Al nieuws over Seagate 10.000RPM desktopschijf??

Pagina: 1
Acties:

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27
Hi,

Ik vraag mij af of er nog nieuws is verschenen ná jullie bericht, over deze harde schijf.

nieuws: 'Seagate werkt aan 10.000rpm desktopschijf'

Of is het al bevestigd dat dit bericht onwaar was?

;( ;( (srry ik kon het niet laten, ik vind dit emoticon zo mooi, maar het wordt nooit gebruikt :P )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gok over een maand ofzo wegens de volgende brakke logica waar ik altijd last van heb :

- Ik koop iets leuks moois voor een leuk prijsje.
- Binnen een korte tijd komt er een prijsverlaging.
- Nieuwe model + prijs verlaging kan ook.

En sinds ik net een zooi aan Raptor's heb gekocht duurt het vast niet lang meer die Seagate 10K schijf :D

Deze keer heb ik echter wel een paar goede redenen om dit TOCH te doen :

- De 7200.10 serie is best wel teleurstellend vergeleken met de serie ervoor.
- De concurrentie heeft betere schijven.
- Veel gedoe met verschillende versies binnen 1 produkt lijn waardoor af en toe rare dingen ontstaan.

Ik ben namelijk bang dat hun 10K lijn hier ook last van zal hebben :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Hoezo teleurstellend? 7200.10 heeft Seagate weer helemaal op de kaart gezet, in de retailmarkt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:35:Hoezo teleurstellend? 7200.10 heeft Seagate weer helemaal op de kaart gezet, in de retailmarkt.
Seagate schijven waren altijd :

- Stil
- Snel
- Betrouwbaar

Dit is niet meer zo sinds de 7200.10 serie van wat ik gelezen heb. Daarnaast kan ik me herinneren dat het Topic op een gegeven moment meer over Samsung en WD schijven ging dan over die van Seagate :D

Begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen die gasten ofzo, maar is toch wel een aandachtspuntje IMHO.
Ik vind het best wel jammer voor ze sinds ze de eerste waren met hogere dichtheid per platter en vervolgens door de concurrentie zijn voorbijgeraasd ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

nero355 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:45:
[...]

- Stil
- Snel
- Betrouwbaar

Dit is niet meer zo sinds de 7200.10 serie van wat ik gelezen heb. Daarnaast kan ik me herinneren dat het Topic op een gegeven moment meer over Samsung en WD schijven ging dan over die van Seagate :D

Begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen die gasten ofzo, maar is toch wel een aandachtspuntje IMHO.
Ik vind het best wel jammer voor ze sinds ze de eerste waren met hogere dichtheid per platter en vervolgens door de concurrentie zijn voorbijgeraasd ...
- Mijn 7200.10 is fluisterstil, zelfs wanneer de hdd flink wat werk moet verzetten is en blijft het een zwijger.
- Snelheid kan ik weinig over zeggen, heb geen benchmarks gedaan met mijn schijfje, maar k kan je nu al vertellen dat zijn prestaties mij verbaasde, kom van meerder Diamondmax' af..
- waren betrouwbaar? Dan heeft Seagate wel lef als ze 5 jaar garantie meegeven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb hier een ST3320620AS (320 GB) en die is stil en snel,de beste HD die ik tot nu toe gehad heb. :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/xerocool/HD-TUNE/HDtune_SATA.jpg

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:45:

- Stil
- Snel
- Betrouwbaar

Dit is niet meer zo sinds de 7200.10 serie van wat ik gelezen heb.
Stil is Seagate al niet meer sinds Serial ATA schijven. Seagate was vroeger langzaam maar stil. Tijdens de overstap naar SATA is die strategie ingeruild en is stilheid opgeofferd om weer in benchmarks tussen de andere heren te spelen. Reputatie is iets wat lang blijft hangen en omdat mensen niet directe vergelijkingen (kunnen) maken met andere schijven, blijft hangen dat Seagate stil is. Maar dat is voor de moderne lijn schijven in elk geval niet meer van toepassing, en zo ook de 7200.10. Snel is de schijf echter wel, zelfs qua STR trapt 7200.10 menig Raptor op de teentjes.

Betrouwbaar zullen ze wel zijn, gezien de 5 jaar garantie. Maar harde RMA cijfers heb ik nog niet gezien.
Door Samsung bedoel je? Samsung haalt qua IOps minder hoge scores dan Seagate, dus je kunt niet makkelijk stellen dat Samsung T166 sneller is dan Seagate 7200.10, eerder andersom.
_Apache_ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:50:
[...]

- Mijn 7200.10 is fluisterstil, zelfs wanneer de hdd flink wat werk moet verzetten is en blijft het een zwijger.
Ja wat is stil? Dat is zó subjectief. De een legt de lat gewoon hoger dan de ander. Bedenk ook dat als jij aardig wat fans in je kast hebt en hem onder het bureau hebt staan, je de HDD waarschijnlijk sowieso niet meer hoort. Qua geluidsproductie zit de 7200.10 aan de bovenkant van de moderne desktopschijven dus relatief stil kan hij niet zijn.
survivor schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:12:
Heb hier een ST3320620AS (320 GB) en die is stil en snel,de beste HD die ik tot nu toe gehad heb. :)
Tenzij je iets van 30 verschillende schijven gehad hebt in een recent verleden zegt dat an sich natuurlijk niet veel. ;)
Pagina: 1