Hey,
Een jaar lang heb ik met mijn HTPC via componenten kabel (Y/Pr/Pb) goed kunnen werken.
Nu heb ik gisteren de xfx 7900gtx vervangen door een 7800gtx top van asus (omdat deze minder warm werd en minder lawaai maakt).
En in eens was de optie component bij formaat video uitvoer, verdwenen.
Dus ik denk zal wel driver probleem zijn..
dus alle drivers verwijderd, nieuwe gedownload nog steeds alleen single component en svideo (PAL/NTSC).
vervolgens nieuwe drivers geuninstalled oudere (versie die bij andere kaart wel werkte) terug op gezet, nog steeds geen component hdtv in de selectie te vinden.
dus ik verwijder alle drivers, stop oude vga terug (die voorheen wel werkte), installeer drivers die tevoren ook goed functioneerde tot mijn verbazing nog steeds geen HDTV .
van alles geprobeerd:
-nieuwere oudere drivers
-bijden vga's (die voorheen werkte en nieuwe) geprobeerd
-het forceren van tv detectie aangezet
-systeem hersteld naar toen alles nog werkte
-kabels en adapters tussen tv en vga geswitched (dacht misschien heb ik deze kappot getrokken ofzo)
nog steeds geen hdtv
wat kan die probleem zijn?
opmerking:
van te voren kon ik de pc met tv aan (hdtv via componenten kabel) opstarten en dan zag ik de vga bios post en bios e.d., dit is nu ook verdwenen bij bijden kaarten, bios gereset van mobo nog steeds geen post screen op de hdtv.
weet iemand wat dit kan zijn???
windows XP MCE2005 NL
nvidia: forceware 93.71 (werkte het tevoren mee) en nieuwere geprobeerd: 94.24
systeem eigenschappen:
functie: media center aangesloten op hdtv via Y Pb Pr en surround set.
Intel Pentium 4 530 (3.0ghz 1mb cache)
MSI MS7028 Neo2 Platinum s775 intel i915P
1024MB (2*512) DDR533
3x120GB maxtor diamond 8 @ via-raid0
XFX gf7900GTX --PV-T71F-YDL9-- 512mb (http://xfxforce.com/web/p...uctConfigurationId=186437)
of
ASUS EN7800GTX TOP/2DHTV/256M
goedkope 650watt voeding, maar de 12v is nog netjes 12v envenals de 3.3 en 5v zijn alle stabiel zelfs onder boot en benchmarks
Een jaar lang heb ik met mijn HTPC via componenten kabel (Y/Pr/Pb) goed kunnen werken.
Nu heb ik gisteren de xfx 7900gtx vervangen door een 7800gtx top van asus (omdat deze minder warm werd en minder lawaai maakt).
En in eens was de optie component bij formaat video uitvoer, verdwenen.
Dus ik denk zal wel driver probleem zijn..
dus alle drivers verwijderd, nieuwe gedownload nog steeds alleen single component en svideo (PAL/NTSC).
vervolgens nieuwe drivers geuninstalled oudere (versie die bij andere kaart wel werkte) terug op gezet, nog steeds geen component hdtv in de selectie te vinden.
dus ik verwijder alle drivers, stop oude vga terug (die voorheen wel werkte), installeer drivers die tevoren ook goed functioneerde tot mijn verbazing nog steeds geen HDTV .
van alles geprobeerd:
-nieuwere oudere drivers
-bijden vga's (die voorheen werkte en nieuwe) geprobeerd
-het forceren van tv detectie aangezet
-systeem hersteld naar toen alles nog werkte
-kabels en adapters tussen tv en vga geswitched (dacht misschien heb ik deze kappot getrokken ofzo)
nog steeds geen hdtv
wat kan die probleem zijn?
opmerking:
van te voren kon ik de pc met tv aan (hdtv via componenten kabel) opstarten en dan zag ik de vga bios post en bios e.d., dit is nu ook verdwenen bij bijden kaarten, bios gereset van mobo nog steeds geen post screen op de hdtv.
weet iemand wat dit kan zijn???
windows XP MCE2005 NL
nvidia: forceware 93.71 (werkte het tevoren mee) en nieuwere geprobeerd: 94.24
systeem eigenschappen:
functie: media center aangesloten op hdtv via Y Pb Pr en surround set.
Intel Pentium 4 530 (3.0ghz 1mb cache)
MSI MS7028 Neo2 Platinum s775 intel i915P
1024MB (2*512) DDR533
3x120GB maxtor diamond 8 @ via-raid0
XFX gf7900GTX --PV-T71F-YDL9-- 512mb (http://xfxforce.com/web/p...uctConfigurationId=186437)
of
ASUS EN7800GTX TOP/2DHTV/256M
goedkope 650watt voeding, maar de 12v is nog netjes 12v envenals de 3.3 en 5v zijn alle stabiel zelfs onder boot en benchmarks
[ Voor 15% gewijzigd door earithramir84 op 24-06-2007 20:00 ]
I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys