Toon posts:

Help Me Alsjeblieft Met Het Kopen Van Een Nieuwe Videokaart!

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HAllo!

Mijn Moederbord is GA-7IXE4.

[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[ VOEDING ]]]]]][[[[[[[[[[[[[[[]]]]]

Mijn voeding:

Model: ADT-300

INPUT:

115v~6a 60Hz
230V~3a 50Hz

OUTPUT:

300W Max
+5 V----------30 A
+12 V---------10 A
-5 V-------------0.5 A
-12 V-----------0.8 A
+3.3 V---------14 A
+5 VSB--------0.8 A

(+5v & 3.3v total output 160W)

[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[ VOEDING ]]]]]]]]][[[[[[[[[[[[[[[]]

Ik heb:
1.21 Ghz
640 Mb Ram
160Gb HD
op dit moment een NVIDIA vanta LT 16 mb Geforce 2mx (-.-' )
ik heb een 3.3 v
Ik heb een 2x AGP

ik wil namelijk world of warcraftgoed op mijn pc kunnen spelen, met een mooi beeld.
Ik zou ook of via een winkel site, of marktplaats, of wat dan ook een videokaart willen kopen waarmee ik wow goed mee kan spelen. Ik wil niet meer dan € 45 weggeven, aangezien ik zoiezo een slechte voeding heb.

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven dat jullie me kunnen helpen!!

NOG 1 DING! aub zeg niet dat ik een nieuw pc moet aanschaffen, want dat is onmogelijk.

BEDANKT ! :9

Verwijderd

je moet volgens mij gewoon een nieuwe pc aanschaffen :?

Verwijderd

Deze gemist? **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Overigens lijkt mij ook dat je een nieuwe PC moet kopen...

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ookal zet je de beste videokaart die er te krijgen is erin, ik denk dat het nog steeds niet heel soepel loopt. WoW gebruikt niet alleen je videokaart, en de rest van je systeem is ook niet bepaald nieuw meer, denk dat je gewoon op low moet spelen :'( .

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei, dat wil ik graag niet horen ;(

Nee, ik kan hem spelen, en ik speel hem ook, alleen hapert hij wat, weet je wel, als je loopt, dan loopt die niet helemaal soepel, dus een neiuwere kaart zou dat wel verhelpen..

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 18:08 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:59
Dan prop je er toch een 7800GT AGP in? Je computer houdt de boel toch wel tegen, meer dan een FX5-serie of Radeon 9000-serie zou ik daar niet instoppen (eignelijk is dat al teveel van het goede). Ga maar gewoon uit van WoW op low, met zo'n computer lukt het simpelweg niet, ook een 7800GT zou het niet trekken, puur omdat je processor maar 1.21Ghz is (ik ken het moederbord overigens niet, dus is deze 1.21Ghz van een AMD (Duron?) of van een Intel (P3?) ?).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

ik zou gewoon gaan sparen, en aan deze pc HELEMAAL niks meer uitgeven, dat is namelijk weggegooid geld...

Verwijderd

Topicstarter
spitfire, ja, hij is van Athlon (AMD)

Maar wat zeg je, 7800GT AGP?
Als ik dan kan spelen met een moi beeld, doe ik het wel :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57
MSI Radeon RX9600 XT 128MB DDR, 35,-

en maak van de 640MB 1024MB en je kan Wow nog best redelijk spelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:59
Dat het een Athlon is scheelt iets, maar nog steeds niet genoeg, de computer zal simpelweg niet genoeg kracht hebben om alles te verwerken. En de 7800GT was puur sarcastisch bedoeld, dit is één van de topkaarten die nog op AGP beschikbaar zijn. Ik weet dat het verschil tussen AGP 8x en 4x klein was bij deze kaarten, maar jij hebt maar 2x, wat naar verwachting veels te weinig is.

Mijn tip is om door te sparen, eventueel een goedkope kaart op de kop tikken via Marktplaats (bijv. de 9600XT zoals hierboven, of een 9800Pro 256-bits (!) ) of gewoon nieuw. Ik zou echter geen geld erin steken en lekker sparen voor een simpele AMD of Intel met desnoods een Sempron/Celeron en dan 1GB RAM met een 7600GT bijvoorbeeld :) (of een DX10 versie, ligt aan de prijzen), dan ben je voor relatief weinig klaar (wel meer dan nu uiteraard, veel meer), maar dan heb je wel een leuk computertje om spelletjes op te doen, het zal geen top computer zijn, maar gezien je budget voor je videokaart zit dat er gewoon niet in :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:49
7800GT in een AGP 2x slot? En met een dergelijke voeding? Ik denk dat het krap tot niet gaat werken is...

Wat is overigens je definitie van "mooi beeld"?

Mijn insteek zou zijn: ff sparen en via vraag en aanbod een upgrade van CPU, geheugen, moederbordje en mid-range videokaart.

€45 besteden aan deze computer en WoW op high spelen is niet realistisch (o de waarheid wilde je niet horen)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32

VisionMaster

Security!

Mijn voeding hapert soms, en red het net met mijn 4 harddisken, AMD 2500+ en mijn Ati X800 Pro.
Als je een goede balans maakt tussen de voedings kabels, dan kan je het nog wel doen hoor. Je PC is lichter dan die van mij en ik gebruik een non-name 300 Watt voeding momenteel.

Persoonlijk advies, iedere cent is te veel uitgegeven, maar goed...

Op eigen risico kan je een Ati X700 of X800 in AGP kopen of een nVidia 7600 serie. Het maakt eigenlijk niet veel uit, verwacht never nooit dat WoW goed gaat draaien en mooi gaat zijn. Maar met zo'n videokaart zal het niet aan je videokaart liggen ;)

Denk er wel aan ... als je ooit een nieuwe PC koopt, dan kan je dag-dag zwaaien naar je AGP kaart, omdat de meeste moederborden enkelt PCI-Express 16x hebben.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ten eerste wil ik je even zeggen dat je niet naar gigahertzen moet kijken zoals alle onwetende consumenten doen. Dit zegt namelijk niet echt wat. Kijk naar het type processor, en dan de bijbehorende clocksnelheid.

Ten tweede: voor max 45 euro ga je echt geen videokaart halen hoor ;) Misschien een GeForce 6200, maar of dat nou zo'n verbetering is... Videokaart zijn niet zoals andere dingen als horloges ofzo, waarbij je voor 45 euro al iets moois kunt hebben. Echte videokaarten beginnen namelijk met minstens 150 euro, en dan heb je nog maar een mid-range videokaart.

Oh, nofi, maar gebruik volgende keer ajb niet zo'n BrEeZaH-achtige topictitel ;) Elk woord hoeft niet zijn eigen hoofdletter, dat staat alleen onoverzichtelijk en schreeuwerig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 23-06-2007 18:43 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit valt hier prima onder.
Zoek uit wat er in je PC moet, dat zal in jouw geval AGP zijn en stel een lijstje eisen op.
Persoonlijk zou ik gewoon keihard gaan sparen voor een 2de hands late AthlonXP, Athlon64 of Pentium4, daar kun je teminste nog wat mee en dan hier geen geld meer aan uitgeven.
Maar als je per sé wilt dan stel ik voor dat je bovengenoemd topic door gaat nemen.
Dit soort vragen zijn namelijk prima zelf te beantwoorden en er worden hier ook al een aantal dingen aangeraden. Ik zou ook eens kijken of je een GeForce 4 Ti 2de hands kunt krijgen, dat zou ook al een flinke boost moeten zijn. Of je gaat wat naar de Radeon 9600 en dergelijken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.