakje door het schrijven van de FOK beginnersguide en het oprichten van de 999-club. De organisatie van de alliantie werd bekroond op 14 juni, met de komst van het eerste officiële charter van de FOK alliantie. Het document, waar vooral Madine en Sargon veel tijd in hadden gestopt, was de grondwet van de FOK alliantie. Deze grondwet werd gecontroleerd door een nieuw instituut : De FOK Rechtbank, het onafhankelijke orgaan waarin vooral Madine en Amicus Curiae veel tijd hebben gestopt.

Diplomatie en oorlog
Na verloop van tijd kreeg de FOK Alliantie ook steeds meer te maken met de Cybernations gemeenschap. De eerste confrontatie kwam met FAN & GOLD toen een aantal FOK naties de YN5 doctrine negeerden. Het kostte zeer veel moeite en uiteindelijk een verbod op alle aanvallen voordat de Rv5 de alliantie kon behoeden voor totale vernietiging. Vooral duke ondervonden de kracht van YN5 aan den lijve; nadat hij en icecreamfarmer zich uit de alliantie moest verwijderen vanwege een techraid op TPF besloot hij zich te verschuilen op de gele sfeer. De TPF naties die hem aanvielen veroorzaakten weinig schade maar FAN wist duke toch nog veel pijn te doen. Desondanks wist duke de veroordeling tot ZI gelukkig te overleven doordat FAN net iets te arrogant werd en zijn eigen ondergang veroorzaakte.

Ondertussen leek één rogue alsnog een einde te maken aan de FOK alliantie. Yankeeland wist in zijn eentje meerdere naties tot het randje van vernietiging te brengen maar uiteindelijk werd hij toch verslagen. Ook kreeg FOK zijn eerste echte alliantieoorlog te voorduren in deze periode. Door een uit de hand gelopen techraid ontstond er een oorlog tegen CHO. De alliantie van slechts 5 leden werd in meerdere aanvallen verslagen maar uit de kortstondige oorlog was gebleken dat de militaire organisatie binnen FOK een stuk beter moest. Onder andere Timmehhh en Lorenzius gingen zich inzetten voor een beter militair systeem.

Twee weken later was het alweer zover; de FOK alliantie verklaarde de oorlog aan de ironisch genaamde alliantie ‘The Peace’. Het conflict draaide allemaal om een ex-lid van The Peace dat inmiddels bij FOK was gekomen; Sheik. In slechts één dag werd de alliantie compleet vernietigd en al na twee uur gaf de vijand zich over. Het was hiermee echter niet voorbij, een ruime week later besloot The Peace dat het wraak wilde en viel FOK onverwachts aan. Deze oorlog zorgde voor veel chaos in de alliantie en werd pas na twee dagen, na tussenkomst van NpO, opgelost. De haat jegens The Peace en NpO bleef bestaan, maar uiteindelijk groeide FOK door en viel de Peace alliantie volledig uit elkaar.

De eerste diplomatieke stapjes
In juni werden ook de eerste verdragen afgesloten met andere allianties. Het was aanvankelijk de bedoeling dat dit onder Generaal Chillaz zou gebeuren, maar die stopte al snel met Cybernations. El Jammos nam het vervolgens van hem over, maar ook moest al snel vervangen worden; ditmaal door Sitethief. Onder de eerste verdragen waren onder andere een ToA met Socialistic Empire en de Declaration of Neutrality van de GPA. Ook zette FOK zich vanaf het begin in voor de oranje sfeer en trad op 27 juni toe tot de Citrus Accords. Berucht hierbij waren de vulgaire verhalen van El Jammos die de FOK announcements altijd vergezelden. Deze verhalen leverden niet alleen een ban voor El Jammos op maar droegen ook veel bij aan de bekendheid van FOK. Geleidelijk aan ging vooral Sitethief een leidendee rol spelen op het diplomatieke gebied. Mede door zijn inzet wist FOK zich in de komende maanden een plek te geven in de Cybernations wereld.

Nieuwe verkiezingen en professionalisatie
In juli werden conform het charter nieuwe verkiezingen uitgeschreven. In totaal namen vier kandidaten deel aan de verkiezingen en Shawn wist met een overgrote meerderheid de overwinning binnen te slepen. Onder zijn kabinet zou FOK een enorme groei beleven :

President : Shawn
Vice-President : Appelvla

Minister van Defensie: Timmehhh ( later half vervangen door Mike )
Minister van Economische Zaken: Shawn
Minister van Binnenlandse Zaken: Appelvla
Minister van Buitenlandse Zaken: Sitethief
Minister van Integratie: Double-Helix

Deze erections werden ook op het Cybernations forum gepresenteerd, een teken dat FOK zich echt tot de grote allianties begon te rekenen. En met recht, want de alliantie begon zich steeds professioneler te organiseren. Belangrijk in deze ontwikkeling was uiteraard de rol van mnoire. Want naast de voortdurende aid van de grotere FOK naties kwamen nu ook de inkomsten uit de vele techdeals die mnoire organiseerde. Door de oprichting van FOK Tech Centers kwam er niet alleen geld binnen maar werden ook de banden met allianties als TOP en Grämlins versterkt. Echter natuurlijk kon het niet alleen bij techdeals blijven, de bloeddorstige FOKkers moesten natuurlijk ook techraiden. Daarom werden er techraidregels opgesteld en kwam er een systeem van controle en sancties. Dit leidde tot minder conflicten met andere allianties waardoor de goede verhoudingen met andere allianties gehandhaafd bleven. Aan het einde van deze periode werd ook nog FOK Press opgericht, een nieuwsdienst die sinds 20 augustus dagelijks alle nieuwsfeitjes van de FOK alliantie verzameld. Er was helaas al op de eerste dag groot nieuws te melden; De natie van Double-helix, FOKker vanaf het eerste moment, was door de admins verwijderd.

