Laatst gaf mijn Windows XP er de brui aan na installatie van een gros aan Windows updates (lang niet gebruikt), zelfs het Windows scherm kwam bij opstarten niet eens meer in beeld. Dus ik zoeken naar de (Lenten) recovery disc, niet te vinden, waarschijnlijk ooit verloren gegaan bij een grote opruiming. Aangezien die pc toch niet veel werd gebruikt maar eens Linux proberen. Ubuntu live cd opgestart, installatie opgestart, maar hij hangt nu al 2 uur lang op 5% al zeggende "Creating ext3 file system.... (...)" zonder processoractiviteit behalve dan voor de system monitor.
Ik had de HD niet geformatteerd, aangezien MS-DOS ook al niet eens cd c:\ accepteerde, laat staan wilde formatteren. Zou het mogelijk zijn dat niet alleen Windows, maar ook de HD defect is? Voor het opstarten van het OS wordt de schijf wel herkend. Hopelijk weet iemand wat ik fout doe?
Ik had de HD niet geformatteerd, aangezien MS-DOS ook al niet eens cd c:\ accepteerde, laat staan wilde formatteren. Zou het mogelijk zijn dat niet alleen Windows, maar ook de HD defect is? Voor het opstarten van het OS wordt de schijf wel herkend. Hopelijk weet iemand wat ik fout doe?