Je snapt er te weinig van

800mhz modules die op 667mhz lopen, zijn
precies net zo snel als "normale" 667mhz modules.
800mhz modules kunnen dan meestal wel strakkere timings neerzetten op 667mhz, maar dat moet je dan instellen (bij desktop modellen kan dit in de bios).
Maar aangezien de Zepto 800mhz modules gewoon op 667mhz lopen met de timings 5-5-5-12 zijn ze
precies net zo snel als normale 667mhz modules die ook dezelfde timings hebben.
Wat je dus kan proberen is die 800mhz modules van Zepto op strakkere timings laten lopen. Geen flauw idee of dat bij Zepto in de bios kan, maar ik zou het wel proberen. Misschien zijn er ook wel Windows programma's die de modules op strakkere timings en misschien zelfs hogere fsb kan laten lopen.
edit2: eh foutje ja ik bedoelde 5-5-5-
15. Dat zijn trouwens ook altijd de standaard failsafe 667mhz waarden: veel (99%) 800mhz en hoger modules hebben een standaard waarde van 667Mhz 5-5-5-15. Ze kunnen dan alleen op 800mhz lopen als dat handmatig wordt ingesteld in de bios en dat gaat meestal ook nog eens gepaard met een hoger voltage.
Het is wel interessant ja om te kijken of die BTO laptops wel modules hebben die op 800mhz lopen. Alhoewel ik nu vermoed van niet aangezien de Zepto's het ook niet hebben.
Speculatie: Misschien kan de chipset het niet aan. Of misschien komt het omdat dan het voltage omhoog moet waardoor de accu minder lang mee kan en dan wordt misschien de laptop ook nog eens wamer..
Of speculatie 2!: de modules liepen eerst wel op 800mhz, maar dat ging gepaard met problemen. Misschien... werden ze wel te heet oid waardoor er dus problemen waren met T7500 en T7700 processoren en moesten ze de bios aanpassen (zodat ze op 667mhz en lager voltage liepen)!!!
[
Voor 49% gewijzigd door
silmaril8 op 24-06-2007 23:05
]