Tegen het einde van Shawn’s regeerperiode leek de organisatie nog even uit elkaar te vallen. Onder aanvoering van de beruchte Sir Stamford Raffles sprongen de politieke partijen als paddestoelen uit de grond en leek de organisatie volledig verdwenen. Echter Shawn wist de rust vakkundig te bewaren en uiteindelijke waaide het hele idee binnen een paar dagen over.

Growing like vegetables
Het meest unieke en kenmerkende feit uit de tweede regeerperiode van de FOK alliantie was het FrontPage bericht. Op 22 juli werd er een recruitment bericht geplaatst op de FrontPage van http://www.fok.nl. In een enorme groeispurt kreeg de FOK alliantie er op één dag 184 nieuwe naties bij. Met deze actie werd FOK, op FARK na, de snelst groeiende alliantie in de geschiedenis van Cybernations. Zelfs gevestigde allianties waren onder de indruk van de groei. Echter behalve bewondering waren er ook veel beschuldigingen, FOK was de ‘alliance full of multis’. In totaal bestond de FOK alliantie nu uit meer dan 400 leden en had FOK de potentie uit te groeien tot een wereldmacht. Overigens was de groei niet alleen positief; door het enthousiasme van de nieuwe leden werd er naar hartelust gespammed in het speciale spamtopic van Appelvla, waarmee geld te verdienen was. Aanvankelijk ging dat goed, maar op een gegeven moment zorgde het topic er eigenhandig voor dat het gehele forum plat ging. Vanaf toen werd besloten dat Appelvla andere irritante manieren moest vinden om geld uit te delen.

Verdragen, fouten en oranje cake
Vele alliantie zagen deze potentie van FOK en besloten banden aan te gaan met de relatief nieuwe alliantie. Echter aanvankelijk ontbrak het FOK nog aan ervaring en werden er ook fouten gemaakt. Zonder de consequenties goed te overwegen tekende de FOK alliantie een MDP met LSF. Toen later bleek dat het LSF aan organisatie ontbrak en een oorlog met Norden Verein dreigde ontstond er paniek in de alliantie. Men wilde LSF wel steunen maar wist dat het zich een oorlog met Norden Verein niet kon veroorloven. Ook was de communicatie vanuit LSF richting FOK slecht en leek men niets te doen om een oorlog te voorkomen. Uiteindelijk besloot FOK het MDP te cancellen. Het was een beslissing waar niemand trots op was, maar uiteindelijk leerde de alliantie wel veel van deze crisis.

De lessen werden door de bekwame diplomaten, waaronder Mortale en Lekiamh, toegepast en men besloot zich vooral te richten op Orange Unity. FOK tekende ToA´s met UNION, Vanguard en IRON. De belangrijkste stap was het MDP met TOP dat afgesloten werd op 28 augustus. Ook zette men zich sterk in voor het creëren van een groot MDP block op oranje maar helaas kon men het hier niet snel genoeg over eens worden. Een andere alliantie die veel interesse in FOK toonde was GOONS. Onder andere het feit dat ze geld verdeelden onder FOK en het feit dat ze zich onafhankelijker van NPO gingen gedragen zorgde voor veel sympathie onder de FOKkers. Dit resulteerde op 31 augustus in een MDP tussen GOONS en FOK waarmee FOK indirect onderdeel werd van het Unjust Path.

Nieuwe verkiezingen en een onrechtvaardige oorlog!
In september was het weer zover, verkiezingstijd! De politieke partijen waren alweer overgewaaid en dus waren het weer reguliere verkiezingen met presidentsverkiezingen. Opmerkelijk was echter wel het programma van Shakes, die beloofde zichzelf meteen weer af te zetten en een meritocratie te stichten. Dit keer namen in totaal 5 kandidaten deel en was Mike de gelukkige winnaar met 71,59% van de stemmen. Het nieuwe kabinet bestond uit :

President : Mike
Vice-President: Freek

Minister van Defensie: Timmehhh
Minister van Economische Zaken: mnoire
Minister van Binnenlandse Zaken: Sargon
Minister van Buitenlandse Zaken: Freek
Minister van Integratie: Madine ( later Shakes )

Mike viel met zijn neus in de boter. Nog geen dag na zijn verkiezing tot president brak de Unjust War uit. Aanvankelijk viel het niemand op, maar langzamerhand groeide het conflict tussen Genmay en BOTS uit tot iets groters. Toen ook het conflict tussen GOONS en GGA weer opgerakeld werd was het voor iedereen duidelijk dat een nieuwe wereldoorlog op uitbreken stond. Meteen ging FOK naar Defcon 1 en bereidde men zich voor op een oorlog.

Die oorlog kwam drie dagen later, op 12 september. In een legendarische Declaration of War trok FOK naar Candy Mountain, oftewel verklaarde FOK de oorlog aan NTO. Maar niet alleen de DoW, ook de rush die erop volgde maakte grote indruk onder zowel vriend als vijand. Voor de rookie op het gebied van oorlog presteerde FOK uitermate goed. Uit de anarchy stats van Shawn bleek dat NTO al binnen twee dagen volledig lamgeslagen was. Tijdens de oorlog bleek hoe toegewijd vele FOKkers daadwerkelijk waren. Grote aantallen, waaronder de kleinste naties, bleken bereid grote schade te incasseren om de eer van FOK te verdedigen. Ook na de tegenaanval van de –AiD- alliantie bleef het moraal binnen de alliantie hoog. Tegenoffensieven werden georganiseerd en uiteindelijk werd ook het grootste deel van de –AiD- alliantie in anarchie gegooid. Alleen aan de bovenkant was de strijd zwaarder, omdat zowel NTO als –AiD- meer topheavy waren. Ook in deze hogere regionen wist men echter stand te houden door pure wilskracht. Pas met de oorlogsverklaring van GATO, op basis van een PIAT, zagen de meeste FOKkers het somber in. Echter de complete militaire ineffectiviteit van vele GATO landen zorgde ervoor dat ook deze aanval geen totale chaos binnen FOK veroorzaakte.

