Toon posts:

Lelijk opgerekt beeld, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vooreerst, mijn kennis op PC-hardware gebied is teleurstellend....... Met betrekking tot het onder beschreven probleem kon ik met de zoekfunctie geen informatie vinden waar ik iets aan heb.

Sinds gisteren heb ik dan eindelijk een flatscreen monitor aangeschaft. Die grote vette monitor stond mij al lang in de weg.
En met het oog op de toekomst een goede (dacht ik): de SAMSUNG 206BW 20". Op basis van (vele) positieve reviews. En inderdaad, een schitterend scherm, ik zie geen afwijkingen.
Een DVI-aansluiting zit helaas niet op mijn PC, maar VGA is ook wel OK. Ik ben geen gamer, noch kijk ik films op de PC. Ik gebruik hem voor E-mail, internetten, muziek downloaden, foto's opslaan (geen speciale bewerkingen), bureau-applicaties, een keer een spelletje.

Vandaar dat mijn (nu 2,5 jaar oude) PC niet is toegerust met de meest geavanceerde onderdelen. Niet noodzakelijk.

Alles gaat over op breedbeeld, voor Windows Vista ook een goede keus, veel schermruimte om 2 applicaties naast elkaar te kunnen zetten, dus daarom gekozen voor breedbeeld. In de winkel nog mijn grote angst voor breedbeeld geuit: rekt het beeld niet in de breedte op, zodat iedereen opeens een paar kilo te zwaar lijkt? Dit stoort mij namelijk heel erg bij bepaalde breedbeeld-TV's. Antwoord: welnee, is een sprookje.

Wel dus....... en niet zo minnetjes ook!!!! Teruggegaan naar de winkel, en men adviseerde de grafische kaart te updaten (VIA/SG3 Unichrome Graphics). Deze kaart kwam namelijk niet verder dan een resolutie van 1280x1024. En het probleem zou opgelost zijn bij een hogere resolutie. Zwager erbij, ICT-er, en met moeite is het gelukt naar een hogere resolutie te komen. Overigens werkten allerlei beeldinstellingen (kleur etc) ook niet. Zal ook wel aan de kaart liggen.

Helaas was het beeld nog steeds fors opgerekt, maar nu waren ook teksten zo klein dat ik moeite had om ze te lezen. De ogen worden ouder........tekst mag wat groter. Mijn voorkeur op mijn huidige 17" scherm is 1024x768................!

Mijn zwager heeft van alles aan instellingen geprobeerd, verder geen beter resultaat, maar zat verlekkerd naar het mooie scherm te kijken en zei dat de oplossing gewoon een betere grafische kaart was. Omdat 3D niet nodig is waren de kosten ook te overzien. Een optie natuurlijk.

En nu zit ik met de vraag: is een betere kaart echt de oplossing?
Zijn de beeldverhoudingen dan weer normaal? Mijn foto's niet opgerekt? Ik ga er van uit dat ik dan ook inderdaad die hoge resolutie (1600 x ... ??) moet instellen; zit ik dan op mijn nieuwe grote breedbeeldscherm met mijn ogen te knijpen om de kleine letters te kunnen lezen?

Alternatief is omruilen voor een goed niet-breedbeeldscherm. Doet de winkel niet moeilijk over, en het beeldrekprobleem is dan, ook met de huidige videokaart, opgelost. Dan haal ik er misschien qua beeldkwaliteit niet uit wat er in zit, maar OK.
Wel zonde om dit schitterende Samsungscherm zonder dode pixels weer in te gaan leveren........

Wie weet raad???? Liefst snel, want omruilen moet binnen enkele dagen.

Verwijderd

Breedbeeld heeft meestal verhouding van 1440 x 900, en in 20' schermen was dit 1440 x 1000 geloof ik.

