Toon posts:

[MacBook Pro] Magsafe smelt en vat vlam*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Idd, men magsafe connector is beginnen smelten, nu wist ik wel dat er al eens problemen geweest waren met een magsafe connectoren, die soms begonnen te smelten. Apple heeft dit opgelost door het mouwtje dat de connector met de kabel verbindt te verlengen.
Bron:http://www.appledefects.com/?p=273
Echter had ik nog een oude versie... en spijtiggenoeg moest ook mijn mbp eraan geloven. :|

Laat me beginnen bij het begin:
Vanmiddag zat ik op men studentenkamer in Leuven, ik had even gewerkt op men mbp en ik heb deze toegeklapt (en dus in sluimer) achtergelaten op men bed.

Ondertussen zat ik in de aanpalende kamer tot ik een verdachte geur rook. Verbrand plastic, eerst dacht ik dat het vanbuiten kwam omdat de ramen operstonden en een smeltende macbook verwacht
je toch ook niet altijd...

Nu een minuutje later opnieuw die geur, maar nu veel harder en dus besloot ik toch maar eens te gaan kijken, je wist maar nooit. En daar lag men geliefde macbook, op het bed en aan de magsafe connector steeg een zwarte rook op! Uit reflex heb ik de stekker uit het stopcontact getrokken en ben ik richting het brandhaardje beginnen slaan en blazen, het was dan ook snel uit, vermits het echt nog maar het begin was.

Daar lag men laptop dan, helemaal zwart van de rook :'( . Het begin van de voedingskabel is voor een deel weggesmolten en ook men macbook pro heeft schade, om te beginnen is die aan de zijkant voor een gedeelte zwart van het roet, maar het meeste daarvan zal wel te verwijderen zijn door een grondige poetsbeurt. Ook de usbpoort langs de magsafe connector is een beetje gesmoten. Maar daar bleef het niet bij, de mbp start niet meer... Hij geeft het startgeluidje nog wel, maar daarna stopt ie er volledig mee. Ik kan je verzekeren dat dit slecht uitkomt in het midden van de examens!

Wat ik denk dat er gebeurd is:
Ik veronderstel dat ook mijn connector is beginnen smelten, net zoals in bovenstaande bron. Met het verschil dat de smeltende kabel op een laken lag. Dit is dan beginnen branden en heeft zo de roetvorming+schade op men mbp en de magsafe connector veroorzaakt.

Hier enkele foto's:
http://home.scarlet.be/~vroowes1/mbp/navuur.jpg
Zo zag de laptop eruit na het "blussen"

http://home.scarlet.be/~vroowes1/mbp/3.jpg
Hier zie je nogmaals de connector, echter is dit de onderkant en helemaal vol roet door het branden van het laken... Ook kan je de schade aan de usbpoort zien

http://home.scarlet.be/~vroowes1/mbp/fotohoekjes.jpg
Hier zie je dat "in" de magsafe connector de hoekjes van de plastiek lijken verdwenen te zijn. Het lijkt erop dat door de hitte van de connector de hoekjes weggesmolten zijn.

Ik ben nogal aangedaan doordat de magsafe connector blijkbaar een vuur kan veroorzaken, en dit is iets wat volgens mij echt NIET! :( kan, wat de rede ook moge zijn.. Ik wil dan ook vooral de mensen die nog geen "nieuwere" magsafeconnector hebben (dus zonder het langere mouwtje) van deze zeker niet achter te laten op een ontvlambaar oppervlak zonder bewaking. Stel je voor dat ik niet op m'n kamer geweest was, dan zat ik nu misschien zonder kamer! Ik kan me hier echt gelukkig voor prijzen denk ik. _/-\o_
Ik ben dan ook benieuwd wat Apple me morgen zal voorstellen, want tijdens de examens zonder je laptop en gegevens vallen is echt geen pretje. Ik hoop dan ook tenzeerste dat de harde schijf nog te redden valt. Misschien heeft iemand tips?

Het volgende dat ik morgenvroeg ga doen is apple bellen, want ik heb ondertussen nog echt geen tijd gehad (de trein wacht niet, zelfs hier niet voor...) maar mischien kan iemand me helpen over hoe ik de gegevens van de harde schijf kan halen? Ik hou jullie ook op de hoogte van wat apple vertelde, maar eerst enkele uurtjes men bedje in :z .

PS: De matras kwam er heelhuids van af, gelukkig want deze is van de kotbaas :), enkel het overlaken is verbrandt, maar daar was toch al een gat in, dus dat moest sowieso vervangen worden...

BLU3_VV

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

j0w, slechte shit.

Overigens is dit geen groot, algemeen voorkomend probleem maar 't mag natuurlijk nooit voorkomen. Anyway, om medebezitters van MBP's te helpen: hoe zag de kabel bij je connector eruit voordat 'ie z'n vlamvat-ding deed? Netjes recht of meer als of de kabel intern getwist was? Hoe haalde je de magsafe eruit? Door aan de kabel te trekken (slecht!) of door de connector zelf los te maken (goed).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vladje
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:42:
j0w, slechte shit.

Overigens is dit geen groot, algemeen voorkomend probleem maar 't mag natuurlijk nooit voorkomen. Anyway, om medebezitters van MBP's te helpen: hoe zag de kabel bij je connector eruit voordat 'ie z'n vlamvat-ding deed? Netjes recht of meer als of de kabel intern getwist was? Hoe haalde je de magsafe eruit? Door aan de kabel te trekken (slecht!) of door de connector zelf los te maken (goed).
Het is idd geen veelvoorkomend probleem, maar ik zou nu wel zeggen dat het een toch wel essentieel probleem is, omdat het immers voor een behoorlijke materieele schade kan zorgen, om nog maar te zwijgen van de nog veel ergere lichaamelijke...

Nu is het misschien idd wel belangrijk om te zeggen dat er een klein kronkeltje in de kabel zat net voor de connector, nu was het echt zo klein dat ik er echt geen aandacht aangegeven heb of ook nooit geen opmerking over heb gehad. Het leek net alsof er één klein adertje niet helemaal recht liep. Te vergelijken met een ader van een utpkabel. Volgende keer zal ik er alvast aandacht voor hebben ;)

Ik heb wel altijd zorg gedragen voor da adapter en hem dan ook altijd aan het connectortje losgemaakt. Het is wel eens (of misschien wel 2 keer) gebeurd dat ik over de kabel gestruikeld ben en dat dan de kabel losgekomen is zoals het hoort. Dit is wel al even geleden, dus het is onwaarschijnlijk dat dit hier iets mee te maken heeft.

BLU3_VV

Anoniem: 222307

Kleine tip voor de mensen. het probleem met de connector (voor een gewone macbook weet niet over er verschil is) had ik ook (goddank geen brand alleen de kabel was gesmolten).
Ik had alleen het ongeluk dat ik er erg vroeg bij was om de macbook aan te schaffen (lag zo'n beetje voor de winkel de dag dat hij in Nederland uitkwam).
Dus de vervanging van de magsafe die ik gekregen heb (was geen probleem!) was (en is ook nog) een oud model (dus met korte sleeve).

Ik ben de ontwikkelingen van de problemen met de magsafe blijven volgen, en heb ook gelezen dat er een langere sleeve op is gezet.

Aangezien ik nog een oude magsafe heb, heb ik het op de volgende manier "opgelost". Schuif het dingetje waar je de kabel mee kunt verbinden (zie foto voor wat ik bedoel, zou niet weten hoe ik het dingetje moet noemen!) helemaal strak tegen de sleeve aan, dan heb je vermoed ik het zelfde effect als een langere sleeve.

Sorry voor de slechte kwaliteit foto, maar als ik een flits gebruik zie je al helemaal niets meer.

Misschien dat de mensen met een oude magsafe na het zien van de ramp foto's hierboven (gecondoleerd! En mijn medeleven heb je!) een beetje beter slapen als ik vertel dat ik door mijn oplossing nooit geen problemen meer gehad heb met de magsafe! Dus misschien voor de ziele rust een goed idee hetzelfde te doen (uiteraard zonder garanties van mijn kant).

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 08:13
Wow, gelukkig was je er op tijd bij inderdaad!

Bedankt voor de info en foto's. Ik heb bij mijn MacBook al de "nieuwe" kabel gekregen dus ik voel me wel safe :P

Ben benieuwd hoeveel mensen dit nou ongeveer overkomt. Hier staan er wel een aantal http://www.appledefects.com/?cat=33

[Voor 12% gewijzigd door Pacjack op 27-06-2007 02:19]

| PC | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

alienfruit

the alien you never expected

Volgens de lokale Apple winkel hier in Nieuw Zeeland is het een bekend probleem bij Apple en kan je in principe een nieuwe of repareerde MBP en vergoeding van de brandschade krijgen. Maar of dat ook in Nederland geld.... Geen idee. Mijn kabel was overigens ook niet goed zag de goede man heb dus voor zulke problemen een nieuwe lader gekregen.

