Van een WiFi kaart een AP maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:46
Hallo,

Kan ik van mijn (onbaord) wifi kaartje een AP maken?
Ik heb nu namelijk een mobiele telefoon met WiFi, en wil dan wel in de tuin oid kunnen internetten.
Ik heb zelf geen draadloos netwerk, dus de "netwerkkaart"(is onboard) hoeft niet te functioneren als Wireless netwerkkaart én AP. Alleen als AP dus(mag wel allebei).

Wat voor software heb ik hiervoor nodig? En kan het?(ik denk eigenlijk van wel, want de Asus Wifi-AP software kan het ook met mijn wifi-chip, maar dat proggie werkt niet onder vista :().
Of kan ik ook op een andere manier verbinding krijgen met mijn mobiel(draadloos) en dan via de computer met internet. Dus: Mobiel -> wifi-computer -> internet computer(lan).
De chip op de onboard wifi kaart is: Realtek RTL8187.

Verwijderd

Wat je zoekt is een softwarematige access point (SoftAP). Zoek eens op deze term met google of de GoT search.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Volgens mij kun je inderdaad een zender maken van een wifi kaart in je PC. Je zou het dan als volgt kunnen maken:

Router-------wired LAN PC--<netwerkbrug>---wireless LAN ------------------- mobieltje.

Volgens mij moet er dan wel het een en ander in windows geconfigureerd worden, maar technisch is het mogelijk.

Goud is geen geld

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 18:50

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Kijk eens in dit topic
Hotspot maken vanuit een desktop en dan de reactie van Megamind (Megamind in "Hotspot maken vanuit een desktop")

[ Voor 38% gewijzigd door TagTag op 23-06-2007 23:38 ]

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik heb dit even bekeken. Ten eerste is het best anders op vista(wat ik draai) ipv XP. Ook kan ik mijn internetverbinding niet delen, als ik aangeef dat "de gebruikers van de draadloze netwerkaart van die netwerkverbinding gebruik kan maken". Als ik hem deel en met mijn andere netwerkkaart deel(niet aangesloten, en heb 2 netwerkkaarten) dan lukt het wel gewoon.
Zit hier al een probleem?

En wat betreft de softap. Ik zoek dus zoiets idd. Ik heb even gezocht op google, alleen vind ik er 1 programma eigelijk, namelijk PCTEL SoftAP, alleen werkt de site niet helemaal...

@Frankknopers: Ik dacht ook dat zoiets zou werken, alleen volgens mij word de netwerkkaart dan niet gezien als "iets" dat signalen uitstraalt, maar onvangt. Dus ik *denk* dat mijn mobiel het dan niet ziet. Morgen zal ik dit even (uitgebreid) testen.