In ieder geval, het nadeel met TFT schermen is, is dat ze een een vaste resolutie hebben. Je kan deze wel lager zetten omdat je bijv. grotere letters wilt, alleen is het hele beeld van meteen wazig. Bij TFT schermen is het dus eigenlijk het beste om hem op de aanbevolen resolutie te zetten. dat de letters dan te klein worden, valt reuze mee.

Je grafische kaart is inderdaad zwak, en zal deze hoge breedbeeld resoluties niet ondersteunen. Een goedkope videokaart (AGP of PCI-E, hangt af van je moederbord) kost ongeveer 30 tot 40 euro.

Dus ik zou zeggen; koop een goedkope videokaart, en stel deze monitor dan in op zijn vaste resolutie. Het zal je dan allemaal bijzonder meevallen!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:29
Voor een breedbeeldscherm is het handig om een breedbeeldresolutie te gebruiken. zoals 1440X900 o.i.d. Kijk ook eens in de handleiding van het beeldscherm, daar staat in ieder geval de native (optimale) resolutie in genoemd.

Een nieuwe videokaart van hooguit een paar tientjes (ati of nvidia) lijkt me voldoende om te kunnen genieten van dit scherm. (Voor gebruik van de 3d interface Aero heb je geloof ik minimaal een kaart nodig van tussen de 50 en 100 euro)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:28
als je er een kleine grafische kaart in stopt zal je naar de optimale resolutie van het scherm kunnen. Dan ben je inderdaad af van dat oprekken etc. Of je met je ogen gaat zitten knijpen etc, dat is geheel persoonlijk. (misschien tijd voor een klein leesbrilletje? :+ )

maar staat het scherm niet in de winkel waar je hem gekocht hebt? dan kan je daar vragen hem op de optimale resolutie te zetten en bekijken of je het te klein vind worden.

Verwijderd

Als je een breedbeeldmonitor hebt moet je ook een breedbeeldresolutie gebruiken. Tenminste, als je wilt dat je desktop en alles daar op niet in de breedte uitgerekt wordt. Dit moet je videokaart / onboard videochip wel ondersteunen. Als je PC echter maar 2,5 jaar oud is lijkt me dat dat eigenlijk geen probleem mag zijn. Wellicht dat je de videodrivers / moederborddrivers moet updaten.

Het klinkt alsof je nu een 4:3 resolutie naar je 16:10 monitor stuurt, waardoor de zaken idd er erg breed gaan uitzien. Het klinkt ook alsof je zwager mss. de kleurdiepte omlaag heeft gegooid om zo een hogere resolutie te kunnen gebruiken. Maar nog steeds een 4:3 resolutie. Een SG3 Unichrome is absoluut geen krachtpatser van een videochip maar dat is ook niet nodig voor het weergeven van enkel 2D. Het kan zijn dat er domweg te weinig videogeheugen is waardoor je geen hogere resolutie kunt instellen. Dat verklaard dan ook de lagere kleurdiepte bij hogere resoluties. (even onder voorbehoud dat dat is wat er dus nu speelt). Mogelijk is de ramdac ook niet toereikend.

Misschien kun je in je BIOS je onboard videochip meer geheugen toewijzen. Als het echt een losse kaart is (waar ik eigenlijk niet vanuit ga), dan is het vervangen wel het makkelijkst. Als het onboard is trouwens net zo goed. Je hebt dan voldoende aan een simpele budgetkaart. Eentje van een paar tientjes voldoet waarschijnlijk meer dan ok aan je benodigdheden.

• infofiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2018
Van de videokaart die je nu hebt kan ik niet zoveel informatie vinden, behalve dat het een onboard kaartje is dat geheugen deelt met het systeem.
Ik denk dat een nieuwe goedkope videokaart een goede oplossing is. Je kunt dan ook gewoon het beeldscherm met de DVI-aansluiting aansturen wat nog iets mooier beeld oplevert en je kunt het scherm op de juiste resolutie aansturen, dus zijn er geen vervormingen meer.
Dan zijn aanvankelijk de letters klein, maar je kunt die in Windows gewoon opschalen. Dan heb je het voordeel van hoge resolutie EN grote letters. :)

Overigens hoeft een nieuwe videokaart niet duur te zijn. Een simpel goedkoop Ati of nVidia kaartje met DVI voldoet al zolang je weinig spellen speelt. Bijvoorbeeld een GeForce 8500 kaartje. Heb je ook DX10 ondersteuning voor Vista (mocht je dat gebruiken).

