Specs:
- CPU: AMD Athlon (tm) 1,15 Ghz
- HDD's: Maxtor 54098U8 (40 Gb) en een ST 320413A (20 Gb)
- Mobo: VIA K7pt266 pro2
- Geheugen: 512 Mb DDR Ram
- Videokaart: NVIDIA GeForce4 MX 460
Na aanleiding van mijn vorige topic: Opstartprobleem PC
Ik heb de pc al geprobeerd met een andere (betere) voeding, doch dit maakte niks uit: op dat moment startte de pc net zo min op.
Ook heb ik nu gezocht op de troubleshooters doch heb niks specifieks kunnen vinden.
Om nog even te reageren op deze suggestie:
EDIT: Oh ja. Een keer dat de pc niet wilde opstarten hoorde ik telkens drie kortere piepjes van het moederbord (piep - piep - piep piep - piep - piep etc).
P.S. Ik hoop dat mijn topic nu wel wat beter voldoet aan de vereisten van tweakers. Bij voorbaat dank voor hulp.
- CPU: AMD Athlon (tm) 1,15 Ghz
- HDD's: Maxtor 54098U8 (40 Gb) en een ST 320413A (20 Gb)
- Mobo: VIA K7pt266 pro2
- Geheugen: 512 Mb DDR Ram
- Videokaart: NVIDIA GeForce4 MX 460
Na aanleiding van mijn vorige topic: Opstartprobleem PC
Ondertussen blijven dezelde problemen zich voordoen, het is echter niet erger geworden, lijkt zelfs alsof het minder is. Vandaag nog helemaal geen problemen gehad zelfs. Een nieuwe pc komt er aan doch ik zou willen weten wat er met deze aan de hand is, wellicht kan ik m blijven gebruiken.Gegroet mensen,
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn pc, met name bij het opstarten. Zo gebeurt het telkens dat ik wanneer ik op de aanknop druk, de pc wel aan gaat (de fans zijn te horen en het lampje dat aangeeft dat ie aanstaat gaat branden), maar dat ie verder niet opstart. Het beeld blijft zwart en er is verder geen geluid te horen van een opstartende computer. Er gebeurt verder dus niks, totdat ik op de reset knop druk en mag hopen dat ie dan wel opstart. Het probleem lijkt te verergeren: daarnet moest ik 6 keer op de reset knop drukken alvorens ik mijn pc kon gebruiken.
Daarnaast is het nu drie keer voorgekomen dat terwijl de pc gewoon aanstond, het ding uit zichzelf naar het stadium van 'aanstaan maar verder niks doen' schakelt. Alsof ie zichzelf opnieuw opstart, maar dan gebeurt er verder niks. Precies zoals wanneer hij niks doen als ik m wil aan doen.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Bij voorbaat dank voor hulp!
Ik heb de pc al geprobeerd met een andere (betere) voeding, doch dit maakte niks uit: op dat moment startte de pc net zo min op.
Ook heb ik nu gezocht op de troubleshooters doch heb niks specifieks kunnen vinden.
Om nog even te reageren op deze suggestie:
Ik had me vergist: ik heb dus geen MSI moederbord. Ook zie ik op mijn moederbord niks aan die 'elco's'.Heb je toevallig een MSI moederboard ? Bekijk zowieso de elco's maar eens van het moederboard dat je hebt, grote kans dat er elco's defect zijn ! Btw elco's zijn van die recht opstaande potjes op je moederboard, als ze bol staan of er zit een rare substantie bovenop de potjes, dan zijn ze defect !
EDIT: Oh ja. Een keer dat de pc niet wilde opstarten hoorde ik telkens drie kortere piepjes van het moederbord (piep - piep - piep piep - piep - piep etc).
P.S. Ik hoop dat mijn topic nu wel wat beter voldoet aan de vereisten van tweakers. Bij voorbaat dank voor hulp.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 18:54 ]