Een speciale vermelding verdiend op dit punt Phoib. De nuclear rogue die op de ZI list stond van de GGA hing nog altijd rond bij FOK. Al sinds mei hoopte hij bij de FOK alliantie te komen, maar ondanks verwoede pogingen kregen ook FOK diplomaten hem niet van de GGA lijst af. Tijdens de Unjust War besloot Phoib, die zijn natie in peace modus heropgebouwd had, onder de FOK AA te voegen en mee te vechten. Hij moest deze loyaliteit echter later bekopen met ZI, toen de GGA ontdekte dat hij uit peace mode was en hem vernietigde.

Loyaliteit was overigens niet alleen binnen de alliantie belangrijk. Ook op hoger niveau werd door de oorlog duidelijk wie de echte vrienden waren. Vooral protectoraat TGE wist zich te bewijzen door mee te vechten onder de FOK AA. Verder werden ook R&R en UNION, waarmee tijdens de oorlog het Orang3 block gevormd werd, zeer populair bij FOK leden. Ook TOP en Grämlins, waarmee de banden vooral sterk waren door de techdeals, zetten zich duidelijk in voor FOK. Niet alleen wisten ze –AiD- tot overgave te dwingen, ook realiseerden ze een staakt het vuren tussen FOK enerzijds en NTO & GATO anderzijds. Echter de oorlog was niet alleen positief voor de relaties met ander allianties. De vijanden –AiD- en NTO waren zeer te spreken over de mentaliteit van FOK, IRON en ODN daarentegen waren veel minder te spreken over de acties van FOK. Na de oorlog realiseerden de twee allianties zich wel dat FOK het juiste deed door het MDP met GOONS te respecteren, maar nog steeds vormt de geschiedenis Unjust War een obstakel op het pad naar Orange Unity.

Wederopbouw, nog meer groenten en een controversieel MDP
De eerste weken na de Unjust War waren vooral gericht op de wederopbouw. De $50 miljoen aan herstelbetalingen die geëist werden van –AiD- werden kwijtgescholden, maar dankzij TOP kwam er toch nog veel geld vrij voor de wederopbouw van FOK. Ook de techdeals van mnoire die meteen na de oorlog weer hervat werden, zorgden, in combinatie met de backcollect projecten, voor een spoedige wederopbouw. Ook werden er, door de gezamenlijke inzet van met name Timmehhh en Raptorix, vele tradecircles opgezet waardoor de alliantie nog sneller groeide.

Ook werd het trucje met het FrontPage bericht nog eens herhaald. Op 27 september werd het bericht opnieuw op de FrontPage geplaatst en zorgde het opnieuw voor een enorme groeispurt. Dit maal groeide de alliantie met 150 leden en bereikte het op zijn hoogtepunt maar liefst 500 leden. Opnieuw gingen stemmen op die de FOK alliantie beschuldigden van multinaties maar ook dit keer overheerste de bewondering voor ‘those crazy dutchies’. Overigens is de groei niet alleen te danken aan de FrontPage, ook de tomeloze inzet van recruiters als Madine en drommels mag niet vergeten worden. Verschillende FOKkers organiseerden aidchains en mede hierdoor groeiden de jonge naties als kool. Mijlpalen werden aan de lopende band doorbroken en op 16 oktober bereikte de FOK alliantie 2,000,000 NS. Hiermee was de macht van FOK duidelijk gevestigd.

Dit feit ging ook in de Cybernations wereld niet onopgemerkt voorbij. Vele allianties, waaronder NPO, melden zich bij FOK voor een verdrag. Het potentiële MDP met NPO was zeer controversieel, vooral omdat de haat jegens NPO al vanaf de oprichting diep geworteld zat in de alliantie. Het MDP kwam er echter toch en dit leidde tot veel ophef onder de leden. Uiteindelijk wist Mike echter de situatie te kalmeren door zijn excuses aan te bieden voor de procedure en te beloven voortaan nog meer te communiceren richting de leden. De ophef die ontstaan was, waaronder ook een motie van wantrouwen tegen de regering, ingevoerd door de immer actieve SpeedyRich, verdween daardoor enigszins en iedereen was het erover eens dat het MDP van NPO niet meer ontbonden kon worden.

Een nieuwe periode
Met het einde van het NPO debat kwam ook het einde van het presidentsschap van Mike. Hij gaf aan zich niet meer herkiesbaar te stellen, wat de nieuwe verkiezingen des te spannender maakte. Met een recordaantal aanmeldingen beloofden de nieuwe verkiezingen des te spannender te worden. In totaal namen 7 kandidaten deel, waarvan Freek en Wouser de grootste kanshebbers waren. Juist omdat de verkiezingen nog nooit zo spannend waren geweest was de campagne fel en waren sommigen bereid ver te gaan om hun ideale kandidaat te zien winnen. Helaas was er één persoon die te ver ging en besloot fraude te plegen door onder valse namen meerdere stemmen uit te brengen. De kiesfraude werd echter ontdekt door Appelvla en Mike en zij besloten de verkiezingen tijdelijk stil te leggen. Onderzoek wees uiteindelijk uit dat SpeedyRich, kandidaat Minister van Defensie onder Wouser, zeer waarschijnlijk verantwoordelijk was voor de fraude en hij werd daarop verwijderd uit de alliantie. Vervolgens werd er een tijdelijk zakenkabinet aangesteld en zij organiseerden nieuwe verkiezingen. Dit keer namen 3 kandidaten deel en Freek wist met een meerderheid van 65.4% zijn tegenstanders ikMark en Ugjer te verslaan. Zijn nieuwe kabinet bestond uit :

