Toon posts:

Advies gewenst voor aankoop flat screen monitor voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om mijn 17" CRT te vervangen door een flatscreen om volgende redenen:

* plaatsbesparing
* ergonomie : ik heb nekklachten
* aangenaam voor de PC zitten - beeldkwaliteit

Nu had ik graag advies van jullie omtrent dit; dit zijn de specs waaraan de monitor moet voldoen:

1. Ik zou zitten op 70 cm van het scherm; hoe groot neem ik dan best?

2. Mijn PC gebruik is nu vnl desktop (surf / email / chat), maar als Diablo 3 uitkomt, moet dit scherm uiterst geschikt zijn om superieure beelden weer te geven.

3. Duurzaamheid, scherm zou toch moeten een 10-tal jaar meegaan

4. Merk : kwaliteit. punt.

5. Prijs : niet duurder dan 300€; geen super high end is nodig. Ik dacht zoiets 200 a 250 wil ik er wel aan uitgeven.

6. Widescreen of niet ? Wat is jullie advies?

7. Zouden jullie zo'n monitor 2de hands (durven) kopen? waarom (niet)?

8. Interface: VGA , DVI, en USB zou gemakkelijk zijn. (niet noodzakelijk), geen speakers , maar mag wel.

9. In de hoogte verstelbaar voor de ergonomie

Dus graag van jullie:

A. Alle tips en adviezen die jullie mij kunnen geven adhv bovenstaande vragenlijst.

B. Welke monitor hebben jullie en waarom? Welke monitor zouden jullie willen hebben en waarom?

C. Waar kan ik het voordeligste een monitor kopen..

Thx !!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
6..

Kijk even welke applicaties je gebruikt, office applicaties gaan nog steeds prima met 4:3, maar sommige applicaties hebben weer extra toolbars die je in de zijkant kunt zetten.. Plus dat het een stukje persoonlijke smaak is.. Heb zelf nu nog een 4:3 scherm maar hier komt een 16:10 scherm bij..

C. Kijk even in de pricewatch, staan heel veel artikelen netjes in categorie gesorteerd..

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 25-06-2007 13:40 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zit zelf ook een behoorlijke afstand van me scherm, maar of ik nou 17" of 20" heb maakt nix uit. De native resolutie verandert namelijk ook. Als je niet voor widescreen gaat is de Samsung 203b (20 Inch) wellicht interresant, deze heeft alleen geen usb. Je kan hem pivoteren en in hoogte verstellen. Heb dit scherm zelf ook.

Voor de vraag waar je de monitor heb voordeligste kunt kopen: http://pricewatch.tweakers.net/ ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Komt even bij dat je verkeerde terminalogie gebruikt. "Flatscreen" hoeft absoluut geen TFT te zijn, de betere CRTs van de laatste 5 jaar zijn dat ook. Maar hoe dan ook, van een Tweaker verwachten we dat hij zelf z'n eisen kan opstellen en mbv reviews en ervaringen van anderen in staat is te kiezen wat hij moet kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.