Weg met die lelijke standaard. Ik heb er overigens zelf wel een soort van beugel voor gemaakt, super simpel eigenlijk.
Kun je voor mij wat preciezer zijn. Ik heb de set eregisteren gekocht (ook bij MM terwijl het niet mijn zaak is, maarja, scheelde 40 euro met alternate).Xoverride schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:59:
Hij doet het weer voor 100% en ik heb hem nu ook aan de muur hangen.
Weg met die lelijke standaard. Ik heb er overigens zelf wel een soort van beugel voor gemaakt, super simpel eigenlijk.
De poten zijn gewoon te groot. Dat wist ik van te voren, maar ik zoek dus een goede oplossing om daar vanaf te zijn. Nu is speaker en de standaard een geheel, maar van elkaar los te maken door twee schroeven. Aan de speakers zitten twee bevestigingsgaten om aan de muur te hangen, maar dan kun je ze natuurlijk niet in een hoek zetten.
Daarnaast wil ik eigenlijk de speakerkabels kwijt en niet langs mijn muur laten lopen. Ik heb de nodige handelingen uit moeten voeren, om veeeeeeeeeel kabels voor mijn pc/tv/e.d. in de muur weg te werken, zodat je niets ziet, maar om dan speakerdraden te zien langs de muur naar mijn plinten vind ik alles behalve netjes.
Ik had dus eigenlijk het idee om de onderkant van de speaker (de standaard zegmaar) eraan te hangen en de onderkant op de hoogte van de plint aan de muur te monteren, zodat de kabels netjes weggewerkt middels een beugel aan de onderkant van de steun. Evenzo voor de unit.
Heb jij de beugels op deze manier gemonteerd of heb je de speakers opgehangen aan de haken en de unit ook aan zijn bevestigingsgaten ?
Het punt is: er is geen standaard manier waarop je de main unit aan de muur kan bevestigen. Je kan geen beugels kopen en Samsung support het niet. Je zal zelf wat moeten fabrieken. Dit is hoe ik de main unit aan de muur heb bevestigd:mabarto schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:42:
[...]
Kun je voor mij wat preciezer zijn. Ik heb de set eregisteren gekocht (ook bij MM terwijl het niet mijn zaak is, maarja, scheelde 40 euro met alternate).
De poten zijn gewoon te groot. Dat wist ik van te voren, maar ik zoek dus een goede oplossing om daar vanaf te zijn. Nu is speaker en de standaard een geheel, maar van elkaar los te maken door twee schroeven. Aan de speakers zitten twee bevestigingsgaten om aan de muur te hangen, maar dan kun je ze natuurlijk niet in een hoek zetten.
Daarnaast wil ik eigenlijk de speakerkabels kwijt en niet langs mijn muur laten lopen. Ik heb de nodige handelingen uit moeten voeren, om veeeeeeeeeel kabels voor mijn pc/tv/e.d. in de muur weg te werken, zodat je niets ziet, maar om dan speakerdraden te zien langs de muur naar mijn plinten vind ik alles behalve netjes.
Ik had dus eigenlijk het idee om de onderkant van de speaker (de standaard zegmaar) eraan te hangen en de onderkant op de hoogte van de plint aan de muur te monteren, zodat de kabels netjes weggewerkt middels een beugel aan de onderkant van de steun. Evenzo voor de unit.
Heb jij de beugels op deze manier gemonteerd of heb je de speakers opgehangen aan de haken en de unit ook aan zijn bevestigingsgaten ?
Ik heb een metalen profiel gekocht met daarin van die sleufjes om de paar centimeter. Het is een L profiel.
Dit profiel heb ik in 2'en gezaagd en 1 stuk heb ik aan de main unit bevestigd met de schroeven die je al hebt(waarmee je hem aan die zwarte toren schroeft).
Dat andere stuk heb ik tegen de muur geschroeft, op zo'n manier dat hij een flink draagvlak over de muur heeft maar net niet aan de bovenkant uitsteekt, anders zou je het kunnen zien, nu niet. Omdat het een L profiel is heb je nu 1 kant die van de muur afkomt, op de main unit heb je ook 1 kant die van de unit afsteekt. Deze 2 kanten kan je nu tegen elkaar zetten en vastzetten met bouten en moeren. Je plaatst dus een bout door zo'n sleufje in het profiel en aan de andere kant draai je een bout vast. Het is handig om het met zijn 2en te doen. Wat zeg ik, het is noodzakelijk
Ik hoop dat dit zo duidelijk is, zo niet zeg het me, dan kijk ik of ik wat foto's kan posten.
Die boxen heb ik naast mijn televisie aan de muur hangen, de ruimte ertussen is super klein, dus ik heb een klein afdekstripje gebruikt en die in dezelfde kleur geverfd als de muur.
Ik zou niet die zwarte standaards aan de muur gaan hangen, die dingen zijn imho veel te groot en te massief. Waarom pak je niet gewoon een vrees en vrees je een pvcbuisje in je muur ? Het geeft wel ff wat stof, dus daar moet je wel ff voor uitkijken.
Nogmaals, ik zou niet gaan klussen met die standaards, die kan je imho beter heel houden, voor het geval je ze later wil hebben. Die unit is redelijk eenvoudig zelf aan de muur te bevestigen op de manier hoe ik het heb gedaan, die draden van je boxen zou ik of met een klein afdek stripje doen, of in de muur wegwerken middels het vrezen. Kalkmuur gaat als boter, gewapend beton is een ander verhaal(haakse slijper), maar dan kan je beter iemand vragen die dat vaker heeft gedaan.
I knowXoverride schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:55:
Het punt is: er is geen standaard manier waarop je de main unit aan de muur kan bevestigen. Je kan geen beugels kopen en Samsung support het niet. Je zal zelf wat moeten fabrieken.
Slim, thnxs!Dit is hoe ik de main unit aan de muur heb bevestigd:
Ik heb een metalen profiel gekocht met daarin van die sleufjes om de paar centimeter. Het is een L profiel.
Dit profiel heb ik in 2'en gezaagd en 1 stuk heb ik aan de main unit bevestigd met de schroeven die je al hebt(waarmee je hem aan die zwarte toren schroeft).
Dat andere stuk heb ik tegen de muur geschroeft, op zo'n manier dat hij een flink draagvlak over de muur heeft maar net niet aan de bovenkant uitsteekt, anders zou je het kunnen zien, nu niet. Omdat het een L profiel is heb je nu 1 kant die van de muur afkomt, op de main unit heb je ook 1 kant die van de unit afsteekt. Deze 2 kanten kan je nu tegen elkaar zetten en vastzetten met bouten en moeren. Je plaatst dus een bout door zo'n sleufje in het profiel en aan de andere kant draai je een bout vast. Het is handig om het met zijn 2en te doen. Wat zeg ik, het is noodzakelijk
Gaat dat samen (niet duidelijk -> foto's, of geldt duidelijk -> foto's ook?) ?Ik hoop dat dit zo duidelijk is, zo niet zeg het me, dan kijk ik of ik wat foto's kan posten.
Heel die muur is al gevreest een 3/4 jaar geleden geleden. Er zit spachtelputz op, dus dat gaat niet meer. (of de muur moet opnieuw worden gedaan)Die boxen heb ik naast mijn televisie aan de muur hangen, de ruimte ertussen is super klein, dus ik heb een klein afdekstripje gebruikt en die in dezelfde kleur geverfd als de muur.
Ik zou niet die zwarte standaards aan de muur gaan hangen, die dingen zijn imho veel te groot en te massief. Waarom pak je niet gewoon een vrees en vrees je een pvcbuisje in je muur ? Het geeft wel ff wat stof, dus daar moet je wel ff voor uitkijken.
Dat was ik ook niet van plan. Ik heb gisteren even bij formido gekeken. Je hebt van die kleine plankensteunen. Als ik nu kleine pankjes zaag, net te grootte van de onderkant van de speaker, dan kan ik de behuizing vastschroeven aan de plank en die vervolgens in de plankensteun plaatsen.Nogmaals, ik zou niet gaan klussen met die standaards, die kan je imho beter heel houden, voor het geval je ze later wil hebben.
