HDTV foetsie???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hey,

Een jaar lang heb ik met mijn HTPC via componenten kabel (Y/Pr/Pb) goed kunnen werken.
Nu heb ik gisteren de xfx 7900gtx vervangen door een 7800gtx top van asus (omdat deze minder warm werd en minder lawaai maakt).
En in eens was de optie component bij formaat video uitvoer, verdwenen.
Dus ik denk zal wel driver probleem zijn..
dus alle drivers verwijderd, nieuwe gedownload nog steeds alleen single component en svideo (PAL/NTSC).
vervolgens nieuwe drivers geuninstalled oudere (versie die bij andere kaart wel werkte) terug op gezet, nog steeds geen component hdtv in de selectie te vinden.

dus ik verwijder alle drivers, stop oude vga terug (die voorheen wel werkte), installeer drivers die tevoren ook goed functioneerde tot mijn verbazing nog steeds geen HDTV .

van alles geprobeerd:
-nieuwere oudere drivers
-bijden vga's (die voorheen werkte en nieuwe) geprobeerd
-het forceren van tv detectie aangezet
-systeem hersteld naar toen alles nog werkte
-kabels en adapters tussen tv en vga geswitched (dacht misschien heb ik deze kappot getrokken ofzo)
nog steeds geen hdtv

wat kan die probleem zijn?

opmerking:
van te voren kon ik de pc met tv aan (hdtv via componenten kabel) opstarten en dan zag ik de vga bios post en bios e.d., dit is nu ook verdwenen bij bijden kaarten, bios gereset van mobo nog steeds geen post screen op de hdtv.

weet iemand wat dit kan zijn???

windows XP MCE2005 NL
nvidia: forceware 93.71 (werkte het tevoren mee) en nieuwere geprobeerd: 94.24

systeem eigenschappen:
functie: media center aangesloten op hdtv via Y Pb Pr en surround set.
Intel Pentium 4 530 (3.0ghz 1mb cache)
MSI MS7028 Neo2 Platinum s775 intel i915P
1024MB (2*512) DDR533
3x120GB maxtor diamond 8 @ via-raid0
XFX gf7900GTX --PV-T71F-YDL9-- 512mb (http://xfxforce.com/web/p...uctConfigurationId=186437)
of
ASUS EN7800GTX TOP/2DHTV/256M
goedkope 650watt voeding, maar de 12v is nog netjes 12v envenals de 3.3 en 5v zijn alle stabiel zelfs onder boot en benchmarks

[ Voor 15% gewijzigd door earithramir84 op 24-06-2007 20:00 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij ondersteunt de 7800GTX alleen maar 780p; en 1080i (interlaced, dus niet 1080p).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ik heb op beiden kaarten 720p gebruikt.
maar na het wisselen van de kaarten staat componenten hdtv connectie in eens niet meer tussen de uitvoer selectie.
enig idee wat dat zou kunnen zijn.

ps. in een andere pc werken beiden kaarten wel op 720p :(

720p hdready dus ;) niet volledig hdtv

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 00:37
HDTV over een component-kabel :? Weet je zeker dat je niet wat dingen door elkaar haalt, of loop ik nu zo achter? :X Beide niet, ik was inderdaad in de war met composiet.

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 25-06-2007 09:00 ]

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 18:17

psychoclown

Back in black

frickY schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:47:
HDTV over een component-kabel :? Weet je zeker dat je niet wat dingen door elkaar haalt, of loop ik nu zo achter? :X
Uhm ja dat kan gewoon... Ik denk dat jij iets door elkaar haalt wat jij bedoelt is waarschijnlijk composiet.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

albatross schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:30:
Volgens mij ondersteunt de 7800GTX alleen maar 780p; en 1080i (interlaced, dus niet 1080p).
Onzin. Elke grafische kaart van pak em beet ' 99 ondersteund tot aan 2048x1536.