President: Freek
Vice-President: mnoire

Minister van Economische Zaken: mnoire ( later MrCyber )
Minister van Buitenlandse Zaken: Sitethief
Minister van Binnenlandse Zaken: Mortale
Minister van Defensie: Tiradentes
Minister van Integratie & Opleiding: Mwanatabu

Exodus
Echter het einde van de verkiezingen bleek helaas niet het einde van de onrust binnen de alliantie. Veel leden voelden zich door de veranderde sfeer niet langer thuis binnen FOK. In een rap tempo verlieten JADS, Shakes, cjavo, Lorenzius, tengwarc, Shawn, Wouser, Amicus, oinkoink en Gasturbine de alliantie. De leegloop van de alliantie hield echter na verloop van tijd op en FOK werd zelfs verblijd met de aanmelding van een oude vriend van de alliantie : Jan Doedel. Hiermee leek een nieuwe periode van interne rust aan te breken, maar niets was minder waar.

Een geintje en een kanaalinvasie.
Al geruime tijd waren de verhoudingen tussen FOK en GGA gespannen vanwege een conflict rondom Phoib. Phoib was namelijk tijdens de UJW toegelaten onder de FOK AA maar stond tegelijkertijd nog op de Perma-ZI lijst van GGA. Na afloop van de oorlog besloot GGA alsnog Phoib aan te vallen, ondanks onderhandelingspogingen vanuit FOK. Deze beslissing van GGA was zeer onpopulair binnen FOK en Scalare en Phoib besloten daarom een geintje uit te halen. Ze gingen samen naar het IRC kanaal van GGA en vertelden Bilrow, de leider van GGA, dat Phoib de nieuwe FOK diplomaat bij GGA zou worden. Bilrow kon het grapje echter niet op prijs stellen en ging verhaal halen bij FOK. Dit had echter een averechts effect aangezien nu nog meer leden op het idee kwamen GGA te treiteren. El Jammos en Ruiseart besloten namelijk een ‘kanaalinvasie’ te organiseren op het kanaal van GGA. Dit was logischerwijs allesbehalve bevorderlijk voor de stand van zaken. Uiteindelijk liep het conflict, mede door veel diplomatiek werk van Sitethief, niet uit op een daadwerkelijke oorlog, maar de relaties tussen GGA en FOK zouden nog lange tijd last ondervinden van het ‘geintje’.

Oneindige macht en eeuwige vrede ?
Ondertussen waren er op het diplomatieke vlak nog grotere ontwikkelingen gaande. Achter de schermen stond het al wat langer in de planning maar eind november waren de definitieve plannen klaar. Twaalf allianties met in totaal 61 miljoen NS werden benaderd om het grootste machtsblok in de geschiedenis van Cybernations te vormen, genaamd Continuüm. Mede door de goede banden met TOP en NPO behoorde FOK tot één van die twaalf allianties. Freek informeerde FOK over de mogelijkheid tot toetreding en al na één dag bleek dat er ruim genoeg steun was onder de leden. Op zaterdag 8 december werd het blok gepresenteerd en behoorde FOK officieel tot de twaalf machtigste allianties van het spel. De overige elf waren NPO, IRON, TOP, Valhalla, TPF, Grämlins, MCXA, Old Guard, MHA, NATO en Sparta. Het blok werd onder de Continuümleden zelf goed ontvangen, maar de rest van CN vreesde voor een ‘eeuwige vrede’ omdat het nieuwe blok simpelweg te machtig was.

Smurfen en Pinguïns
Na verloop van tijd bleek echter dat niet alleen buiten maar ook binnen alliantie gevreesd werd voor de eeuwige vrede. Begin december sloeg de verveling dan ook toe onder enkele leden, mede omdat de laatste oorlog alweer ruim 3 maanden geleden was. Het was waarschijnlijk om die reden dat een aantal FOK leden, waaronder veteranen duke en El Jammos, besloten zich bij Shakes te voegen en oorlog te gaan voeren. Ze verlieten FOK, noemden zich de Smurfen en vielen zonder enkele reden de FOA alliantie aan. Aanvankelijk boekten zij nog enige successen maar al snel ondervonden zij meer weerstand.

Vooral toen El Jammos besloot de oorlog publiekelijk bekend te maken op het CN forum keerde het tij voor de Smurfen. Het bleek namelijk dat de CN gemeenschap na de UJW genoeg had van de zogenaamde ‘lulz’ allianties en voortaan een oorlog zonder geldige Casus Belli niet meer accepteerde. Vooral MyWorld van de New Polar Order nam dit de Smurfen zeer kwalijk en besloot ze namens NpO de oorlog te verklaren. Binnen een aantal dagen werden de 10 Smurfen vakkundig vernietigd door de ruim 600 pinguïns van de NpO. Zij zagen zich al snel genoodzaakt hun zinloze oorlog te staken en regelden een vrede met FOA en NpO. Ondanks het feit dat FOK officieel gezien niets te maken had met het hele conflict voelde het merendeel van de alliantie zich wel sterk betrokken bij de zaak. De ene helft van de alliantie steunde de Smurfen, de andere helft beschouwde ze vooral als verraders die geen recht hadden op steun. Het was mede om die verdeeldheid binnen de alliantie dat uiteindelijk alleen Vissah, na een uitgebreide spijtbetuiging, terugkeerde bij FOK. De overigen Smurfen startten, onder leiding van Shakes, een nieuwe alliantie genaamd Crossfire. Hiermee verdween geleidelijk de aandacht voor de Smurfen en richtte FOK zich weer meer op de eigen ontwikkelingen, want die waren er genoeg.