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
Voor de volledigheid.
Een 'normaal' scherm heeft een 4:3 verhouding. Als hij 4 breed is, is hij 3 hoog. Als hij 12 breedt is, is hij 9 hoog. Een dergelijk scherm vul je met een 4:3 resolutie, zoals bijvoorbeeld 1280x1024.
Jouw scherm is niet 12 breed, maar 16 (16:9 is een breedbeeld formaat, maar er zijn er meer. Kijk in je boekje wat jouw scherm precies is). Om dat 16:9 scherm te vullen met pixels heb je ook een 16:9 resolutie nodig, zoals bijvoorbeeld 1280x720.

Of je videokaart dit ondersteund is grotendeels afhankelijk van de drivers. Moct hij dit niet ondersteunen, dan kun je met een programma als Powerstrip proberen de resoluatie van jouw keuze te forceren. Een nieuwe videokaart is wellicht ook een idee als je van de mooigheid van Vista gebruik wilt maken..

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12 14:04

LordofWhatever

Uuhhh....?

nog even een kleine opmerking, mocht je later HD video willen gaan afspelen op deze pc, heb je hoogst waarschijnlijk een videokaart nodig die dit voor je kan decoden (te zwaar voor cpu alleen). je moet dan denken aan een geforce 7300 oid. bijkomend voordeel is dat zo'n kaart de aero-interface (de eye-candy van vista) kan weergeven.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:23
Zo'n scherm moet je altijd op native resolutie draaien, dat is in dit geval 1680 x 1050. Andere resoluties (1024x768 etc) hebben andere verhoudingen en zorgen voor een "herschaald" of uitgerekt beeld. Als je huidige grafische kaart die niet aankan, dan is een nieuwe aanschaffen de enige oplossingen om dit mooie scherm ten volle te benutten.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

frickY schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:31:
Voor de volledigheid.
Een 'normaal' scherm heeft een 4:3 verhouding. Als hij 4 breed is, is hij 3 hoog. Als hij 12 breedt is, is hij 9 hoog. Een dergelijk scherm vul je met een 4:3 resolutie, zoals bijvoorbeeld 1280x1024.
Dat is een 5:4 resolutie. :p 1280x960 is wel 4:3.

Voordat we met z'n allen videokaarten aan gaan raden, is het misschien wel handig om te weten welk moederbord de TS heeft. Straks koopt ze een PCI-e kaart, terwijl het moederbord alleen een AGP-poort heeft.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
1680x1050 op 20" is klein hoor, verkijk je daar niet op. Ideaal voor games+films, maar voor de toepassing van de TS lijkt me het wat minder handig (zeker gezien 1024x768 op 17" ideaal is voor de TS).

Ik denk dus dat je eerst eens het scherm op de juiste resolutie moet gaan bekijken, dat hoor je zeker te kunnen doen in de winkel. Ga dan eens na of dat voor jou werkbaar is. Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een CRT, zonder problemen een lagere resolutie instellen zodat alles lekker leesbaar blijft.

edit; ff uitgerekend: 17" CRT = 16" zichtbaar = 80 pixels per inch bij 1024x768
20" TFT = 20" zichtbaar = 100 pixels per inch bij 1680x1050.

Maar goed, je kunt het beter even voor je zien.