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 09:46
Component is juist ontworpen voor HDTV (min of meer als analoge voorloper van HDMI). Kan derhalve tot 1080i aan.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ik bedoel dus hdtv over Y-pb-pr die drie componenten kabels rood,groen en blauw geloof ik.
niet composiet , dat is een enkele kabel.

hdtv is er in (zover ik weet) twee vormen, over hdmi en compenenten kabel (de drie gekleurde stekkers)

maar heeft iemand een idee hoe ik die componenten weer terug in mijn tv-out selectie krijg.
ik heb geprobeerd om stomweg 720p aan te zetten maar die veranderd forceware zonder enige waarschuwing weer terug naar ntsc en uitvoer composiet... :S

het vreemde is dus dat beiden kaarten met opstarten van windows al niets meer over hdtv weergeven, geen post screen en/of bootlogo van os of bios...

[ Voor 47% gewijzigd door earithramir84 op 24-06-2007 22:55 ]

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:49:
[...]

Onzin. Elke grafische kaart van pak em beet ' 99 ondersteund tot aan 2048x1536.
Nee, zo werkt het toch niet. Niet alle kaarten vanaf pakweg '99 kunnen HDTV 1080p aan. De 7800GTX kan, over de component kabel, waar de topic starter het over heeft, 1080i aan, niet meer:

http://www.nvidia.com/object/7_series_techspecs.html

"Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i resolution".

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
klopt, al heb ik maar 720p nodig met mijn hd-ready tv werkte de 1080i ook ;) alleen vervormd het beeld dan en is het niet vullend...

ik maak(te) dus gebruik van 720p over component y-pb-pr alleen vreemd genoeg staat in eens component er niet meer tussen :(

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Weet je wel zeker dat jouw specifieke kaart uberhaupt wel component output support? Als je zegt dat alles verder hetzelfde is gebleven, behalve je videokaart, heb ik daar zo mijn twijfels bij. Sommige kaartenbakkers kiezen ervoor om niet alle mogelijkheden van een chip ook daadwerkelijk te gebruiken. Het lijkt me zelf ook wat vreemd, maar misschien is het iets.

Probeer de kaart eens in een andere PC te steken, daar word je wel wat wijzer van denk ik.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:55:
Weet je wel zeker dat jouw specifieke kaart uberhaupt wel component output support? Als je zegt dat alles verder hetzelfde is gebleven, behalve je videokaart, heb ik daar zo mijn twijfels bij. Sommige kaartenbakkers kiezen ervoor om niet alle mogelijkheden van een chip ook daadwerkelijk te gebruiken. Het lijkt me zelf ook wat vreemd, maar misschien is het iets.

Probeer de kaart eens in een andere PC te steken, daar word je wel wat wijzer van denk ik.
earithramir84 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:45:
ik heb op beiden kaarten 720p gebruikt.
maar na het wisselen van de kaarten staat componenten hdtv connectie in eens niet meer tussen de uitvoer selectie.
enig idee wat dat zou kunnen zijn.

ps. in een andere pc werken beiden kaarten wel op 720p :(

720p hdready dus ;) niet volledig hdtv

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 00:37
Ik kreeg mijn tv-kaart altijd aan de praat door op te starten zonder monitor, en alleen met de t v aangelosten. Dan gooide hij de POST vanzelf daarheen. Eenmaal in Windows moest de monitor er weer aan voor beeld, en kon ik daar het bureaublad uitbreiden naar de tv.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
op moment start ik die pc alleen op met component aan gesloten alle drivers update enz doe ik via remote desktop
POST enz komt nu ook in eens niet meer in beeld tijdens opstarten.
heb al 50 x opgestart maar nog steeds geen post, cmos leeg gegooit maar nog steeds niets.
mobo probleem?

heeft ook altijd zo gewerkt :(

[ Voor 5% gewijzigd door earithramir84 op 25-06-2007 09:12 ]

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 12:26
Als de kaarten in andere PC's wel werken met component-uit is er wellicht iets mis in je windows. Als laatste noodmaatregel kan je windows opnieuw installeren...

Volgens
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t35324.html
zou het ook nog kunnen helpen om een inf file te installeren van
http://www.pixels.uk.com/Drivers/Drivers.htm

Maar kon verder niet veel over dit probleem vinden

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
het vreemde is dat normaal de POST ook werd weergegen en nu niet meer :S
ik ga die inf eens proberen maar heb weinig hoop.
probeer vanavond ook nog wel de bios te update van me mobo omdat twee kaarten in eens geeen post meer weergeven...

Verwijderd

albatross schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:40:
[...]

