burne schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:23:
[...]
Wat ik bedoel is dat er hier drama's voorgeschilderd worden. De hele wijk had wel af kunnen branden, dus eigenlijk moeten al z'n buren ook een paar miljoen krijgen ter compensatie van het enorme risico waar dat nare, gemene Apple ze aan blootgestelt heeft.
Sorry, maar ik vind dat nogal een overtrokken reactie. Ik maak dat helemaal niet op uit het topic.
Ik heb op m'n werk exact hetzelfde meegemaakt met een Dell laptop die een bureau van een brandplek voorzien heeft. Dell heeft het helemaal door de verzekering af laten handelen, dus na zes weken kwam er iemand kijken van de verzekeraar, en die wilde 30 procent van de waarde van het bureau en 50 procent van de nieuwe adapter vergoeden. Het bureau was drie jaar oud, de adapter anderhalf. Uiteindelijk is zes maanden later betaalt. Los van het eerste telefoontje hebben ze niets van Dell gehoord.
Dan heeft Dell het ook niet netjes opgelost...
Ik denk dat anderen nog wel een puntje kunnen zuigen aan de reactie van Apple. Product-aansprakelijkheid kun je ook volledig uitbesteden aan een verzekeraar, en Apple doet het tot nu toe een stuk vriendelijker dan dat.
Wat was er dan zo vriendelijk van Apple? De klant alleen een nieuwe laptop aanbieden mits deze bekend dat hij zelf schuldig is aan dit voorval, terwijl dat niet zo is...
Als ik een glas water over mijn Macbook Pro zou laten vallen, krijg ik dan van Apple ook een nieuwe laptop... denk het niet. Als Apple werkelijk van mening is dat dit customer abuse betreft ga je echt geen nieuwe laptop krijgen.
Apple probeer zich hier gewoon in te dekken en de fout bij de klant te leggen. Imho kun je zeggen wat je wil, maar dat vind ik niet netjes.
(maar wel begrijpenlijk)Verder moeten mensen niet zo overdrijven. Het snoer van de adapter is stuk. Dat is een paar honderd van de miljoenen Apple notebook-gebruikers overkomen. Vergelijkbaar met het aantal Apple notebook-gebruikers wat een verkeersongeval krijgt. Het is pech, het is lullig, maar het is geen aanleiding voor paniek, gescheld of andere overtrokken reacties.
Op een enkele post na, zegt niemand dat Apple iets moet doen. Wat met name naar voren komt is dat men de reactie van Apple niet netjes vind. Daarbij zijn er gewoon een boel klachte met betrekking tot de MagSafe connector - getuige de ervaringen van klanten -.
Tuurlijk de MagSafe connector is een geweldige uitvinding en zal vele Macbook's "gesafed" hebben. Echter het lijkt me vrij logisch dat door het ontwerp van de stekker deze resulteerd in een bovengemiddelde aantal gevallen van kabelbreuk.
Veel klanten zullen het snoertje vast pakken ipv de connector zelf met als gevolg uiteindelijk kabelbreuk.
Ik zou als klant graag zien dat Apple de eerste 3cm van de kabel aan de connector kant voorziet van een stevig stuk rubber ipv de huidige constructie.