[ Voor 16% gewijzigd door wagenveld op 24-06-2007 13:07 ]

Verwijderd

wagenveld schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:55:
1680x1050 op 20" is klein hoor, verkijk je daar niet op. Ideaal voor games+films, maar voor de toepassing van de TS lijkt me het wat minder handig (zeker gezien 1024x768 op 17" ideaal is).

Ik denk dus dat je eerst eens het scherm op de juiste resolutie moet gaan bekijken, dat hoor je zeker te kunnen doen in de winkel. Ga dan eens na of dat voor jou werkbaar is. Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een CRT, zonder problemen een lagere resolutie instellen zodat alles lekker leesbaar blijft.
Ik heb zelf een 20" LG TFT, met een resolutie van (net als bij de TS, z'n Samsung) 1680*1050

Tenzij je last van oog klachten hebt, is er niets mis mee. Nergens last van met desktop applicaties.

maar als TS z'n resolutie niet op 16:10 / 1680x1050 krijgt, met de huidige videokaart die ie nu heeft
dan ziet het er idd niet uit, gewoon een andere videokaart kopen

Je *MOET* een tft altijd op z'n native resolutie gebruiken!

probleem opgelost :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 13:02 ]

• wagenveld
  • Niet online
Tja, maar jij en ik weten niet hoe de TS dat ervaart. Zie mijn sig, ik gebruik dezelfde resolutie. En er zit wel degelijk verschil in het aantal ppi (zie mn berekening), vandaar dus mijn advies om het eens in het echt te bekijken.

• Ultraman
  • Laatst online: 26-12 10:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Goed omdat er blijkbaar echt verwarring ontstaat hier over beeldverhoudingen.
Een normaal CRT scherm gebruikt 4:3 verhoudingen zoals 1024x768 en 1280x960
De meeste normale 17"/19" TFT scherm gebruiken doorgaans 5:4 zoals 1280x1024
Normale TFT schermen komen ook in 4:3 voor, met de grotere modellen als 20" en groter, die doen vaak dingen als 1400x1050 of 1600x1200
Breedbeeld TVs zijn meestal in 16:9 en Breedbeeld TFTs zijn 16:10, zoals 1440x900 en 1680x1050.

Bij TFTs moet je voor de verhouding kijken naar de native resolutie van het scherm, in dit geval een Samsung 206BW, die doet 1680x1050. 16:10 verhouding.

Nu over naar het probleem. Als eerste dacht ik: "Waarom wil je in hemelsnaam Windows Vista op een 2,5 jaar oude PC??"
Je hebt, als je het huidige scherm graag houdt, een beetje 2 opties: de huidige kaart aanslingeren of een nieuwe kaart kopen, de laatste is de relatief makkelijke oplossing. Ik zal beginnen met de eerste optie.
Ik vraag me af hoe het geheel in elkaar steekt. Je vermeldt namelijk niet of je een losse videokaart hebt of gebruik maakt van een onboard oplossing op het moederbord. Kun je daar wat duidelijkheid in verschaffen?
Bij een S3/VIA UniChrome neig ik naar een onboard IGP variant overigens, dus ik heb het vermoeden dat je het over onboard video hebt. In zo'n geval komt de VGA connector direct vanaf het moederbord en zal hij op een plaats tussen de andere connectoren zitten, meestal naats audio in/uit-gangen en een eventuele serieële poort. Controleer dus even waar we het over hebben in dat geval.
Ook is het fijn als je kunt vertellen wat voor moederbord je hebt, dus fabrikant en model, dan kan ik kijken of ik er wat over kan vinden.
Reden trouwens dat de 1680x1050 resolutie er niet tussen zit kan ook zijn omdat je niet gebruik maakt van de juiste drivers voor je videochip, maar zonder informatie over waar die precies op zit kan ik ook geen drivers aanraden. Bij onboard oplossingen zit er geloof ik ondersteuning voor UniChrome in de VIA Hyperion drivers, maar dat zou je even moeten nakijken :+

