Toon posts:

Hotspot maken vanuit een desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag idereen,

Ik heb hier een pc staan die kwam met een Wlan kaartje, maar ik heb internet aangesloten met een kabel omdat de router geen Wlan heeft.
Nu is het zo dat mijn vriendin nu een laptop heeft vanwege studie en die heeft ook Wlan aan boort.
Kan ik nu via de desktop het internet delen via de Wlan? ik weet dat het via kabels wel kan....maar via Wlan?

Heb ik daar software voor nodig? Ben echt een leek wat Wlan betreft.

Benjamin

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:07
Kan je niet gebruik maken van de Internect Connection Sharing?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
of het maken van een netwerkbrug ?
(en dan een pc-naar-pc-wifi-connectie gebruiken tss beide computers)

moet die van jou wel opstaan als zij wilt surfen enzo.
(anders voor 50 euro ofzo een ap gaan halen...)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dat gewoon keizen dan, ben namelijk nu net terug vanuit de stad met de nieuwe laptop en ga het zo proberen.
Ben me bewust dat die andere pc aan moet staan, maar dat staat die toch meestal.

Meldt me nog

Denkje wel

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Ja dat kan, geen probleem. Je kunt een ad-hoc draadloze verbinding maken tussen de laptop en jouw vaste PC. Daarbij kies je natuurlijk wel voor beveiliging (liefst WPA of WPA2 oid). Vervolgens kies je ervoor om jouw vaste netwerkverbinding (bij de eigenschappen van die netwerkverbinding) te delen. Dat zou alles moeten zijn.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Deze mevrouw kan het netjes uitleggen voor je
http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

Verwijderd

Topicstarter
Ja fijn, er is dus weldegelijk een complicatie......die nieuwe laptop heeft vista erop. Die kan blijkbaar het netwerk vinden, ziet ook dat internet gedeeld is, maar kan geen verbinding maken.....Maargoed, er komt toch Xp op (vanwege school netwerk)
Pagina: 1