Een gamespecial en de komst van Mr. Cyberman
Waarschijnlijk een van de meest droevige gebeurtenissen was het aftreden van mnoire. De man die waarschijnlijk, samen met Shawn, het grootste aandeel had in de groei FOK maakte bekend dat hij het spel niet langer zo interessant vond. Hij besloot wel bij FOK te blijven maar stak niet langer tijd in het organiseren van techdeals en economische plannen. Het verlies was groot maar gelukkig was een geschikte vervanger snel gevonden in MrCyber. Ondertussen groeide FOK gestaag door. Waar FOK bij het aantreden van Freek amper 2 miljoen NS had werd vlak voor zijn aftreden de grens van 3 miljoen behaald. Dit was mede dankzij een Cybernations special geplaatst op FOK Games, naar een idee van Shakes en geschreven door Divi Filius. De invasie was niet zo indrukwekkend als die van de eerdere FP berichten maar het leverde wel een aantal nieuwe toegewijde leden op. De geweldige prestaties van FOK bleven overigens niet onopgemerkt; op 2 januari werd FOK uitgeroepen tot beste nieuwe alliantie van 2007.

Met de groei in NS en leden was het voor de Raad van Zes ook noodzakelijk om enkele veranderingen door te voeren. Zo werd de Rechtbank omgevormd tot een Geschillencommissie en kwam er een FOK gedragscode. Verder kwam er een uitgebreide integratiecursus en een speciaal FOK Bootcamp. MrCyber was zeer succesvol in het opzetten van een werkend FOK bankenplan en Freek schreef nieuwe verkiezingsregels .Ook individuele leden hadden weer hun bijdrage in de vooruitgang van de alliantie. Divi Filius schreef de eerste versie van de geschiedenis van FOK en vertaalde die later ook in het engels, Sargon presenteerde FOK propaganda, blokje verzon meerdere economische projecten, Jan Doedel vertaalde het FOK Charter en arexes maakte weer de nodige vunzige opmerkingen.

Een kleine knaller op het einde
Freek was goed op weg, maar uiteindelijk bleek ook hij niet de eerste president zonder een oorlog gedurende zijn regeerperiode te worden. Twee weken voor het einde van zijn term verklaarde FOK de oorlog aan de kleine DDM alliantie. De reden voor de oorlog was het feit dat DDM een aantal naties van ISSF had aangevallen. De laatstgenoemde alliantie, opgericht door ex-FOK president Shawn, was namelijk sinds kort een FOK protectoraat. De oorlog werd bekend onder de naam Baby Jihad, omdat de DDM alliantie slechts bestond uit kleine landjes. Ondanks het feit dat de oorlog in principe niets voorstelde wist het de hele CN gemeenschap toch te boeien, voornamelijk vanwege de hilarische posts van de DDM leden op hun ‘geheime forum’. De oorlog eindigde na 12 dagen en staat bekend als een ‘Decisive FOK victory’. Met dit laatste wapenfeit beëindigde Freek ook zijn regeerperiode en omdat hij aangaf niet voor een tweede term te gaan maakte FOK zich op 16 januari opnieuw klaar voor nieuwe verkiezingen.

Een nieuw jaar
Het nieuwe jaar begon goed voor FOK. Nog voor de verkiezingsstrijd begon was het eerste heuglijke feit alweer bereikt; FOK werd in een poll op het CN forum gekozen tot beste nieuwe alliantie van 2007. Met bijna 42% van de stemmen bleef FOK andere allianties zoals TOOL en Atlantis ruim voor. Tegelijkertijd werden ook de FOK Awards, georganiseerd door Ruiseart, uitgedeeld. TOP werd verkozen tot favoriete alliantie en Shawn werd uitgeroepen tot meest gemiste lid.

De festiviteiten duurden echter niet lang voort, want het was tijd om een nieuwe president te kiezen. Dit schreven ikMark, Sargon, Lekiamh en JoaC zich in voor de verkiezingen. Echter omdat JoaC niet genoeg tijd had om een ploeg bij elkaar te krijgen zou de uiteindelijke verkiezing tussen de 3 overgebleven kandidaten gaan. Opmerkelijk aan deze verkiezingen waren vooral de exclusiviteit van MrCyber aan ikMark en het feit dat Sargon ervoor koos om geen ploeg te presenteren. Op 18 januari werd de uitslag bekend gemaakt; ikMark werd met 60,1% van de stemmen uitgeroepen tot de nieuwe president. Runnerup was Sargon met 25%, Lekiamh werd uiteindelijk derde met 11%. Vrijwel direct na bekendmaking van de uitslag presenteerde ikMark de volgende ministersploeg :

President : ikMark
Minister van Buitenlandse Zaken & Vice-president : AvengerNL
Minister van Binnenlandse Zaken : Divi Filius
Minister van Defensie : JanDoedel ( later opgestapt en vervangen door Scalare )
Minister van Economische Zaken : MrCyber
Minister van Integratie : Mwanatabu

De negatieve ontwikkelingen volgden elkaar vervolgens in rap tempo op. Ruiseart werd door Minister Mwanatabu verbannen omdat hij samen met El Jammos van plan was een nieuwe alliantie op te richten. Rondom deze zaak deed de nieuwe Geschillencommissie, onder leiding van Arexes, ook haar eerste uitspraak, en stelde de Raad in het gelijk. Daarnaast besloot de Raad ook Sivich te verbannen, deze keer was o.a. een belediging aan het adres van de president van NATO de oorzaak. Tenslotte bleek ook nog dat ex-president Mike een prutser was. Tezamen met Jan Doedel slaagde hij er niet in Tiradentes, die een wargame had uitgeschreven, in anarchie te krijgen. Uiteindelijk hadden de twee de hulp van arexes nodig om het karwei te klaren.