Optie 2 is de andere videokaart. Dit lijkt mij de makkelijkere oplossing, en misschien ook wel de betere. S3 UniChrome is grappig, maar de drivers zijn niet bepaald het beste van het beste voor zover ik weet. Ook zal deze kaart Windows Vista op maar weinig fronten tevreden stellen kwa grafische verwerkingskracht en heb jij ook last van problemen met de resolutie.
Een recent budgetmodel videokaartje, bijvoorbeeld een GeForce 7300, zou prima in staat moeten zijn om een breedbeeld monitor in Vista aan te sturen.
Maar om te weten welke videokaart je nodig hebt is het van belang dat je weet wat voor moederbord je hebt. Er zijn immers verschillende insteeksleuven waar zo'n kaart in kan. Dat zijn AGP en PCI Express. PCI-Express is de nieuwe variant en zal AGP dan ook vervangen, maar bij een 2,5 jaar oude PC kan het nog best eens zijn dat je een AGP slot hebt en daar moet dan ook een AGP kaart in.
Vandaar dus de vraag van wat voor moederbord je precies hebt.

En denk bij vragen over het aanschaffen van een videokaart ook aan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
GoT is er niet om je handje vast te houden, vragen over waar op te letten bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart zijn min of meer daarin opgenomen. :)

Ik las trouwens dat je de letters nu al klein vond? Let dan even op want als je nu op 1280x1024 draait waarbij de boel wordt opgerekt, op 1680x1050 wordt dit nog kleiner. Zeker op een 20" model kunnen de letters dan aardig klein worden. Er zijn ook 22" modellen die een 1680x1050 resolutie gebruiken (bij Samsung 226BW) op een wat groter schermoppervlak waardoor de letters een stukje groter zijn, maar het kan zijn dat je dat scherm te groot vind of er naar jouw mening te diep voor in de buidel moet tasten. Dan is een 19" breedbeeld scherm ook nog een optie, bijvoorbeeld een Samsung 931BW (typenr ben ik niet 100% zeker van). Die heeft weer een wat kleinere resolutie waardoor de letters ook weer wat groter worden.
Vraag eventueel of ze in de winkel dergelijke schermen kunnen demonstreren op hun native resolutie zodat je dergelijke kleine maar belangrijke zaken kunt inzien en overwegen. Vaak zie je namelijk dat ze een rij van schermen hebben staan met normaal en breedbeeld door elkaar waarbij de boel op 1280x1024 draait, wat voor de normale schermen prima maar voor de breedbeeld schermen een crime is.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 24-06-2007 13:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als de letters op de native resolutie te klein zijn, kan de TS altijd nog kijken voor een 22" monitor. Die heeft dezelfde resolutie als die 20", waardoor alles op het scherm wat groter is. En zoveel duurder zijn die schermen niet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• infofiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2018
De TS kan natuurlijk ook het aantal dpi voor de letters wat omhoog smijten. Dan kan ze die hoge resolutie verder houden.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

cybersteef schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:19:Dan is een 19" breedbeeld scherm ook nog een optie, bijvoorbeeld een Samsung 931BW (typenr ben ik niet 100% zeker van). Die heeft weer een wat kleinere resolutie waardoor de letters ook weer wat groter worden.
Heel mooie uitleg, maar dit stukje klopt niet echt. Een 19" scherm heeft inderdaad een lagere resolutie. De grootte van de letters veranderen echter niet, omdat het scherm zelf ook kleiner wordt.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal voor al deze bijzonder snelle reacties!!! Dat helpt een stuk.

Kleine aanvulling nog op wat opmerkingen:
Moederbord KM400A series VIA (althans staat op de manual). Zal ook wel niet top kwaliteit zijn, maar ach, tot nog toe werkte het allemaal.
Mijn PC heeft geen uitgang waar een DVI-kabel op past. Let ik op bij de volgende. Ik vroeg mij wel af, als je zo'n grafische kaart geschikt voor DVI koopt, valt er voor de handige PC-doe-het-zelver (zwager) dan alsnog een aansluiting bij te verzinnen? Door de kabelplug bijv. achter het achterwandje van de PC te plaatsen?

