Toon posts:

[XP/Vista]XP Professional over Vista Premium 64b Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een nieuwe PC samengesteld met een 64b Vista, ik heb de laatste 2 dagen een hoop gedonder gehad met drivers etc en heb besloten terug te gaan naar XP Pro, totdat er voldoende ondersteuning is voor de 64b Vista.

Nu zit ik met het volgende probleem:
Vista staat geinstalleerd op 2 raptors in raid 0. Wanneer ik de windows XP CD er in doe, komt die installatie in beeld en krijg ik op een gegeven moment een blauw error scherm dat er een fout is gevonden. Nu dacht ik dat ik misschien die partitie moest formatteren, maar dit krijg ik echter niet vor elkaar, omdat ikdie windows XP CD niet goed geboot krijg.
Hoe krijg ik nu de PC weer goed draaiend met winXP?

Verwijderd

Format alles en eerst XP installeren. Dan pas Vista.

Vista eerst kan niet omdat Vista een andere bootloader heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik moet nu mijn schijven formatteren. Blijven de 2 raptors dan functioneren als één Raid 0 partitie? En hoe formateer ik het makkelijks? > Apparaatbeheer ofzo?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Clients FAQ: Setup ziet mijn harde schijven niet?
Lees dit eens door?
Je hebt sowieso de Raid-driver nodig om je stripeset te kunnen herkennen tijdens de XP Setup.

Formatteren kan je dan ook gewoon doen in de textmode setup, maar da's eigenlijk basiskennis die we hier wel verwachten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-03 19:38
Dus die foutmelding zal komen door het ontbreken van de benodigde drivers neem ik aan? Met een floppy drive kan dit dus verholpen worden.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"