Nee, zo werkt het toch niet. Niet alle kaarten vanaf pakweg '99 kunnen HDTV 1080p aan. De 7800GTX kan, over de component kabel, waar de topic starter het over heeft, 1080i aan, niet meer:

http://www.nvidia.com/object/7_series_techspecs.html

"Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i resolution".
Das nep zeg :D. Aangezien hij het kwa bandbreedte gewoon aan moet kunnen, werkt immers ook over vga.

• albatross
earithramir84 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:10:
op moment start ik die pc alleen op met component aan gesloten alle drivers update enz doe ik via remote desktop
Zijn er default niet wat rerstricties voor remote desktop? (kleurdiepte en zo, lopend onder "terminal services"). Ik zeg niet dat kleurdiepte het probleem is, natuurlijk; maar ik kan me zo voorstellen dat er bij het installeren van je video drivers over remote desktop toch wat beperkingen optreden (in de zin dat bepaalde gedeeltes van je installatie gedisabled zouden kunnen worden). Kun je er niet even een VGA monitor op aansluiten, en dan de drivers nog eens installeren?

• Alex Picard
Zat nog even te denken. Aangezien hij de post niet over de component geeft, geeft hij de post wel over de vga/dvi (monitor aansluiten)? Zo niet, zit er misschien een on-board vga in die hij gebruikt (even in bios controleren)?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 10:24
offtopic:
Toen ik je titel las dacht ik dat je ging vragen wie hem had gestolen.. excuus! :+

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
nee met een monitor doet ie het gewoon, en via composiet of svideo ook ... maar die kwaliteit is om te janken composiet en svideo en mijn tv heeft geen vga ingang....
mobo heeft geen onboard btw

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ik maak gebruik van log me in, das een tool waarbij je gewoon in je eigen windows account het keyboard en muis overneemt en alles kan doen, zelf in de windows dir files wijzigen enz.. geen restricties en alles over elke kleurdiepte tot 32bit en elke resolutie, je krijgt ook standaard de kleurdiepte die al van toepassing is en de resolutie die gebruikt word op de monitor.
het werkt met een mirror vga driver dus ik kan gewoon de nvidia drivers verwijderen want zelf werk ik daar niet op (www.logmein.com)

sorry van de dubbelpost , ikhad het niet gezien

[ Voor 4% gewijzigd door earithramir84 op 26-06-2007 11:30 ]

• Alex Picard
Als je grafische kaart bij het opstarten (dus voordat windows wordt geladen) geen beeld geeft over component en hij dit ooit wel gedaan heeft kan het probleem dus niet in windows zitten (dan is windows immers nog niet geladen)

Wat kan er dus veranderd zijn in de tussentijd:
  • Firmware op de grafische kaart die het eerst wel deed is gewijzigd door drivers (ver gezocht, maar ik raak door m'n ideeën heen)
  • Bios instellingen gewijzigd (ik probeer alles uit te sluiten)
  • Instellingen van je HD-TV veranderd?
  • Component ingang van je HD TV stuk? (heb je getest of bijv. een dvd-speler op precies die component ingang wel goed beeld geeft?)
Wat zijn eigenlijk de specs van je TV? Kan ik zo gauw niet terugvinden tussen de posts.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
nee heb de tv niet getest maar lijkt me raar dat deze ineens vreemd doet nadat ik de vgas gewisseld heb.
de bios van mobo heb ik al van alles geprobeerd, maar krijg hier eigelijk niets gevonden over vga settings enz..
ik heb ondertussen de cmos gerest en nog geen resultaat (toen ik dit mobo overkocht van iemand is dat ook het enige wat ik gedaan heb met dit mobo: cmos reset...
ik zal eens een ander hd apparaat aansluiten op mijn tv kijken of ik beeld krijg.
helaas is het enige andere wat ik heb mijn hoofd pc en die zit in een mega lompe kast ::S thermaltake mozart tx is niet bepaald een kast die je even oppakt om het zo maar te zetten en al da water weegt ook best wat :P

tv:
Sony wega systeem 28inch lcd (model nummer weet ik zo niet) hij is hd-ready

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
hey ben ik weer..
heb net getest met mijn oude htpc via een 6600gt heb ik gewoon meteen een POST screen als ik de pc aanzet met hdtv aansluiting er op aangesloten
precies de zelfde stekkers worden dan gebruikt...
dat is op een andere computer dus..