Overigens kwam ik op het internet nog een aardige nieuwe Samsung (940UX) tegen die geen DVI- of GVA-aansluiting gebruikt, voor digitale aansluiting, maar een gewone USB-kabel. Schijnt te kunnen. Alleen was het mij onduidelijk of dat scherm alleen als tweede scherm gebruikt kon worden, of ook als enige.

De aanbevolen resolutie van de aangeschafte Samsung 20" staat niet in de handleiding, wel voor 21", 1600 x 1200 en voor 19": 1280 x 1024. Met een verticale frequency van 60Hz. Weet je dat vast voor als je hem ook wilt kopen.

Al met al ben ik nu een stuk verder. Het gerekte beeld is dus inderdaad op te lossen met een fatsoenlijke grafische kaart. Is te doen, dan rekken we ipv. het beeld het budget maar wat op. Ik stap in ieder geval naar de winkel om de leesbaarheid van tekst te beoordelen in de juiste resolutie. Misschien valt het toch wel mee. Afhankelijk daarvan beslis ik dan maar wat te doen.

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:51:
Hartelijk dank allemaal voor al deze bijzonder snelle reacties!!! Dat helpt een stuk.

Kleine aanvulling nog op wat opmerkingen:
Moederbord KM400A series VIA (althans staat op de manual). Zal ook wel niet top kwaliteit zijn, maar ach, tot nog toe werkte het allemaal.
Mijn PC heeft geen uitgang waar een DVI-kabel op past. Let ik op bij de volgende. Ik vroeg mij wel af, als je zo'n grafische kaart geschikt voor DVI koopt, valt er voor de handige PC-doe-het-zelver (zwager) dan alsnog een aansluiting bij te verzinnen? Door de kabelplug bijv. achter het achterwandje van de PC te plaatsen?
Een grafische kaart met DVI heeft zijn eigen uitgangen achterin de kast. Hoef je je dus geen zorgen om te maken.
Overigens kwam ik op het internet nog een aardige nieuwe Samsung (940UX) tegen die geen DVI- of GVA-aansluiting gebruikt, voor digitale aansluiting, maar een gewone USB-kabel. Schijnt te kunnen. Alleen was het mij onduidelijk of dat scherm alleen als tweede scherm gebruikt kon worden, of ook als enige.
Klinkt leuk, maar de performance is slechts geschikt voor kantoorwerk. Daarnaast is het een aanslag op je processor.
De aanbevolen resolutie van de aangeschafte Samsung 20" staat niet in de handleiding, wel voor 21", 1600 x 1200 en voor 19": 1280 x 1024. Met een verticale frequency van 60Hz. Weet je dat vast voor als je hem ook wilt kopen.
De resoluties die je noemt zijn voor 5:4 en niet voor breedbeeld. Verkeerde manual?

Op internet gevonden:
Productpagina van Samsung 206BW
Maximum Resolution 1680x1050
(Manuals zijn ook vanaf die pagina te downloaden)
Al met al ben ik nu een stuk verder. Het gerekte beeld is dus inderdaad op te lossen met een fatsoenlijke grafische kaart. Is te doen, dan rekken we ipv. het beeld het budget maar wat op. Ik stap in ieder geval naar de winkel om de leesbaarheid van tekst te beoordelen in de juiste resolutie. Misschien valt het toch wel mee. Afhankelijk daarvan beslis ik dan maar wat te doen.
Veel succes!

edit:
Linkje bijgezocht

[ Voor 6% gewijzigd door Alex Picard op 24-06-2007 15:58 ]

Verwijderd

M'n pa's TI4200 met drivers van toen dat ding uitkwam deed eerst ook niet 1680x1050, driver update fixte het gelijk.
Pagina: 1