Daar dacht ik ook nog even aan, maar echt netjes wordt dat volgens mij niet op een gestucte muur.Die unit is redelijk eenvoudig zelf aan de muur te bevestigen op de manier hoe ik het heb gedaan, die draden van je boxen zou ik of met een klein afdek stripje doen
Meer mensen die dit ondervonden hebben?
Nee daar heb ik helemaal geen last van. Heb je wel al die magneet balletjes vastgezet? Dus ook 1 bij je woofer aan het electriciteitsnoer?mabarto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:58:
Ik heb de set sinds afgelopen maandag, maar het valt mij nu op dat ik ploppent geluid hoor in mijn achterspeakers. Zodra ik bijv een tv opname bekijk (via digital in) dan staan alleen mijn voorste speakers aan. De achterkant speaker links begint dan ineens een krakend geluid te geven. Er komt dan geen geluid door, wat ie ook niet hoort te doen, omdat er alleen gesproken wordt. Een paar dagen geleden, kwamen door alle speakers veel knarsende geluiden, was niet om aan te horen. Set uitgezet en weer aangedaan en het was over.
Meer mensen die dit ondervonden hebben?
Kijk je kabels eens goed na, of daar geen probleem inzit.
Ik heb bij een andere stereo dat ploppende geluid ook eens gehad, bleek dat de 2 massas van de RCA connectoren tegen elkaar aankwamen.
Nog even een vraag van mijn kant, omdat ik nog steeds dat probleem heb dat bijna geen enkele DVD-R gelezen kan worden: bestaan er programma's waarmee je DVD's kunt uitlezen?
En dan bedoel ik niet de DVD-afspeelprogramma's, maar analyseprogramma's die me wat kunnen vertellen over de indeling van de DVD etc. Misschien is zelfs nog wel uit te vinden welk programma de DVD heeft gebrand?
Alle gekopieerde DVD's speelen perfect op mijn blokker DVD speler, maar de meeste niet op mijn Samsung. Ik denk dat het of een coderingsprobleem is (regiocode ofzo?) of dat er niet de goede bestandsaankondiging op het eerste gedeelte van de schijf staat. Maar ik weet niet of en welke programma's me zoiets kunnen vertellen. Tips zijn zeer welkom!
Ja ik herken het probleem. Ik heb ook een hele spindel met dvd's die gewoon niet willen spelen. Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem kan zijn. Het zijn verschillende merken, die op andere spelers gewoon vlekkeloos draaien.IJzerboot schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:44:
Dat krakende geluid doet mij denken aan een kapotte kabel.
Kijk je kabels eens goed na, of daar geen probleem inzit.
Ik heb bij een andere stereo dat ploppende geluid ook eens gehad, bleek dat de 2 massas van de RCA connectoren tegen elkaar aankwamen.
Nog even een vraag van mijn kant, omdat ik nog steeds dat probleem heb dat bijna geen enkele DVD-R gelezen kan worden: bestaan er programma's waarmee je DVD's kunt uitlezen?
En dan bedoel ik niet de DVD-afspeelprogramma's, maar analyseprogramma's die me wat kunnen vertellen over de indeling van de DVD etc. Misschien is zelfs nog wel uit te vinden welk programma de DVD heeft gebrand?
Alle gekopieerde DVD's speelen perfect op mijn blokker DVD speler, maar de meeste niet op mijn Samsung. Ik denk dat het of een coderingsprobleem is (regiocode ofzo?) of dat er niet de goede bestandsaankondiging op het eerste gedeelte van de schijf staat. Maar ik weet niet of en welke programma's me zoiets kunnen vertellen. Tips zijn zeer welkom!
Ik heb na heel lang onderzoek (DVD hierin, hieruit, daarin, daaruit etc) gemerkt dat de DVD's die in mijn Samsung niet afgespeelt kunnen worden, steeds met CloneDVD gebrand zijn.
Ik heb versie 2.9.0.3.
De DVD's die het wel doen, zijn (volgens NERO infocd) gebrand door NERO of Alcohol. Ik vermoed dat het dus in de brandsoftware zit. Ik check nu ff door een originele DVD op meerdere manieren te kopieren.
