Dat ding is best duur.. Dat zou ik zelf nooit voor over hebben. Met dit soort setjes. Voor zo'n prijs ga ik liever voor een HiFi/hogere klasse audio merk... niet alleen omdat het Samsung is hoor, Sony/Philips/JVC/Panasonic, zelfde verhaal.
Ikzelf ben nu aan het sparen voor de KEF KHT 2005.2 (zwart) 5.1 speakers. Dat zijn erg krachtige speakers, zeker voor het formaat. En die spelen die Samsung speakers er zeker uit. Even ter vergelijking, BOSE is over het algemeen 'het beste' wat die winkels verkopen, in termen van prijs, niet in termen van prijs/kwaliteit verhouding. (zoek maar op GoT naar het BOSE ervaringen topic

) Dit KEF setje speelt die dingen er echt wel uit.
Daar doe je een Surround Receiver (ikzelf ben meest geinteresseerd in Yamaha, heb er al een receiver van thuis staan, in de huiskamer en zeer tevreden over) en DVD speler. Upscaling in een DVD speler heeft weinig zin, aangezien meeste tv's wel goed genoege scaler intern hebben (en voor mij maakt het al helemaal niet uit, want ik ga deze set bij mn pc gebruiken...)
KEF speakers: 595 EUR (599 RAF prijs)
Receiver: 300-400 EUR
Ow en verkijk je niet persé op wattages van speakers... Een goede speaker op 10watt kan harder zijn dan een flutspeaker op 200watt...
[half offtopic]
Gewone HiFi winkels hoeven niet duur te zijn. Kijk maar bij de RAF in Amsterdam. Mooie is daar dat je goede service hebt.
Twee jaar terug set gekocht voor in de huiskamer, flink wat advies gekregen (had zelf al dingen uitgezocht en KEF leek me al een mooie) toen beluisterd, ook mogelijk op verschillende merken receivers/speakers en verschillende muzieksoorten. Als je je eigen cd meeneemt, kan je je eigen muziek beluisteren.
Speciaal voor mij werden er een paar speakers aangesloten in een kamer waar een beamer hing, waar die een film afspeelde met mooie surround effecten, om het goed te kunnen horen

.
Uiteindelijk vond ik het geld dat het meer heeft gekost, het meer dan waard. Daar wordt je tenminste behandelt alsof jij de 'koning' bent, bij wijze van spreken. En ze nemen ook gewoon de tijd voor je. (iig dat was mijn ervaring toen).
Mijn tip is. Loop is zo'n winkel binnen. Als je al zoveel geld uitgeeft aan een set. Betaal dat dan voor een 'echte' set.
[
Voor 52% gewijzigd door
BiG-GuY op 06-07-2007 14:10
]