problemen Asus 1950pro 256mb PCI-E

Pagina: 1
Acties:

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11-2025

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Sinds een week vertoond mijn Ati Radeon 1950pro 256mb PCI-E kuren. Ik heb het crashtopic doorgelezen maar ben er eigenlijk van overtuigd dat het probleem daar niet ligt. Mijn kaart heeft 3 maanden lang goed gefunctioneerd maar vertoond kuren sinds ik voor het eerste de 7.5 drivers installeerde.

Nadat ik 7.5 had geinstalleerd start ik de computer opnieuw op maar het scherm schiet dan tijdens het laden van Windows XP home op standby. Meerdere malen opnieuw opgestart (reset) en ook de stroom er een tijdje afgehad maar dat hielp allemaal niet. Toen heb ik de 1950pro verwijderd en heb ik het scherm aangesloten op de onboard kaart. Opstarten lukt dan gewoon en met driver cleaner alle Ati drivers verwijderd. 1950 er weer in, pc opgestart, Catalyst 7.4 weer gedownload en geinstalleerd. Het probleem leek opgelost... Maar niets is minder waar.

Als ik een game opstart geeft hij een zwart beeld met de teksten van het menu in een verkeerd lettertype. Opnieuw installeren helpt niet en het maakt ook niet uit of ik de games in de partitie waar Windows opstaat installeer of op de andere partitie. Ik heb al meerdere malen geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, 7.5 nog eens geprobeerd (springt weer op standby) maar dat helpt allemaal niet. Hieronder even wat info:

Moederbord: MSI 945GM3-F
Processor: Core2Duo E4300 boxed cooler
Grafische kaart: Asus 1950pro 256mb PCI-E
RAM geheugen: 2048mb DDR2 664mhz Kingston dual-channel
Harde schijf: 160gb Seagate Barracuda 7200.9 8mb
Kast: CoolerMaster Stacker 830, 9x 120mm fan (alle temperaturen zijn mooi laag)
Voeding: Asus A-55GA 550 Watt

Als jullie meer moeten weten hoor ik het wel

Alvast bedankt!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
een schopje, het is echt een heel irritant probleem. Een aantal games die moeilijk doen:

- Gothic 3 (zowel hele spel als demo)
- Two Worlds
- Counterstrike Source

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Niet bedoeld als topic-kaping:
Probleem met x1950GT 512mb
Heb hetzelfde probleem... Ik ga nu de 7.4-drivers proberen te installeren zoals je zei.

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
hump de bump