Verschil in DVD merk maakt niet uit trouwens. Schijven die het bij mij niet of wel doen, heb ik van allerlei verschillende merken. Merk maakt bij mij dus niet uit.
UPDATE:
Ik heb net een test gedaan met de laatste BZN DVD. Kopietje gemaakt en gebrand met NERO 8 (doet het perfect) en met CloneDVD 2.9.0.3 (doet het niet).
Ik heb dus het vermoeden dat het inderdaad aan de brandsoftware ligt. Ik zal een nieuwere versie halen (CloneDVD 2.9.1.5 is geloof ik net uit) om te kijken of het dan anders wordt. En Samsung informeren en vragen of ze een oplossing hebben. Anders kan ik een behoorlijk aantal DVD's weggooien...
[ Voor 26% gewijzigd door IJzerboot op 06-02-2008 22:45 ]
Verwijderd
Dat viel mij zaterdag ook op. SW op -6 en het ding komt er nog bovenuit denderen. Ik ben ook erg benieuwd of anderen een oplossing hebben.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:47:
Ik heb sinds kort de HT-TXQ120. Nu is het zo dat mijn Bass - geluiden wel heel erg hoog staan ingesteld, hebben meer mensen hier last van? Ik heb Samsung gebeld maar die beweren dat de Bass niet regelbaar is. Ja als je de Speakers en de SW of -6 zet maar dan nog heb ik veel te veel Bass!! Ik kan mijn volume niet op 20 zetten of de buren staan voor de deur!! Wellicht dat de fabrieksinstellingen verkeerd zijn ingesteld... Iemand tips????
wat?Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:58:
is dat plastic?
Maar volgens mij heeft het wel te maken dat het ding nog wat ingespeeld moet worden. Ik heb het idee dat de bas wat beter wordt en minder gaat brommen naar verloop van tijd. Ik heb er verder weinig verstand van, maar misschien heeft het te maken met het rubber in de box wat flexibeler wordt.
Ik heb er dus minder last van, maar ik heb hem wel op -6 staan. Alles daarboven is een killer voor je buren.
mabarto schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:43:
[...]
Dat viel mij zaterdag ook op. SW op -6 en het ding komt er nog bovenuit denderen. Ik ben ook erg benieuwd of anderen een oplossing hebben.
even helemaal offtopic, bedoel je dus dat ja als monteur niet veel verdient, of dat je een betere baan kan krijgen met zoon opleiding?Barry|IA schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 03:16:
Voor een goede service heb je gewoon goed personeel nodig, met een degelijke opleiding. Bijvoorbeeld: iemand met verstand van TV's en ze dus kan repareren, heeft een 5 jarige opleiding nodig, puur gericht op de kennis van TV's. Ga eens na wat zo'n persoon na een HBO opleiding per uur kost en vraag je dan eens af of zo iemand uberhaupt als monteur wilt werken?? Die zijn echt bijna niet meer te vinden. Dus zul je het moeten doen met de ''sukkels'' van BCC, die nog net de handleiding voor kunnen voorlezen.
Tegenwoordig moet je zelf op onderzoek uit, want echt GOED laten voorlichten zoals vroeger zit er echt niet meer in! Service kun je allang al niet meer verwachten, nergens. Welk winkel personeel weet jouw voornaam nog? Het gaat alleen maar om geld... Helaas
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Inmiddels is mijn set weer weg voor reparatie. Ik had namelijk een dvd gekocht (Jack Johnson - weekend at the greek) en die wilde zo goed als niet starten. Pas na een minuut of 2 kwam het anti-pircay logotje in beeld waarna met horten en stoten het menutje in beeld kwam. Ik kon wel afspelen, maar ook hier steeds weer horten en stoten.
Naast dit probleem kon de set ook mijn 2 zelfgebrande vakantie dvd's niet spelen (philips dvd +r). Op andere sets, hoe goedkoop ook was dit geen probleem.
Het grappige was, ik ben dus naar de MediaMarkt gegaan om hem weer terug te brengen en heb mijn nieuwe Dvd meegenomen. Ik heb die dvd daar in de winkel getest en het was een stuk minder, maar op bepaalde ogenblikken ging hij ook horten en stoten. Het lijkt er dus op dat mijn set niet de enige is met dit probleem.
