Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus + rompslomp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

ik had even een vraagje...

Mijn vriendin had gister een berichtje op de msn waarna ze mooi op het linkje klikt ( lookatme.com), hierna werd een bestand geinstaleerd wat ze heeft geprobeerd te verwijderen.

later heeft ze pc maar uitgezet omdat msn raar bleef doen en ze et niet vertrouwde (ze snapte ook niet hoe ze virus scanner er over kon doen :S )

toen ik dus later de virus scanner er over haalde zei deze aan het eind dat ik diende te rebooten. Zo gevraagd.. zo gedaan.. na de reboot komt hij mooi bij het aanmeld scherm ik voer men Wachtwoord in.. en vervolgens doet ie niets meer dan mij naar het landschap van windows XP (standaard wallpaper) kijken..

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen..?? alsvast bedankt voor de reacties

De edit:

Wat heb ik gedaan om er zelf achter te komen.. ik kon uiteindelijk via die computer internetexplorer openen. dus heb via google gezocht naar gegevens om et op te lossen. (niets gevonden waar ik iets mee kon).
heb vervolgens bij symantec gekeken naar een oplossing maar ook daar kon ik niets vinden..
(vandaar dat ik nu bij mij thuis hier terecht kwam en men vraag hier plaats.)

Op mijn manier heb ik in het FAQ hier niet iets over kunnen vinden.. (ik kan op dit moment niet in haar computer dus ik kan niet in de regedit komen op mijn manier..)

verder ben ik niet heel erg extreem handig met dit soort problemen.. zodoende men magere beschrijving

Mijn vriendin heeft geen Hijack this op de pc.. dus ik heb geen gegevens

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 19:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start eens op in safemode en kijk of je vandaar uit de virusscan kan draaien.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 11:24

Beugelfles

I love rusty spoons

Lijkt wel of explorer niet wordt opgestart oid. Heb volgens mij zelf ook een keer iets dergelijks gehad op pc van mij ouders (na een format en reïnstal was het weg :> )

Ctrl+alt+del
Bestand uitvoeren
explorer.exe

[ Voor 11% gewijzigd door Beugelfles op 26-06-2007 19:14 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 10:46
welke virusscanner heb je?

ik heb die link ook een keer gehad van iemand op msn maar nod32 blokte hem gewoon dus verder geen last meer van gehad.
Maar het is wel een hele moeilijk om hem weg te krijgen want zels als de virusscanner hem verwijderd heeft bleef ik de melding krijgen bij bitdefender ( was op iemands anders syteem).

Verwijderd

Topicstarter
THx.. maar ben niet heel helder nu.. hoe start ik op in safe mode? (zal een Ohja antwoord zijn)

IK zal het explorer.exe verhaal even proberen.. ook even proberen...

en ze heeft Symantec virusscanner, snel uit men hoofd..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 19:03 ]

• Jazekerrrrr
op f8 drukken als je de pc opstart.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazekerrrrr op 26-06-2007 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zeg... Oh ja.. natuurlijk... :S

hoe heb je het verder verwijderd gekregen van die computer dan? of weet je dat niet meer?? ik zal dit ook even laten doen.. kijken of safe mode werkt..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erhm..

Hebben we daar een prachtig subforum genaamd Beveiliging & Virussen , en dan post je je topic daar niet... ;(

Nou ja, dan verhuizen we 'm wel. Lees wel even de Beveiliging en Virussen - FAQ en Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten door om de benodigde info verder aan te vullen want je huidige topicstart is nogal maatje S.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jazekerrrrr
nou bitdefender gaf wel aan waar het bestandje stond dus dat zou je ff moeten kijken of jou virusscanner dat ook aangeeft.
Waar het precies stond weet ik niet weer maar ik weet nog wel dat ik weergave van onzichtbare mappen moest aanvinken dat je die kon zien want het was goed weggestopt.
en ik zou ook aanraden om hitmanpro een keer in veilige modus te laten lopen.

Verwijderd

Frizzy,

Als ik je eerste berichtje lees is er meer aan de hand dan een enkel bestandje dat je zult moeten verwijderen. Het lijkt wel alsof je het MSN-virus hebt opgelopen, dat niet alleen je eigen PC besmet, maar ook de besmetting doorstuurt naar al je contacten. Ik hoop voor jou dat ik het verkeerd voor heb, maar een logje van HiJackThis zou hierover meer uitsluitsel kunnen geven. Maar probeer eerst al maar terug in safe mode op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even vragen af men men vriendin in de safe mode kan opstarten.. (ik woon helaas niet bij haar ;) en ze woont een kwartiertje weg.. dus als het haar lukt ga ik die kant op om hiJackthis te draaien.. en dan plaats ik dat hier..

volgens mij is het inderdaad het msn virus... heb je daar een oplossing voor?? (ze gaat eerst niet meer op msn.. )

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:29
Format eroverheen gooien. Je weet namelijk nooit 100% zeker dat het virus weg is.

Verwijderd

Topicstarter
@ Frankie pankie.. er staan nog wel wat waardevolle bestanden op... opleiding en werk dingen.. dus moet er eerst in zien te komen.. maar format lijkt mij ook niet verkeerd.. was iets wat ik zo ie zo zou adviseren inderdaad.. Thx

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Les 204: klik niet op linkjes in MSN ;)

Even offline (liefst met een cd zoals BartPE) een virusscan doen. Veiligste is ntrlk een format.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:13:
Les 204: klik niet op linkjes in MSN ;)
Inderdaad.. heb ik er ook wel even gezegd.. :P maar ze schrok al toen ik de pc aan zette en even boem zei.. dus die heb er les geleerd... :P maar ik ga die kant even op om te kijken of ik in safe mode kan komen.. en dan een offline scan kan maken.. en hijackthis kan instaleren..

Verwijderd

Is format soms een hobby van jullie ;) Er zijn - met wat geluk - nog wel enkele mogelijkheden voor je daar naartoe hoeft.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ja, format is een hobby.

Opruimen :)

Maar zonder gekheid, da's wel een erg goede manier om van dit soort ongein af te komen.
Tuurlijk zijn er ook andere, maar of TS dat voor mekaar krijgt is afwachten. (we zien wel hoe lang dit draadje gaat worden ;) )

Maar je zou TrendMicro Sysclean (uitleg met plaatjes) of zonder plaatjes kunnen proberen.

Abort, Retry, Quake ???

• Pcfreakske2000
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:01:
THx.. maar ben niet heel helder nu.. hoe start ik op in safe mode? (zal een Ohja antwoord zijn)

IK zal het explorer.exe verhaal even proberen.. ook even proberen...

en ze heeft Symantec virusscanner, snel uit men hoofd..
@Frizzy : Symantec ( Norton ) en Mcafee zijn de grootste rommel antivirus dat er bestaat.
Ik begrijp dan ook niet waarom mensen dat nog blijven kopen, maar ja ...

Bij mij komt Norton of Mcafee nooit meer op mijn computer.

Ikzelf gebruik nu Panda Internet Security 2007 en daar ben ik tevreden over.

Groetjes , Pcfreakske2000

Pagina: 1