Maar gelukkig waren er ook een hoop positieve ontwikkelingen. Jan Doedel vertaalde samen met AvengerNL het FOK Charter in het engels, Sitethief presenteerde zijn 'Memoires van een diplomaat' en blokje schreef voor het eerst de wekelijkse FOK nieuwsbrief. Verder startte MrCyber het Flex Tech plan en organiseerde Timmehhh samen met erikz een wedstrijd voor een nieuwe FOK vlag. Divi Filius herorganiseerde de Geschillencommissie zodat hij onafhankelijk werd van de Raad en er werden voorbereidingen getroffen voor een nieuw FP actie; Operation Babyboom. Tenslotte waren er ook op Buitenlandse Zaken genoeg ontwikkelingen. AvengerNL cancelde een aantal overbodige verdragen en het MDP met TOP werd verhoogd naar een MDoAP. Gedurende dit alles groeide FOK rustig door en bereikte het op 5 februari de 3.300.000 NS.

Alweer een oorlog, en nog een!
Het was echter uiteraard onmogelijk voor FOK om zo lang vredig te blijven. Waar Freek het tot de laatste weken van zijn regeerperiode volhield besloot ikMark al binnen drie weken de eerste oorlog te starten. Op 4 februari verklaarde FOK de Dirty Dozen alliantie de oorlog vanwege hun gecoördineerde aanval op Vissah en Koen L. De DD alliantie was onderdeel van een groter geheel; de zogenaamde NONE confederatie geleid door Walford. Het doel van de oorlog was NONE een lesje te leren, vandaar de naam 'The Educational War'. Gedurende de oorlog bleek dat de defensiestructuur van FOK slecht geregeld was, echter vanwege de zwakte van NONE kwam de alliantie nooit echt in de problemen. Op 9 februari, 5 dagen na het begin van de oorlog, werd er alweer vrede gesloten. FOK kon een overwinning claimen, omdat in de overgavetermen bepaald werd dat Walford naar ZI moest. Echter de oorlog was vooral een waarschuwing m.b.t. het feit dat de militaire organisatie van FOK ondermaats was. Jan Doedel ging dan ook meteen aan de slag met het herorganiseren van Defensie.

Echter naast deze relatief kleine oorlog groeiden er ook grotere spanningen op het internationale CN toneel. Een reeks van gebeurtenissen, die helemaal terugging tot het Bilrow IRC incident van november, zorgde ervoor dat de neutraliteit van de GPA ter discussie stond. In de maanden januari en februari zorgden een aantal foute beslissingen van het matige leiderschap van de alliantie er uiteindelijk voor dat de claim van GPA als neutrale alliantie onhoudbaar werd. De Casus Belli tegen GPA bevatte o.a. het beledigen van andere allianties en het onderdak geven van oorlogsmisdadigers. Op 13 februari verklaarden NPO, IRON, TPF, TOP, FOK, NATO, Valhalla, Umbrella en 64 digits de neutrale GPA de oorlog. Vanwege het feit dat GPA leden bekend stonden om hun geuzennaam 'hippies' werd de oorlog de Woodstock Massacre genoemd.

Voor FOK verliep de oorlog aanvankelijk goed. MrCyber presenteerde een duidelijke targetlijst en Divi Filius kon aan het einde van de dag melden dat 82% van de doelwitten al in anarchie was. Echter opnieuw bleek dat het probleem van FOK bij het militaire apparaat lag. Ditmaal waren de generaals ontevreden omdat zij zich niet serieus genomen voelden. De Raad had er namelijk voor gekozen het doelwit van tevoren niet bekend te maken en te insinueren dat het ging om een nieuwe aanval tegen NONE. Dat deze beslissing echter terecht was bleek uit het feit dat ontdekt werd dat Jeff1981 alle informatie over 'de nieuwe oorlog' direct doorspeelde aan de NONE confederatie. Dit weerhield de generaals er echter niet van om publiekelijk excuses te eisen, en kapitein Scalare stapte zelfs op. Blokje ging nog een stap verder en diende een motie van wantrouwen in tegen de Raad, maar deze werd niet gesteund door het ledenbestand. En niet alleen de organisatie, ook de autoriteit van Defensie ondervond problemen. Freek besloot namelijk, tegen de regels in, zonder toestemming zijn GPA tegenstander te nuken nadat laatstgenoemde hem had bedreigd. Er kwam een zaak bij de Geschillencommissie tussen Freek en de Raad. Hierin werd een compromis gesloten, maar Jan Doedel kon zich hierin niet vinden en besloot op te stappen. President ikMark besloot hem te laten vervangen door Scalare. De oorlog duurde nog voort tot 14 maart, maar in feite was hij binnen een paar dagen al afgelopen. De GPA naties besloten namelijk vanaf begin af aan vrijwel niet terug te vechten. Geleidelijk aan verloor FOK haar interesse in de oorlog en ging het verder met de dagelijkse gang van zaken.

De 'dagelijkse' gang van zaken
Er stonden nog een aantal belangrijke dingen op de agenda van President ikMark. Op maandag 18 februari voerde hij na lang overleg het MemberID systeem in, en tegelijkertijd presenteerde MrCyber de nieuwe FOK vlag. Twee dagen later bereikte FOK de magische grens van 4 miljoen totale NS. Divi Filius organiseerde de eerste verkiezingen voor zijn nieuwe Geschillencommissie en startte daarna de Chartercommissie, die als doel had het hele Charter te herzien en herschrijven. Ook werd 'verzinwat', de nieuwe account van SpeedyRich, verwijderd uit de alliantie en werden aanmeldingen van zowel Ruiseart als El Jammos afgewezen. Ook werd in deze periode het PIAT met IRON verhoogd naar een MDoAP. Daarnaast vierde FOK ook nog het feit dat het 300 dagen oud was geworden, een gebeurtenis die geëerd werd door Divi Filius met een nieuw gedeelte van de FOK Geschiedenis. Echter belangrijker dan dit alles was één ding; Operation Babyboom. Vanwege de GPA oorlog was de oorspronkelijke datum niet gehaald, maar op vrijdag 29 februari was het dan toch zover. Het nieuwe frontpage bericht werd geplaatst en FOK kwam voor het eerst boven de 400 leden uit. Onder de nieuwe leden was ook Amicus Curiae, die besloot weer terug te keren naar FOK. Een aantal dagen later voegde, na de vrijlating van de GPA PoW's, ook cjavo zich bij de alliantie. Het enige vertrek dat te betreuren was was dat van blokje, die een aantal dagen voor Operation Babyboom naar ISSF vertrok.