• vladje
Ik heb zonet met Apple gebeld, daar werd me vriendelijk het advies gegeven van de computer niet langer te gebruiken :) en daarna werd ik doorverbonden met iemand anders, waarnaar de foto's zijn doorgestuurd. Hij ging deze doorgeven aan de hogere instanties en ging me dan zo snel mogelijk terugbellen. Wel zei deze man dat er een grote kans bestaat dat men gegvens niet meer te redden zijn..

Het lijkt er allesinds (en gelukkig!) op, dat het probleem op een serieuse, professionele manier opgevangen wordt en daar kan ik alleen maar blij om zijn :)

BLU3_VV

Anoniem: 132776

Volgens mij zijn de gegevens van je harde schijf zeker en vast te redden, lijkt me niet dat de warmte zo erg is dat je harde schijf het ook begeven heeft. Ik zou zeker en vast een backup nemen van mijn gegevens. Je kan dat gemakkelijk doen door de harde schijf eruit te halen en deze te hangen aan een serial-ata stekker van een vaste computer (of je koopt een USB-serial ata case).
Ik zou overigens behoorlijk pissed zijn moest dat gebeuren bij mij :/
gisteren in een apple-winkel vertelde de verkoopster nog dat die nieuwe connector zo goed is, als je er tegen loopt dat de laptop niet op de grond flikkert. Dat gebeurt nu niet meer, alleen fikt ie kapot, zonder reden 8)7 :P

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 14:26
vladje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:
Ik heb zonet met Apple gebeld, daar werd me vriendelijk het advies gegeven van de computer niet langer te gebruiken :) en daarna werd ik doorverbonden met iemand anders, waarnaar de foto's zijn doorgestuurd. Hij ging deze doorgeven aan de hogere instanties en ging me dan zo snel mogelijk terugbellen. Wel zei deze man dat er een grote kans bestaat dat men gegvens niet meer te redden zijn..

Het lijkt er allesinds (en gelukkig!) op, dat het probleem op een serieuse, professionele manier opgevangen wordt en daar kan ik alleen maar blij om zijn :)
Auch -- voor hun is het ook een publicitaire nachtmerrie - voor't zelfde geld fikte je hele kot af.

Succes ermee en hou ons op de hoogte -- een nieuwe MBP en een iPhone voor de geleden psychologische schade lijkt me hier wel op z'n plaats.

Je gegevens zijn volgens mij ook niet beschadigd tenzij je magsafe connector is beginnen fikken door een te grote stroomvraag omwille van een kortsluiting op het mobo. Zodoende zou de oorzaak elders liggen en dan is dataverlies wel plausibel.

[Voor 11% gewijzigd door iworx op 27-06-2007 11:50]

This space intentionally left blank.

• vladje
Anoniem: 132776 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:43:
Volgens mij zijn de gegevens van je harde schijf zeker en vast te redden, lijkt me niet dat de warmte zo erg is dat je harde schijf het ook begeven heeft. Ik zou zeker en vast een backup nemen van mijn gegevens. Je kan dat gemakkelijk doen door de harde schijf eruit te halen en deze te hangen aan een serial-ata stekker van een vaste computer (of je koopt een USB-serial ata case).
Ik zou overigens behoorlijk pissed zijn moest dat gebeuren bij mij :/
gisteren in een apple-winkel vertelde de verkoopster nog dat die nieuwe connector zo goed is, als je er tegen loopt dat de laptop niet op de grond flikkert. Dat gebeurt nu niet meer, alleen fikt ie kapot, zonder reden 8)7 :P
Dat lijkt me ook, maar ik ga de laptop echt niet openhalen in de toestand waarin hij zich nu bevind omdat men de laptop waarschijnlijk wil meenemen voor onderzoek en het lijkt me dan ook hun plicht dat ze mijn gegevens kopieren als dit mogelijk zou zijn (wat het wss wel is). Ik heb trouwens momenteel ook niet veel tijd.
dot.K schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:45:
[...]
Je gegevens zijn volgens mij ook niet beschadigd tenzij je magsafe connector is beginnen fikken door een te grote stroomvraag omwille van een kortsluiting op het mobo. Zodoende zou de oorzaak elders liggen en dan is dataverlies wel plausibel.
Dit zou idd kunnen, maar de kans lijkt me erg klein, omdat de voorbeelden die op het internet staan allemaal lijken te onstaan in de magsafe. Alleen rest me dan nog de vraag waarom mijn laptop niet meer start... dus je kan wel gelijkhebben ;)

[Voor 21% gewijzigd door vladje op 27-06-2007 11:57]

BLU3_VV

Anoniem: 220692

Ik heb ook precies hetzelfde gehad, echter was ik er wel tijdig bij. Na een belletje een nieuwe kabel gekregen :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je Hard-disk kapot is, maar of ze de moeite willen doen om je data eraf te halen is een andere zaak. Zorg i.i.g voortaan altijd voor een backup als er zulke belangrijke data op staat... :)

• vladje
Satch schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:05:
Lijkt me sterk dat je Hard-disk kapot is, maar of ze de moeite willen doen om je data eraf te halen is een andere zaak. Zorg i.i.g voortaan altijd voor een backup als er zulke belangrijke data op staat... :)
Voortaan wel ja :) ...

BLU3_VV

Anoniem: 143246

Vlam vatten ken ik wel, maar vuur vatten niet.

Hoe dan ook, het is toch schandelijk dat apple dit af durft te leveren.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

is "men" belgisch voor mijn?
Hoe jong/oud is je MacBookPro?
In de EU geld de regel:
De leverancier/winkelier is verantwoordelijk voor het leveren van een deugelijk product.
Mocht het product niet deugelijk zijn, wat dit nu is, is het winkelier/leverancier verantwoordelijk voor de opgelopen schade.
Ze zullen, om de kostenpost niet te verhogen, als ze slim dus veel moeite doen voor de backup van je gegevens.
maar je hebt behalve rechten ook plichten:
Een adequate backup is ook iets waar je zelf verantwoordelijk voor kan zijn, en dit zal dus niet automatisch de plicht van de leverancier/Apple zijn.
Anoniem: 143246 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:12:
Vlam vatten ken ik wel, maar vuur vatten niet.

Hoe dan ook, het is toch schandelijk dat apple dit af durft te leveren.
_O- hahaha. Telegraaf lezer.

Ehm. Electronica? Stroom, Spanning, metalen, chemische oplossingen, wamte..
Tuurlijk kan er wat mis gaan.
Het gaat erom: Hoe lost Apple dit op?
En zo te lezen goed, want hij wordt niet door de standaard call centre agents met belscripts geholpen, maar door speciale contactpersonen.
Dus wacht eerst even met boe-roepen.

[Voor 31% gewijzigd door weeraanmelden op 27-06-2007 14:17]

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
mijn magsafe had hetzelfde. gelukkig vatte de mijne geen vlam maar had gekund.
dit bevestigd nogmaals dat het een fabricagefout betreft..
zorg idd voor backups, dat is je eigen verantwoordelijkheid. altijd. (de disk is er makkelijk uit te halen en via usb te backuppen als je een SATA usb connector hebt..)
fijn dat je positieve ervaring hebt met de service van Apple iig :)

[Voor 15% gewijzigd door nilski op 27-06-2007 14:24]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik denk dat je in jouw situatie best kunt vragen of Apple even je gegevens wilt backuppen. Misschien dat ze zelfs wel dat alvast op je nieuwe powerbook willen zetten. Ze willen absoluut geen slechte publiciteit hiermee dus ik denk dat je dat wel kunt vragen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Anoniem: 215679

goh zeg wat een super verrotte situatie, sterkte er nog mee!

ik heb er zelf wel eens aan gedacht of dit mij ook zou kunnen overkomen aangezine mijn magsave ook soms belachelijk warm/heet word.

en waar het door komt kan ik ook niet plaatsen... (zou het kunnen komen van druppel-laden??)

nogmaals succes!

