Toon posts:

Audigy opname niveau

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb win xp met een Creative Audigy kaart.
Als ik mijn uitgang van mijn mengpaneel (behringer dx500 Main- en Zone uitgang) aansluit op mijn line-in (lijningang) van de geluidskaart kan ik opnenem, maar het geluidsniveau is abnormaal laag!
Ik heb dit al geboost met MP3Gain, maar volgens mij is dit niet normaal en moet het opname niveau toch ongeveer evenhoog liggen als wat er door de speakers komt op het moment van opnemen.
Ik heb alle instellingen van geluid en volumeregeling al op het max gezet, en bij opname is ingesteld ' wat men hoort'.
De kwaliteit van de kabels is ook goed.

Heeft er iemand een idee? Thanks.

Recording software: Adobe Audition en Audacity; beide geven zelfde resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 12:33 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Welke gebruik je nu, de main of de zone? Mijn Eurorack MX1602 van Behringer heeft een losse levelknop voor z'n Control Room out.

Weet je zeker dat je ook bij opname alles omhoog hebt gegooid? En zet "Wat men hoort" eens op Line In?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op het mengpaneel staan zowel de zone als de main op meer dan voldoende.
De main gaat naar de versterker, de zone naar de line-in. Deze uitgangen wisselen geeft zelfde resultaat..
In het lijstje van volumeregeling staat enkel: Wat met hoort, microfoon, TAD, S/PDIF en AUX.

Raar hoor :-s

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 15:35
Kijk bij die volume regeling onder opties -> eigenschappen en check of je daar nog meer kunt aanvinken (zowel onder afspelen als opnemen). Wellicht kun je meer vinden in de driver instellingen van de kaart (of wellicht heb je geen of de verkeerde drivers geïnstalleerd).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens bekijken, maar alle instellingen staan normaal goed en het zijn de juiste drivers. Echt om gek van te worden :-o
Zijn er nog mensen die via de line-in opnemen, en hoe is het geluid bij jullie ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heb het gechecked, ook bij geavanceerd en andere eigenschappen: alles staat op max. :-/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Laat eens een plaatje zien van wat je opgenomen hebt. screenshotje van Audacity ofzo?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Je moet het niet zetten op 'wat men hoort' maar op line in, en netjes 0 db uitsturen vanuit de mixer, vervolgens met line in schuif de volume regelen. Succes

Verwijderd

Topicstarter
De screenshot: muziek stond vrij luid. Merk op dat er geen pieken zijn :-/
http://img220.imageshack.us/my.php?image=screenshotvw2.jpg

Line-in staat niet in het lijstje, mss is ' wat men hoort' een andere naam hiervoor?

UPDATE: ik heb nu line-in kunnen selecteren, zelfde resultaat :-/
Als ik ' wat men hoort ' selecteer krijg ik het volledig omgekeerde effect! Wordt veel te hard opgenomen en kraakt aan alle kanten, zelfs met ZONE op 1/4de !

UPDATE2: Wat men hoort is geen optie, want dan neemt hij gewoon alles op wat afspeelt, dus ook als de fader vh mengpaneel volledig naar beneden staat....bij line-in werkt dit perfect, buiten dat het opnameniveau veel te laag is.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 12:09 ]

Pagina: 1