Toon posts:

Meer geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen, ik heb een vraag ik heb pas een Acer Aspire t180 aangeschaft, nou wil ik er meer Ram ingooien, maar ik heb geen idee of dat wel kan en zo ja, welke ik dan moet nemen...
ook wil ik er een andere videokaart in doen op den duur....
Zouden jullie mij advies kunnen geven over welke Geheugenkaarten er allemaal in kunnen?

Een aantal specs:

Microsoft® Vista Home Premium (NL/EN) besturingssysteem
- AMD X2 DC 4000+ processor
- intern geheugen: 1024 Mb DDR2
- grafische kaart: nVidia GeForce 6100 met 256 Mb shared geheugen (64 Mb dedicated)
- harde schijf: 250 Gb 7200rpm
- geluid: Realtek ALC880 (7.1-kanaals geluid)
- 18-in-1-kaartlezer (o.a. voor Sony® Memory Stick, Memory Stick PRO, CompactFlash Type I, CompactFlash Type II, SmartMedia (SM), Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC) and xD Cards)
- audio aansluitingen: Line In, Line Out
- gigabyte (10/ 100/ 1000) RJ45 Lan oplossing
- Wifi 54G
- 6 USB 2.0-poorten, waarvan 2 aan de voorkant en 4 aan de achterkant
- 1 FireWire (IEEE1394) 6-pin aan de achterkant
- hoofdtelefoon- en microfoonaansluiting (voorkant)
- toetsenbord en muis, parallelle poort, seriële poort
- 2x SATA II-interface, 1x PATA-interface
- optische drive: DVD-brander Double layer, DVD, CDRW
- lezen: 40x CD-ROM,16x DVD-ROM, 10x DVD+R, 10x DVD-R, 8x DVD-RW, 8x DVD+RW, 5x/3x/2x DVD-RAM
- schrijven: 40x CD-R, 24x CD-RW, 16x DVD-R, 16x DVD+R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW, 4x DVD+R DL, 5x/3x/2x DVD-RAM
- uitbreidingsslots: PCI Express™ X1 slot, PCI Express™ x8 slot, twee PCI v2.3 5 V slots

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik neem aan dat het gewoon een "desktop" pc betreft?

Zoja, even kijken wat voor moederboard erin zit. QVL raadplegen en geheugen aanschaffen.

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 11:27
als ik het zo bekijk gaat het om een laptop.kijk anders ff op de site van acer of vraag eventueel de leverancier wat voor geheugen er in kan.mischien dat zei ook kunnen aangeven wat voor videokaart intresant is

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Nee de T180 is een desktop pc.
Maar het is niet echt de bedoeling om hier een lijst met specs neer te gooien en te wachten op het goede antwoord. Schroef gewoon de kast open (moet je toch doen om geheugen bij te plaatsen), pak een geheugenmodule eruit (zitten er nu 2 in als het goed is) en kijk wat voor geheugen het is. Of neem het mee naar de winkel waar je het gaat kopen, zodat zij je het goede geheugen mee kunnen geven.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De T180 is definately een desktop. Er staat me alleen iets van bij dat er moeilijkheden waren met het uitbreiden van geheugen op die pc. Maar dat had volgens mij meer met dit type te maken, dan met het feit dat een bepaald geheugen niet compatible zou zijn. Er gaat overigens DDR2 in.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:52:
( ook draait ie nu op 1.9ghz hoe krijg ik hem op 2.5 of hoger? )
Hier staat dat uitgebreid beschreven. :)

[ Voor 67% gewijzigd door _the_crow_ op 28-06-2007 11:07 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een gewone desktop pc..
Ik heb geen flauw idee wat voor moederbord erin zit :), waar kan ik dat opzoeken/zien? ( heb niet echt veel verstand van pc's :) )

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Volgens de Kingston Memory Search gaat er DDR2-SDRAM in. Op de volgende pagina staan de compatible modules:

http://www.ec.kingston.co...odelsinfo.asp?SysID=33990
Dat komt ongetwijfeld door AMD's Cool'n'Quiet. Zie ook de uitleg in de FAQ:
PMG FAQ

[ Voor 105% gewijzigd door Spixo op 28-06-2007 11:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gaat hier om een gewone desktop pc..
Ik heb geen flauw idee wat voor moederbord erin zit :), waar kan ik dat opzoeken/zien? ( heb niet echt veel verstand van pc's :) )

PMG Beleid

Als je geen verstand hebt van PCs, lees je in en zorg dat je dat verstand krijgt. Tweakers is geen helpdesk, we verwachten dat je eerst zelf op zoek gaat en minimaal gebruik maakt van de uitgebreide FAQs die we zelf hier neergezet hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.