• nilski
Anoniem: 215679 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:27:
goh zeg wat een super verrotte situatie, sterkte er nog mee!

ik heb er zelf wel eens aan gedacht of dit mij ook zou kunnen overkomen aangezine mijn magsave ook soms belachelijk warm/heet word.

en waar het door komt kan ik ook niet plaatsen... (zou het kunnen komen van druppel-laden??)

nogmaals succes!
Hmm, als jou magsafe stekker heet word dan zou ik 'm alvast vervangen.. als je de adapter zelf bedoelt is er niet veel aan de hand.
En nogmaals, backups is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Probeer maar een claim in te dienen als je data weg is.. not :P

[Voor 4% gewijzigd door nilski op 27-06-2007 15:21]

WAZUUUUUUUP!!!!!

oke, ik ga hem wel laten doorbranden en backup maken, dan kijken of ik een pro kan op-eisen

• vladje
Bedankt voor de vele reacties om te beginnen.
weeraanmelden schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:15:
is "men" belgisch voor mijn?
Hoe jong/oud is je MacBookPro?
In de EU geld de regel:
De leverancier/winkelier is verantwoordelijk voor het leveren van een deugelijk product.
Mocht het product niet deugelijk zijn, wat dit nu is, is het winkelier/leverancier verantwoordelijk voor de opgelopen schade.
Ze zullen, om de kostenpost niet te verhogen, als ze slim dus veel moeite doen voor de backup van je gegevens.
maar je hebt behalve rechten ook plichten:
Een adequate backup is ook iets waar je zelf verantwoordelijk voor kan zijn, en dit zal dus niet automatisch de plicht van de leverancier/Apple zijn.
Men is belgisch voor mijn idd, maar het moet dan wel worden uitgesproken als "mun" :*)

Men >:) macbook pro is van Augustus vorig jaar, dus bijna een jaartje.

Nu heb ik wel een backup van een deel van de bestanden, maar sowieso heb ik er geen van mijn mail van de laatste dagen/ weken en van enkele belangrijke werken van school, maar al bij al zal ik dit wel overleven. Al vind ik dat Apple de hd er wel even mag uithalen en dan de benodigde bestanden kopieren. Zo veel moeite is dit nu ook niet en het geeft toch wel blijk van een goede service. Ik kan idd niet verwachten dat Apple men hd helemaal uiteenhaalt en dan de platters één voor één uit gaan lezen met behulp van speciale apparatuur, maar dat verwacht ik dan ook niet.
weeraanmelden schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:15:
[...]
...
Het gaat erom: Hoe lost Apple dit op?
En zo te lezen goed, want hij wordt niet door de standaard call centre agents met belscripts geholpen, maar door speciale contactpersonen.
Dus wacht eerst even met boe-roepen.
idd, ik werd bijna onmiddelijk doorverbonden met iemand die het meteen ging voorleggen aan de hogere kringen in de support dienst. Echter wacht ik nog steeds op een telefoontje van de man, maar ik heb geduld. Zolang het geen dagen duurt en men bezig is met de zaak, wil ik zeker niets overhaasten.
Anoniem: 215679 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:40:
oke, ik ga hem wel laten doorbranden en backup maken, dan kijken of ik een pro kan op-eisen
I Ik kan je verzekeren dat een verbrande macbook echt geen leuk gezicht is, dus ik zou het best ziek vinden moest je dit zolf doelbewust gaan doen. Om nog maar te zwijgen van de legaliteit... Dus als ik jou was zou ik je magsafe gewoon braaf laten vervangen. ;)

[Voor 20% gewijzigd door vladje op 27-06-2007 15:57]

BLU3_VV

• tm030614
  • Laatst online: 01-06 18:45
vladje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:

Ik hoop het voor je. Mijn Macbook ging oktober vorige jaar in rook op incl. mijn iPod die verbonden was met de Macbook.
Apple nam het ook direct professioneel op "saftey issue, we bellen u terug". 4 uur later krijg ik telefoon van de beste man:

"Schijnt wel vaker voor te komen, brengt u hem maar weg naar een Service Provider voor reparatie".

Klacht ingediend, ding was 5 weken oud. Uiteindelijk nieuwe Macbook gekregen (helaas DOA) en nieuwe iPod (met scheef scherm).

• vladje
tm030614 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:25:
[...]

Ik hoop het voor je. Mijn Macbook ging oktober vorige jaar in rook op incl. mijn iPod die verbonden was met de Macbook.
Apple nam het ook direct professioneel op "saftey issue, we bellen u terug". 4 uur later krijg ik telefoon van de beste man:

"Schijnt wel vaker voor te komen, brengt u hem maar weg naar een Service Provider voor reparatie".

Klacht ingediend, ding was 5 weken oud. Uiteindelijk nieuwe Macbook gekregen (helaas DOA) en nieuwe iPod (met scheef scherm).
Ik heb ook telefoon gekregen. Er wordt van mij ook verwacht dat ik de mpb naar een service centrum breng :X , dit is echter wel een eindje, maar ik ga morgen toch maar eens kijken of ik niemand kan vinden die me er even langs wil brengen.

BLU3_VV

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:35
vladje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Ik heb ook telefoon gekregen. Er wordt van mij ook verwacht dat ik de mpb naar een service centrum breng :X , dit is echter wel een eindje, maar ik ga morgen toch maar eens kijken of ik niemand kan vinden die me er even langs wil brengen.
Ik had niet anders verwacht, dit soort gevallen worden niet thuis opgehaald ofzo. Aangezien we in de Benelux geen Apple Stores kennen (behalve digitaal), moet je dus naar een Apple Authorized Service Provider.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 215679 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:27:

Nee, dat komt omdat de spanning in die kabeltjes vrij laag is (tussen de 15 en 18V), waardoor de stroom vrij hoog is: gewoonlijk rond de 3 a 4 Ampere. En die kabeltjes zijn daar op zich wel voor geschikt natuurlijk maar 't is toch vrij veel voor dunne kabeltjes. Laat staan als je die nog dunner maakt door kabelbreuken, en als je dat kortsluit (en dat is wat hier gebeurd is) wordt 't al helemaal leuk.

• tm030614
vladje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Mag ik je een tip geven:

Schrijf een goede brief naar Apple Customer Relations!

Ga NIET akkoord met deze voor Apple makkelijke houding. Ik zelf heb een goede (dus zakelijke brief) naar Apple customer relations gestuurd.

p.s.: Aangezien je Apple Customer Relations niet kunt mailen, stuur een emailtje naar de PR manager EU regio van Apple in het engels met de opmerking dat je de brief naar hem stuurt ivm een saftey issue dat je zo spoedig mogelijk onder de aandacht wil brengen "safteysafety issue" en voeg als bijlage je NL talige brief toe.
Ik kreeg binnen 24 uur een telefoontje van Customer Relations dat mijn brief door de PR manager was doorgestuurd en dat Apple de Macbook direct ging vervangen.

Hoop voor je dat het goed gaat, want als het tegenzit beland je in een hel!

Service van Apple zuigt aan alle kanten!

[Voor 0% gewijzigd door tm030614 op 27-06-2007 22:59. Reden: typo]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

tm030614 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:52:
[...]
p.s.: Aangezien je Apple Customer Relations niet kunt mailen, stuur een emailtje naar de PR manager EU regio van Apple in het engels met de opmerking dat je de brief naar hem stuurt ivm een saftey issue dat je zo spoedig mogelijk onder de aandacht wil brengen "saftey issue" en voeg als bijlage je NL talige brief toe.
Ik mag hopen dat je 't zelf een "safety" issue genoemd hebt.

• Eiríkr
Service van Apple is prima, zo'n groot bedrijf heeft gewoon bepaalde procedures voor bepaalde problemen.

Post kun je altijd naar de Nederlandse customer relations sturen via het adres op de site, ze zitten geloof ik in Ierland.

http://www.apple.com/nl/contact/

• tm030614
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:56:
[...]

Ik mag hopen dat je 't zelf een "safety" issue genoemd hebt.
8)7 fixt :)

• Anoniem: 87066
  • Niet online
Eh...even voor mijn info pls: wat is een korte en lange sleeve..? Ik heb zelf een MBP uit november 2006 en ik wil toch niet dat mijn toko af fikt vanwege een defecte magsafe..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zie New MagSafe Revision voor foto's.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• vladje
tm030614 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:52:
[...]

Mag ik je een tip geven:

Schrijf een goede brief naar Apple Customer Relations!

Ga NIET akkoord met deze voor Apple makkelijke houding. Ik zelf heb een goede (dus zakelijke brief) naar Apple customer relations gestuurd.

p.s.: Aangezien je Apple Customer Relations niet kunt mailen, stuur een emailtje naar de PR manager EU regio van Apple in het engels met de opmerking dat je de brief naar hem stuurt ivm een saftey issue dat je zo spoedig mogelijk onder de aandacht wil brengen "safteysafety issue" en voeg als bijlage je NL talige brief toe.
Ik kreeg binnen 24 uur een telefoontje van Customer Relations dat mijn brief door de PR manager was doorgestuurd en dat Apple de Macbook direct ging vervangen.

Hoop voor je dat het goed gaat, want als het tegenzit beland je in een hel!

Service van Apple zuigt aan alle kanten!
Ik heb al een mailtje gestuurd naar diegene die het probleem opvolgt waarin ik geschreven heb dat ik het niet zo goed zag zitten om naar een support center te gaan, onder meer omwile dat die zover weg lag, ik moet namelijk eerst een bus, dan een trein en dan nog een bus nemen vooraleer ik min of meer in de buurt ben. Je kan je waarschijnlijk best wel voorstellen dat dit iets is wat ik nu wel kan missen...

