Toon posts:

Kliko boombox?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is misschien een wat rare vraag maar ik zou jullie willen vragen om mee te denken in het maken van een afvalkliko als een soort muziekinstallatie. Het zou een soort variant moeten worden op deze:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/8729/klikofc6.jpg

Echter, we pogen om er een goedkopere versie van te maken, voor eigen gebruik. Ik zou jullie graag vragen om wat specificaties op te noemen over wat er in zou moeten komen, zoals accu, versterker etc. Misschien ook nog wat technische gegevens erbij als dat handig is. Op die manier kunnen we ook een beetje gaan kijken hoe duur dat dan ongeveer zou moeten worden.

Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij is die kliko eigendom van de gemeente dus wat jij wil mag eigenlijk helemaal niet :P

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mja gaat nie echt goed werken, zo'n kliko is veel te dunwandig en niet stevig genoeg, zal nooit strak geluid uitkomen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk gewoon in dit topic voor inspiratie. Basicly heb je het zelfde spul nodig, alleen verpak je het anders. Voor al je vragen kun je dus ook daar terecht :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok voodooless, daar had ik nog niet gekeken sorry :) Er worden gewoon kliko's aangeboden op diverse sites en die staan er al tijden op, dus blijkbaar vindt niemand het erg. We kwamen dit ding tegen bij een evenementenbedrijf, we waren daar aan het beachvolleyballen en deze kliko stond daar dus ook. Er kwam wel degelijk goed geluid uit, het was precies zoéén als op het plaatje.

Verwijderd

meschien idee om de wanden wat te verstevigen van binne met wat houten platen? zover ik weet is een kliko niet zo super stevig ;)

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

2 tipjes mijnerzijds :)

1. de speakers hoger zetten om ze te beschermen tegen water, zand etc.
2. plak de binnenkant vol met loodbitumen, dat dempt trillingen heel erg goed. (www.akoestiekwinkel.nl)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Tinus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:03:
2 tipjes mijnerzijds :)

1. de speakers hoger zetten om ze te beschermen tegen water, zand etc.
2. plak de binnenkant vol met loodbitumen, dat dempt trillingen heel erg goed. (www.akoestiekwinkel.nl)
zou ook iets van een grill maken voor de sub enzo.. voor het geval dat het hele geval is omvalt. of dat je lekker aan het voetballen bent en een scheve er opeens de bal in 1 van de speakers schiet..

denk wel dat het lekker laag zal kunnen.. grote klankkast :P

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha ja dat moet wel goed zitten inderdaad :P ik zit te twijfelen tussen:

* Autoradio inbouwen, dan zonder versterker
* Versterker inbouwen, maar dan een MP3 speler aansluiten als input

Heeft iemand hier een mening over?

Verwijderd

een simpel auto stereo versterkertje en dan 2 midden en hoge bereik speakers en 1 sub erop. en als input een ipod/mp3 speler ;) denk dat dat het goedkoopste is.

Maar mij niet blind geloven want ik ben geen audiofiel en heb er ook niet super veel verstand van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
haha alle tips en adviezen zijn welkom natuurlijk :) ik denk niet dat de versterker stereo hoeft te zijn omdat al het geluid toch uit 1 punt komt? dat van de versterker lijkt me ook inderdaad beter, de marquant van 20 euro is een veelgenoemde en is klein, past makkelijk. Dan heb ik nog een accu nodig, marktplaats of iemand van hier waarschijnlijk, + een oplader.. speakers haal ik gewoon uit boxen van de kringloop, moet te doen zijn, en zeer goedkoop. Mis ik iets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:21:
haha alle tips en adviezen zijn welkom natuurlijk :) ik denk niet dat de versterker stereo hoeft te zijn omdat al het geluid toch uit 1 punt komt? dat van de versterker lijkt me ook inderdaad beter, de marquant van 20 euro is een veelgenoemde en is klein, past makkelijk. Dan heb ik nog een accu nodig, marktplaats of iemand van hier waarschijnlijk, + een oplader.. speakers haal ik gewoon uit boxen van de kringloop, moet te doen zijn, en zeer goedkoop. Mis ik iets?
de mp3 speler ;) en de kabels :) en meschien het gereedschap om alles in elkaar te zetten?

trouwens ook overnagedacht..dat je in de kliko moet gaan zitten zitten om alle aan te sluiten en te monteren enzo ;) een kratradio is klein en kan je met je armen in.. een kliko is paar maatjes groter ^^

Verwijderd

Topicstarter
Het plan is inderdaad veranderd naar een kratradio vanwege zijn vele voordelen, waar jij er net één van noemde. De kabels moet niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik? Wat voor kabels heb ik dan nog nodig? Van versterker naar speakers en van accu naar versterker?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:30:
Het plan is inderdaad veranderd naar een kratradio vanwege zijn vele voordelen, waar jij er net één van noemde. De kabels moet niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik? Wat voor kabels heb ik dan nog nodig? Van versterker naar speakers en van accu naar versterker?
En van bron(bijv mp3-speler) naar versterker.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heracles weet jij misschien of je een microfoon ook op een versterker aan zou kunnen sluiten?

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@ floopske, ja dat kan :)

Edit: oops verkeerde draadje ^^

[ Voor 90% gewijzigd door A.Kebab op 12-08-2007 11:28 ]

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik weet niet hoeveel speakers je erin wilt gaan zetten, maar als je in iedergeval laag geluid wil zou ik er dempspul inproppen...

Gebruik in iedergeval niet meer dan 200 watt, is zinloos, want de klankkast versterk genoeg ;)

Twitter Flickr

Pagina: 1