Geen idee wat het probleem kan zijn, want bij de vorige reparatie nog geen 6 maanden terug is er een hele nieuwe dvd speler ingegaan. Ik heb zelf het vermoeden dat het wat te maken kan hebben met de kopieerbeveiliging.
Heel vervelend dit allemaal, ik vraag me af wie er nog mee zoveel ellende heeft met zijn set ?
Nu is het zo dat ik wel (originele) dvd's kan afspelen, maar geen gekopieerde. Ongeacht welke soort dvd ( dvd-r, dvd+r of dvd rw)
Iedere keer krijg ik dan een foutmelding te zien. Probeer ik die zelfde dvd's in een andere speler, wordt de dvd keurig netjes afgespeeld.
Ik ben dat ding zat en hij gaat er gewoon uit.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Als hij geen gekopieerde cd's wil afspelen dan zou ik daar opzich nog mee kunnen leven(heb je overigens ook verbatim dvd +r geprobeer ? ) , maar wat ik erger vind is dat hij bij gewone dvd's problemen geeft. Gewoon echt nieuwe dvd'sZondagskindje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:38:
Ik heb ook ellende met mijn set. In mei, dit jaar, is in de mijne ook een nieuw dvd speler in gegaan.
Nu is het zo dat ik wel (originele) dvd's kan afspelen, maar geen gekopieerde. Ongeacht welke soort dvd ( dvd-r, dvd+r of dvd rw)
Iedere keer krijg ik dan een foutmelding te zien. Probeer ik die zelfde dvd's in een andere speler, wordt de dvd keurig netjes afgespeeld.
Ik ben dat ding zat en hij gaat er gewoon uit.
Ik heb met dezelfde dvd (jack johnson) in de winkel dus ook dit probleem gezien. Het lijkt er dus op dat de kwaliteit van de set in het algemeen niet al te best is.
Ik had nog een mailtje naar samsung gestuurd, maar daar hoef je echt helemaal niets van te verwachten. Weer een standaard automatisch mailtje over garanties
Heb jij ook dat horten en stoten probleem met (nieuwe) dvd's ?
Ik heb zo beetje elk merk geprobeerd, waaronder ook Verbatim.Xoverride schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:31:
[...]
Als hij geen gekopieerde cd's wil afspelen dan zou ik daar opzich nog mee kunnen leven(heb je overigens ook verbatim dvd +r geprobeer ? ) , maar wat ik erger vind is dat hij bij gewone dvd's problemen geeft. Gewoon echt nieuwe dvd's
Ik heb met dezelfde dvd (jack johnson) in de winkel dus ook dit probleem gezien. Het lijkt er dus op dat de kwaliteit van de set in het algemeen niet al te best is.
Ik had nog een mailtje naar samsung gestuurd, maar daar hoef je echt helemaal niets van te verwachten. Weer een standaard automatisch mailtje over garantiesdaar ging mijn vraag niet eens over.
Heb jij ook dat horten en stoten probleem met (nieuwe) dvd's ?
Het probleem van horten en stoten met nieuwe, originele dvd's, heb ik niet.
Met het feit dat ik geen gekopieerde dvd's/cd's kan afspelen, kan ik niet leven.
Dus dit set gaat echt de deur uit. De 'service' van Samsung ken ik, je hoeft daar weinig van te verwachten.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik heb inmiddels verschillende versies Nero geprobeerd. Want ik dacht namelijk het zelfde als jij.IJzerboot schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:20:
Heeft het niet te maken met het brandprogramma dat je gebruikt?
Maar als ik verschillende pc's en laptops gebruik met het zelfde resultaat, mag ik wel aannemen dat het aan dit set ligt.
Baal er ook erg van, speel films steeds vaker via de HDMI van mijn laptop door mijn Samsung set.
Dan werkt het tenminste wel..
Ik heb met Pinnacle laatst een dvd geprobeerd te maken. Leuk wat vakantiefoto's en filmpjes achter elkaar zetten. Nou vergeet het maar, hij vertikt het om het af te spelen. Werkelijk alle andere spelers waar ik het geprobeerd heb: geen enkel probleem.Zondagskindje schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:24:
[...]
