Asus 7800 GTX tv-out verdeeldoos kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 15:10

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik bezig mijn tv-out weer aan de praat te krijgen. Toen ik mijn Asus EN7800GTX/TOP net had werkte de tv-out zonder problemen. Maar sinds kort heb ik geen enkele tv-out meer. De verdeeldoos die aan de kaart wordt gehangen wordt wel herkent.

Maar binnen windows loopt alles spaak als ik de tv-out wil activeren via nvidia-configuratiescherm. Via "persoonlijke voorkeur aanpassen" lukt het wel om een extra tv in te stellen, maar ik krijg geen signaal. Als ik dan via het nvidia-configuratiescherm het uitvoersignaal naar s-video om composite wil veranderen valt hij steeds weer terug op "dvi". Wat ik ook probeer er komt geen signaal uit de tv-out (component,s-video,composite)

Onder linux kan ik alles gewoon instellen, maar krijg ik ook gewoon geen signaal.

Nu heb ik het verdeeldoosje eens wat beter bekeken en ontdekt dat hij anders is dan dat ik op het internet kan vinden. Mijn doosje heeft een nvidia stikker en er staat niks op dat met ASUS te maken heeft. Hier een fotootje van het verdeeldoosje.
Het plaatje is niet meer aanwezig

Heeft toevallig iemand anders ook zo'n verdeeldoosje bij zijn 7800GTX gekregen? Ik heb namelijk een vraagje over de s-video uitgang. Ik ben er namelijk met een multimeter achtergekomen dat er een directe verbinding is tussen de Color(C) en de GND pinnen (S-video) als het doosje niet is aangesloten. Kan iemand voor mij kijken bij zijn eigen verdeeldoosje of die van mijn kapot is (en kortsluiting maakt).

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Om de vraag even kort te herhalen. Kan iemand met een multimeter op zijn eigen VIVO verdeeldoosje kijken of er kortsluiting bestaat tussen de pinnen GND en C(Kleur/Chrominantie) op de s-video uit, als het verdeeldoosje is ontkoppeld van de kaart. De GND pinnen zijn nummers 1 en 2 en de C is pin 4.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8f/MiniDIN-4_Connector_Pinout.svg/455px-MiniDIN-4_Connector_Pinout.svg.png

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Naar wat gemultimeter op het verdeeldoosje en wat gebruik van het internet om de eigenschappen van de IC te achterhalen, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn verdeeldoosje kapot is. Een van de twee IC's maakte kortsluiting.

Dus mijn vervolg vraag is of iemand weet waar ik een nieuw verdeeldoosje kan krijgen?

Verwijderd

ik heb er nog een over al leen dit is een met 7pins aansluiting

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod, maar wat ik heb gezien aan de pin-outs zijn de 7-pin en 10-pin aansluitingen niet compatibel. Tevens pas de stekker niet door de twee video-in pinnentje waar bij de 7-pin connector het blokje zit.

Ik heb een goedkope s-video kabel gekocht en ga aan een kant het blokje in de stekker er uitslopen en dan direct op de video kaart aansluiten. Kan ik kijken of de s-video uitgang op de video kaart wel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Rawnar op 31-07-2007 16:55 ]

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Met de aangepaste s-video kabel werkt de tv-out gewoon. Dus ik heb mijn toch al kapotte verdeelkastje wat aangepast. Nu worden de signalen direct naar de s-video en composite uitgangen gestuurd. Tevens heb ik alle andere pootjes ontkoppeld, zodat het I2C kanaal de kaart niet met verkeerde informatie voorziet.

Nu lijkt het er alleen op dat mijn NAD AV receiver geen video signaal meer doorgeeft. Blijkbaar is er ergens een ontlading geweest die mijn versterker en mijn verdeeldoosje heeft beschadigd. :(

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Bij mij lag het gewoon aan mijn kaarten...
Ik heb nu een andere kaart die gewoon functioneerd..
naar wat gebeld/gemaild te hebben met asus support heeft een van leden van hun support zich versproken en mij verteld dat er een lelijke bug zit in de nx7800 reeks mbt hdtv out ...
ik werk nu op een silent 7950gt en alles gaat perfect :)
van asus ben ik afgekicked :P na twee moederboarden en drie vga kaarten met problemen gehad te hebben ben ik helemaal van asus afgestapt !

het had volgends die support mede werker te maken met de cooling van de kaart (wat wel wat waarheid kan hebben, want de geheugen chips werden erg heet!) het was de top versie van asus die standaard al hoger geklokt was....
ik heb met die kaarten eigenlijk altijd problemen gehad van af begin af aan....
ze zaten in begin in sli naderhand zijn ze appart ingebruik genomen ...
toen ze beiden ook geen tv out meer deden heb ik ze nog een keer geruild voor nieuwe bij asus en beiden direct verkocht toen ze terug kwamen van asus (na testen natuurlijk)

succes verder met je kaart en de tv out goed te weten dat het weer werkt..

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Pagina: 1