Het probleem was dan ook dat ik aan de telefoon niet kon horen hoever dit service point lag, noch hoe lang het zou duren eer ik er ben. Nu het opzoeken bleek het dat ik er een uur en 10 minuten over zou doen, en dan moet ik nog terug...
Dus eerst nog even wachten op een antwoord. :O

BLU3_VV

• tm030614
Eiríkr schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:59:
Service van Apple is prima, zo'n groot bedrijf heeft gewoon bepaalde procedures voor bepaalde problemen.

Post kun je altijd naar de Nederlandse customer relations sturen via het adres op de site, ze zitten geloof ik in Ierland.

http://www.apple.com/nl/contact/
Duurt lang, reactie laat gemiddeld 2 weken op zich wachten is mij verteld door Apple medewerker.
Apple heeft er een handje van om zelf de makkelijke weg te kiezen.

Deze klant wordt nu naar een service provider gestuurd. Das lekker gemakkelijk voor Apple niet voor de klant.

Apple kant ook nieuwe laptop naar de klant sturen en de oude innemen (lijkt me netjes in dit soort gevallen).

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat Apple niet echt super is in service.

Ik ben zelf geupgrade van een Macbook naar Macbook Pro door Apple wat geweldig klinkt (ik ga de voorkeur aan geld terug, maar dat zat niet in het systeem). Maar als je er dan vervolgens 2 maanden op moet wachten, niemand je de status kan geven van de laptop en tot overmaat van ramp ook nog een verkeerde configuratie (mat ipv glossy scherm ondanks nadrukkelijk verzoek) toegestuurd krijgt... en Apple zegt "leer er maar mee leven" gaat bij mij de knop om.
Als je vervolgens eens wist hoeveel moeite het kost om uiteindelijk toch een Macbook Pro te krijgen met glossy scherm - je een contract moet tekenen omdat discussie achteraf te voorkomen - kan ik daar niks positiefs over zeggen.

Als dan na 3 maanden gebruik je accu opzwelt en tot overmaat van ramp na 2 maanden het scherm van je Macbook Pro kuren gaat vertonen... tja....

Uiteindelijk heb ik nu contact met iemand van Excutive relations van Apple welke mijn case onder zijn hoede heeft. Maar helaas gaat het daar ook mis.

Elke keer een andere smoes protocollen, mensen die niet volgens de regels werken, mensen die wel volgens de regels werken, voor alles had hij een "verklaring".

Inmiddels vandaag een nieuwe Macbook Pro Santa Rosa ontvangen, maar weer niet 100%.
1/3 van scherm aan de onderkant heeft een gele gloeid en het scherm flikkert razend snel.

Wil niet zeggen dat ze "bewust de klant pesten" zeer zeker niet. Maar iets meer "menselijkheid, en vooral vertrouwen in je klanten mag best.

EDIT: Apple geeft zelf al aan geen vertrouwen in z'n product te hebben. Beetje A merk fabrikant geeft toch meer dan 1 jaar garantie lijkt me...

[Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 27-06-2007 23:15]

• Anoniem: 87066
  • Niet online
Ok, thx: zo te zien ben ik safe.

• kamerplant
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Het komt bij mij over alsof een weggefikte MBP aan de dagelijkse orde is bij Apple? "Breng maar langs bij een Autorized Retailer", jeetje, dat is echt heel zwak :{
Zelf ben ik ook vrij teleurgesteld in de service van Apple. OS X is geweldig, de computers zien er erg leuk uit, maar de service moet echt beter :|

Anoniem: 37526

Volgens mij is het uberhaupt niet slim je Macbook (Pro) op bed te leggen, hij zakt dan "in" je laken en met name als hij aan het opladen is heeft de adapter geen ademruimte. Wat ook kan is dat door dit geval de Magsafe iets scheef zat, en is gaan kortsluiten.

Trouwens, het viel mij op dat het clipje bij de nieuwe versie Magsafe kabels veel soepeler over de kabel glijd, meer mensen die dit opvielen?

Anoniem: 123921

Ik heb ook nog zo'n oude magsafe zie ik. Had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Wel super verrot natuurlijk als je dit overkomt. En ik vind het een beetje zwak om te zeggen, ga maar ff langs bij een reseller. Reiskosten en moeite die je er in moet stoppen om langs een reseller te gaan. Die dan tegen je zegt, jah over 2 weken is hij wel gefixt. Ik had betere service van Apple verwacht. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb zelf een macbook pro en verkies boven alles m'n appeltje. Maar voor service vind ik microsoft toch wel beter. Mijn xbox was kapot. De volgende dag stond UPS voor de deur en 5 werkdagen later een nieuwe xbox door UPS voor mijn deur geleverd.
Hou ons op de hoogte!

• vladje
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:13:
Volgens mij is het uberhaupt niet slim je Macbook (Pro) op bed te leggen, hij zakt dan "in" je laken en met name als hij aan het opladen is heeft de adapter geen ademruimte. Wat ook kan is dat door dit geval de Magsafe iets scheef zat, en is gaan kortsluiten.

Trouwens, het viel mij op dat het clipje bij de nieuwe versie Magsafe kabels veel soepeler over de kabel glijd, meer mensen die dit opvielen?
Even voor de duidelijkheid, de adaptor zelf lag langs het bed. Het is ook niet mogelijk dat de lakens drukkracht op de connector uitoefenden want de lakens zaten werkelijk los, het was meer een hoopje lakens, zonder enige kracht, dus het lijkt me sterk dat de connector scheef zou zijn gaan zitten en dan had dat, wanneer ik aangekomen ben, nog steeds het geval moeten zijn lijkt me.
Maar ergens heb je wel gelijk hoor, in het geval dat er iets misgaat zoals bij mij, zijn de gevolgen veel sneller groter, dan wanneer de laptop gewoon op de bv een bureau zou staan, maar in de eerste plaats mag er normaal gezien niets misgaan natuurlijk.

BLU3_VV

• Eiríkr
Anoniem: 123921 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:15:
Ik heb ook nog zo'n oude magsafe zie ik. Had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Wel super verrot natuurlijk als je dit overkomt. En ik vind het een beetje zwak om te zeggen, ga maar ff langs bij een reseller. Reiskosten en moeite die je er in moet stoppen om langs een reseller te gaan. Die dan tegen je zegt, jah over 2 weken is hij wel gefixt. Ik had betere service van Apple verwacht. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb zelf een macbook pro en verkies boven alles m'n appeltje. Maar voor service vind ik microsoft toch wel beter. Mijn xbox was kapot. De volgende dag stond UPS voor de deur en 5 werkdagen later een nieuwe xbox door UPS voor mijn deur geleverd.
Hou ons op de hoogte!
Doet Apple ook bij iPods, batterijen, koptelefoontjes en ga maar door. Spreek uit ervaring ;)

Anoniem: 49627

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:13:
Wat ook kan is dat door dit geval de Magsafe iets scheef zat, en is gaan kortsluiten.
Highly unlikely. 'Weerstand' is het sleutelwoord ;)

• kamerplant
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Eiríkr schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:49:
[...]

Doet Apple ook bij iPods, batterijen, koptelefoontjes en ga maar door. Spreek uit ervaring ;)
Wat doe jij om dat voor elkaar te krijgen? :P

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-03 16:36
Zelf heb ik een Dell notebook, batterij moest omwille van zijn ontvlambaarheid, ook vervangen worden, Nieuwe batterij via UPS geleverd en oude kwamen ze later gratis ophalen.

Tegenwoordig wel veel voorvalllen met notebooks... als ik de reacties zo lees...

It's just a matter of time...

• Eiríkr
Datafeest schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:48:
[...]

Wat doe jij om dat voor elkaar te krijgen? :P
Ik heb veel Apple producten en loop al aardig wat jaartjes mee betreft het gebruik ervan :P

• vladje
Ik heb de laptop dan maar binnengebracht, gelukkig wou opa zijn auto even lenen, dus heb ik heel wat tijd bespaard. Ik heb het uiteindelijk gedaan omdat de contactpersoon van apple me vertelde dat dit gewoon de enige manier is om zo snel mogelijk opnieuw werkende te zijn. (ook al lijkt het me nog sneller om gewoon een nieuwe mbp op te sturen en dan de oude mee te nemen... :| , maar men wou enkel een power adaptor opsturen... :( ) Dat het hele verhaal nu maar gewoon opschiet!

BLU3_VV

• Slagroom
  • Laatst online: 11-04 21:11
Toen mijn MBP problemen had en vervangen moest worden heb ik mijn creditcard gegevens opgegeven. Zo hebben ze mij eerst een nieuwe MBP toegestuurd en een week later mijn oude MBP opgehaald. Kon ik de data mooi overzetten.