Echter ondanks al deze positieve ontwikkelingen kwam er toch steeds meer kritiek op de leiding van de alliantie. Vooral de duivenhouders, zo genoemd vanwege hun gemeenschappelijke avatar met een duif daarop, vormden steeds meer een oppositie. Hun werkelijke doel of betekenis is nooit volledig duidelijk geworden, maar vaak vormden ze een gemeenschappelijk front tegen de Raad. Soms liepen de discussies hoog op, maar uit de hand liep het nooit. Dit laatste was waarschijnlijk het geval omdat zowel de duivenhouders als de Raad zich voorbereidden op de aankomende verkiezingen. Maar voordat die begonnen presenteerde ikMark nog een duidelijk overzicht van alle behaalde resultaten gedurende zijn regeerperiode. Onder andere een totale groei van 1,3 miljoen NS en vele bestuurlijke verbeteringen behoorden tot deze lijst van prestaties. Echter ondanks dit indrukwekkende resultaat besloot ook ikMark niet te gaan voor een tweede termijn. Daarom maakte de FOK alliantie zich opnieuw op voor verkiezingen, maar ditmaal niet alleen met nieuwe presidentskandidaten.

5 mei 2008.

~Divi Filius
Dit is de geschiedenis tot de laatste verkiezingen, inmiddels begint er wat meer dreiging te ontstaan binnen CN (vooral omdat mensen de ontstane Status Quo zat lijken te zijn) en met de zomer vakantie voor de deur verwacht ik binnen afzienbare tijd weer turbulente tijden op Planet Bob :)

het spel
het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Tering, das een behoorlijk lap tekst. Het vreemde is dat het spel hier echter bijna geen aftrek vind. Ondanks dat dit spel het enige spel is, dat ik al bijna een jaar speel. Mede omdat het eigenlijk slechts weinig moeite kost om het bij te houden.

Daarnaast houden de meeste mensen van oorlog voeren e.d. en politiek valt toch minder in de smaak. Gezien het weinig aantal mensen dat op Got het spel speelt (soms denkt ik dat ik de enige ben :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 07-05-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

We zijn weer druk op zoek naar nieuwe spelers :) Als we er een aantal bij kunnen krijgen zijn we sanctioned :) We zitten dan bij de 12 grootste alliancies in het spel, wat een behoorlijke politieke invloed geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Idd dat klopt. Lex :D
cardinal808 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:42:Daarnaast houden de meeste mensen van oorlog voeren e.d. en politiek valt toch minder in de smaak. Gezien het weinig aantal mensen dat op Got het spel speelt (soms denkt ik dat ik de enige ben :P )
Ik denk juist eigenlijk dat veel mensen niet precies weten wat het spel precies inhoud. Namelijk voor mijzelf maakt het politiek niet interessant maar meer het organiseren van zaken... zodat alles flex loopt binnen de alliantie. Dus iig heeft het echt niet alleen maar met politiek... het heeft zelfs met van alles en nog wat te maken...

Indelen trade cirkels, organiseren AID versturingen, techdeals, subsidies voor wonders etc... en dan hebben we het nu over het economisch gedeelte...

Daarnaast heb je gewoon het defensie gedeelte... indelen targets, informatie winnen bij diplomaten, leiding geven aan nieuwelingen, naties techraiden, of techraids bestraffen...

het is echt toch wel wat meer imho. Misschien moet je wat meer op het forum kijken denk ik ;) iig maakt voor mij het spel niet leuk maar gewoon het gehele plaatje. De mensen, het spel, de ontwikkeling.

En als het spel saai zou zijn zouden er denk ik niet 30.000 leden zijn die het spel spelen. En denk daarbij dat een groot gedeelte heel actief is. Als je namelijk 20 dagen niks doet wordt je gedelete... En iig je kan de activiteit goed meten wanneer een oorlog komt of wanneer men een updateblitz doet. Iig was het bij ons zo dat toch (graaft even in geheugen) zo ongeveer +/-100 leden 's ochtends vroeg opstonden om een masale update blitz te doen toen we op oorlogspad gingen :P

-edit-
Misschien moet de OP trouwens een bijgewerkt worden want die is eigenlijk best magertjes terwijl het spel zoveel meer inhoudt dan datgene wat in de OP staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Chip. op 15-05-2008 21:04 . Reden: iets toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

denk dat als je een modje lief aankijkt je best een nieuw topic mag openen met een nette OP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

cardinal808 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:42:
Het vreemde is dat het spel hier echter bijna geen aftrek vind. Ondanks dat dit spel het enige spel is, dat ik al bijna een jaar speel. Mede omdat het eigenlijk slechts weinig moeite kost om het bij te houden.

Daarnaast houden de meeste mensen van oorlog voeren e.d. en politiek valt toch minder in de smaak. Gezien het weinig aantal mensen dat op Got het spel speelt (soms denkt ik dat ik de enige ben :P )
Volgens mij valt het ook nog wel redelijk mee. Ik speel het nu ook alweer bijna een jaar, maar heb nooit echt de behoefte gehad om bij FoK te gaan :P
Ben nu wat aan het rondneuzen bij een gele alliantie. Volgens mij ken ik de helft van het spel trouwens nog niet eens. Al dat gedoe met die senaten enzo.. is mij totaal niet duidelijk wat het nou echt is / wat men ermee kan.

