Vista 4GB ram

Pagina: 1
Acties:
  • 2.218 views sinds 30-01-2008

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:06
Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik wat extra DDRII geheugen besteld, aangezien dat op het moment echt op bodemprijzen verkocht wordt. In totaal heb ik straks dus 4 GB aan ram.

Op het moment draai ik nog XP, maar wanneer ik de nieuwe latjes binnen heb wil ik overstappen op Vista, maar nu lees ik overal op het internet dat Vista maar 3,2 GB ram herkend. (Tenzij je de 64 bits editie hebt).

Hoe kunnen berichten als bijvoorbeeld deze: http://www.webwereld.nl/a...bruik-windows-vista-.html dan ooit kloppen? Want als vista dan toch maar 3,2 gb herkend is dat hele bericht dus nutteloos.

Zelf heb ik wel een originele key van Vista 32bits, is het mogelijk om deze te gebruiken bij de 64 bits variant, of is dat niet mogelijk.

Als de 4GB alleen op de 64 bits editie werkt, veelal lees je dat je daar niet alle drivers kan installeren, alleen de 'ondertekende' drivers. Zijn dit een redelijk aantal drivers die je wel kunt gebruiken, en is alleen excostische/antieke hardware niet te gebruiken. Of is algemene hardware daar ook niet op te installeren?

Daarnaast wil ik ook nog graag weten of 32 bits applicaties in de 64 bit Vista werken.

Alvast bedankt.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Of de key bruikbaar is hangt er vanaf. Als het een OEM-key is niet, retail keys wel. In principe werken 32bit appicaties in 64bit, maar geen 16bit applicaties (tenzij in virtuele machine). Drivers zijn soms wel een probleem in het geval van wat oudere hardware of randapparatuur.

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
De "key" van Vista kan voor beide bits versies gebruikt worden, maakt niet uit of het OEM of Retail is, mits natuurlijk het dezelfde Vista versie is, zover ik weet.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:06
Okee, de key heb ik via de msdnaa website, waar ik een abbonement via school heb. Dat is dus de 32 bits vista buisness editie, is dat een oem variant?

En hoe zit het met games, zijn deze goed te draaien in 64 bits Vista? (lijkt me wel, aangezien normale 32 bits applicaties ook zouden moeten werken?)

edit: ik zie net in het bericht er boven, dat de key waarschijnlijk wel werkt.

edit:

En hoe zit het met het RAM? Herkent de 32bits de volle 4GB wel of niet?

edit:

hier lees ik weer dat vista 32bit wel overweg kan met 4gb ram?

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=40126

[ Voor 32% gewijzigd door ZpAz op 23-06-2007 16:42 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ZpAz schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:21:
En hoe zit het met het RAM? Herkent de 32bits de volle 4GB wel of niet?
Waarom vraag je toch naar de bekende weg terwijl een eenvoudige search je al heel wat resultaten oplevert, en er bovendien een aantal actieve topics zijn over dit onderwerp?

Het staat zelfs als item in de FAQ genoemd, juist omdat het zovaak gevraagd wordt.
Windows Clients - FAQ
Abbadon in "RAM FAQ"
De hoeveelheid systeemgeheugen die in het dialoogvenster Systeeminfo wordt vermeld, is kleiner dan verwacht als 4 GB RAM is geïnstalleerd

En omdat dit redelijk simpel te vinden is gaat deze dan ook dicht, want je hebt niet de moeite genomen van tevoren al het één en ander na te lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.