Ik heb inmiddels verschillende versies Nero geprobeerd. Want ik dacht namelijk het zelfde als jij.
Maar als ik verschillende pc's en laptops gebruik met het zelfde resultaat, mag ik wel aannemen dat het aan dit set ligt.
*zucht*
Samsung
Inmiddels mijn set weer terug van MediaMarkt, wat blijkt: Ze hebben er helemaal niets aan gedaan. Ze konden het probleem niet reproduceren.
Nu had ik toen ik naar MediaMarkt toeging al het betreffende dvdtje meegenomen, maar die wilde MediaMarkt niet meesturen. Nu zit er een briefje bij de set van de reparateur: of ik aub het dvdtje mee kan sturen, want hij lijkt het gewoon te doen bij hun.
Gisteravond even de film "Babel" erin gedaan, die wil niet eens starten! Je kan met een hoop horten en stoten nog net in het menu van de film komen, maar echt snel gaat het niet.
Dat ding is gewoon echt zo ontzettend slecht. Ik weet niet wat ze erin hebben gestopt, maar volgens mij zit het allemaal vast met spuug en kaugom. Heel frusterend dit.
Dit weekend breng ik hem weer naar de MediaMarkt en lever ik de 2 dvdtjes erbij. De MediaMarkt medewerker die ze niet mee wil sturen krijgt die set echt tegen zijn hoofd aan
Naar verwachting wordt deze dinsdag geleverd, dus ik ben benieuwd. Eigenlijk heb ik nog twee vragen over de set die ik niet terug kon vinden.
1) Ondersteund de TXQ120 DTS-HD?
2) Is HDMI 1.3(a) van toepassing voor lipsync, en zo nee, hoe dit op te lossen (optical?)
[ Voor 6% gewijzigd door Ad Hox op 30-11-2008 14:59 ]
Ik heb mijn set teruggebracht en ik heb mijn geld teruggekregen. Ik begrijp niet waarom je deze set hebt gekocht. Ik wil je plezier niet bederven, maar je gaat er echt spijt van krijgen. In eerste instantie lijkt het heel wat, maar het apparaat is echt heel heel heel slecht. Dvd problemen waren je bekend. De Subwoofer is ook een ramp, het ding staat continue aan en maakt veel te veel herrie. De achterspeakers hebben altijd een ruis als het systeem aan staat.Ad Hox schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:59:
Deze set heb ik vorige week aangeschaft. In heel Nederland niet meer leverbaar (wellicht door de vermeende DVD problemen), maar in België heb ik de allerlaatste bij een zaak kunnen bemachtigen voor een hele mooie prijs. Ik sluit hem aan op een PS3 dus DVD speler kan me gestolen worden.
Naar verwachting wordt deze dinsdag geleverd, dus ik ben benieuwd. Eigenlijk heb ik nog twee vragen over de set die ik niet terug kon vinden.
1) Ondersteund de TXQ120 DTS-HD?
2) Is HDMI 1.3(a) van toepassing voor lipsync, en zo nee, hoe dit op te lossen (optical?)
Geen antwoord op je vraag, maar dude probeer er vanaf te komen het is weggegooid geld.
Verwijderd
Zo. Sorry, maar dat moest er even uit
Maar wat ik ermee probeer te zeggen is: Mensen, ga eerst eens bij een speciaalzaak naar binnen ipv direct de eerste de beste Media Markt, BCC, It's en dergelijken binnen te stappen. Het hoeft ook niet per se extreem duur te zijn om goed te klinken, als de synergy maar goed is tussen de apparaten en de combinatie is aangepast naar jouw smaak. Op bijvoorbeeld Hifi.nl kan je genoeg winkels vinden wanneer je niet weet of en waar er zo'n speciaalzaak bij jou in de buurt zit.
Ik snap sowieso niet waarom iemand een topic van enkele jaren oud kicked...Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:49:
Ik snap sowieso niet waarom iemand zoveel over zou hebben voor iets dat kwalitatief zwaar onder de maat is.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
![]()