heb nu die andere pc helemaal kaalgeplukt alleen geheugen proc en videokaart zijn op mobo geprikt nog steeds geen POST.
voeding geeft gewoon nette strakke voltages 3.3=3.3 5=4.97/5.1 12=11.9/12.05, goedkope qtect voeding 650watt gold triplefan, zonder pci-e dus heb er zon splitter tussen zitten van twee molex naar pci-e...

als ik pc aan zet word het beeld (onderste helft) even (minder dan een sec) blauw..
de computer functioneerd helemaal perfect op een tft monitor maar daar zit ie standaard niet op aangesloten aangezien het een htpc is...

tv y/pb./pr werkt met andere pc dus wel..
tv-out op de 'kappotte' tv ook alleen geen hd :S
iemand een idee wat dit kan zijn.

na vervangen vga kwamen deze problemen pas....

[ Voor 64% gewijzigd door earithramir84 op 29-06-2007 22:21 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
werkt nog niet

wat heb ik geprobeerd:
bios mobo geupdate
cmos reset
andere vga
andere stekkers/adapters geprobeerd op beiden vgas
alle hardware op cpu,geheugen en vga er afgehaald
allerlei instellingen in cmos gewijzigd
tv component ingang getest => werkt

stekkers en adapters werken met andere computer wel beeld...

dus tv-ingang werkt dus perfect op een andere pc met andere vga, de vgas sluit ik uit twee vgas die het niet doen lijkt mij sterk...

helemaal ten einde raad...

firmware van twee vgas die het niet doet, lijkt mij niet !?!?

iemand nog ideeen?

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
kan dit een voeding probleem zijn ook al geeft de voeding voldoende voltage op elke lijn...

heb het volgende nog gedaan:
-heel de computer afgestoft (aan binnen kant)
-alles los getrekken op spanning op mobo en vga en proberen te draaien met een ddr2 stik...

computer heeft dus meer dan een jaar achter elkaar goed gedraaid enige wat vervangen is is de vga maar met oude vga doet ie ook niets meer..
driver of software matig kan ik van de lijst af halen want de POST komt ook niet meer te voorschijn...

misschien niet onbelangrijk:
na het updaten van de bios naar de laatste stabiele versie van msi site, heb ik tijdens het opstarten niet meer een blauwe flits op de hdtv, nu heb ik helemaal geen reactie op de tv met het aan zetten van pc, van te voren kreeg ik een blauwe flits een halve seconde na je de power knop in drukte... :S

kan moederbord moeilijk terug sturen naar de winkel..
alles werkt alleen tv-out functie op elke kaart niet...
waarschijnlijk sturen ze hem mij meteen weer terug en kost het me alleen twee x verzendkoste.... :(

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
hoi,

heb ondertussen alles geprobeerd behalve een ander mobo...
krijg het gewoon niet aan de gang met dit mobo vreemd genoeg (wat wel altijd gewerkt heeft)

maar mijn vraag is kan ik een dvi2component kabel gebruiken en als ik dan 1280x720 gebruik werkt dit dan op de tv?????

met andere woorden:
de y/pb/pr ingang van mijn hd-ready tv kan deze dvi signaal ontvangen, of doet ie hier niets mee?

ik heb een beetje rond gekeken en mij lijkt het y-pb-pr singaal 1280x720 60 Hz Progressive Scan..
betekend dit dat als ik mijn driver instel op 1280x720 60 Hz Progressive Scan. dat ik via een dvi 2 y-pb-pr dat dit gewoon moet werken (hd 720p)???

want dan 'los ik het probleem zo wel op'.
Noujah het is geen oplossen maar omleiden in ieder geval word ik nu heel er moe hier van...
alles al geprobeerd en nog geen tv... :(

[ Voor 52% gewijzigd door earithramir84 op 08-07-2007 02:19 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
heb nu mijn dvi -> component kabel binnen maar helaas geen goed beeld op 1280*720*50 of 1280*720*60
echt shit... hoe krijg ik nu mijn computer weer aan de praat..
hij detecteerd in windows wel een hdtv maar als je dit dan insteld op 720p of 1080i en dan nvidia tool afsluit en vervolgens weer opstart staat ie gewoon weer terug op NTSC of PAL...
nog steeds geen POST over hdtv
:( begin een beetje moedeloos te worden :(
iemand nog een idee... om dit op te lossen???