Anyways, ik gaat nog ff rustig weer verder spelen, nieuwe tradecircel opbouwen 8)7

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

FOK is sanctioned :D en deze zomer lijken er weer wat nieuwe elementen binnen het spel te komen; Nieuwe improvements en ipv alleen een grondleger+luchtmacht ook de mogelijkheid voor een Navy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lex schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:03:
FOK is sanctioned :D en deze zomer lijken er weer wat nieuwe elementen binnen het spel te komen; Nieuwe improvements en ipv alleen een grondleger+luchtmacht ook de mogelijkheid voor een Navy :D
Inmiddels is de navy functie geactiveerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat inmiddels voorspoedig met FOK, alleen neemt het ledenaantal af. Momenteel zijn er 22 'jonge' naties bezig met een groeiplan waardoor ze gigantisch gegroeid zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 12:36
Ga denk ik ook maar eens kijken of dit iets interessant is.
Heb een tijdje ikariam en ogame gespeeld maar die begonnen om verschillende redenen relatief snel te vervelen.

[ Voor 0% gewijzigd door -AzErTy- op 15-11-2008 21:19 . Reden: schrijffout ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-AzErTy- schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:59:
Ga denk ik ook maar eens kijken of dit iets interessant is.
Heb een tijdje ikariam en ogame gespeeld maar die begonnen om verschillende redenen relatief snel te verwelen.
Welkom welkom :*)

Meh Ogame was ik binnen paar dagen al zat.. Ikariam heb ik ook nog een account maar het spel heeft... niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 12:36
Bedankt ;)
Inderdaad, ogame verviel tot 1 grote turtel aangelegenheid als je niet bereid was om op onmogelijke uren op te staan om toch maar te kunnen raiden van slapende mensen 8)7
En Ikariam vond ik 1 grote beta-test met balancing problemen en gewoon matige qua gameplay.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hmm misschien wel interessant, is het net zo iets als travian ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat dit spel leuker maakt als travian en ikariam is, is dat de community groter is.
Omdat het spel al wat jaartjes bestaat zijn er een aantal machtsblokken ontstaan met hun politieke fratsen. Het spel zelf is niet bijzonder spectactulair omdat de gameplay nogal langzaam is. Wat het leuk maakt is om andere mensen te helpen, bijvoorbeeld door subsidie en groeiplannen op te zetten, of door diplomaat te worden. Ik speel dit spel nu ruim een jaar, en het bevalt erg goed!

T is wel verdomd verslavend :P (t forum dan en irc)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

het lijkt dus niet op travian? kwa gameplay (voor zover je het gameplay kan noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Kben ook maar eens begonnen.
Het spelprincipe trekt me wel :D

Lid worden van de FOK alliance?

En waar moet ik allemaal op letten.
Want ik vind die 2 guides in de startpost een beetje warrig

[ Voor 34% gewijzigd door Torched op 21-11-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Schrijf je in voor de Academie, dan krijg je genoeg hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Dat heb ik dan ook gedaan :P

ziet er ieder geval wel leuk uit. al heb ik het gevoel dat de interface een beetje achterloopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koekoek2003nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:28:
het lijkt dus niet op travian? kwa gameplay (voor zover je het gameplay kan noemen)
Totaal niet als ik even snel op trivian kijk :P
Grafisch gezien is Cybernations niet zo veel :9 Voordeel daarvan is wel dat je makkelijk kunt inloggen van trage computers of internet

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 21-11-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:54
Ben nu ook begonnen met dit spel, maar het ziet er erg simpel uit. Minder uitgebreide opties, maar toch erg leuk :)

Je stijgt inderdaad razendsnel. Gewoon je infrastructure + Land omhoog gooien + tax op 28 zetten. Dan langzaam aan je tech omhoog. Gevolgd door je militaire bewind beetje overeind houden :P

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281828

Ik ben het spel ook aan het spelen, weten er iemand een goede strategie om heel groot te worden?

Anoniem: 281828 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:08:
Ik ben het spel ook aan het spelen, weten er iemand een goede strategie om heel groot te worden?
:') meneer heeft tips nodig? _O-
Man, jij bent praktisch getrouwd met CN :Z

Anoniem: 281828 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:08:
Veek infra kopen tech tot de 300.

Daarna gaan handelen met tech 50 voor 3 M.

Of makelijker ga op IRC en vraag aan leden wat het beste is om tedoen.

Groetjes aan FOK btw :w

@Dwars
Dat kon wat liever -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 210390 op 27-11-2008 10:32 ]

Anoniem: 210390 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:31:
[...]

Veek infra kopen tech tot de 300.

Daarna gaan handelen met tech 50 voor 3 M.

Of makelijker ga op IRC en vraag aan leden wat het beste is om tedoen.

Groetjes aan FOK btw :w

@Dwars
Dat kon wat liever -O-
pfft hij zit al op 6000 infra he ;)

Epische faal :+

Nou uuh koop tech van kleine nations :D

Nooit verwacht dat ik dit na 402 dit nog zal spelen :Y) .
Ik raad mensen het af om dit tespelen het lijk onschuldig in het begin met wel vijf minuutjes perdag.
Maar nu besteed ik er al zo'n uur of twee perdag aan :+ .
Het spelletje zelf is vrij simpel maar sommige vreindschappen die er uit ontstaan is echt niet normaal.
Krijg er over een tijdje twee uit de V.S.A over de vloer, plus dat ik er nog eentje in Finland ga bezoeken.

Cybernations is een aanrader :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16

_Arthur

blub

Topic maar eens een schop(je) geven.

Sinds vandaag hier eens mee begonnen. Ben benieuwd wat dit te bieden heeft tov eRepublik & Ikariam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Verder in deel 2 met een nieuwe topicstart :).

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 22-02-2009 20:05 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.