Ik heb sinds kort een nieuwe PC (in onderdelen) besteld. Nu heb ik alles geinstalleerd, Windows XP en alle drivers. De computer deed het goed voor 2 dagen, maar ik startte hem vanmorgen op en nadat ik het laadscherm van Windows XP gekregen had sprong mijn scherm op het "no signal"-testscherm. Zelfs na een aantal keer proberen opnieuw op te starten bleef ik hetzelfde probleem krijgen.Samenvatting voor wie niet het hele topic wil lezen:
- Zonder drivers wél signaal op DVI.
- x1950GT 512MB geeft geen beeld meer op DVI na Windows-laadscherm.
- DVI niet selecteerbaar in de Catalyst-opties.
- DVI niet selecteerbaar in Omega-opties.
- Geeft wel beeld op VGA en LCD wordt op VGA gedetecteerd.
- Scherm (DVI) wordt gedetecteerd op andere PC en werkt goed.
- Scherm wordt gedecteerd als 'standaardbeeldscherm' en bij de eigenschappen kan _niks_ veranderd worden (refreshrate/drivers/etc.)
Wat ik heb geprobeerd:
- Drivers volledig verwijderen (driver-cleaner) en ATi-removal tool.
- Oudere drivers (die op de CD die meegeleverd staan) geprobeerd.
- BIOS reset van moederbord.
- Safe Mode (met VGA geactiveerd) -> beeld op zowel VGA als DVI-uitgang.
- Windows XP herinstallatie (na format): resultaat: beeld! maar: na installatie drivers herstart -> geen beeld
Vervolgens heb ik geprobeerd Windows XP opnieuw te installeren en alles ging goed en wel. Echter nadat ik de drivers voor de videokaart installeer en de computer opnieuw opstart (hier wordt naar gevraagd door het installatieprogramma) krijg ik weer hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik geprobeerd de videokaart in een ander PCI-Express slot te doen. De eerste keer dat ik opstart krijg ik beeld in Windows XP, maar dit komt omdat hij dan nog de standaard driver ( vga.dll) gebruikt in plaats van de ATi-driver (atiiiexx.dll). Vanaf het moment dat ik dan herstart krijg ik weer het bekende probleem (geen signaal van de videokaart).
Ik denk dat het een probleem is met de videokaart. Heeft iemand van jullie de oplossing? Of lijkt dit op een kapotte videokaart?
Corrupte drivers kunnen het i.i.g. niet zijn, want ik heb Windows XP zojuist voor de 3e (!) keer opnieuw geinstalleerd (full format) met schone drivers, en krijg na de eerste boot (met de nieuwe drivers dus) weer hetzelfde (no-signal scherm).
Bios niet up to date? Lijkt me ook sterk, aangezien het systeem eerst als een zonnetje liep!
Ik kan niet met een andere videokaart testen aangezien ik geen andere PCI-express videokaart heb...
Heeft iemand dit al ooit eerder gehad? Zoja, hoe heb je het opgelost?
Ik heb ongeveer hetzelfde bericht hier gestuurd naar het postorder bedrijf waar ik de videokaart (en de rest van de onderdelen) besteld heb en zij zeggen dat ik de nieuwste drivers moet proberen en het nieuwste bios.
Specs:
ECS KA3 MVP (mamabord)
480W voeding (lijkt me sterk dat dat te weinig is? het werkte eerst gewoon goed)
CPU AM2 AMD Athlon64 X2 5200 2.6GHz
RAM 1024MB DDRII/800 Kingston x2
XpertVision ATI X1950GT Super 512MB
edit:
\[9800Pro] geen beeld meer na installatie driver
Misschien een interessant topic, ga dit nu proberen (refreshrate)
[ Voor 19% gewijzigd door kwaza op 22-06-2007 10:35 . Reden: vieze typo: zei->zij ]
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!