Nieuwe TV kopen, hoe maak je een besluit?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ga in de maand augustus verhuizen naar een leuke kamer in Groningen en ik wil daar ook een leuke TV hebben staan. Ik ga straks 6 weken full-time werken en zal ongeveer 2000 euro verdienen, dus genoeg geld voor een leuke TV.

Maar hoe kom je tot het uiteindelijke besluit? Er zijn zoveel TV's, zoveel verschillende winkels en op internet kan je ook nog bestellen. Het lijkt mij heel onverstandig om zomaar een winkel in te lopen met het doel een TV te kopen, hierdoor zal je waarschijnlijk een week later hetzelfde model voor 75% van de prijs vinden of een beter model voor ongeveer dezelfde prijs!

Maar zoals met alle aankopen maak je een lijst met eisen en een budget,

Eisen.
HD Ready.
Component.
Grote kijkhoek.
Hoog contrast.

Budget.
1600 euro.

Dan is er nog de keuze tussen een LCD of een Plasma scherm, het zijn allemaal lastige keuzes. Hebben jullie nog tips om tot een besluit te komen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zal bijna altijd wat later een beter model voor dezelfde prijs vinden. Zo werkt het nu eenmaal in die branche, net zoals bij computers (hoewel het daar meestal nog sneller gaat).

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja daar heb je wel gelijk in maar voordat ik opzoek ga naar een nieuwe config voor me pc kijk ik ook altijd of er nog andere veel snellere modellen uitkomen binnen een maand (of 2). Dat gaat een stuk makkelijker dan dat de te doen voor TV modellen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Hoe groot moet hij zijn? voor 1600 euro lijkt mij 42 inch wel passern.

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6
Samsung is altijd wel goed.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:31
MrVegeta schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:29:
Ik ga in de maand augustus verhuizen naar een leuke kamer in Groningen en ik wil daar ook een leuke TV hebben staan. Ik ga straks 6 weken full-time werken en zal ongeveer 2000 euro verdienen, dus genoeg geld voor een leuke TV.

Maar hoe kom je tot het uiteindelijke besluit? Er zijn zoveel TV's, zoveel verschillende winkels en op internet kan je ook nog bestellen. Het lijkt mij heel onverstandig om zomaar een winkel in te lopen met het doel een TV te kopen, hierdoor zal je waarschijnlijk een week later hetzelfde model voor 75% van de prijs vinden of een beter model voor ongeveer dezelfde prijs!

Maar zoals met alle aankopen maak je een lijst met eisen en een budget,

Eisen.
HD Ready.
Component.
Grote kijkhoek.
Hoog contrast.

Budget.
1600 euro.

Dan is er nog de keuze tussen een LCD of een Plasma scherm, het zijn allemaal lastige keuzes. Hebben jullie nog tips om tot een besluit te komen?
Wat wil je ??

TV kijken en films, dan zou ik haast zeggen Plasma.

Veel games xbox en zo... Dan haast LCD.

en voor de rest, lees het topic "[TV] Plasma of LCD aanschaffen?" effe door.

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 19:16
Betreffende de grote kijkhoek: je krijgt hiermee het beste resultaat met een plasma

Een fatsoenlijke HD Ready tv, mits je 42" wilt, is bijvoorbeeld een Panasonic TH-42PV70. Kost ongeveer 1400 euro

En voor de rest wat Simplyrulez zei, voor de modellen kijk even naar het Grote Panasonic topic (delen 2 en 3) en het Samsung LCD topic

[ Voor 25% gewijzigd door jkommeren op 26-06-2007 13:05 ]

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
koop gewoon de Panasonic 37PV70 of 42PV70 en hou minstens 600 euro in je zak (of spendeer die ook aan nog iets leuks).

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
1600-2000 euro voor een TV op studentenkamer??? Denk je dat je die vaak gaat gebruiken?

Weet je al in wat voor een huis je komt? Ik heb 6 jaar op kamers gezeten (Groningen!!) en nooit een TV op de kamer gehad..... er was altijd wel een huisgenoot thuis, iemand in de GK (gemeenschappelijke kamer) of de kroeg was open :)

Ik snap wel dat je een TV wilt hoor! Maar vooral de inbraakgevoeligheid ligt nogal hoog, dus zou het eerder in de 800-1000 euro range houden. 32" of zelfs 28" (Krijg je een grote kamer? Hoever van de TV zit je?)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Je moet wel goed lezen, er staat dat hij naar een leuke kamer gaat in groningen...
Niet dat hij naar een studenten kamer gaat (wat het misschien wel is hoor.. lol)

En hij gaat werken, dus niet studeren....

Heb zelf een samsung LE32R81B (lcd, ~82 cm) heel blij mee! Heeft component ingang, = hd-ready, heeft kijkhoek van 178 graden en is verkrijgbaar voor bijna de helft van jouw budget, dus je zou nog een groter model kunnen nemen, maar de vraag is, hoe ver zit je van je scherm af, enfin deze dingen kan je allemaal op andere plaatsen hier vinden.

succes

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 19:16
Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:26:
1600-2000 euro voor een TV op studentenkamer??? Denk je dat je die vaak gaat gebruiken?

Weet je al in wat voor een huis je komt? Ik heb 6 jaar op kamers gezeten (Groningen!!) en nooit een TV op de kamer gehad..... er was altijd wel een huisgenoot thuis, iemand in de GK (gemeenschappelijke kamer) of de kroeg was open :)

Ik snap wel dat je een TV wilt hoor! Maar vooral de inbraakgevoeligheid ligt nogal hoog, dus zou het eerder in de 800-1000 euro range houden. 32" of zelfs 28" (Krijg je een grote kamer? Hoever van de TV zit je?)
Ik woon in een studentenhuis, 2 kamers (1 van 14 m2 en een van 6) in die van 14 hangt nu een 42" plasma wat al gauw een 50" gaat worden. Iedereen komt altijd bij mij een film kijken (goh wat vreemd) en zij nemen het bier mee! :+

Verwijderd

Op GoT zijn we niet zo gediend van ' wat-moet-ik-kopen" topics. Uit je topicstart blijkt niet echt dat je zelf al wat moeite hebt gedaan om het een en ander uit te vogelen. Het beste is naar de winkel gaan, kijken welke TV's je bevallen kwa beeld, die type nummers op te schrijven/onthouden en dan hier in 1 van de talloze topics kijken wat de ervaringen zijn. Voor de keuze Plasma of LCD verwijs ik je naar:

[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Ook in de pricewatch zijn reviews te vinden van tv's. Als je bang bent een verouderd model te kopen kan je altijd op de websites van de fabrikanten kijken naar de huidige modellen reeks, en hier de topics volgen over de nieuwe modellen (oa. Panasonic Plasma's en de nieuwe Phillips series alsmede het Samsung topic)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.