Driver van Vista voor Realtek HD-Audio chip probleem

Pagina: 1
Acties:

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Eerst even dit: ik weet niet of ik 'm op deze plaats goed gepost heb. Zoniet, mijn excuses.

Ik had al eerder een topic geopend met een ander probleem. Het gaat om dit topic. Kort uitgelegd: ik heb mijn receiver met speakers op de computer aangesloten via een coaxkabel aan de on-board geluidskaart (RealTek HD-Audio). Nu had ik het idee dat de geluidskaart het signaal al probeerde te verwerken, voor het naar de receiver te versturen, terwijl ik wil dat de receiver dit doet, om kwaliteitsverlies te voorkomen.

Toen werd mij aangeraden 'de Realtek crap' te verwijderen. Zo gezegd, zo gedaan. Windows Vista detecteerde mijn geluidskaart, en installeerde er zijn eigen drivers voor. Dat werkte prima. Het geluid wordt volgens mij netjes doorgestuurd naar de receiver, en het geluid klinkt goed. Toen wilde ik een game gaan spelen, Call of Duty 2. Dit spel heeft altijd super gedraaid op mijn systeem, maar sinds het verwijderen van de Realtek-drivers heeft 'ie dr ineens geen zin meer in. Scherm blijft gewoon zwart, geen logo oid. Ctrl-alt-del leert mij dat het programma niet meer reageert.

Wanneer ik dan de fabrikantdrivers weer installeer, start het spel wel goed. Maar ik wil dus niet die drivers gebruiken, omdat daar zo'n Sound Manager bij mee geinstalleerd wordt, die ik helemaal niet wil.

Mijn vraag luidt dus: waarom wil het spel niet draaien wanneer ik gebruik maak van de eigen drivers van Windows Vista?

Ik heb al geprobeerd Call of Duty 2 te herinstalleren, zelfde liedje. De setup kan overigens wel goed om met de drivers, ik hoor gewoon dat normale muziekje bij het installeren. Ook heb ik een paar keer de Realtek drivers gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, om er echt zeker van te zijn dat dat de oorzaak is van het niet starten van het spel.

Wat nu? Is er misschien een manier om voor Call of Duty het juiste geluidsapparaat in te stellen, zoals ik dat ook weleens in andere programma's moet doen (Digital Output Device, SPDIF)?