[Mac OS 10.4.10] Upgrade en usb storage niet meer werkend*

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:26

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Vanmorgen is iedereen weer aan het updaten gedaan omdat Apple 10.4.10 heeft uitgebracht. Het zou de USB mass storage gaan verbeteren. Helaas heeft het mij niet goed gedaan.

Voor mijn documenten gebruik ik een 15 euro 2,5 inch behuizing waarin ik een 60 gigabyte hardeschijf heb. Deze schijf gebruik ik voor mijn documenten en foto's. Vanmiddag had ik deze schijf nodig en heb ik die op de macbook gedrukt. Het vreemde is dat die niet meer verschijnt in de finder.

De Apple geeft wel aan dat er een Mass storage device is aangesloten. Maar verder laat die helemaal niets zien. geen schijf en helemaal geen volume. Het vreemde is dat de schijf wel onder parallels wordt gevonden. Dus het probleem ligt puur aan macosx 10.4.10. Met 10.4.9 heeft het altijd goed gewerkt.

Tijd om de proef op de som te nemen. Thuis staat mijn iMac met 10.4.9 erop. Ik heb de schijf aangesloten en deze werd gevonden. Van de schijf een backup gemaakt en daarna de iMac naar 10.5.10 laten upgraden. EN hier ook bingo. De schijf en volume wordt neit meer gevonden.

Het geld voor HPS+ en fat32.

Ben ik nu door de vernieuwde 10.4.10 usb ondersteuning nu mijn support voor mijn 2,5 inch ding kwijt ? Mijn andere twee externe 3,5 inch schijven werken wel zonder problemen.

WIe kan mij helpen ? Ik heb gekeken met diskwarrior en met diskutil. Maar beide vinden de schijf ook niet. Ben ik nu gewoon de lul en moet ik gaan kijken naar een andere externe usb houder ?

De chip in mijn 2,5 inch ding is Jmicron usb to ata bridge

AKA Rinkel weblog

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je de delta of de combo update gebruikt? Als je alleen de delta update hebt gebruikt, kun proberen om de combo update (PPC, Intel) erover heen te halen.

Wordt er ook wat vermeld in de Console (console.log en system.log) als je de HD inplugt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01 16:59

charlie

?*?

Is dit een bus powered schijf?
't Zou kunnen dat deze te veel stroom trekt en apple deze nu softwarematig begrenst.

Verwijderd

Op macrumors las ik dat meerdere dit probleem hadden, oplossing leek te zijn te upgraden zonder dat de USB-disk aangesloten was, misschien kan je de update er overheen gooien zonder disk er aan?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:40:
Heb je de delta of de combo update gebruikt? Als je alleen de delta update hebt gebruikt, kun proberen om de combo update (PPC, Intel) erover heen te halen.
De eerste keer heb ik de update gedaan met de software update functie van Macosx zelf. Ik heb vanmiddag de 300 MB delta installatie ook geprobeerd. Ook helaas geen oplossing mogen zijn :(
Wordt er ook wat vermeld in de Console (console.log en system.log) als je de HD inplugt?
AppleUSBEHCI[0x3872000]::Found a transaction past the completion deadline on bus 253, timing out!
Jun 21 21:08:20 rienk-jan-schurers-computer kernel[0]: USBF:
charlie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:43:
Is dit een bus powered schijf?
't Zou kunnen dat deze te veel stroom trekt en apple deze nu softwarematig begrenst.
Ik heb bij mijn schijf een snoer gekregen dat ik de schijf op twee USB poorten kan aansluiten. Dan heeft de schijf 1000ma tot zijn beschikking. Ook dit heeft niet geholpen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:10:
Op macrumors las ik dat meerdere dit probleem hadden, oplossing leek te zijn te upgraden zonder dat de USB-disk aangesloten was, misschien kan je de update er overheen gooien zonder disk er aan?
Schijf was niet aangesloten tijdens de update. Ik verdenk meer en meer de USB -> ATA chip als dader van de problemen

AKA Rinkel weblog

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Ja, mijn externe USB hardeschijf wordt ook niet meer herkent door MacOSX. Hij zegt zelfs dat de hardeschijf leeg is. Ik kan nou niet zeggen dat ik daar vrolijk van wordt. Je kan niet eens updates deinstalleren op een Mac. Oftewel ik ben gewoon de lul.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Ik heb de offtopic reacties verwijderd, voor andere problemen graag je eigen topic starten!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44
Ik had zelf ook een externe schijf aan de mac gekoppeld, deze werd echter op mijn windows machine ook niet herkend. Ik ga vanavond nog maar eens even een andere machine proberen.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb een powered 250gb usb schijf staan, en zo'n kleine 60gb HD die eerst in mn macbook zat. Beiden doen het nog zonder problemen na de update, en ik snap niet wat er bij jullie dan mis is...