• Eiríkr
Slagroom schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:58:
Toen mijn MBP problemen had en vervangen moest worden heb ik mijn creditcard gegevens opgegeven. Zo hebben ze mij eerst een nieuwe MBP toegestuurd en een week later mijn oude MBP opgehaald. Kon ik de data mooi overzetten.
Bij een MacBook Pro? Dat doen ze normaal alleen bij het omruilen van onderdelen.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27
Ik zou hier in ieder niet akkoord mee gaan , wel een beetje makkelijk om te zeggen dat je hem maar moet laten repareren. Dan moet je hem ook nog gaan brengen ook. Nee , beetje slechte service vind ik dat . Voor hetzelfde geld was er brand uitgebroken . Dat moet toch niet kunnen. :)

• vladje
carfreak02 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:15:
Ik zou hier in ieder niet akkoord mee gaan , wel een beetje makkelijk om te zeggen dat je hem maar moet laten repareren. Dan moet je hem ook nog gaan brengen ook. Nee , beetje slechte service vind ik dat . Voor hetzelfde geld was er brand uitgebroken . Dat moet toch niet kunnen. :)
Ik denk er net hetzelfde over, ik ben dan ook van mening dat het nu maar snel opgelost moet zijn, voor de moeite wil ik best nog iets terug, anders gaat het idd een mailtje naar de pr van apple worden vrees ik!

[Voor 6% gewijzigd door vladje op 29-06-2007 11:08]

BLU3_VV

• nilski
vladje schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:08:
[...]

Ik denk er net hetzelfde over, ik ben dan ook van mening dat het nu maar snel opgelost moet zijn, voor de moeite wil ik best nog iets terug, anders gaat het idd een mailtje naar de pr van apple worden vrees ik!
Misschien kan je beter een mailtje naar een landelijke krant sturen met een link hiernaartoe :P
Dit is publiciteit waar Apple niet op zit te wachten, geloof me.. Ga maar na waar het toe heeft geleid toen de Dell laptop van die japanner in de fik vloog...
Kijk ook maar ff naar mijn topic hierover een tijdje terug.

[Voor 5% gewijzigd door nilski op 02-07-2007 16:44. Reden: linkje]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik vind het ronduit slecht dat Apple deze adapters met gebreken nooit terug heeft geroepen als bekend is dat deze kunnen smelten. Ik zou ook zeker geen genoegen nemen met "breng maar naar eer service provider", ik zou nog niet eens genoegen nemen met "er staat morgen een UPS meneer bij u voor de deur en deze ruilt hem om".

Ik zou gewoon lekker de publiciteit opzoeken, het is toch te gek voor woorden dat een fabrikant deze adapters niet bij voorbaat al terug roept. Je zal maar net niet thuis geweest zijn toen de adapter weg begon te smelten...

iRacing profiel

• vladje
nilski schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Misschien kan je beter een mailtje naar een landelijke krant sturen met een link hiernaartoe :P
Dit is publiciteit waar Apple niet op zit te wachten, geloof me.. Ga maar na waar het toe heeft geleid toen de Dell laptop van die japanner in de fik vloog...
Kijk ook maar ff naar mijn topic hierover een tijdje terug.
Reind schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:34:
Ik vind het ronduit slecht dat Apple deze adapters met gebreken nooit terug heeft geroepen als bekend is dat deze kunnen smelten. Ik zou ook zeker geen genoegen nemen met "breng maar naar eer service provider", ik zou nog niet eens genoegen nemen met "er staat morgen een UPS meneer bij u voor de deur en deze ruilt hem om".

Ik zou gewoon lekker de publiciteit opzoeken, het is toch te gek voor woorden dat een fabrikant deze adapters niet bij voorbaat al terug roept. Je zal maar net niet thuis geweest zijn toen de adapter weg begon te smelten...
Ergens heb je zeker gelijk, maar anderzijds vind ik dat je zo'n probleem niet mag uitbuiten zonder eerst aan Apple duidelijk te maken dat je niet vreest voor verdere stappen in bijvoorbeeld kranten, websites... Ik ga straks alvast een mailtje naar apple sturen.

BLU3_VV

• vladje
Deze namiddag heb ik dan toch maar een mail gestuurd naar pr-europe. Daar kreeg ik enkele minuten later al antwoord op dat ik ze eens mocht bellen in Ierland. Dat dan maar gedaan en kreeg ik ook een "executive relations" manager aan de lijn :) Na een kort gesprek werd ik weer doorverbonden met iemand die (opnieuw) een hele vragenlijst afloopt. Enkele voorbeelden: "Is the site open for investigation? Of Where is the power plug located? :o , maar al bij al waren ze zeker vriendelijk. Ik hoop alleen ten zeerste dat het iets gaat veranderen, want het lijkt erop dat het hele verhaal zich gewoon opnieuw voordoet, maar gewoon een niveautje hoger. Al bij al heb ik bijna een uur naar Ierland gebeld.

Wel een beetje tegenstrijdig vond ik dat men zei dat men voor zo'n geval hun eigen techniekers wilden laten kijken naar de zaak en niet diegene van een service point... Waarom sturen ze mij dan eerst naar daar? :? Want het eerste wat die manager nu ging doen is naar de winkel in Hasselt bellen en zeggen "not to touch that unit"...

Maandag bellen ze me terug met hopelijk een goed voorstel....

BLU3_VV

• kamerplant
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

:o
Ik ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen dan :P

Anoniem: 224775

Erg jammer dat dit gebeurt is, maar het gebeurt, kan bij ieder merk gebeuren, de één heeft goede ervaringen en de ander zo zijn slechte met bepaalde producten... Maar binnen no time heeft zo'n service center jou macbookje weer omgetoverd tot een mooi en shiny werk station.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 224775 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:30:
Erg jammer dat dit gebeurt is, maar het gebeurt, kan bij ieder merk gebeuren, de één heeft goede ervaringen en de ander zo zijn slechte met bepaalde producten... Maar binnen no time heeft zo'n service center jou macbookje weer omgetoverd tot een mooi en shiny werk station.
Het feit dat je naar een service provider word toegestuurd is alleen al te triest voor woorden.
Apple zou dit soort gevallen direct om moeten ruilen ipv laten repareren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224775 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:30:
Erg jammer dat dit gebeurt is, maar het gebeurt, kan bij ieder merk gebeuren
Nee dat kan niet bij ieder merk gebeuren want niet ieder merk heeft een magneet stekker. Het half contact maken van een stekker zorgt simpelweg voor een hoop weerstand. Bij een conventionele stekker is het vaak een kwestie van: "de stekker zit er wel of niet in". Dus dit is vrij apple/macbook specifiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 205470

Anoniem: 49627 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:37:
[...]
Nee dat kan niet bij ieder merk gebeuren want niet ieder merk heeft een magneet stekker. Het half contact maken van een stekker zorgt simpelweg voor een hoop weerstand. Bij een conventionele stekker is het vaak een kwestie van: "de stekker zit er wel of niet in". Dus dit is vrij apple/macbook specifiek.
Ook andere adapters kunnen plotseling vlam vatten. Zo heeft bij mijn oude Acer ook een adapter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Is het nu nog steeds niet opgelost?
Ik had een HP laptop die in de fix gevlogen was vorig jaar op kantoor, en binnen 2 dagen had ik een nieuwe HP laptop.
(op een laptop die nog 1 week garantie had :) )
Dit koste mij 1 telefoontje van 5 minuten:
"Dit is volgens mij de eerste HP die in de fix gevlogen is, ik verwacht niets anders dan een nieuwe laptop, bel mij maar terug wanneer jullie de oude komen ophalen, en wanneer ik de nieuwe krijg".

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 205470 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:00:
Ook andere adapters kunnen plotseling vlam vatten. Zo heeft bij mijn oude Acer ook een adapter
Ja ook blokken hout kunnen vlam vatten. Maar je begrijpt waarschijnlijk ook wel dat de magneet verbinding, die 'enkel' bij apple spul wordt gebruikt, vele malen gevoeliger is voor dergelijke problemen dan een conventionele stekker. Dus ja, het is gewoon een apple dingetje. "dat kan iedereen gebeuren" is dus behoorlijk naief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 49627 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:15:
[...]

Ja ook blokken hout kunnen vlam vatten. Maar je begrijpt waarschijnlijk ook wel dat de magneet verbinding, die 'enkel' bij apple spul wordt gebruikt, vele malen gevoeliger is voor dergelijke problemen dan een conventionele stekker. Dus ja, het is gewoon een apple dingetje. "dat kan iedereen gebeuren" is dus behoorlijk naief.
Voor een probleem dat zit in de kabel, en niet in de connector zelf, begrijp ik dat helemaal niet eigenlijk. Volgens mij heeft dit geval niets met de magneet te maken maar met de falende knikbeveiliging van de kabel.

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nilski
vladje schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:03:
[...]

[...]