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
hey ben ik weer..
het vreemde is ik probeer nu met een x800xt pe van asus.. hier mee krijg ik wel een POST screen in HDTV alleen is het beeld grijs met deze computer :S
iemand een idee wat dit betekend :P
het word met de dag vreemder...

drie nvidia kaarten die helemaal geen beeld geven en een ati kaart die wel beeld geeft maar dan in zwart wit (hdtv ook via drie compenenten kabel)

edit:
correctie: de x800xt pe geeft wel signaal via 3compenent maar dat is EDTV of SDTV maar geen HDTV....

[ Voor 12% gewijzigd door earithramir84 op 11-07-2007 21:22 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
gooi het topic maar dicht...
ik heb het mobo drie keer over geflashed met zelfde bios..
eerste keer geen verschil
tweede x alle nvidia kaarten (alle drie) roze/paarse gloed over het beeld (ati kaarten werkten wel gewoon)
derde x werkt in eens mijn nvidia kaart weer...
problems solved..
waarom na drie keer flashen ???
geen idee.. maar mijn probleem is opgelost!

groeten
mark

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 15:27

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Ik zit met hetzelde probleem, maar dan met de s-video uitgang. Blijkbaar gaat het hier om een moederbord probleem, echter ik heb een ASUS A8N-E inplaats van een MSI NEO2. Ik weet echter niet wanneer bij mij het probleem is ontstaan, aangezien ik mijn tv-out niet altijd gebruik. Er zijn nogal wat veranderingen in mijn systeem geweest sinds de laatste keer dat ik tv-out heb gebruikt.

- Overgestapt van windows xp naar Debian en windows vista.
- Physx kaart toegevoegd aan mijn compu.
- Extra twee geheugen modules toegevoegd, zodat ik nu 2GB intern geheugen heb.
- IRQ settings in de BIOS veranderd, zodat er tussen de Audio, PPU en GPU geen sharing optreedt

Toch fijn om te weten dat ik het probleem misschien kan oplossen zonder nieuwe hardware te kopen.

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Ik heb vanavond van alles geprobeert, maar geen geluk.

- Bios instellingen i.v.m. irq's veranderd.
- Bios vier keer geflashed.
- Alle andere kaarten eruit gehaald.
- DVI kabel van mijn monitor eruit gehaald, zodat hij wel naar de tv-out zou moeten.
- de composite uitgang geprobeerd.

Ik ga eens kijken of de kaart bij iemand anders wel werk. Ik heb namelijk geen tweede computer. Anders moet ik eens kijken of ik ergens het composite/s-video/components kastje kan krijgen. Ik laat het hier bij kwa tikken aangezien het er naar uit ziet dat ik te laat ben met antwoorden op deze post

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
als je de pc opstart met alleen de tv out aangesloten, krijg je dan wel beeld op je tv tot dat windows is opgestart of helemaal niets?
zie je ook geen flits o.i.d.?
wat voor kaart is het eigenlijk ?

en probeer eens je cmos te wissen en dan opnieuw te proberen, misschien werkt dit.
ik heb met msi veel gemailt maar van die gasten word je niets wijzer, ik kreeg tot twee x toe een mail dat ik mobo+geheugen+cpu en videokaart moest vervangen of RMA aan moest vragen van al deze dingen, dat is toch geen helpdesk of wel dan :P

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Bij het opstarten zie ik helemaal niks gebeuren op mijn TV, geen flits of wat dan ook. Ook als ik mijn monitor ontkoppel krijg ik nog steeds geen enkel signaal naar mijn TV. Ik heb de kaart al eens in een andere computer gestopt, maar dat hielp ook niet. Het gaat hier trouwens om een ASUS EN7800 GTX TOP. Met waarschijnlijk een afwijkend VIVO verdeeldoosje. Over mijn probleem ben ik een nieuwe post begonnen Topic #1235586. Misschien kan jij (earithramir84) mij hierbij helpen.

Pagina: 1