Toon posts:

Opstartprobleem PC

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet mensen,

Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn pc, met name bij het opstarten. Zo gebeurt het telkens dat ik wanneer ik op de aanknop druk, de pc wel aan gaat (de fans zijn te horen en het lampje dat aangeeft dat ie aanstaat gaat branden), maar dat ie verder niet opstart. Het beeld blijft zwart en er is verder geen geluid te horen van een opstartende computer. Er gebeurt verder dus niks, totdat ik op de reset knop druk en mag hopen dat ie dan wel opstart. Het probleem lijkt te verergeren: daarnet moest ik 6 keer op de reset knop drukken alvorens ik mijn pc kon gebruiken.

Daarnaast is het nu drie keer voorgekomen dat terwijl de pc gewoon aanstond, het ding uit zichzelf naar het stadium van 'aanstaan maar verder niks doen' schakelt. Alsof ie zichzelf opnieuw opstart, maar dan gebeurt er verder niks. Precies zoals wanneer hij niks doen als ik m wil aan doen.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Bij voorbaat dank voor hulp!

Mvg Michiel

Verwijderd

neem de hangen en wurgen opstart hulp eens door. En post de details, dus welk mobo heb je welke cpu welke GPU welk geheugen enz.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Om te beginnen zou je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door kunnen nemen.
Vermeld verder bij het openen van een topic je volledige specs conform het PMG Beleid.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het volgens de regels van dit forum ietwat beperkt geformuleerde topic. Ik zal eens goed zoeken naar de specs. In ieder geval kan ik al wel vertellen dat ik een nogal oud systeem heb. Het bestaat uit oudere onderdelen (tot 6 jaar oud) waarmee ik zelf een pc heb gebouwd. Overigens werkte het systeem altijd zeer goed.

Heb er overigens iemand met vrij veel verstand over gesproken, die denkt dat het of (1) de voeding is die moet worden vervangen, dan wel het moederbord. Ik zal maar eens beginnen met de voeding te vervangen en dan kijken of het probleem zich nog steeds voor doet.

Bedankt iig voor de reacties tot nog toe.

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Heb je toevallig een MSI moederboard ? Bekijk zowieso de elco's maar eens van het moederboard dat je hebt, grote kans dat er elco's defect zijn ! Btw elco's zijn van die recht opstaande potjes op je moederboard, als ze bol staan of er zit een rare substantie bovenop de potjes, dan zijn ze defect !

FiXxXeR

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Ik heb hetzelfde gehad met een MSI mobo, gelukkig was het bij mij de voeding die het probleem gaf bij 'koude' boots. Probeer eens een andere voeding, controleer je moederbord op defecten zoals hierboven staan als voorbeeld, start met een enkel rammetje en probeer het even zonder te veel randapparatuur aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Mathizsias op 21-06-2007 12:20 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kan je er geen oude pc naast zetten om onderdelen uit te wisselen?

Verwijderd

Topicstarter
He inderdaad ik heb een MSI mobo. Zal eens goed kijken naar die 'elco's'. Bedankt voor de tips.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Dit schiet niet echt op zo, zonder dat je de specs van je pc of iets anders wat er voor zou kunnen zorgen dat je medegotters structureel kunnen helpen :o

Lees PMG Beleid eens door om te zien wat we verwachten van een topicstart in PMG. Dit topic heeft een dermate slechte topicstart dat ik hem dicht doe.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.