Ik gebruik sinds een maand of Adobe Lightroom. Inmiddels zitten er zo'n 4000 foto's in mijn database (grootste gedeelte Canon-RAW) waarvan ik er een groot aantal heb bewerkt, een rating heb gegeven en vooral veel keywords heb toegewezen. Nu wil ik graag overstappen naar Aperture. Ik heb daar mijn redenen voor die ik niet in dit topic wil bespreken, er zijn al genoeg Aperture VS Lightroom topics te vinden. Mijn vraag is of het mogelijk is ratings en keywords mee te nemen naar Aperture. Ik heb natuurlijk wel met Google gezocht, maar ik wordt er niet veel wijzer van. Ik begrijp dat Lightroom alle informatie zoals die keywords in database bewaard en niet in de RAW-file zelf. Dus als ik die importeer in Aperture mis ik die informatie. Wat is al geprobeert heb ik mijn foto's omzetten in het DNG-formaat, maar ook dit werk niet, geen keywords.
Ik heb me er al bij neer gelegd dat het niet mogelijk is de bewerking te migreren naar Aperture, het is immers een ander programma, maar het moet toch mogelijk zijn ratings en keywords te migreren?
Ik heb me er al bij neer gelegd dat het niet mogelijk is de bewerking te migreren naar Aperture, het is immers een ander programma, maar het moet toch mogelijk zijn ratings en keywords te migreren?