Ik ben aan het rommelen met mijn workflow.
In eerste instantie had ik ongeveer het volgende:
Mapje op desktop aanmaken ($shootname), waarin ik series aanmaak. Elke serie is een fotodump. Na elke fotodump kopieer ik de gehele map naar 2 externe drives (eentje via FW, andere via USB). Aan het einde van de shoot controleer ik of beide disks inderdaad alle foto's hebben.
Bij thuiskomst pak ik de map op de desktop, donder alle series weer bij elkaar en scheid de CR2's van de JPG files (mits aanwezig). Dit doe ik door weer 2 mapjes aan te maken: CR2 en JPG.
De CR2 map importeer ik in Aperture, waar ik snel ga uitzoeken, bij voorkeur door middel van stacks en op het 2e scherm staat dan de 100% versie van de foto die ik in het klein voor me heb in Aperture. Als eerste zoek ik alle bursts bij elkaar, maak ik stacks waar mogelijk en donder ik alvast weg wat zo op het 1e gezicht compleet ruk is. (Ook van de disk).
Daarna loop ik alle stacks na, kies de besten eruit en haal de overigen weg (niet van de disk); daarna zoek ik de enkelen na en haal hier de minderen van weg (wederom niet van disk).
Dan heb ik de eerste selectie over, welke ik exporteer (als master, dus zonder bewerking) en vervolgens in LR importeer (ik bewerk enkel de virtuele kopietjes van de originelen). In LR doe ik het allergrootste deel van mijn bewerkingsslag: ik zet de foto's op een andere witbalans (bepaalde Kelvin-waarde) en trek wat aan de 'recovery', 'fill-light', 'blacks' en 'contrast' sliders.
En vanaf hier heb ik sinds kort een nieuwe bewerking, tot voor kort exporteerde ik eenvoudigweg naar JPG en was ik klaar. Nu exporteer ik naar PSD-bestanden om ze in PS te importeren, daar resize ik, doe ik wat sharpening en gooi ik het watermerk erin. (En als ik het nodig vind, dan save en bewaar ik de PSD-bestanden, want hierin zitten meerdere lagen...)
Het lijkt nogal een klus en dat is het op zich ook wel, maar ik kan zo in minder dan 2,5 uur een shoot van een hele nacht doorklussen.