Toon posts:

[XP] Netwerkverbinding krijgt geen IP van router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gistere 23 Juni kan m'n computer dus geen verbinding meer maken met het internet.
ik krijg rechts onder een lanconnectie met een gele driehoek erin ( Beperkte of geen verbindinsmogelijkheden )

Ik heb dus m'n computer opnieuw geherinstalleerd maar dat heeft tot nu toe niet geholpen
Ik heb een nieuwe firmware op m'n router gezet maar helpt ook niet
ik kan met die computer niet m'n router bereiken
ik heb dus 2 x een gigabit onboard zitten die zijn wel geinstalleerd volgens apparaat beheer.

ik heb dus 2 computers en 1 laptop
met de ene computer heb ik gewoon verbinding en met m'n laptop kan ik ook gewoon internetten

mijn computer:

core2duo e6600
2 x 1 gb OCZ ddr2 800mhz
p5n32-e sli daar staat de nieuwste bios op 1103
windows xp mce

wie kan me helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 16:19 ]

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij een internetstoring altijd bij het begin beginnen: het modem. Daarnaast altijd de andere fysieke dingen controleren voordat je een OS opnieuw gaat installeren :P Dus: de kabels. Controleer dus eerst of de kabels er van zowel het modem als de router er goed inzetten. Uiteraard ook de stroomstekkers :) Je wil niet weten hoe vaak het zoiets is wat het probleem is. Altijd fijn zo'n edit... :)

Punt blijft: controleer de kabel tussen de pc die het niet doet en de router. Probeer een kabel die het wel doet tussen de computer die het niet doet en de router.

[ Voor 21% gewijzigd door hereweare67893 op 24-06-2007 16:20 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 22:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Ten eerste heb je volgens mij totaal geen aandacht geschonken aan de regels hier. Je topictitel slaat nergens op (waar heb je dan hulp bij nodig?) en je hoort tenminste in je titel aan te geven over welk versie van Windows we het hebben.

Maar goed, over je probleem: dit wijst erop dat de pc geen antwoord krijgt op z'n DHCP request. Hiervoor moet je te rade gaan bij je router om te zien of daar de DHCP server nog wel op enabled staat. Verder zoals JvH al zegt je kabel checken en eventueel een andere netwerkpoort proberen, zowel op je pc als de router.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus alle snoeren nagekeken
netwerk snoeren vervangen

DHCP server staat aan..
ik heb 2 netwerkpoorten onboard en ze doen het alle 2 niet

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:36:
ik heb dus alle snoeren nagekeken
netwerk snoeren vervangen

DHCP server staat aan..
ik heb 2 netwerkpoorten onboard en ze doen het alle 2 niet
Probeer ook eens een poort op je router waarvan je zeker weet dat hij werkt. Misschien MAC-adres lock aangezet? En installeer de goede drivers voor je NIC, aangezien de standaard Windows drivers niet altijd goed werken (is althans mijn ervaring).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LucasXp,

Ik denk dat het verstandig is als je eerst even de Windows Clients - FAQ doorneemt of daar nog dingen in staan die je kan proberen.
In het vervolg graag een betere topictitel kiezen want je huidige is echt niet de bedoeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 22:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kan ook nog kijken of opnieuw een request sturen werkt. Naar de status van je netwerkverbinding gaan, dan tabblad Ondersteuning en dan op Herstellen klikken.

Verwijderd

Topicstarter
helaas tot nu toe nog geen succes geboekt.
ik heb alle mogelijkheden gedaan die jullie opnoemen.
zou het misschien een hardware probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met de ubuntu cd m'n systeem opgestart in de hoop dat ik meer succes kreeg.. maar helaas

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan is het geen Windows probleem :)
Move naar Netwerkenkant dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik stuur morgen m'n moederbord terug naar de fabrikant omdat het haast zeker is dat m'n moederbord kapot is.
ik zie geen geploft condesatoren ofzo maar m'n router is goed en het ligt niet aan windows en ik heb 3 verschillende snoeren erin gedaan.. niets helpt

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe het kan maar ik druk m'n computer aan en opeens heb ik weer verbinding.. bedankt voor al jullie hulp ;)
Pagina: 1