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
DocB schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:44:
Ik heb een powered 250gb usb schijf staan, en zo'n kleine 60gb HD die eerst in mn macbook zat. Beiden doen het nog zonder problemen na de update, en ik snap niet wat er bij jullie dan mis is...
Ik denk dat het heeft te maken met de chip die in de externe schijf zit. Elke grote Chinese stad heeft tegenwoordig wel een chipbakker die chips maakt. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik vrees dat Apple verbeteringen heeft doorgevoerd die de herkenbaarheid van veel van deze IC heeft verbeterd. Maar mijn huidige IC heeft problemen gekregen. Apple kan veel testen , maar niet alles.

Ik denk dat ik dit probleem op het Apple forum moet plaatsen en wachten to Apple er iets mee gaat doen. Of ik moet voor 8 euro ergens een andere externe schijf houder opsnorren.

feit is dat ik nu een externe schijf van 60 gigabyte heb die op beide apples niet meer werken sinds 10.4.10. Ben blij dat ik een backup heb gemaakt voor de update.

AKA Rinkel weblog

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
probeer inschijfhulpprogramma als je hem ziet de schijf te activeren..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe externe 2,5 inch schijf gekocht. Een kant een klare 160 Gigabyte oplossing waarbij op de doos al werd vermeld dat het ook voor Apple is. Nu even kijken wat ik met mijn oude budget behuizing ga doen met een 60 gigabyte schijfje erin.

Eigenlijks ben ik wel blij dat macosx mijn oude schijf niet meer ziet. Is meteen mijn probleem met te weinig ruimte opgelost :p

AKA Rinkel weblog

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:31
ik had hetzelfde probleem met mijn lacie externe hd, gelukkig voor mij zit daar een knop op waarmee je hem aan en uit kan zetten, daarna herkende hij hem wel.
verder heb ik nog meer problemen met 10.4.10, ik krijg rare pops door mijn boxen, ook al draai ik geen audioprogramma's en in parallels kan ik mijn usb printer niet meer doorlussen. ik krijg de melding dat dat apparaat al door een andere applicatie in gebruik is. ik hoop dat apple snel een fix uitbrengt, in 10.4.9 werkte alles nog perfect.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Biggg schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:45:
ik had hetzelfde probleem met mijn lacie externe hd, gelukkig voor mij zit daar een knop op waarmee je hem aan en uit kan zetten, daarna herkende hij hem wel.
verder heb ik nog meer problemen met 10.4.10, ik krijg rare pops door mijn boxen, ook al draai ik geen audioprogramma's en in parallels kan ik mijn usb printer niet meer doorlussen. ik krijg de melding dat dat apparaat al door een andere applicatie in gebruik is. ik hoop dat apple snel een fix uitbrengt, in 10.4.9 werkte alles nog perfect.
Ik heb zelf geen aan en uit knop. Maar wel raar dat er ook met Lacie problemen is. Dit is toch één van de huismerken van Apple. Als je een externe schijf wil die goed met Apple werkt kom je vaak bij Lacie uit. Dit is ook het enige merk wat ik zie in de Apple winkels.

Het valt mij nu net op in Final Cut Pro dat ik ook tickjes hoor. Als ik ergens in de tijdlijn klik of ik start een stukje video zonder geluid dan hoor ik een tickje. Heel erg zacht in de achtergrond. rare boel. Ik verhuis daarom even naar het kabouter plop topic -> Pop geluid uit speakers en line out sinds update 10.4.10

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Wat extra informatie . Ik heb de externe schijf opengemaakt. Het viel mij op dat mijn andere externe schijf ook jmicron gebruikt. Waarom werkt die wel en mijn andere niet..

Het is namelijk geen jmicron maar een Ali m5621 chipset. Dus als er meer mensen zijn waarvan de schijf niet meer werkt ? Welke chip zit er bij jullie erin ?

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Gisteren heeft Apple een nieuwe versie van 10.4.10 uitgebracht. Heeft helaas niet mogen helpen met mijn probleem

http://www.apple.com/supp...x10410updatev11intel.html

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

zelfde probleem hier :( disk mount wel gewoon op windows bak maar niet op me mac |:(

• Plato-II
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2018
Ook na installeren van de nieuwe (tweede) versie van de 10.4.10 update was de externe (fat32) disk op mijn machine niet leesbaar. Uiteindelijk vond ik een tip die werkte hier.

Na het starten van USB Prober werd de disk opeens wel gemount en kon ik die weer gewoon gebruiken. Enige nadeel is dat deze applicatie onderdeel is van de Apple developer tools. Je kan de applicatie vinden in Developer -> Applications -> Utilities.

Verwijderd

dankuwel, dit werkt nu ook met mijn w810i!
Pagina: 1