Ergens heb je zeker gelijk, maar anderzijds vind ik dat je zo'n probleem niet mag uitbuiten zonder eerst aan Apple duidelijk te maken dat je niet vreest voor verdere stappen in bijvoorbeeld kranten, websites... Ik ga straks alvast een mailtje naar apple sturen.
Mijn ervaring met Apple is dat ze zich er graag makkelijk vanaf maken. (niet alleen Apple hoor)
Je hebt rechten als consument en dit is eigenlijk gewoon een gevaar voor alle eigenaren van zo'n magsafe!
Moeten we wachten tot er iemand levend verbrand alvorens er iets aan gedaan wordt?!
Als ze verstandig zijn bij Apple roepen ze alle magsafe adapters terug en vervangen ze deze met een veiliger type.. Da's mijn idee.
En ja, het zit 'm in de kabel. Dus zo moeilijk kan het niet zijn om te fixen, dikkere en stuggere kabel gebruiken misschien?

[Voor 7% gewijzigd door nilski op 02-07-2007 15:13]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik vind dit nogal verontrustend! Apple moet jou gewoon gelijk een nieuwe macbook pro naar keus aanbieden en onderzoeken waar dit probleem echt vandaan komt en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat het niet weer gebeurt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-04 22:57
nilski schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:11:
[...]

Mijn ervaring met Apple is dat ze zich er graag makkelijk vanaf maken. (niet alleen Apple hoor)
Je hebt rechten als consument en dit is eigenlijk gewoon een gevaar voor alle eigenaren van zo'n magsafe!
Moeten we wachten tot er iemand levend verbrand alvorens er iets aan gedaan wordt?!
Als ze verstandig zijn bij Apple roepen ze alle magsafe adapters terug en vervangen ze deze met een veiliger type.. Da's mijn idee.
En ja, het zit 'm in de kabel. Dus zo moeilijk kan het niet zijn om te fixen, dikkere en stuggere kabel gebruiken misschien?
Als je niet weet waar het probleem zit, waarom wil je dan direct over gaan op actie?

Ik noem maar iets.. stel je voor dat er ergens iets verkeerd is in het huis, waardoor het stopcontact niet goed werkt en er bv teveel stroom doorheen gaat (geen idee of het technisch mogelijk is, maar daar gaat het niet om), dan kan alles okee zijn met de magsafe en kan het dus helemaal Apple's schuld niet zijn.

Beetje duur om dan ineens alles terug te laten sturen en mensen iets nieuws te sturen, wanneer dat het probleem niet is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
vladje schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:58:
Maandag bellen ze me terug met hopelijk een goed voorstel....
Al wat gehoord? Ben erg benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:54
Eswip schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:33:
[...]

Als je niet weet waar het probleem zit, waarom wil je dan direct over gaan op actie?

Ik noem maar iets.. stel je voor dat er ergens iets verkeerd is in het huis, waardoor het stopcontact niet goed werkt en er bv teveel stroom doorheen gaat (geen idee of het technisch mogelijk is, maar daar gaat het niet om), dan kan alles okee zijn met de magsafe en kan het dus helemaal Apple's schuld niet zijn.

Beetje duur om dan ineens alles terug te laten sturen en mensen iets nieuws te sturen, wanneer dat het probleem niet is.
Als er al meerdere plaatjes te vinden zijn van verbrande magsafe's (zie oa http://www.appledefects.com/?cat=33 in dit topic) en ze hebben al meerdere mensen een andere kabel moeten toesturen, dan lijkt het me zeer sterk dat het nu ineens aan de stroomvoorziening in TS's huis ligt (of aan nog iets anders).

[Voor 5% gewijzigd door Quincy5 op 02-07-2007 16:06]

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je zou altijd nog de publiciteit kunnen zoeken met je verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Zpottr schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:36:
Voor een probleem dat zit in de kabel, en niet in de connector zelf, begrijp ik dat helemaal niet eigenlijk. Volgens mij heeft dit geval niets met de magneet te maken maar met de falende knikbeveiliging van de kabel.
Een zekering werkt door het simpele feit dat het de zwakste schakel is. Dat zwakste punt is klaarblijkelijk de knikbeveiliging. Maar dat wil echt nog helemaal niet zeggen dat daar het probleem zit. Overdreven veel vermogen door een verhoogde weerstand zorgt er dus voor dat het zwakste punt het begeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nilski
Eswip schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:33:
[...]

Het is een bekend euvel. Zoals hierboven genoemd is er gemnoeg over te vinden. Ik had hierover ook een topic.
Ik snap eerlijk gezegd jou niet. Heb je aandelen Apple gekocht ofzo? 8)7
Veiligheid boven alles zou ik denken. .of ben ik gek?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

goh ik ben echt benieuwd hoe dat ierland verhaal afloopt, als ik thuis kom ben ik na dat verhaal iedere keer blij als ik geen zwarte laptop heb :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nilski
Anoniem: 215679 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:28:
goh ik ben echt benieuwd hoe dat ierland verhaal afloopt, als ik thuis kom ben ik na dat verhaal iedere keer blij als ik geen zwarte laptop heb :P
he, ik wou juist een zwarte maar vond 'm te duur! :D

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 49627 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:13:
[...]
Een zekering werkt door het simpele feit dat het de zwakste schakel is. Dat zwakste punt is klaarblijkelijk de knikbeveiliging. Maar dat wil echt nog helemaal niet zeggen dat daar het probleem zit. Overdreven veel vermogen door een verhoogde weerstand zorgt er dus voor dat het zwakste punt het begeeft.
Ehh, nee sorry. Bij een te hoge weerstand elders in de keten (magnetische connector volgens jou) gaat er minder stroom lopen, niet meer. Daarom wordt de kans dat een geknikte kabel doorbrandt kleiner, niet groter, als er verderop nog een 'obstakel' zit.

Het enige deel dat warm zou moeten worden bij een te hoge weerstand in de MagSafe-verbinding is de MagSafe-verbinding zelf. En dat deel is hier niet in brand gevlogen.

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vladje
Ik heb vandaag dus opnieuw contact gehad met de executive manager, en deze vertelde mij dat de "engineers" niet geïntresseerd waren om deze laptop te onderzoeken, omdat volgens hun en de foto's de fout aan mij lag en niet aan Apple! Ze vertelde dat misschien de luchtopening wel afgesloten was door het laken en dit dan zorgde voor oververhitting van de laptop en dan van de magsafe :? ... Maar zelfs als dat het geval was, dan moet er toch ergens een zekering zijn om brandgevaar te vermijden lijkt me... Maar toch was ik volgens Apple de schuldige...

Nu zei de manager er wel meteen bij dat ze mij een nieuwe laptop op gingen sturen. Hiervoor stuurde hij me een contract op. Ik tekende het contract, omdat ik simpelweg een nieuwe laptop wil. Toch enkele remarkabele quotes van het contract.
...As a result of the issue you have experienced with your Apple MacBook Pro, in the interests of improving your customer experience and as a gesture of goodwill and not an admittance of any liability, we are prepared to offer you a MacBook...
...By accepting the offer you agree that all obligations regarding the MacBook Pro are settled. ...
Ik kan er zelf natuurlijk enkel maar gelukkig mee zijn, maar uiteindelijk is dit geen oplossing voor alle anderen die met een gevaarlijke magsafe werken. Het is een bekend probleem, en hetgene wat apple doet is mij beschuldigen van slecht gebruik (waarschijnlijk gedeeltelijk wel correct) maar uiteindelijk mag dit gebruik echt niet tot brand leiden en dus lijkt het voor mij toch een ontwerpfout.

BLU3_VV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 49627 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:15:
[...]

Onzin. Dit gaat om kortsluiting in de kabel, niet om hoe goed of niet de magnetische aantrekkingskracht werkt.

--

vladje: natuurlijk zijn ze niet geïnteresseerd het ding te onderzoeken. Dit probleem is al vaker voorgekomen, dus het is bekend. Dat contract klinkt vrij standaard voor een Amerikaans bedrijf.

[Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2007 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Dit is standaard beleid.
Op het moment dat ze dit erkennen als fout, krijgen ze ook claims.
Ik zou het tekenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 23:18

Swaptor

Java Apprentice

weeraanmelden schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:34:
Dit is standaard beleid.
Op het moment dat ze dit erkennen als fout, krijgen ze ook claims.
Ik zou het tekenen.
vladje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:32:
Ik tekende het contract, omdat ik simpelweg een nieuwe laptop wil.
Gefeliciteerd met je nieuwe laptop vladje!
Nu maar niet meer op je bed zetten... :9

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:57
Ik heb zo te zien nog zo'n oude magsafe. Kan ik dan op basis van verhalen een nieuwe vragen? Heb nu toch een raar gevoel om zonder toezicht dat ding erin te laten. Je weet maar nooit...

Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
Ik heb vandaag dus opnieuw contact gehad met de executive manager, en deze vertelde mij dat de "engineers" niet geïntresseerd waren om deze laptop te onderzoeken, omdat volgens hun en de foto's de fout aan mij lag en niet aan Apple! Ze vertelde dat misschien de luchtopening wel afgesloten was door het laken en dit dan zorgde voor oververhitting van de laptop en dan van de magsafe :? ... Maar zelfs als dat het geval was, dan moet er toch ergens een zekering zijn om brandgevaar te vermijden lijkt me... Maar toch was ik volgens Apple de schuldige...

Nu zei de manager er wel meteen bij dat ze mij een nieuwe laptop op gingen sturen. Hiervoor stuurde hij me een contract op. Ik tekende het contract, omdat ik simpelweg een nieuwe laptop wil. Toch enkele remarkabele quotes van het contract.

[...]

[...]

Ik kan er zelf natuurlijk enkel maar gelukkig mee zijn, maar uiteindelijk is dit geen oplossing voor alle anderen die met een gevaarlijke magsafe werken. Het is een bekend probleem, en hetgene wat apple doet is mij beschuldigen van slecht gebruik (waarschijnlijk gedeeltelijk wel correct) maar uiteindelijk mag dit gebruik echt niet tot brand leiden en dus lijkt het voor mij toch een ontwerpfout.
Ik zou dus niet tekenen alleen al vanuit princiepe, en contact zoeken met een consumentenprogramma. Je bent niet de enige en Apple doet wel erg makkelijk. Het feit dat een laptop te heet wordt omdat deze op een deken staat kan ik begrijpen. Dat het apparaat daardoor in brand vliegt mag niet kunnen, te heet = automatisch uitschakelen.

Dat de laptop heeft wordt kan nooit een verklaring zijn dat de MacSafe connector in brand vliegt. Heeft naar mijn mening niks maar dan ook niks met het feit te maken dat dat ding op een deken staat.

Mag ik vragen hoe je exuctive manager heet (begint zijn voornaam met een C en zijn achternaam met een S)? Zoja dan hebben we dezelfde.

[Voor 21% gewijzigd door tm030614 op 02-07-2007 18:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nilski
Sja, zo werkt het. Apple wil dat dit in de doofpot verdwijnt.
Heel begrijpelijk dat je eieren voor je geld kiest. Je hebt ook netjes gezegd dat je de Macbook op bed hebt gezet. Wat stom is natuurlijk. Dus je hebt wel deels schuld, al is het uit onwetendheid.
Toch zou hier werk van gemaakt moeten worden aangezien het gewoon gevaarlijk is en makkelijk te verhelpen door stuggere electriciteitskabel te gebruiken. Hopelijk gaan ze dat iig. verbeteren bij nieuwe modellen..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vladje
CyBeR schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:34:
[...]
vladje: natuurlijk zijn ze niet geïnteresseerd het ding te onderzoeken. Dit probleem is al vaker voorgekomen, dus het is bekend. Dat contract klinkt vrij standaard voor een Amerikaans bedrijf.
Het mag dan een bekend probleem zijn, ik vind echt niet dat Apple dan maar het recht heeft om de mensen die met de probleemgevallen rondlopen niet in te lichten of een oplossing te geven voor het mogelijk gevaar. Waarschijnlijk gaat hier echt pas aandacht aan gegeven worden wanneer er serieuse gevolgen zijn, zoals gewonden/doden... Dus ik blijf erbij dat dit echt geen oplossing biedt voor het grotere probleem dat zich achter mijn nietsbetekenend probleem zit. Het blijft een te gemakkelijke houding van Apple.
tm030614 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:04:
[...]

Ik zou dus niet tekenen alleen al vanuit princiepe, en contact zoeken met een consumentenprogramma. Je bent niet de enige en Apple doet wel erg makkelijk. Het feit dat een laptop te heet wordt omdat deze op een deken staat kan ik begrijpen. Dat het apparaat daardoor in brand vliegt mag niet kunnen, te heet = automatisch uitschakelen.

Dat de laptop heeft wordt kan nooit een verklaring zijn dat de MacSafe connector in brand vliegt. Heeft naar mijn mening niks maar dan ook niks met het feit te maken dat dat ding op een deken staat.

Mag ik vragen hoe je exuctive manager heet (begint zijn voornaam met een C en zijn achternaam met een S)? Zoja dan hebben we dezelfde.
Niet tekenen is geen laptop, die wil ik zo snel mogelijk. Ik heb het ding ook gewoon nodig. Maar zoals al gezegd is het grotere algemenere probleem van waarschijnlijk vele gebruikers niet van de baan.

En het is idd C.S., maar ik denk niet dat we de man iets kwalijk kunnen nemen, maar dat hij ook maar gestuurd wordt van bovenaf.

[Voor 3% gewijzigd door vladje op 02-07-2007 18:26]

BLU3_VV

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 143246

Feit is dat je getekend hebt en jij de boel dus niet meer via de media mag waarschuwen. Gelukkig telt dit forum meer members ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
vladje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:24:
En het is idd C.S., maar ik denk niet dat we de man iets kwalijk kunnen nemen, maar dat hij ook maar gestuurd wordt van bovenaf.
Ach hij is aanspreekpunt. Sorry maar kan niet gelukig worden van de manier waarop hij (Apple) de problemen van klanten oplost.

Als je naar een consumentenprogramma wil stappen, laat het me weten. Stap graag met je mee.

[Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 03-07-2007 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 143246 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:46:
Feit is dat je getekend hebt en jij de boel dus niet meer via de media mag waarschuwen. Gelukkig telt dit forum meer members ;)
Er staat volgens mij nergens dat hij niet naar de media mag. Hij heeft alleen "erkent" - voor zover een leek dat kan - dat zijn MacSafe connector verbrand is omdat de laptop op een deken stond.

Als je er werk van maakt, vraag ik me af wat de waarde is van het contract, als het er echt op aan komt. Immers Apple zet de klant met z'n rug tegen de muur "tekenen, of we vervangen je laptop niet". Niet mijn manier van zaken doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vladje
Ik mag als ik dat zou willen idd nog naar de media, maar het probleem is dat ik gewoon geen keuze had zonder dat ik daarvoor verdere procedures moet aangaan, Apple wil het idd gewoon in de doofpot steken en heeft daar naar mijn mening een vrij sluwe taktiek voor, om het maar geen omkopen te noemen...

BLU3_VV

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 123921

Sorry voor mijn late reactie (Rock werchter he!)

Ik heb eens een probleem gehad met mijn macbook pro en deze moest ik ook terugbrengen naar een apple reseller, terwijl ik hem via internet had besteld. Ik vond het een zeer slechte service. Ik moest tijd en moeite en geld erinstoppen om hun product dat een fout bevatte terug te brengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27
Toch netjes dat je een nieuwe aangeboden krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
carfreak02 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:36:
Niet meer dan normaal lijkt me... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vladje
carfreak02 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:36:
Lijkt mij nu ook wel het minimum nadat de laptop bijna zorgde voor het einde van mijn studentenkot...

BLU3_VV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 02:18
Toch enkele remarkabele quotes van het contract.

[...]

[...]
mwoah, zoals ik het zie staan klinkt het inderdaad meer als standaard legalese, het zal ze in een theoretische rechtszaal niet zoveel ondersteunen maar het is een manier om zichzelf in te dekken en tòch fatsoenlijke service te rekenen. vind ik niet meer dan logisch, eigenlijk. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

alienfruit

the alien you never expected

Ze mogen die MBP wel wat steviger maken. Ik zag vanochtend dat ik een deuk heb bij mijn DVI poort helemaal uit het niets. Mijn MBP is niet gevallen of andere ongein. Je zou haast denken dat de Apple winkel de deuk heeft gemaakt, aan de onderkant zat er ook al een deuk nadat ie gerepareerd was.

Ik mag hopen dat er een MBP komt met een sterkere behuizing later dit jaar of begin volgend jaar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:34
Op zich heeft apple volledig gelijk dat het je eigen schuld is. Je laptop op je bed laten liggen is natuurlijk niet zo slim. Volgens mij gaat dat vrijwel bij elke laptop op een gegeven moment fout. Het lijkt me ook dat zoiets ook in de gebruiksaanwijzing staat.

Ben ik nou de enige die het enorm keurig van Apple vind dat je toch een nieuwe macbook krijgt.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eiríkr
cornelisprul schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:50:
Op zich heeft apple volledig gelijk dat het je eigen schuld is. Je laptop op je bed laten liggen is natuurlijk niet zo slim. Volgens mij gaat dat vrijwel bij elke laptop op een gegeven moment fout. Het lijkt me ook dat zoiets ook in de gebruiksaanwijzing staat.

Ben ik nou de enige die het enorm keurig van Apple vind dat je toch een nieuwe macbook krijgt.
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens.
Apple vermeldt ook op de site dat de notebooks op een flat, stable surface moeten worden gebruikt. Niet op je lap en al helemaal niet op dekens. Je zoekt de problemen op door een notebook op dekens te leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Eiríkr schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:55:
[...]

Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens.
Apple vermeldt ook op de site dat de notebooks op een flat, stable surface moeten worden gebruikt. Niet op je lap en al helemaal niet op dekens. Je zoekt de problemen op door een notebook op dekens te leggen.
Onzin! Het euvel is niet gekomen omdat de Notebook op de dekens stond! Het is gebeurd omdat de adapter oid niet goed is!

Dat je de notebook niet op dekens moet gebruiken is irrelevant. Wat zou jij er trouwens van vinden dat wanneer jij door iemand aangereden wordt en jouw auto is totalloss en vervolgens zegt de verzekeringsmaatschappij dat je geen geld krijgt omdat je de gordel niet om had. Dat is namelijk irrelevant tov de schade aan je auto (want die schade was er anders ook wel geweest)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vladje
Sorry, maar om te beginnen was de laptop niet in gebruik, enkel aan het laden. Ten tweede is het een bekende fout dat de magsafe connector soms smelt en dit is helemaal onafhankelijk van op welk oppervlak je de computer gebruikt en dit en geen oververhitting in de laptop heeft de brand veroorzaakt. Het hoort echt niet dat een connector smelt, maar zelfs dan moet er gewoon ergens een veiligheid inzitten om brand te voorkomen. Ook was de laptop zelf absoluut niet warm na het vuur. Het is dus enkel een fout in de magsafe connector. Het ding is dat die magsafe connector blijkbaar niet tegen een gemakkelijk brandbaar ding mag liggen want als ie dan gaat smelten...

Het lijkt mij dan ook een absoluut minimum dat apple een nieuwe geeft en niet dat dit pas gebeurd na uren aan de telefoon gehangen te hebben! Dus er is zeker een service, of dit nu goede service is moet ieder voor zich uitmaken, maar ik vind dat er in zo'n geval toch wel wat beter met de klanten mag worden omgegaan.

Ik vraag me trouwens ook af of ik nu de enige ben die zijn macbook soms op zijn bed legt/gebruikt.

BLU3_VV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-03 07:15
Ik heb nog een oude MagSafe adapter die ook een kink in de kabel vertoont (pun intended). Helaas wist ik niet dat deze hiervoor vervangen werden en is mijn MBP al meer dan een jaar oud. Zodoende is mijn AppleCare al afgelopen.

Iemand een idee of ik hier nog een vervanging voor kan krijgen? Door verhalen zoals deze krijg je wel schik natuurlijk! :s

PSN: kiffgp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:52
Nop, hier geen macbook in bed.
Maar ik ken wel zat mensen die het doen.

inno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:34
vladje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:10:
Sorry, maar om te beginnen was de laptop niet in gebruik, enkel aan het laden. Ten tweede is het een bekende fout dat de magsafe connector soms smelt en dit is helemaal onafhankelijk van op welk oppervlak je de computer gebruikt en dit en geen oververhitting in de laptop heeft de brand veroorzaakt. Het hoort echt niet dat een connector smelt, maar zelfs dan moet er gewoon ergens een veiligheid inzitten om brand te voorkomen. Ook was de laptop zelf absoluut niet warm na het vuur. Het is dus enkel een fout in de magsafe connector. Het ding is dat die magsafe connector blijkbaar niet tegen een gemakkelijk brandbaar ding mag liggen want als ie dan gaat smelten...

Het lijkt mij dan ook een absoluut minimum dat apple een nieuwe geeft en niet dat dit pas gebeurd na uren aan de telefoon gehangen te hebben! Dus er is zeker een service, of dit nu goede service is moet ieder voor zich uitmaken, maar ik vind dat er in zo'n geval toch wel wat beter met de klanten mag worden omgegaan.

Ik vraag me trouwens ook af of ik nu de enige ben die zijn macbook soms op zijn bed legt/gebruikt.
Tja, of je macbook nu wel of niet aanstond (ook tijdens het laden worden bepaalde onderdelen knap warm) doet er feitelijk niet toe. Je hebt je macbook niet op de juiste manier gebruikt en toen is hij in brand gevlogen. Automatisch volgt hier uit dat dit in principe niet onder de garantie valt. Dat apple dit wel doet zou ik ze erg dankbaar voor zijn.

Het zou trouwens prima kunnen zijn dat je connector door je deken is scheefgedrukt waardoor hij is begonnen te vonken.

Of jij de enige bent die zijn macbook in bed gebruikt, geen idee. Ik zelf heb wel wat beters te doen in bed.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nilski
Van de http://i.dell.com/images/global/brand/ui/logo43.gif Dell site geplukt. Als je het mij vraagt is hetzelfde hier aan de hand; brandgevaar.

CPSC, Dell Announce Recall of Notebook Computer Batteries

Washington D.C., December 16, 2005
The U.S. Consumer Product Safety Commission, in cooperation with the firm named below, today announced a voluntary recall of the following consumer product. Consumers should stop using recalled products immediately unless otherwise instructed. (To access color photos of the following recalled products, see CPSC's Web site at www.cpsc.gov.)

Name of product: Dell Notebook Computer Batteries
Units: About 22,000 in the U.S.
Manufacturer/Distributor: Dell Inc., of Round Rock, Texas
Hazard: These batteries can overheat, which could pose a fire risk.
Incidents/Injuries: Dell has received three reports of batteries overheating. The incidents involved damage to a tabletop, a desktop, and minor damage to personal effects. No injuries have been reported.

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vladje
cornelisprul schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Tja, of je macbook nu wel of niet aanstond (ook tijdens het laden worden bepaalde onderdelen knap warm) doet er feitelijk niet toe. Je hebt je macbook niet op de juiste manier gebruikt en toen is hij in brand gevlogen. Automatisch volgt hier uit dat dit in principe niet onder de garantie valt. Dat apple dit wel doet zou ik ze erg dankbaar voor zijn.

Het zou trouwens prima kunnen zijn dat je connector door je deken is scheefgedrukt waardoor hij is begonnen te vonken.
Daar kan ik echt niet mee akkoord gaan, het is de magsafe connector die slecht is, er zijn voorbeelden genoeg van op het internet te vinden en indien deze gewoon goed was, dan was er geen brand.
Ook is de connector zeker niet scheefgedrukt, want het laken is echt zo dun dat het zeker geen druk kan uitoefenen op de connector.
nilski schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:10:
Van de [afbeelding] Dell site geplukt. Als je het mij vraagt is hetzelfde hier aan de hand; brandgevaar.

CPSC, Dell Announce Recall of Notebook Computer Batteries

Washington D.C., December 16, 2005
The U.S. Consumer Product Safety Commission, in cooperation with the firm named below, today announced a voluntary recall of the following consumer product. Consumers should stop using recalled products immediately unless otherwise instructed. (To access color photos of the following recalled products, see CPSC's Web site at www.cpsc.gov.)

Name of product: Dell Notebook Computer Batteries
Units: About 22,000 in the U.S.
Manufacturer/Distributor: Dell Inc., of Round Rock, Texas
Hazard: These batteries can overheat, which could pose a fire risk.
Incidents/Injuries: Dell has received three reports of batteries overheating. The incidents involved damage to a tabletop, a desktop, and minor damage to personal effects. No injuries have been reported.
Nee, dit is hier niet het geval, het is zeker niet de batterij die in brand gevlogen is, het is enkel de magsafe connector. Ook is de connector zeker niet scheefgedrukt, want het laken is echt zo dun dat het zeker geen druk kan uitoefenen op de connector.

[Voor 23% gewijzigd door vladje op 03-07-2007 15:57]

BLU3_VV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tm030614
cornelisprul schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Of jij de enige bent die zijn macbook in bed gebruikt, geen idee. Ik zelf heb wel wat beters te doen in bed.
In de handleiding staat dat je het apparaat niet mag gebruiken waneer deze op een kussen of ander zacht materiaal staat. Blz 64.

De TS geeft aan dat de laptop uit stond (gesloten deksel) dus word het apparaat ook niet gebruikt. Derhalve heeft dit niks te maken met het heet worden van de laptop, maar alles met een onveilige stekker. Daarbij, dat het ding zichzelf niet uitschakelt waneer het te heet wordt is helemaal achterlijk.

Ik heb nergens in de handleiding kunnen vinden dat het apparaat ten tijde van opladen niet op een zachte ondergrond mag staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nilski
vladje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:54:

[...]

Nee, dit is hier niet het geval, het is zeker niet de batterij die in brand gevlogen is, het is enkel de magsafe connector. Ook is de connector zeker niet scheefgedrukt, want het laken is echt zo dun dat het zeker geen druk kan uitoefenen op de connector.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de adapters met magsafe connector net zo goed brandgevaar opleveren als de accu's in genoemde Dell laptops..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee